پیام معنادار فرمانده هوافضا؛ بانک اهداف نفتی ایران به‌روز شد

فرمانده هوافضا امشب گفت که در صورت تعرض دشمن به خاک ایران این بار هر کجا را مردم بگویند هدف قرار می‌دهد که ما در این گزارش مهمترین اهداف مدنظر خود را لیست کرده‌ایم.
گروه اقتصادی خبرگزاری فارس؛ سردار سید مجید موسوی، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امشب در پیامی به مردم گفت که اگر از این پس دشمن دست از پا خطا کند و تعرضی به این خاک پاک صورت گیرد این بار هر جا که مردم ایران بگویند هدف نیروهای مسلح خواهد بود.او با لحنی قاطع به همسایگان جنوبی هشدار داد: اگر از جغرافیا و امکانات شما در خدمت دشمنان برای تعرض به ملت ایران استفاده شود باید با تولید نفت در منطقه خاورمیانه خداحافظی کنید.این هشدار در حالی صادر می‌شود که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس که میزبان پایگاه‌های نظامی و تجهیزات آمریکا بودند، اجازه استفاده از خاک خود را به دشمنان ایران دادند. حالا اگر این حمایت‌ها ادامه یابد مهم‌ترین میادین نفتی این کشورها که شاهرگ حیات اقتصادی‌شان است در معرض خطر جدی قرار خواهند گرفت. بانک اهداف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی این بار فراتر از تأسیسات نظامی، قلب اقتصاد همسایگان را نشانه رفته است.

امارات؛ از زکوم بالا تا رویس و حبشان

در امارات میدان نفتی زکوم بالا بزرگترین میدان نفتی این کشور و دومین میدان نفتی فراساحلی بزرگ جهان است. ظرفیت تولید فعلی آن بیش از ۱ میلیون بشکه در روز است و بخشی از برنامه ۵ ساله شرکت ملی نفت امارات برای رساندن ظرفیت تولید نفت به ۵ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۷ محسوب می‌شود. این میدان نقطه اتکای اصلی صادرات نفتی امارات است.اما تأسیسات فرآورش نفت در این کشور نیز اهمیت راهبردی دارد. پالایشگاه رویس در منطقه صنعتی رویس بزرگترین پالایشگاه تک‌سایت در خاورمیانه و چهارمین پالایشگاه بزرگ جهان است. این مجتمع غول‌پیکر با ظرفیت پالایش روزانه ۹۲۲ هزار بشکه نفت خام و میعانات گازی در صورت خطای امارات می‌تواند با اشاره مردم ایران هدف قرار بگیرد.مجتمع گازی حبشان در منطقه حبشان ابوظبی نیز یکی از بزرگترین تأسیسات فرآورش گاز در خاورمیانه است. این مجتمع با ظرفیت فرآورش روزانه ۶.۱ میلیارد فوت مکعب گاز می‌تواند در بانک اهداف قرار بگیرد. مجموع این ۳ تأسیسات یعنی زکوم بالا، رویس و حبشان مثلث حیاتی انرژی امارات را تشکیل می‌دهند.

غوار و ابقیق، قلب تپنده نفت جهان در عربستان

در عربستان سعودی میدان نفتی غوار بزرگترین میدان نفتی خشکی جهان و مهمترین دارایی نفتی این کشور است. این میدان به تنهایی حدود ۶.۲۵ درصد از کل تولید جهانی نفت و بیش از ۵۰ درصد از تولید تجمعی نفت در عربستان را به خود اختصاص داده است. هدف قرار گرفتن غوار یعنی فروپاشی نیمی از صنعت نفت عربستان.در کنار آن تأسیسات فرآورش نفت ابقیق اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. این مجموعه که متعلق به شرکت ملی نفت سعودی (آرامکو) است بزرگترین تأسیسات فرآورش و تثبیت نفت خام در جهان محسوب می‌شود.ابقیق روزانه ۷ میلیون بشکه نفت خام را فرآورش می‌کند. این رقم معادل بیش از نیمی از کل ظرفیت تولید نفت عربستان است.اگر ابقیق هدف قرار گیرد نه تنها عربستان بلکه بازار جهانی نفت با شوک بی‌سابقه‌ای مواجه خواهد شد.

