مطالبه

تشکیل ستاد ویژه نظارت بر سازمان صداوسیما زیر نظر رئیس جمهور

بِسْمِ اللَّهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ حضرت محمد (ص): حَاسِبُوا أَنْفُسَكُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان با سلام و احترام اینجانبان امضا کنندگان این پویش با استناد به شعار اقتصاد مقاومتی تعیین شده توسط رهبری معظم انقلاب برای امسال، و با توجه به اصول مسلم حسن اداره، انضباط مالی، کارآمدی نهادی، شفافیت، پاسخگویی، و صیانت از حقوق عمومی مردم ایران و بیت‌ المال، خواستار انحلال سازمان صداوسیما بعنوان یک نهاد دولتی متکی بر بودجه عمومی و توقف هرگونه تخصیص اعتبارات کلان به این مجموعه هستیم. در شرایطی که کشور با تنگنای اقتصادی نیاز به کاهش هزینه‌ های غیرضروری و الزام به اولویت‌ بندی مخارج عمومی مواجه است تخصیص بودجه‌ های سنگین و فزاینده به سازمانی که خروجی آن متناسب با حجم اعتبارات دریافتی نیست مصداق روشن اتلاف منابع عمومی و نقض اصل کارایی در حکمرانی است. از منظر حقوق عمومی نهاد های بودجه‌ گیر از دولت باید در برابر مردم و نهاد های نظارتی شفاف، پاسخگو، قابل ارزیابی، و قابل اصلاح باشند. هرگاه نهادی به‌طور مستمر از انجام مأموریت اصلی خود ناتوان باشد و اصلاحات درونی نیز مؤثر واقع نشود ادامه حیات آن به‌صورت فعلی قابل دفاع نیست و باید گزینه‌ های انحلال، ادغام، کوچک‌ سازی بنیادین، یا جایگزینی با ساختار کارآمدتر به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد. بر این اساس ما از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران خواستار اقدامات زیر هستیم: ۱. تشکیل ستاد ویژه نظارت بر سازمان صداوسیما زیر نظر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران. ۲. طرح فوری موضوع انحلال سازمان صداوسیما. ۳. توقف تخصیص هرگونه بودجه افزایشی به این سازمان تا زمان تعیین تکلیف نهایی. ۴. انتشار عمومی گزارش شفاف از عملکرد مالی، مدیریتی و محتوایی سازمان. ۵. ارزیابی مستقل و کارشناسی از میزان تحقق مأموریت رسانه‌ای این نهاد. ۶. بررسی الگوهای جایگزین برای تأمین رسانه عمومی، با ساختاری کوچک‌ تر، شفاف‌ تر، کم‌ هزینه‌ تر و پاسخگو تر. ما تأکید می‌کنیم که این مطالبه، نفی اصل رسانه عمومی نیست؛ بلکه اعتراض صریح به وضعیت موجود، ناکارآمدی مزمن، و مصرف ناموجه منابع عمومی است. اگر نهادی با بودجه عمومی، از اعتماد عمومی فاصله گرفته و نتوانسته در چهارچوب مأموریت ملی خود عمل کند ادامه فعالیت آن به شکل فعلی نه لازم است و نه موجه. از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان خواهشمندیم تا تصمیمی مبتنی بر منافع عمومی مردم ایران، عقلانیت مالی، و مسئولیت‌ پذیری نهادی اتخاذ نمایند. با احترام

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
09:27 - 25 اردیبهشت 1405




18 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌valiolah ghezelbash‌
@zohor25 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
سلام علیکم از پویش شما حمایت شد ممنون میشم از پویش ما حمایت بفرمایید.https://farsnews.ir/zohor/1778668584974911293
تصویر نمایه‌ی ‌valiolah ghezelbash‌
valiolah ghezelbash

@zohor  •  23 اردیبهشت 1405

مطالبه

درخواست بازنشستگان برای عدالت در نحوه افزایش حقوق‌ها

بنده بازنشسته بانک سپه هستم و تنها ۲۰ درصد به حقوق بنده اضافه شده است کلیه بازنشستگان نیز ۲۰ درصد افزایش داشته‌اند. در حالی که خبر ذیل مربوط به بازنشستگان تأمین اجتماعی است: افزایش حقوق سال ۱۴۰۵ قرار است بر مبنای مصوبات شورای‌عالی کار باشد؛ به‌گونه‌ای که برای حداقل‌بگیران افزایش ۶۰ درصدی و برای سایر سطوح افزایش ۴۵ درصدی در نظر گرفته شده است. خواهشمند است نظارتی بر پرداختی‌ها و اجرای وحدت رویه صورت گیرد تا هر سازمانی سلیقه‌ای عمل نکند. در این وضعیت اقتصادی، تبعیض در روش‌های افزایش حقوق بازنشستگان نیز به یکی از دغدغه‌های موی‌سپیدان تبدیل شده است.

