چرا محدودسازی اینترنت به صورت دائمی امکان پذیر نیست؟ (توضیح تخصصی)

مشکل محدودسازی اینترنت فقط بستن مسیرها نیست؛ با محدود شدنش، اکوسیستم فناوری از رشد می‌افته. چون زیرساخت واقعی رو هزاران برنامه‌نویس و متخصص گمنام نگه می‌دارن؛ کسانی که سرویس‌ها، لایبرری‌ها، APIها و ابزارهای مهم روزمره رو پایدار نگه می‌کنن.#اینترنت
این افراد برای کارشون به منابعی نیاز دارن که داخل تولید نمیشه؛ پکیج‌منیجرها، ریپازیتوری‌ها، مستندات، SDKها و سرویس‌های ابری. این منابع کاملاً توزیع‌شده‌ان؛ بخشی روی GitHub، بخشی روی CDNها و بخشی روی سرورهای خصوصی که دائماً در حال به‌روزرسانی‌ هستن. #اینترنت
ورود تکنولوژی وابسته به دسترسی آزاد به این زنجیره پراکنده‌ست. کانالیزه کردن اینترنت یا ساخت چند میرور محدود جوابگو نیست؛ چون ابزارها وابستگی‌های لحظه‌ای دارن. این جریان مثل کلونی مورچه‌هاست؛ هر برنامه‌نویس یه بخش کوچک از supply chain نرم‌افزار رو زنده نگه می‌داره. #اینترنت
اگه این جریان قطع بشه، فروپاشی ناگهانی نیست، اما رشد متوقف میشه. نسخه‌ها قدیمی می‌مونن، امنیت پایین میاد، سازگاری ابزارها از بین میره و فاصله تکنولوژیک زیاد میشه؛ و در نهایت هزاران آسیب دیگه به همین دلیل رخ میده، پس نگران نباشید اینترنت دوباره وصل میشه.#اینترنت
در ادامه میتونید، مثالی کاملا ساده از توضیحات بالا رو مطالعه کنیدhttps://farsnews.ir/Moterased/1776439576877463936
تصویر نمایه‌ی ‌مُتَرَصّد‌
مُتَرَصّد

@Moterased  •  28 فروردین 1405

واسه اونایی که این متن رو خوندن یه مثال خیلی کوچولو از بحث ورود تکنولوژی توسط افراد گمنام به کشور بگم، چند وقت پیش توی یوتیوب/گیت هاب با یک پروژه اوپن سورس آشنا شدم، یک موتور 3 محوره که با اینکه قطعاتش با پرینتر 3 بعدی پرینت گرفته شده دقت 20 میکرومتری داره، 20 میکرو متر یعنی... #اینترنت/ادامه

نمایش گزارش

03:06 - 28 فروردین 1405




10 پاسخ

@wisogand28 فروردین 1405
در پاسخ به
یعنی ایران اینترنتش هیچوقت مثل کره شمالی نمیشه؟#اینترنت

تصویر نمایه‌ی ‌Espresso‌
@Espresso30 فروردین 1405
در پاسخ به
اینو میفهمیم ولی اونا نمیفهمنبا ملی شدن اینترنت حتی گوشیامون اپدیت نمیشهاون کسی که نشسته رو سیم اینترنت متوجه نمیشه که کره شمالی از اول اینترنت نداشته و این منو میترسونهاین طرح اجرا میشه ولی شکست میخوره و تا زمان شکست این طرح مردمن که قربانی میشن#اینترنت #اینترنت_آزاد

تصویر نمایه‌ی ‌دیوید رفوآ‌
@DRSDavidSoft31 فروردین 1405
در پاسخ به
همچنین ما برنامه‌نویسانی که در GitHub مشارکت می‌کنیم نیز نیازمند ارتباط با برنامه‌نویسان جهانی هستیم.اطلاعات را از StackOverflow کسب می‌کنیم، و لینوکس‌هایی که استفاده می‌کنیم هیچ کدام در ایران ساخته و توسعه یافته نمی‌شوند!کدام شرکت یا سازمانی حاضر است روی اوبونتو وقت و هزینه بگذارد؟

تصویر نمایه‌ی ‌☫𝕺𝖗𝖇𝖔𝖙☫‌
@IRANWINER31 فروردین 1405
در پاسخ به
دیدیدم که بعضی ها با نام (دکتر........)میگن طبق فلان سند دیگه نت وصل نمیشه.که حقیقتا دروغ مسخره ایه (البته اون سند)نه حرفشونولی حقیقتا اگرم بر فرض که دیگه وصل نکنن.اول جامعه رو برای قطعی اماده می کنن.وگرنه بعد دی ماه هم اینا رو تئوری می دادن.ولی هنوز جامعه اماده نیست پس قطعی رخ نمیده.

تصویر نمایه‌ی ‌جلال ترابی‌
@jalaltorabi4 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
کاملا تخصصی و درست 👌👌👌

تصویر نمایه‌ی ‌محسن گودرزی‌
@user1771643769695 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
اصلا اینترنت برای ارتباط و عقب نیوفتادن از دنیاست که بعضی تندورا میگن نرن واتساپ برن ایتا! مگه اینترنت اینهاست! در دنیای الان که علم مثل سرعت نور درحال شتابه شما اگه مردم که بزرگترین سرمایه هر کشوره نخبگان اقلیت خلاق از مردم بیرون میان از این فناوری محروم کنید نخبه ای دیگه نمیاد کشور آسیب پذیر میشه

تصویر نمایه‌ی ‌محسن گودرزی‌
@user1771643769695 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
بنده هم بعنوان کارشناس ارشد برنامه نویسی که در رشد ارتباطات تحقیق میکنم میگم قطع اینترنت باعث عقب افتادن کشور و سوختن نخبگان آینده که الان در متن مردم هستند میشه و میدونم به غیر استارلینک الان فناوری‌های هست که اگه اینترنت قطع بمونه با اپیکیشنهای مردم باز وصل میشن داره زیاد میشه فقط نظارت دولت میپره

@Mohsen2003r5 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
خب راهکاد سادست اینترنت طبقاتی به برنامه نویس ها! تمام شد و رفت اینترنت هیچوقت وصل نمیشه

تصویر نمایه‌ی ‌محسن گودرزی‌
@user1771643769695 اردیبهشت 1405
در جواب برادری فرمود phd دارن خبر قبول نداره! کارشناس ارشد برنامه نویسیم اتفاقا‌ محقق حوزه فناوری،دانشگاه شما متأسفانه کامل نیست الان مثلا دانشگاه شما در تکنولوژی Technology کجاست؟ ترسم اینه خداینکرده کشور علمی عقب بمونه آسیب پذیر شیم استعداد میان مردمن محرومیت این فناوری باعث سوخت نخبگان آیندمونه!