دارایی‌های نفتی میزبان پایگاه پنجم نیروی دریایی آمریکا

بحرین که میزبان پایگاه پنجم نیروی دریایی آمریکا است و در جنگ رمضان نیز مرکز مهم شرارت آمریکا علیه ایران بود، میادین و تأسیسات نفتی مهمی دارد.میدان ابوصفا که به صورت فراساحلی و مشترک بین بحرین و عربستان سعودی اداره می‌شود، با تولید حدود ۱۶۰ هزار بشکه در روز بزرگترین منبع تأمین نفت خام این کشور محسوب می‌شود. این میدان که در آب‌های خلیج فارس واقع شده توسط شرکت آرامکوی عربستان سعودی مدیریت می‌شود.همچنین پالایشگاه ستره که توسط شرکت ملی نفت بحرین (BAPCO) اداره می‌شود نه تنها بزرگترین بلکه تنها پالایشگاه نفت در بحرین است. هدف قرار گرفتن آن به معنای نابودی کل سوخت مورد نیاز داخل بحرین است.

کویت؛ بورگان و دو پالایشگاه استراتژیک

در کویت میدان نفتی بورگان دومین میدان نفتی بزرگ جهان پس از غوار عربستان است. اهمیت آن در این است که حدود ۱.۶ میلیون بشکه در روز معادل بیش از نیمی از نفت کویت را تأمین می‌کند. بورگان رگ حیاتی اقتصاد کویت است.در بین تأسیسات فرآورش نفت کویت نیز دو پالایشگاه اهمیت راهبردی دارند: پالایشگاه مینا عبدالله با ظرفیت پالایش حدود ۴۵۰ هزار بشکه نفت و پالایشگاه مینا الاحمدی با ظرفیت پالایش روزانه حدود ۳۵۰ هزار بشکه نفت که پایانه صادراتی اصلی کویت نیز محسوب می‌شود.هدف قرار گرفتن این دو پالایشگاه یعنی قطع شدن شریان اصلی صادرات نفت کویت.

تاسیساتی به اندازه کل پول بلوکه شده ایران

در قطر میدان الشاهین بدون شک بزرگترین و مهمترین میدان نفتی این کشور است که حدود نیمی از کل نفت خام قطر را تولید می‌کند. ظرفیت تولید فعلی آن ۳۰۰ هزار بشکه است.قطر برخلاف بقیه کشورهای حاشیه خلیج فارس پالایشگاه‌های عظیم نفت خام ندارد و تمرکز خود را بر تبدیل گاز طبیعی به محصولات با ارزش افزوده بالا (LNG و پتروشیمی) معطوف کرده است.مهمترین این تأسیسات مجتمع راس لفان است که در آستانه تبدیل شدن به یکی از حساسترین تأسیسات پتروشیمی منطقه قرار دارد. هدف قرار گرفتن این مجموعه به معنای نابودی ۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است؛ رقمی که معادل کل پول بلوکه‌شده ایران در این کشور است. برای قطر که اقتصادش بر پایه صادرات LNG بنا شده این یعنی ضربه‌ای که جبران‌ناپذیر است.#جنگ #اهداف_ایران#فرمانده_هوافضا
00:21 - 2 اردیبهشت 1405
اقتصاد
نفت و انرژی




118 پاسخ

@bande_khoda2 اردیبهشت 1405
سردار موسوی عزیز یا اتش بس رو نقض کنید و فردا به آمریکا حمله کنید، یا دوره تمدیدش رو تسلیم امریکا در نظر بگیرید و برید بشینید با آمریکا داستان رو حل کنید و تمومش کنید. ممکلت رو توی تعلیق نگه ندارید. میدونید که این تعلیق بدترین حالت برای مملکته