دولت ،مجلس

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌مهدی اسماعیلی‌
@mehdiesmaeili25 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌مهدی اسماعیلی‌
مهدی اسماعیلی

@mehdiesmaeili  •  3 اردیبهشت 1405

پیشنهادها

موسسه نشر آثار و اندیشه‌های نادر طالب زاده تأسیس شود

موسسه نشر آثار و اندیشه‌های " نادر طالب زاده "تأسیس شود به نظر ضرورت دارد مسئولین مربوطه در راستای تاسیس《موسسه نشر آثار و اندیشه های نادر طالب زاده》همت گمارند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@user17516703767925 اردیبهشت 1405
در پاسخ به و
خ
خلیج فارس

@user177584910129  •  17 اردیبهشت 1405

مطالبه

پیشنهاد خروج صدا و سیما از انحصار بودجه دولتی

احتراما به استحضار می‌رساند نظر به اهمیت ایجاد تحولات اساسی در ساختار سازمان صدا و سیما و کاهش وابستگی کامل این سازمان به بودجه دولتی، پیشنهاد می‌شود فرآیندی طراحی و اجرا گردد که بر اساس آن، بودجه فعلی صدا و سیما حذف و معادل مبلغ مذکور مستقیماً به حساب تمامی شهروندان ایرانی واریز شود. بدین ترتیب، هر شهروند به تناسب نیاز و سلیقه خود می‌تواند نسبت به خرید اشتراک و استفاده از برنامه‌های مورد علاقه‌اش در صدا و سیما اقدام نماید. اجرای این طرح ضمن ارتقای کیفیت برنامه‌ها و افزایش رقابت، موجب شفافیت، پاسخگویی بیشتر مدیران و توجه به خواست و رضایت مخاطبان خواهد شد. از شما مسئولان محترم تقاضا داریم با بررسی و تصویب سازوکار اجرایی، شرایط لازم برای تحقق این تحول ساختاری را فراهم فرمایید.

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@user17516703767925 اردیبهشت 1405
در پاسخ به و
خ
خلیج فارس

@user177584910129  •  17 اردیبهشت 1405

مطالبه

پیشنهاد خروج صدا و سیما از انحصار بودجه دولتی

احتراما به استحضار می‌رساند نظر به اهمیت ایجاد تحولات اساسی در ساختار سازمان صدا و سیما و کاهش وابستگی کامل این سازمان به بودجه دولتی، پیشنهاد می‌شود فرآیندی طراحی و اجرا گردد که بر اساس آن، بودجه فعلی صدا و سیما حذف و معادل مبلغ مذکور مستقیماً به حساب تمامی شهروندان ایرانی واریز شود. بدین ترتیب، هر شهروند به تناسب نیاز و سلیقه خود می‌تواند نسبت به خرید اشتراک و استفاده از برنامه‌های مورد علاقه‌اش در صدا و سیما اقدام نماید. اجرای این طرح ضمن ارتقای کیفیت برنامه‌ها و افزایش رقابت، موجب شفافیت، پاسخگویی بیشتر مدیران و توجه به خواست و رضایت مخاطبان خواهد شد. از شما مسئولان محترم تقاضا داریم با بررسی و تصویب سازوکار اجرایی، شرایط لازم برای تحقق این تحول ساختاری را فراهم فرمایید.

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌Hadi‌
@Hadi_m26 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
صداوسیما در چندسال اخیر بهترین عملکرد رو داشتهمتاسفانه تیم رسانه‌ای اصلاحات و حسن روحانی به دنبال تصاحب صداوسیما هستن که خداروشکر تا الان موفق نشدندولت پزشکیان هم به خاطر کارنامه افتضاح اقتصادی خودش به صداوسیما حمله می‌کنهباید دید جنابعالی از کدام دسته هستید که اینطوری علیه صداوسیما مطلب میزنید؟؟

@Sahel2026 اردیبهشت 1405
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  25 اردیبهشت 1405

با این دست فرمان و ادامه آن،به کجا خواهیم رسید؟آیا با فرافکنی ،شعار درمانی ،تبلیغ و نمایش و عادی انگاری می‌توانیم مشکلات را حل کنیم؟
سوال

