اثر جراحی ارزی نمایان شد

معاون وزیر صمت گفت: یکسان‌سازی تالار اول و دوم ارزی در مرکز مبادله انگیزه عرضه ارز در تالار واحد را افزایش داده است و اکنون این مساله که قیمت ارز کمتر از هزینه تولید و واردات است برای فعالان اقتصادی و صادرکنندگان حل شده است.
گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدعلی دهقان‌دهنوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس، با اشاره به اصلاحات اخیر در نظام ارزی کشور و اظهارات مطرح‌شده درباره بهبود بازگشت ارز صادراتی، اظهار کرد: یکسان‌سازی تالارهای ارزی در مرکز مبادله ارز و طلا، یکی از اقدامات مؤثر در افزایش انگیزه صادرکنندگان برای عرضه ارز بوده است.وی با بیان اینکه مرکز مبادله ارز و طلا به‌عنوان زیرمجموعه بانک مرکزی، محل انجام مبادلات ارزی صادرکنندگان و واردکنندگان است، افزود: پیش از یکسان‌سازی تالارها، صادرکنندگانی که موظف بودند ارز خود را در تالار اول عرضه کنند، همواره گلایه داشتند که قیمت ارز در این تالار کمتر از هزینه‌های واقعی تولید است و عرضه ارز با این نرخ برای آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد.دهقان‌دهنوی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌داد بخشی از این گلایه‌ها درست است، اما با یکسان‌سازی تالار اول و دوم، این مشکل تا حد زیادی برطرف شد و اکنون دیگر این مساله که قیمت ارز کمتر از هزینه تولید است، وجود ندارد. در نتیجه، انگیزه عرضه ارز در تالار واحد افزایش یافته است.وی با اشاره به سازوکار تخصیص ارز در وزارت صمت گفت: تخصیص ارز بر اساس نظام سهمیه‌بندی انجام می‌شود؛ به‌طوری‌که سهم تولیدکنندگان بر مبنای برنامه تولید و سهم بازرگانان بر اساس سابقه فعالیت آن‌ها تعیین می‌شود. ثبت سفارش‌ها به‌تدریج به بانک مرکزی و مرکز مبادله منتقل شده و صادرکنندگان و واردکنندگان معاملات خود را در این مرکز انجام می‌دهند.
به گفته دهقان‌دهنوی، این روند در ماه‌های گذشته با کندی همراه بود، اما در چند هفته اخیر سرعت گرفته که نشان‌دهنده بهبود فرآیند مبادلات ارزی است.
دهقان‌دهنوی گفت: عوامل بنیادی مؤثر بر تجارت خارجی کشور در وضعیت مناسبی قرار دارند و یکسان‌سازی تالارهای ارزی نیز به تقویت عرضه ارز کمک می‌کند. مجموع این عوامل می‌تواند در نهایت به تقویت پول ملی منجر شود.#ارز#اصلاحات
11:08 - 3 بهمن 1404
اقتصاد
صنعت و تجارت




138 پاسخ

@true_law_tb3 بهمن 1404
در پاسخ به
م
مهدی .

@true_law_tb  •  1 بهمن 1404

وصل سریع السیر اینترنت
مطالبه

وصل سریع اینترنت بین الملل

با توجه به این امر که از زمان قطعی یک روزه اینترنت،حال مسئولین برای وصل آن مکرراً امروز و فردا می‌کنند. مطالبه داریم همان گونه که یک روزه اینترنت بین الملل را کور کردند به بازگشایی یک روزه و الساعه آن مبادرت ورزند تا بیش از این به کسب و کار های اینترنتی آسیب نزند و به نارضایتی عمومی نیانجامد و قدرت جمهوری اسلامی ایران را به نمایش در آورد. امیدواریم دولت و حکومت محترم بتواند به صورت آنی با این اقدام به صورت موثر خود را در دل امت ایران صاحب جایگاهی رفیع نماید. والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

شورای عالی امنیت ملی، ریاست جمهوری و قوه قضائیه و فارس من، نهاد رهبری، شورای نگهبان ،شورای عالی فضای مجازی ، صدا و سیما، خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی کشور

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

@hasanem3 بهمن 1404
در پاسخ به
لیلا جان عشقم اون جراحی نبوده کالبد شکافی بوده😄

@Mehrdadind3 بهمن 1404
در پاسخ به
همه حمایت کنین که بعدش مکان تجمع رو مشخص کنیمhttps://farsnews.ir/Mehrdadind/1768996260749846143
م
مهرداد

@Mehrdadind  •  1 بهمن 1404

مطالبه

تجمع برای برقراری اینترنت

سلام به همه‌ی ایرانی‌های عزیز که دارن تو نبود اینترنت دست و پا می‌زنند. لطفا از این پویش حمایت کنین که در جلوی مجلس، نهاد ریاست جمهوری و هرجایی که ممکن هست بریم و درخواست خودمونو که برقراری اینترنت بین الملل هست رو فریاد بزنیم. اینترنت حق اولیه‌ی ما هست.