@Ss123456782 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
کشورهای ناهمسایه حاشیه خلیج فارس معلولهای بودن که علتهای تجاوز مستکبران را برعلیه ایران مهیا ساختن و اکنون باید تقاص خیانت خود را بهر بهانه کامل پرداخت کنند بنویسید همسایگانه حاشیه خلیج فارس بخوانید قربانیان من بعد هرگونه ماجراجویی آمریکا و سگ نگهبانش اسرائیل

تصویر نمایه‌ی ‌من غلامِ حسنم...‌
@najafi3132 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
بالاخره این بانک اهداف، دیر یا زود، توسط آتش خیبرهای ایران دود می‌شود، می‌رود به چی؟..... آفرین: فنا.به خاطر همین، با عنایت حضرت صاحب الزمان، ملت ولایی ایران پیروز است. به کوری چشم ترامپ و نتانیاهو و وهابیت و مزدوران دور و نزدیک...

تصویر نمایه‌ی ‌عمار مهدوی‌
@Ammarmahdavi2 اردیبهشت 1405
ابتدا باید مکانهایی را بزنیم که تنگه هرمز را دور میزنند ینبع عربستانفجیره امارات

تصویر نمایه‌ی ‌حسین کاظمی‌
@Kazemi14042 اردیبهشت 1405
عالی...وقتی تولید نفتشان متوقف بشه، یعنی عملا به عصر شترچرانی برخواهند گشت..نکته اینه که هر چقدر این کشورهای مزدور نفت بیشتری تولید کنند قدرت فتنه گری شان علیه ما بیشتر می شود

تصویر نمایه‌ی ‌رودسر‌
@Roodsar2 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌رودسر‌
رودسر

@Roodsar  •  1 اردیبهشت 1405

🌎هوشمندسازی شهر رودسر چه مزایای دارد؟!

گزارش ویژه|| شهرهای هوشمند بر روی کیفیت زندگی شهروندان آثار مثبت زیادی دارند.اما شهرهای هوشمند چه مزایایی دارند؟ "دکتر محمدحسین عسگری" استاد فناوری اطلاعات در دانشگاه مزایای شهرهوشمند را تشریح می‌کند؛

نمایش گزارش


@user1776722069992 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
اخ جانم، چه بزن بزنی بشه، مردم ایران رحم نمیکنن خدایی، تو همون درخواستهای اول کار این عربها تمومه، ترامپ هم هیچ غلطی نمیتونه بکنه، بیا بزن ببینیم ، ما که کلا سالهاست تو زجر و سختی هستیم ،اینطوری حداقل درونمان خنک میشه و تحمل سختی ها راحتتر،والله بزنید صدای سگ بدن، هموطن مارو شهید میکنید حرومی ها

تصویر نمایه‌ی ‌حسین کاظمی‌
@Kazemi14042 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
خطاب به کاربر بالادو بار وسط مذاکره حمله شد؛ چیو تمام کنن؟فکر می‌کنی بازی و گیم است؟

@user1776722069992 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
فقط صبر کنید یکی دوهفته دیگه، اوضاع گاز و... قیمتهای سوخت و غذا و ... دلم میخواد مردم امریکا و اروپا وق وق کنن زیر سختی تا بفهمند ما ایرانیها چطور صورت خودمان را زیر این همه فشار اقتصادی سرخ نشون دادیم، درود به غیرت ایرانی

@pejmaaan2 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
میدان های نفتی و گازی مشترک رو باید اول بزنیم چون دارن با تکنولوژی برداشت سریع آمریکایی از ما دزدی میکنن و سهم ما رو هم میخورن !!بعدش هم باید به فکر از کار انداختن ماشین جنگی کویت و بحرین بود تا شیعیان کویت و بحرین اونجا رو بتونن به راحتی تصاحب کنن و عربستان هم نتونه براشون کمک بفرسته دوباره 🇮🇷

تصویر نمایه‌ی ‌بهروز حسین زاده‌
@News_ir2 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌بهروز حسین زاده‌
بهروز حسین زاده

@News_ir  •  2 اردیبهشت 1405

سکانس آخر از کمدی سیاه در پنتاگون: فرار به اسلام آباد

اگر می‌خواهید بدانید چرا واشنگتن به میز مذاکرات اسلام‌آباد فرار کرد، گزارش امروز نیویورک‌تایمز را بخوانید.