به کجا می‌رویم، چنین شتابان؟ آیا برای اصلاح اقتصاد برنامه ای داریم؟

به کجا می‌رویم، چنین شتابان؟ ناترازی و تورم و زد و بندهای رانتی و حقوق و پاداش های نجومی و وام های کلان بدون بازگشت و پول ملی از رده خارج و بانک های ربوی و صنایع ناتراز و مشکلات در آب و برق و گاز و فرسودگی در کل منابع و صنایع کشور و اقتصاد سیاست زده ای که در دام تحریم ها و جنگ ها افتاده اند بخش کوچکی از مشکلاتی هست که تصمیمات مدیران ایجاد کرده . پول ملی کشور از زمان مدیریت ۴ رئیس جمهور تا به الان ۱۶۰ برابر مقابل دیگر ارزهای خارجی آب رفته است و قیمت سکه امامی از ۲۰۰ هزار تومان به رقم عجیب ۲۰۰ میلیون تومان رسیده!!!! هنوز مسیر تورمی و گرانی با تمام قدرت ادامه می‌دهیم. چاپ پول و اوراق بدهی دیگر به یک عادت تبدیل شده است . برنامه ای برای تغییر دارید ؟ اتاق فکر برخی مسئولان، که ناتوان از حل مشکلات هستند ،دست به فرافکنی و عادی انگاری زده اند‌. یک روز از تورم فلان کشور می‌گویند و یک روز از مشکلات دیگر کشور می‌کنند در حالیکه ،مشکلات آنها در مقابل ما ۱درصد هم نیست. یا اسم این همه مشکل و تورم را با واژه مقاومت خلط،می‌کنند تا مشکلات و گرانی ،ناشی از چاپ پول و سوءمدیریت را تطهیر نمایی کنند. راه حل ،هر شکستی، در کنترل قیمت را ،به نام مقاومت ،به آینده موکول می‌کنند و از دوش خود برمی‌دارند. گویا اصلا درک درستی از معنای واژه مقاومت ندارند. به جای مقاوم سازی واقعی اقتصاد، آنرا نحیف سازی کردیم ، و به ناچار به شعار و تبلیغات و حرف درمانی روی آورده ند. هر چه از واقعیت دور شویم ،توان اصلاح را از دست داده و مجبوریم ،بیشتر و بیشتر تبلیغ درمانی و نمایش درمانی کنیم و این چرخه باطل تا جایی ادامه یابد که دیگر راه گریزی از آن نیست. همانطور که سیاه نمایی یعنی بدهی ها را بیشتر از حد مشکل نشان دادن ، کار ناپسندی است ،سفید نمایی ،یعتی کتمان کردن مشکلات و زیبا سازی، اشکالات ،کار بسیار بسیار برتری از آن است . دندانی درد بگیرد و بگوییم ،نه چیزی نیست خودش خوب میشود،زیاد راجب آن فکر نکن،این دندان درد برای اینه که بفهمی چقدر در مقابل دردش می‌توانی مقاومت کنی!!!!آخرش هم که معلوم است چه میشود. اقتصاد بر پایه ،مالیات از صنایع در هم شکسته و چاپ پول و اوراق بدهی و پخش،همین پول به سازمان ها با ردیف بودجه های خاص که دستاوردی جز تورم برای کشور ندارند اداره می‌گردد. با این دست فرمان و ادامه آن،به کجا خواهیم رسید؟ آیا با فرافکنی ،شعار درمانی ،تبلیغ و نمایش و عادی انگاری می‌توانیم مشکلات رادحل کنیم؟ تا دیرتر از این نشده تغییر رویه دهیم و یکبار برای همیشه ،شعار سال را به معنای واقعی کلمه عملی سازیم ،و مسئولانی که اشتباهات و ترک فعل و ناتوانی خود را با واژگانی مثل مقاومت ،لاپوشانی می‌کنند را برکنار ،و افراد توانمند را وارد میدان سازیم . همچنین افرادی که کارشان شعار بی عمل است و یا مشغول عادی انگاری ،بحران ها هستند و جز فرافکنی و مغالطه و انداختن مشکلات به گردن دیگران کار دیگری بلد نیستند نیز دستشان از مسیولیت کوتاه گردد. ثمره این مسئولان مثل درخت بی حاصل است که هر چه به آن، آب و کو دهید و رسیدگی کنید ،در آخر میوه نمی‌دهد. هر مسئولی که مشکلات دیگر کشورها را بزرگ نمائی کرد و مشکلات و بحران های خودمان را کوچک نمایی کرد،دوست نیست ،بلکه خواسته یا ناخواسته ،حاوی اصلاح امور را می‌گیرد و باعث تداوم رویه غلط در کشور میشود. این افراد نیز باید تریبون ازشون گرفته شود و از کار برکنار شوند. حرف زدن ،شعار ،نمایش فرافکنی ، سفید نمایی و عادی انگاری ،چاره ساز نیست. کافیست مشغول کار شوید و اقتصاد را از سیاست زدگی نجات دهید و روابط با همسایگان و دیگر کشورها را بهبود داده و جذب سرمایه نمایید و تعادل بین دول شرقی و غربی را رعایت کنید. یاحق

کلیه تصمیم گیران کشور

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌علی دهقانی‌
@Alidhq26 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
دولت اگر برود معضل اقتصاد را حل کند! مدیریت اقتصاد را درست اجرا کند !نظارت بر قیمت ها را درست اجرا کند نمی خواد سازمان صدا و سیما را تغییری در آن ایجاد کندمشکل ما تورم و نرخ ارز و مدیریت اقتصاد هست نه رسانه ملی !

تصویر نمایه‌ی ‌مطالبه گر - از این صفحه دیدن فرمایید‌
@user170910037334376642730 اردیبهشت 1405
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌Lync7‌
Lync7

