تهاتر کالا با آفریقا برای تأمین نهاده‌های دامی

رئیس اتاق مشترک ایران و شرق آفریقا با اشاره به ظرفیت‌های گسترده اقتصادی در قاره آفریقا، از ارائه پیشنهاد تهاتر کالا میان ایران و کشورهای آفریقایی خبر می‌دهد و می‌گوید: توسعه خطوط حمل‌ونقل و حمایت‌های دولتی برای ورود شرکت‌های ایرانی به این بازار ضروری است.
گروه اقتصادی خبرگزاری فارس؛ مسعود برهمن، رئیس اتاق مشترک ایران و شرق آفریقا در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: رویکرد اصلی در سال جدید، تمرکز بر همکاری با کشورهایی است که مزیت‌های مشترک و زمینه واقعی برای تعمیق روابط اقتصادی با ایران دارند. وی از ارائه یک پیشنهاد جدید به دولت برای تقویت تجارت با این قاره خبر داد و اظهار داشت: با توجه به نیاز کشور به واردات نهاده‌های دامی، کالاهای اساسی و مواد اولیه، پیشنهاد کرده‌ایم بخشی از این اقلام از کشورهای آفریقایی تأمین شود. در مقابل نیز ایران می‌تواند محصولات صنعتی موردنیاز این کشورها را صادر کند.برهمن این مدل را الگوی تهاتری کارآمد توصیف کرد که می‌تواند ضمن کاهش وابستگی به برخی بازارهای سنتی، روابط اقتصادی دوجانبه را تقویت کند.
رئیس اتاق مشترک ایران و شرق آفریقا تأکید کرد: بسیاری از کالاهای وارداتی ایران در کشورهای آفریقایی به سهولت یافت می‌شود و در مقابل، این کشورها به مجموعه گسترده‌ای از محصولات ایرانی نیاز دارند. این شرایط امکان شکل‌گیری تجارت متقابل و تهاتر کالا را فراهم کرده و بستر مناسبی برای افزایش حجم مبادلات اقتصادی ایجاد کرده است.برهمن درباره چالش‌های موجود در مسیر توسعه تجارت با آفریقا نیز گفت: مشکلات نقل‌وانتقال مالی، محدودیت‌های لجستیکی و کمبود خطوط منظم حمل‌ونقل، مهم‌ترین موانع فعالیت تجاری با کشورهای این قاره است.وی توسعه پروازهای مستقیم، راه‌اندازی خطوط منظم کشتیرانی و ارائه حمایت‌های ضمانتی و مالی از سوی دولت را لازمه گسترش حضور شرکت‌های ایرانی در بازارهای آفریقایی دانست.#ایران#آفریقا#تجارت
13:35 - 28 ژوئن 2026
اقتصاد
صنعت و تجارت

2 بازنشر1 واکنش
29٫8k بازدید



7 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌وحید‌
@Vatan_Doost2 ساعت پیش
در پاسخ به
در آینده غالب نهاده دامی بومی جایگزین واردات شود و البته دام بومی،ان‌شاءالله

@user1751670376791 ساعت پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
فرشاد

@Iranehamdel  •  2 روز پیش

مقابله و ستیز با نفس و دیگر موارد ضد اخلاقی باید سر لوحه کار مسئولان محترم باشد.
ایده و راهکار

اخلاق‌مداری؛ راهبردی برای کارآمدی بیشتر مدیریت

توجه به شاخص‌های اخلاقی و ارتقای سلامت نظام اداری، باید سرلوحه فعالیت تمامی مدیران و تصمیم‌گیران کشور باشد. امروزه، مقابله با رفتارهای غیراخلاقی و تقویت خودنظارتی در سطوح مدیریتی، نیازمند عزمی راسخ و جهادی مضاعف است که باید در لایه‌های عملیاتی و تصمیم‌گیری به شکلی ملموس تجلی یابد چند موردی که مقابله جدی باید با آن صورت گیرد را در ذیل ذکر کردم. لطفا توجه بیشتری را به این موارد مبذول بفرمائید : حق الناس خوری ستیزی ، فریب ستیزی ، اختلاس ستیزی ، بازیچه دست استعمار شرق و غرب شدن ستیزی ، حقوق نجومی نویسی ستیزی ، ترک فعل ستیزی ، وعده توخالی ستیزی ، بد عهدی ستیزی، پیمان شکنی ستیزی ، رشوه ستیزی مال اندوزی و ثروت اندوزی ستیزی ، تنفر ستیزی ، کینه ستیزی ، نفرت ستیزی ، تفرقه ستیزی منفعت طلبی شخصی و گروهی ستیزی ، ربا ستیزی ، عدم تحمل دیگر سلیقه ها ستیزی ، تکبر ستیزی و غرور ستیزی و...... یاحق التماس دعا اجرتان با حضرت حق