نمایش گزارش


@user1776431510492 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
سیاست زمین سوخته تحویل میدیم همینه ها

@Mosi63842 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
شنیدم سردبیر فارس به حسین کاظمی پیام اخطار داده , اون رو هم بلاک کرده

تصویر نمایه‌ی ‌مستند در برابر تاریکی‌
@AgainstDarkness2 اردیبهشت 1405
.irسردار جان روی مارو هم زمین ننداز، یه حالی به این دیوارهای ضدبشری هم بدید

تخریب دیوار حائل کرانه در ازای پل کرج

زمان آن رسیده تا دیوارهای حائل غیرقانونی و ضدبشری کرانه‌باختری و نوار غزه همچون دیوار برلین فرو بریزد. مردم فلسطین نیز با ریختن این دیوارها از زندان بزرگ آزاد شده و منتظر ساعت صفر برای انتفاضه نهایی می‌شوند.

تصویر نمایه‌ی ‌مستند در برابر تاریکی‌
@AgainstDarkness2 اردیبهشت 1405
.irبین راه هم یه حالی به این اموال ابردزد قرن بدید ممنون میشیم

موشک‌های جدا برای اموال ترامپ در منطقه

مسلما برای نوسان‌گیر و دجّالی همچون ترامپ، هیچ اهمیتی ندارد که کل مردم و دارایی امریکا و هم‌پیمانان، آسیب دیده یا نابود شوند. پس باید یک بخش ثابت اهداف، دارایی‌های او و کوشنر در منطقه باشد بلکه نگران آینده شخصی‌اش شود و از خر دجّال پیاده شود. شک نکنید ترامپ سهم شخصی از نفت ونزوئلا و به خیالش، ایران…
نمایش بیشتر

@Ebrahim_msv2 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
کاسبی جدید۱۰ میلیون ثبت نام سیم کارت پرو به قیمت ۲.۱۰۰.۰۰۰ میلیونیه حساب سر انگشتس میشه ماهانه ۲۱ هزار میلیارد تومناینترنت برای امنیت قطع شد ؟#اینترنت #کاسبان_جنگ

@Power_Progress_Pride2 اردیبهشت 1405
شیطانک زرد بعد از تهدید جنایات جنگی و زدن زیرساختها و ضرب الاجل عقب نشست. ابتکار عمل دست ایران است.همانطور که از اول جنگ نوشتم، با مقاومت جانانه ایران، فشار درونی بشدت بر او در حال افزایش است و سقوطش نزدیک.بیچاره وطنفروشانی که به التماس این شیطانک و صهیون بودند.

@user1776722069992 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
والا بخدا همین تنگه هرمز و باب المندب خودش کار اینها رو تمام میکنه.اون موقع اقتصاد جالب میشه،تا حالا برای ما تجویز دست نامرئی بازار و نئو کنزی و... میدادن،الان که فشار بیاد به مردمشان دوست دارم ببینم کدام تئوری اقتصادی بدادشان میرسه، فکر کنم اقتصاد مقاومتی!!

تصویر نمایه‌ی ‌شقایق اشک‌
@Shaghayegh1ashk2 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
سلام مقاومت، حزب‌الله و انصارالله بر شما سردار ایرانی. چه مذاکره چه مبارزه؛این ایمان است که پیروز میشود‌. نه یک ملّت، چندین ملّت به شما ایمان دارند. والسلام