@Lync7  •  27 فروردین 1405

ضرورت تبدیل صهیونیسم‌شناسی به اولویت علمی کشور

مطالبه

جای خالی صهیونیسم‌شناسی در دانشگاه‌ها

صهیونیسم چیست؟ در کشور ما آنطور که باید،‌ به بزرگترین دشمن خونی‌مان صهیونیسم نپرداخته‌ایم. به نظر می‌رسد آگاهی عمومی و سازمانی درباره موضوع صهیونیسم به اندازه‌ای که لازم است گسترده و دقیق نیست. بهتر است در مقابل دشمن بیدار بود و آن را لحظه به لحظه در لایه های مختلف رصد کرد. لازم است پژوهش های گسترده ای درمورد صهیونیسم و صهیونیست ها انجام دهیم. اقدامات ضروری: - راه اندازی پژوهشگاه هایی جهت شناخت بزرگترین دشمن‌مان. - به اساتید و پژوهشگرانی نیاز داریم که در مورد صهیونیسم و صهیونیستها پژوهش و تحقیقات انجام دهند و آنها را در اختیار اقشار مختلف جامعه علی‌الخصوص دانشجویان قرار دهند و در دانشگاه ها بطور کاملا موثر، جدی و هدفمند تدریس شوند. - پژوهش ها باید در قالب برنامه های مستند و سخنرانی در آمده و در تلویزیون به نمایش گذاشته شوند تا مردم بدانند از نظر معنوی چگونه با صهیونیسم مقابله کنند و سردمداران و پیاده نظام های آنها را بشناسند. تمام سردمداران، پیاده نظام ها و افراد کلیدی و اصلی آنها شناسایی و تحت نظر گرفته شوند، نه تنها نتانیاهو: - برای گروگان‌گیری یا حذفشان. - تا جلوی عملیات هایشان را بگیریم و علیه‌شان عملیات اجرا کنیم. - جاسوس هایشان را شناسایی کنیم تا قربانی آنها نشویم. - تا بفهمیم چه کسی را چطور و کجا بزنیم یا گروگان بگیریم. امیرالمومنین امام علی (ع): مرد جنگجو هميشه بيدار و هوشيار است، و هر كه از دشمن آسوده بخوابد دشمن نسبت به او نخواهد خفت.

مركز گسترش سينماي مستند و تجربی، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پروررش، موسسه های پژوهشی، مسئولین محترم دولتی، رئیس جمهور، وزرت اطلاعات، وزارت اطلاعات و حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، صدا و سیمای جمهورری اسلامی ایران، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور، مجلس شورای اسلامی ایران

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

@Hando12 خرداد 1405
در پاسخ به
خود پزشکیان یه ستاد لازم داره تا برای کاراش نظارت کنه

تصویر نمایه‌ی ‌کرار البواریز بنی ساله‌
@user1779071319632 خرداد 1405
در پاسخ به

بوی بد فاضلاب و ایجاد بیماری بین شهروندان

مطالبه

ساماندهی فاضلاب و رفع بوی نامطبوع در مناطق نیرو و فرهنگ‌شهر، شوشتر

رهاسازی آب فاضلاب در رودخانه بدون ایجاد سرپوش مناسب بر مسیر فاضلاب، موجب انتشار بوی نامطبوع در مناطق نیرو و فرهنگ‌شهر شوشتر شده است.

استانداری خوزستان، فرماندار شوشتر، دادستان شهر شوشتر

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


@MahdiShahbazi4 خرداد 1405
در پاسخ به
این پویش خلاف قانون اساسی هستچرا که نظارت توسط مجلس انجام میشه نه قوه ی مجریه و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت میکنه نه دولتدوستان انقلابی ولایی مراقب باشید گویا توطئه‌ی دیگری در جهت سانسور بیشتر توسط دولت داره به وجود میاد!!! بوی فتنه ای بر علیه رسانه میاد!