رئیس جمهور، رئیس مجلس، دبیر شورای امنیت ملی

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

تصویر نمایه‌ی ‌میم الف‌
@ShaGuar3 بهمن 1404
در پاسخ به
خب اینم آخر هفته و نت کماکان قحته ! بعد چرا باید سخنان مسوولین درب و داغونمونو قبول کنیم؟دیدید وقتی میگید 2000 نفر یکی میاد میگه پس 20000 نفر صحیحه؟

تصویر نمایه‌ی ‌مهدی مرادی‌
@Akharin_samorai663 بهمن 1404
با دلار ۴۴ و ۴۸ صادر کنی کالا رو بعد با دلار۱۴۰ تومنی ارز رو بفروشی به داخل🙃منم باشم راضی هستم گور بابای ناراضی....

@Alimorshed3 بهمن 1404
در پاسخ به
بزرگترین جوک سال : ما نسبت به معیشت مردم دغدغه داریم ولی اینترنت رو قطع میکنیم و میزاریم روح و روان مردم نابود بشه و کسب و کارشون هم ازبین بره.

تصویر نمایه‌ی ‌پژواک همیشگی‌
@pezhvak3 بهمن 1404
در پاسخ به
هنوز هم #اینترنت قطع هست٬ این چیزی که انجام شده وایت لیست کردن چند وبسایت هست و دوباره وی پی ان بازی٬ یعنی امنیت مجازی و فروش کسبه ی داخلی نابوده.#اینترنت_بین_الملل #اینترنت_آزاد

در پاسخ به
جلوی واردات قاچاق را نگیرند باز ارز آزاد از رسمی فاصله میگیرد

تصویر نمایه‌ی ‌مشکلات مردم‌
@MOSHKLEMA3 بهمن 1404
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌مشکلات مردم‌
مشکلات مردم

@MOSHKLEMA  •  3 بهمن 1404

مابه‌التفاوت حذف ارز ترجیحی در دستمزد ۱۴۰۵

از اغتشاشات،جنگ آمریکا علیه ایران و قطعی اینترنت،پیام ها و اظهارنظرات فراوانی درحال رد وبدل شدن است اما قشرکارگر و کارمند به یک چالش دیگر هم بایستی به عنوان یک درخواست و مطالبه #اعتراض داشته باشد و آن همسان سازی دستمزد با تورم و گرانی های افسارگسیخته باشد💥💪در آستانه تعیین دستمزد سال ۱۴۰۵، همواره …
نمایش بیشتر

تصویر نمایه‌ی ‌Ahmad Ahmadi‌
@user1709912881953 بهمن 1404
در پاسخ به
اثرش پیداست ؟!نفری هشت مبلیون به هزینه ها افزوده شدهاما نفری یه میلیون کالابرگ پرداخت میشهسود صادرکنندگان غیرنفتی رو که باید ارزشون روبه نرخ دلارپایین تر به دولت میفروختند رو با افزایش نرخ رسمی دلار چندین برابر کردین و سونامی تورم ایجاد کردین.با حذفبی برنامه ارزترجیحی باز تورم ایجاد کردین

@user1768471022753 بهمن 1404
در پاسخ به
به جناب دهنوی بگید که چرا جلوی ثبت سفارش ها رو بستید؟؟

تصویر نمایه‌ی ‌فاطمه طاهری‌
@fatemetaheri3 بهمن 1404
در پاسخ به
چرا ایقد میگید نت رو وصل کنید؟! اون موقع که استوری میزاشتید برا حمایت از مردم فروش نخواهیم داشت باید به این روزا هم فکر می‌کردید کشور رو بهم ریختید کلی خسارت زدید حالا تاوانشو پس بدید

در پاسخ به
جوک خوبی بود متاسفانه هیچ حرکتی روی تحریم ها موثر نیست و راهی جز نابودی اقتصاد وجود نداره بقیش هم شر و وره برای زمان خریدن و بیشتر بودن...

تصویر نمایه‌ی ‌امیر شاهدار 1:20😭‌
@Yaheydar_karar3 بهمن 1404
در پاسخ به
نگید این اخبارر رو وقتی از بازار خبر ندارید بخدا هنوز روغن ۵ کیلویی پیدا نکردم در حالی که خبر کار کردین فروشگاه ها از روغن پر شد قیمت ها هم تغییری نکرده

تصویر نمایه‌ی ‌مریم شراهی‌
@sharahi3 بهمن 1404
در پاسخ به
دلار رو از چرخه معاملات خارج کنید

تصویر نمایه‌ی ‌امیر شاهدار 1:20😭‌
@Yaheydar_karar3 بهمن 1404
در پاسخ به
مطالبه

مستندی از بی لیاقتی و خیانت های ربع پهلوی ساخت شود

برای شفاف سازی و برطرف شدن شبهات نسل جدید باید مستندی راجب خیانت‌ها و بی لیاقتی ربع پهلوی ساخته شود.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


در پاسخ به
خیلی جالبه به صرافی نمیشه ورود کرد، ولی تلگرام و اینستا باز شده!!!