با جهش توسعه زیرساخت‌ها عدالت ارتباطی محقق می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد از جهش توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی در استان خبر داد و گفت: با اجرای ده‌ها طرح، اتصال روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات شتاب گرفته است.
راضیه ملک‌حسینی، صبح سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: از محل قانون اشتغال و تولید، مبلغ ۱۵۳ میلیارد ریال شامل چهار طرح به بانک معرفی و تخصیص‌یافته است. وی افزود: همچنین از محل بند «ل» قانون الحاقیه، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای دو طرح و از سوی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت ارتباطات (فاوا) نیز ۷۰ میلیارد ریال جهت توسعه محصول شبکه تاد شامل هفت طرح اختصاص‌یافته است. ملک‌حسینی با بیان اینکه این حمایت‌ها زمینه‌ساز رونق اقتصادی در بخش فناوری بوده است، عنوان کرد: تاکنون ۳۱ سایت جدید راه‌اندازی شده که پوشش ۳۶ روستا با ۲ هزار و ۸۵۲ خانوار را فراهم کرده است. وی افزود: علاوه‌برآن، ۲۳ سایت موجود ارتقا فناوری یافته تا ۳۰ روستا با یک هزار و ۷۲۷ خانوار از سرویس‌های پرسرعت بهره‌مند شوند. مدیرکل ارتباطات استان همچنین از اجرای پروژه‌های گسترده فیبر نوری خبر داد و گفت: تاکنون ۵۵ کیلومتر فیبر نوری روستایی و ۱۷۶ کیلومتر فیبر شهری در استان اجرا شده است. وی افزود: شهرهای گچساران، لیک و لنده و چرام ۹۵ درصد آماده اتصال و ارائه سرویس هستند، ضمن اینکه عملیات اجرایی در شهر یاسوج نیز در حال انجام است. ملک‌حسینی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت تاکنون، پروژه فیبر نوری شهری استان رشد ۱۴۱ درصدی را تجربه کرده که نشان‌دهنده عزم جدی برای توسعه عدالت ارتباطی و دسترسی همگانی به اینترنت پرسرعت است.
07:18 - 28 بهمن 1404
دولت
ارتباطات و فناوری اطلاعات
استان ها

2 بازنشر4 واکنش
20٫8k بازدید