@MahdiShahbazi4 خرداد 1405
در پاسخ به
م
مهدی شهبازی

@MahdiShahbazi  •  30 اردیبهشت 1405

مطالبه

درخواست اقدام قاطع در برابر تهدیدات علیه رهبر معظم انقلاب

بسم الله الرحمن الرحیم و الحمدلله قاصم الجبارین و مُبیرِ الظالمین (و سپاس خداوندی را که در هم کوبنده و شکننده‌ی سرکشان و نابود کننده‌ی ستمکاران است) اینجانبان، امت حزب‌الله و امضاکنندگان ذیل این مطالبه‌نامه، با توجه به تهدیدات مکرر و آشکار دشمنان اسلام و انقلاب ترامپ و نتانیاهوی جنایتکار علیه مقام ولایت و رهبری، حضرت آیت‌الله امام سیدمجتبی خامنه‌ای حفظه‌الله، و در راستای صیانت از جان معظم‌له، از مراجع عظام تقلید، مسئولان کشوری، لشکری، امنیتی جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم به وظایف شرعی، قانونی، اخلاقی و انقلابی خویش عمل کرده و پاسخی متناسب، بازدارنده و قاطع در عرصه‌های زبانی، عملی، فتوایی و اجرایی نسبت به تهدیدات دشمنان قسم‌خورده ملت ایران ارائه دهند. بدیهی است که حداقل انتظار از مسئولان و نهادهای ذی‌ربط، پس از تهدیدات آشکار دشمنان و نیز صدور مواضع و فتاوای صریح از سوی مراجع عظام، اتخاذ تدابیر عملی و قاطع در برابر تمامی آمران، عاملان و طراحان اقدامات تروریستی حضرت آیت‌الله امام سیدعلی خامنه‌ای رحمت‌الله‌علیه است. متأسفانه قبل از شروع جنگ رمضان و در زمان تهدیدات علنی دشمنان نسبت به مقام ولایت، واکنش متناسب و بازدارنده‌ای از سوی نهادهای مسئول مشاهده نشد و همین مسئله موجب گستاخ‌تر شدن دشمنان و جریحه‌دار شدن احساسات امت اسلامی و آزادگان جهان گردید. بر مسئولان امنیتی، نظامی و اجرایی کشور فرض است که در چارچوب احکام شرع مقدس اسلام و مصالح عالی نظام، تمامی ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم را برای مقابله با تهدیدات دشمنان و حفاظت کامل از جان رهبر معظم انقلاب به‌کار گیرند و اجازه ندهند پروژه ترور و ناامن‌سازی مسئولان جمهوری اسلامی، به‌ ویژه مقام ولایت، استمرار یابد. همچنین انتظار می‌رود دستگاه‌های مسئول، در برابر عاملان و طراحان اقدامات تروریستی و تهدیدکنندگان امنیت و جان رهبران امت اسلامی، برخوردی قاطع، عبرت‌آموز و بازدارنده اتخاذ کنند تا دشمنان دریابند تعرض به امنیت و موجودیت امت اسلامی بدون پاسخ نخواهد ماند. و اگر در این امر، از جانب مسئولین ذیربط، کوتاهی گردد و این چرخه‌ی ترور مسئولین جمهوری اسلامی ایران، به ویژه مقام عظمای ولایت، همچنان ادامه یابد، مسئولینِ قاصر، در برابر خدا، اسلام، قرآن، امام زمان علیه‌السلام، تاریخ و مستضعفان جهان، پاسخگو خواهند بود. طبق احکام شرع مقدس: چشم در برابر چشم گوش در برابر گوش جان در برابر جان "تهدید در برابر تهدید" خواهد بود. ترامپ بار دیگر تهدیداتی علیه رهبر انقلاب و خانواده ایشان مطرح کرده است. از این‌رو انتظار می‌رود مسئولان ذی‌ربط با اتخاذ مواضع قاطع، بازدارنده و متناسب در عرصه‌های سیاسی، حقوقی، امنیتی و بین‌المللی، نسبت به این تهدیدات واکنشی جدی نشان دهند و هزینه اقدامات و اظهارات تحریک‌آمیز دشمنان را افزایش دهند. و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم رونوشت: ۱- مراجع محترم عظام تقلید شیعه ۲- رییس محترم جمهوری اسلامی ایران ۳- رئیس محترم مجلس شورای اسلامی ۴- رئیس محترم قوه قضائیه ۵- شورای محترم عالی امنیت ملی ۶- شورای محترم عالی دفاع ۷- نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری ۸- نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ۹- وزارت محترم امور خارجه ایران ۱۰- وزارت محترم اطلاعات ایران ۱۱- وزارت محترم دفاع ایران ۱۲- وزارت محترم کشور ایران ۱۳- وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران ۱۴- رئیس محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ۱۵- رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح ایران ۱۶- فرمانده محترم قرارگاه حضرت خاتم الانبیاء (صلوات الله علیه و آله) ۱۷- فرمانده محترم کل سپاه ۱۸- فرمانده محترم سپاه قدس ۱۹- فرمانده محترم نیروی دریایی سپاه ۲۰- فرمانده محترم نیروی هوافضای سپاه ۲۱- فرمانده محترم نیروی زمینی سپاه ۲۲- فرمانده محترم کل ارتش ۲۳- فرمانده محترم نیروی دریایی ارتش ۲۴- فرمانده محترم نیروی هوایی ارتش ۲۵- فرمانده محترم نیروی زمینی ارتش ۲۶- فرمانده محترم پدافند عامل ایران ۲۷- فرمانده محترم پدافند غیرعامل ایران ۲۸- فرمانده محترم انتظامی جمهوری اسلامی ایران ۲۹- خطبا، امامان جمعه و جماعت ۳۰- تمامی مسئولین محترم ذیربط که از قلم افتادند ۳۱- آحاد ملت مبعوث شده، مؤمنین و مومنات، کلیه رزمندگان اسلام و محور مقاومت در ایران و جهان و همه‌ی مستضعفان عالم .