مسئولان محترم و تصمیم گیران کشور، وزرا و معاونین و مشاوران، دولت ، مجلس ، قوه محترم قضائیه، تولید کنندگان کالا و خدمات، سازمان‌های نظارتی، بازرسی ، امنیتی، کلیه آحاد مردم و جانفدایان و مردم درصحنه و میدان

0
100
گزارش از مطالبه

@user1751670376791 ساعت پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
فرشاد

@Iranehamdel  •  2 روز پیش

مقابله و ستیز با نفس و دیگر موارد ضد اخلاقی باید سر لوحه کار مسئولان محترم باشد.
ایده و راهکار

اخلاق‌مداری؛ راهبردی برای کارآمدی بیشتر مدیریت

توجه به شاخص‌های اخلاقی و ارتقای سلامت نظام اداری، باید سرلوحه فعالیت تمامی مدیران و تصمیم‌گیران کشور باشد. امروزه، مقابله با رفتارهای غیراخلاقی و تقویت خودنظارتی در سطوح مدیریتی، نیازمند عزمی راسخ و جهادی مضاعف است که باید در لایه‌های عملیاتی و تصمیم‌گیری به شکلی ملموس تجلی یابد چند موردی که مقابله جدی باید با آن صورت گیرد را در ذیل ذکر کردم. لطفا توجه بیشتری را به این موارد مبذول بفرمائید : حق الناس خوری ستیزی ، فریب ستیزی ، اختلاس ستیزی ، بازیچه دست استعمار شرق و غرب شدن ستیزی ، حقوق نجومی نویسی ستیزی ، ترک فعل ستیزی ، وعده توخالی ستیزی ، بد عهدی ستیزی، پیمان شکنی ستیزی ، رشوه ستیزی مال اندوزی و ثروت اندوزی ستیزی ، تنفر ستیزی ، کینه ستیزی ، نفرت ستیزی ، تفرقه ستیزی منفعت طلبی شخصی و گروهی ستیزی ، ربا ستیزی ، عدم تحمل دیگر سلیقه ها ستیزی ، تکبر ستیزی و غرور ستیزی و...... یاحق التماس دعا اجرتان با حضرت حق

مسئولان محترم و تصمیم گیران کشور، وزرا و معاونین و مشاوران، دولت ، مجلس ، قوه محترم قضائیه، تولید کنندگان کالا و خدمات، سازمان‌های نظارتی، بازرسی ، امنیتی، کلیه آحاد مردم و جانفدایان و مردم درصحنه و میدان

0
100
گزارش از مطالبه

تصویر نمایه‌ی ‌SON3o1f3IRI‌
@SonofIRI1 ساعت پیش
در پاسخ به
یه سوال،اگه تحریمیم پس چطور با چین یا افریقا و.. رابطه داریم؟خب اگر میتونیم با همینا رابطه داشته باشیم خی با همینا نیازامونو بیشترشو رفع کنیم دیگه

@user17091017049141631221 ساعت پیش
در پاسخ به
بجای سرمایه گذاری در دبی به سمت آفریقا بروید البته اگر مافیا هایی مانند مدلل ها بگذارند

تصویر نمایه‌ی ‌پژمان کریمی پور‌
@pejmaaaan58 دقیقه پیش
در پاسخ به
اگه به جای هندوانه و خربزه و طالبی تو کشور نهاده های دامی میکاشتیم هم مشکل بی آبی حل میشد و هم قیمت گوشت اینقدر بالا نمیرفت

@user17778449071450 دقیقه پیش
در پاسخ به
خرید از افریقا فکر خوبی است.هم احتمالا از برزیل و ارژانتین ارزانتر در بیاید.واقلا مردم فقیر افریقا سودی می برند.وهم باعث نفوذ ایران در این کشور ها می شود.