کلیه افراد مندرج در پی‌نوشت متن مطالبه

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

نمایش گزارش


@MahdiShahbazi4 خرداد 1405
در پاسخ به
م
مهدی شهبازی

@MahdiShahbazi  •  30 اردیبهشت 1405

مطالبه

درخواست اقدام قاطع در برابر تهدیدات علیه رهبر معظم انقلاب

بسم الله الرحمن الرحیم و الحمدلله قاصم الجبارین و مُبیرِ الظالمین (و سپاس خداوندی را که در هم کوبنده و شکننده‌ی سرکشان و نابود کننده‌ی ستمکاران است) اینجانبان، امت حزب‌الله و امضاکنندگان ذیل این مطالبه‌نامه، با توجه به تهدیدات مکرر و آشکار دشمنان اسلام و انقلاب ترامپ و نتانیاهوی جنایتکار علیه مقام ولایت و رهبری، حضرت آیت‌الله امام سیدمجتبی خامنه‌ای حفظه‌الله، و در راستای صیانت از جان معظم‌له، از مراجع عظام تقلید، مسئولان کشوری، لشکری، امنیتی جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم به وظایف شرعی، قانونی، اخلاقی و انقلابی خویش عمل کرده و پاسخی متناسب، بازدارنده و قاطع در عرصه‌های زبانی، عملی، فتوایی و اجرایی نسبت به تهدیدات دشمنان قسم‌خورده ملت ایران ارائه دهند. بدیهی است که حداقل انتظار از مسئولان و نهادهای ذی‌ربط، پس از تهدیدات آشکار دشمنان و نیز صدور مواضع و فتاوای صریح از سوی مراجع عظام، اتخاذ تدابیر عملی و قاطع در برابر تمامی آمران، عاملان و طراحان اقدامات تروریستی حضرت آیت‌الله امام سیدعلی خامنه‌ای رحمت‌الله‌علیه است. متأسفانه قبل از شروع جنگ رمضان و در زمان تهدیدات علنی دشمنان نسبت به مقام ولایت، واکنش متناسب و بازدارنده‌ای از سوی نهادهای مسئول مشاهده نشد و همین مسئله موجب گستاخ‌تر شدن دشمنان و جریحه‌دار شدن احساسات امت اسلامی و آزادگان جهان گردید. بر مسئولان امنیتی، نظامی و اجرایی کشور فرض است که در چارچوب احکام شرع مقدس اسلام و مصالح عالی نظام، تمامی ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم را برای مقابله با تهدیدات دشمنان و حفاظت کامل از جان رهبر معظم انقلاب به‌کار گیرند و اجازه ندهند پروژه ترور و ناامن‌سازی مسئولان جمهوری اسلامی، به‌ ویژه مقام ولایت، استمرار یابد. همچنین انتظار می‌رود دستگاه‌های مسئول، در برابر عاملان و طراحان اقدامات تروریستی و تهدیدکنندگان امنیت و جان رهبران امت اسلامی، برخوردی قاطع، عبرت‌آموز و بازدارنده اتخاذ کنند تا دشمنان دریابند تعرض به امنیت و موجودیت امت اسلامی بدون پاسخ نخواهد ماند. و اگر در این امر، از جانب مسئولین ذیربط، کوتاهی گردد و این چرخه‌ی ترور مسئولین جمهوری اسلامی ایران، به ویژه مقام عظمای ولایت، همچنان ادامه یابد، مسئولینِ قاصر، در برابر خدا، اسلام، قرآن، امام زمان علیه‌السلام، تاریخ و مستضعفان جهان، پاسخگو خواهند بود. طبق احکام شرع مقدس: چشم در برابر چشم گوش در برابر گوش جان در برابر جان "تهدید در برابر تهدید" خواهد بود. ترامپ بار دیگر تهدیداتی علیه رهبر انقلاب و خانواده ایشان مطرح کرده است. از این‌رو انتظار می‌رود مسئولان ذی‌ربط با اتخاذ مواضع قاطع، بازدارنده و متناسب در عرصه‌های سیاسی، حقوقی، امنیتی و بین‌المللی، نسبت به این تهدیدات واکنشی جدی نشان دهند و هزینه اقدامات و اظهارات تحریک‌آمیز دشمنان را افزایش دهند. و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم رونوشت: ۱- مراجع محترم عظام تقلید شیعه ۲- رییس محترم جمهوری اسلامی ایران ۳- رئیس محترم مجلس شورای اسلامی ۴- رئیس محترم قوه قضائیه ۵- شورای محترم عالی امنیت ملی ۶- شورای محترم عالی دفاع ۷- نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری ۸- نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ۹- وزارت محترم امور خارجه ایران ۱۰- وزارت محترم اطلاعات ایران ۱۱- وزارت محترم دفاع ایران ۱۲- وزارت محترم کشور ایران ۱۳- وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران ۱۴- رئیس محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ۱۵- رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح ایران ۱۶- فرمانده محترم قرارگاه حضرت خاتم الانبیاء (صلوات الله علیه و آله) ۱۷- فرمانده محترم کل سپاه ۱۸- فرمانده محترم سپاه قدس ۱۹- فرمانده محترم نیروی دریایی سپاه ۲۰- فرمانده محترم نیروی هوافضای سپاه ۲۱- فرمانده محترم نیروی زمینی سپاه ۲۲- فرمانده محترم کل ارتش ۲۳- فرمانده محترم نیروی دریایی ارتش ۲۴- فرمانده محترم نیروی هوایی ارتش ۲۵- فرمانده محترم نیروی زمینی ارتش ۲۶- فرمانده محترم پدافند عامل ایران ۲۷- فرمانده محترم پدافند غیرعامل ایران ۲۸- فرمانده محترم انتظامی جمهوری اسلامی ایران ۲۹- خطبا، امامان جمعه و جماعت ۳۰- تمامی مسئولین محترم ذیربط که از قلم افتادند ۳۱- آحاد ملت مبعوث شده، مؤمنین و مومنات، کلیه رزمندگان اسلام و محور مقاومت در ایران و جهان و همه‌ی مستضعفان عالم .

کلیه افراد مندرج در پی‌نوشت متن مطالبه

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

نمایش گزارش


تصویر نمایه‌ی ‌یامهدی ادرکنی‌
@user1768320904367 خرداد 1405
رئیس‌جمهور قوه مجریه هست نه قوه مقننه رئیس‌جمهور باید قوانینی که مجلس تصویب میکنه اجرا کنه نه اینکه خودش قانون بذاره این خلاف قانون اساسی هستبعدچرا صدا وسیما زیر دست دولت بره که هرکاری خواستند بکنند وفقط ازخودشون تعریف کنند ومشکلات رو نشون ندن

@saberH7 خرداد 1405
در پاسخ به
وقتی دانش ابتدایی چیزی رو نداری، خب بشین سر جات. شورای نظارت بر صدا و سیما تا حالا به گوشت خورده؟ اعضاش کیان؟

تصویر نمایه‌ی ‌مهدی اسماعیلی‌
@mehdiesmaeili12 خرداد 1405
در پاسخ به و
پیگیری احداث مجتمع پتروپالایشگاه میمه
پیشنهادها

پیگیری احداث مجتمع پتروپالایشگاه میمه

پترو پالایشگاه میمه با گذشت چندین سال از کلنگ زنی در کجای کار قراردارد؟! در سال ۸۷ بود که خبر اخذ موافقت اصولی برای احداث پتروپالایشگاه شمال میمه به نقل از بخشداری میمه روی خروجی خبرگزاری ها و تیتر روزنامه های آن سال قرار گرفت. چندی بعد یعنی در۱۷ اسفند ماه سال ۸۷ با حضور وزیروقت نفت، استانداروقت اصفهان، سید محمود حسینی دولت آبادی نماینده وقت مردم شهرستان های شاهین شهر و میمه،برخوار در مجلس شورای اسلامی ،کلنگ احداث نخستین مجتمع پترو پالایشگاه خصوصی کشوردر منطقه میمه زده شد تا با راه اندازی این مجتمع علاوه بر جلوگیری از خام فروشی نفت خام، موجب اشتغال جوانان و رونق اقتصادی و آبادانی منطقه محروم میمه نیز گردد؛هرچند احداث و بهره برداری از مجتمع پالایشگاهی میمه ،سه سال اعلام شده بود اما امروز با گذشت چندین سال، هنوزهیچ نشانی از مراحل احداث و پیشرفت پروژه پتروپالایشگاه میمه مشاهده نمی شود،چرا که گویا در اوایل اردیبهشت ماه سال ۸۷، استاندار وقت اصفهان طی تماس تلفنی با بخشداری میمه، از عقد قرارداد با سرمایه‌گذار جدید در بخش میمه خبر داده بود که در ادامه و با برگزاری جلسات متعدد با مدیرعامل پتروپالایشگاه میمه و انجام بررسی‌های بسیار زیاد، سرانجام در کارگروه اشتغال استان اصفهان، ضرورت این سرمایه‌گذاری با حمایت شخص استاندار وقت و مدیران ارشد، استان اصفهان در میمه به تصویب رسید و در همین رابطه کمیته استعدادیاب استان اصفهان نیز کروکی مورد نظر در موقعیت شرق میمه را به میزان ۲۴۰۰ هکتار مورد تایید قرار داد و همچنین گویادر ۲۹دی ماه سال ۸۷،با تلاش و پیگیری فراوان بخشداروقت میمه، استاندار وقت اصفهان، نماینده وقت مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و غلامعلی سرتاج، مدیرعامل پتروپالایشگاه شمال میمه با استناد به ماده ۲۰ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، از سوی معاون وزیر در برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت، با طرح ارائه شده شرکت پتروپالایشگاه شمال میمه مبنی بر احداث پتروپالایشگاه با مشخصات و تخصیص خوراک بر اساس شرایط معین موافقت شده بود و در این باره بخشدار وقت میمه پیش بینی کرده بود مجتمع پتروپالایشگاه میمه که یک پالایشگاه نفت خام به ظرفیت ۱۵۰هزار بشکه در روز است با دو مجتمع پتروشیمیایی شامل مجتمع‌های آروماتیک و الفین در برنامه زمانبندی اجرا سال ۱۳۹۱قرار بگیرد. البته آنچه در این باره لازم به ذکر می باشد اینکه پتروپالایشگاه میمه در ۹۵ کیلومتری شمال غرب اصفهان در زمینی به مساحت ۲۴۰۰ هکتار کلنگ زنی شد که مهمترین علت انتخاب میمه برای ساخت این پتروپالایشگاه، نزدیکی به خطوط لوله نفت و گاز سراسری کشور بود؛ این مجتمع پالایشگاه نفت خام در صورت راه اندازی، محصولات تولیدی از قبیل بوتان، بنزین سوپر، بنزین معمولی، نفت سفید، گازوئیل، نفت کوره، گوگرد، انیدریدمالئیک، اسیدسولفوریک، روغن و گریس، الکترودگرافیتی و دوده صنعتی خواهد بود ؛علاوه بر این واحد آروماتیک این مجتمع PAT و بنزن تولید شده و واحد الفین پتروپالایشگاه شمال میمه نیز استالدهید، وینیل استات، بوتانول، دو اتیل هگزانول، اتیلن اکساید و گلایکول‌ها، پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی بوتادین تولید خواهد شد. راه اندازی و بهره برداری از تنها طرح پترو پالایشگاهی بخش خصوصی کشور که یک طرح عظیم ملی و بی سابقه طی ۳۰سال گذشته در استان اصفهان می باشد علاوه بر اینکه استان اصفهان را اولین و تنها دارنده پترو پالایشگاه خصوصی کشور می کند. موجب اشتغال جوانان منطقه، کاهش نرخ بیکاری و مهاجرت اهالی منطقه می شود آبادانی و رونق اقتصادی شهرستان را نیز به دنبال خواهد داشت. امید است مسئولان استان اصفهان نسبت به پیگیری یکی از مهمترین مطالبات به حق اهالی منطقه میمه جدیت داشته و خود را در احقاق حقوق مردم سهیم بدانند.مشتاقانه منتظر شنیدن پاسخ مسئولان استان اصفهان در رابطه با اقدامات انجام شده و همچنین علت طولانی شدن مراحل احداث و بهره برداری مجتمع پترو پالایشگاه شمال میمه هستیم. پی نوشت: البته لازم به ذکر است در کنار مجتمع پتروپالایشگاه میمه؛احداث هفت واحد شیمیایی وابسته در کنار مجتمع پتروپالایشگاه میمه و احداث دانشکده نفت و پتروشیمی میمه هم در نظر گرفته شده بود که با توجه به اینکه طرح احداث پتروپالایشگاه میمه در محاق به سر می برد ؛بالطبع طرح احداث هفت واحد شیمیایی وابسته به مجتمع پتروپالایشگاه میمه وطرح احداث دانشکده نفت و پتروشیمی میمه هم در محاق به سر خواهد برد. لذا بدین ترتیب پیشنهاد می شود احداث پتروپالایشگاه میمه و پیگیری های لازمه را در این باره مبذول داشته و در مصاحبه با مطبوعات و رسانه ها نتیجه پیگیری ها را به اطلاع عامه مردم رسانده تا موجب تنویر افکار عمومی در این رابطه گردد ، باشد که پروژه پتروپالایشگاه میمه کلید خورده و به سرانجام برسد

وزارت نفت، هیات دولت وفاق ملی، کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

تصویر نمایه‌ی ‌قطب نما‌
@Jamejam17 خرداد 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌قطب نما‌
قطب نما

@Jamejam  •  17 خرداد 1405

ضرورت تصویب سازوکار افزایش دو مرحله‌ای حقوق کارگران و کارمندان در سال

مطالبه

ضرورت تصویب سازوکار افزایش دو مرحله‌ای حقوق کارگران و کارمندان در سال

بسمه‌تعالی با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تداوم نرخ بالای تورم در سال‌های اخیر، معیشت کارگران و کارمندان به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اجتماعی تبدیل شده است. افزایش مستمر قیمت کالاها و خدمات در حالی ادامه دارد که حقوق بخش بزرگی از نیروی کار کشور تنها یک‌بار در ابتدای سال مورد بازنگری قرار می‌گیرد؛ موضوعی که در عمل موجب کاهش تدریجی قدرت خرید حقوق‌بگیران و ایجاد فشار مضاعف بر خانواده‌های آنان شده است. در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۵ در مجلس شورای اسلامی، رئیس محترم مجلس به این نکته اشاره کردند که از نظر قانونی و اجرایی، محدودیتی برای افزایش حقوق بیش از یک‌بار در سال وجود ندارد و می‌توان با اتخاذ تصمیمات مناسب، سازوکاری برای تعدیل حقوق متناسب با شرایط اقتصادی در طول سال در نظر گرفت. این موضوع نشان می‌دهد که ظرفیت قانونی لازم برای اتخاذ سیاست‌های حمایتی مؤثر از حقوق‌بگیران وجود دارد. بر این اساس، انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی در فرآیند بررسی و تصویب نهایی بودجه سالهای آتی و حتی در صورت امکان سال ۱۴۰۵، با رویکردی عدالت‌محور و مبتنی بر واقعیت‌های اقتصادی، سازوکاری مشخص برای "افزایش دو مرحله‌ای حقوق کارگران و کارمندان در طول سال و متناسب با نرخ تورم" پیش‌بینی کند. چنین سازوکاری می‌تواند از طریق پیش‌بینی تعدیل میان‌سال حقوق یا تعیین شاخص‌های مشخص برای بازنگری در دریافتی حقوق‌بگیران اجرایی شود. بدیهی است تأمین منابع مالی این اقدام نیز می‌تواند از مسیرهای عادلانه و هدفمند دنبال شود؛ از جمله اصلاح ساختارهای مالیاتی، اخذ مالیات مؤثرتر از درآمدها و مصرف‌های بالا، و هدایت منابع حاصل به سمت تقویت قدرت خرید اقشار حقوق‌بگیر. کارگران و کارمندان ستون‌های اصلی اداره کشور و موتور محرک تولید، خدمات و نظام اداری هستند. حفظ کرامت و امنیت معیشتی این قشر، نه‌تنها یک ضرورت اجتماعی بلکه پیش‌شرطی مهم برای افزایش بهره‌وری، تقویت سرمایه اجتماعی و ایجاد ثبات اقتصادی در کشور به شمار می‌آید. از این‌رو انتظار می‌رود نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با درک شرایط اقتصادی جامعه و در راستای تحقق عدالت اجتماعی، "تصویب سازوکار افزایش دو مرحله‌ای حقوق در سال" را به عنوان اقدامی عملی برای صیانت از قدرت خرید کارگران و کارمندان در دستور کار قرار دهند. امید است با اتخاذ تصمیمات مؤثر در این زمینه، گامی جدی در جهت بهبود وضعیت معیشتی میلیون‌ها خانواده ایرانی برداشته شود. والسلام علیکم و رحمه‌الله نماینده دغدغه‌مند کارگران و کارمندان ایرانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای قالیباف، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی رئیس محترم سازمان محیط زیست

0
100
گزارش از مطالبه

نمایش گزارش