سامانه برخط مدیریت بحران در بیمارستانهای اصفهان راهاندازی شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از راهاندازی سامانه برخط و آنلاین مدیریت بحران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: با هدف پیشگیری از تبدیل چالشهای زیرساختی به بحران، مسائل اضطراری مراکز درمانی از جمله تأمین پایدار آب، برق و ایمنی حریق به صورت لحظهای رصد و رفع میشود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی جمالینژاد، استاندار اصفهان امروز جمعه در آیین کلنگزنی پروژه «همراه سرا» بیمارستان الزهرا (س) اصفهان، اظهار داشت: اصفهان همواره در خط مقدم ایثار و فداکاری بوده است؛ همانطور که در دوران دفاع مقدس، این استان بدون اینکه مستقیماً مورد تجاوز خاک قرار گیرد، پیشانی جنگ بود و بیشترین تعداد شهدا را تقدیم انقلاب و میهن کرد.وی با قدردانی از تلاشهای شبانهروزی کادر درمان و خیرین سلامت در بیمارستانهای بزرگ اصفهان تصریح کرد: وضعیت درمانی اصفهان به نوعی است که فراتر از مرزهای خود، تمام تغییرات و نیازهای درمانی استانهای همجوار و دیگر مناطق بزرگ را پوشش میدهد و این حجم از مراجعه، کشش و گنجایش زیرساختهای فعلی را به چالش میکشد و نیازمند تنوعبخشی به امکانات و خدمات است.جمالینژاد با اشاره به پروژههای نوسازی و زیرساختی در حوزه سلامت گفت: اگر اراده و پیگیریهای دلسوزانه مدیران و کادر درمان نبود، برخی مجموعههای درمانی پیر با قدمت نیمقرن، توان پاسخگویی نداشتند. استاندار اصفهان گفت: خوشبختانه امروز اقداماتی نظیر راهاندازی سیستم برق خورشیدی در بیمارستانها گامی رو به جلو است، اما نباید به این حد محدود شویم و پروژههای توسعهای باید به مناطق و سایر شهرستانها نیز سرایت کند.ضرورت توجه به معیشت کارگران و هزینههای درمان اقشار آسیبپذیروی به چالشهای اقتصادی و معیشتی جامعه کارگری اشاره کرد و افزود: نگاه ما نباید صرفاً محدود به مرکز استان و شهر اصفهان باشد، بلکه وضعیت شهرستانها نیز باید به طور جدی لحاظ شود و امروز شرایط برای طبقه کارگر با حقوقهای ناچیز بسیار سخت شده و وقفه در حمایتها، ماندگار و آسیبرسان خواهد بود.
جمالینژاد تاکید کرد: هزینههای درمانی و دارو به شدت افزایش یافته و پیگیری یک یا چند مورد به صورت شخصی یا از طریق استانداری مشکلی را حل نمیکند؛ بلکه باید با مشارکت همهجانبه، تنوع خدمات و پیشبینی نیازهای آتی، بار سنگینی را از روی دوش کارگران و خانوادههای بیسرپرست یا آسیبدیده برداریم.منصور شیشهفروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این آیین با اشاره به بازدیدهای میدانی کارشناسان و ارزیابی دقیق مسیرهای تأمین انرژی این مرکز افزود: در گام نخست، ژنراتورهای برق اضطراری بیمارستان تقویت شدهاند؛ همچنین پروژه توسعه پنلهای خورشیدی با پیگیریهای بالادستی در حال اجراست تا امکان تخمین و تأمین انرژی خورشیدی برای کل روز فراهم شود و موافقتهای ثانویه برای توسعه بیشتر آن نیز در دست پیگیری است.توافق ۱۱۹ میلیارد تومانی برای رفع کامل دغدغه قطعی برقوی به جزئیات مالی این طرح اشاره کرد و گفت: شرکت توزیع برق اعتباری بالغ بر ۱۱۹ میلیارد تومان را برای این پروژه برآورد کرده است که روند اداری و توافقات آن میان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شرکت توزیع برق در حال نهاییشدن است.شیشهفروش تصریح کرد: بر اساس این توافقنامه، اقدامات فنی به گونهای پیش خواهد رفت که دغدغه قطعی برق در این مرکز درمانی به طور کامل رفع شود تا در آینده، حتی در صورت بروز محدودیتهای شدید انرژی یا شرایط اضطراری نظیر پدافند غیرعامل و جنگ، هیچگونه خللی در ارائه خدمات به بیماران ایجاد نشود.
راهاندازی سامانه برخط مدیریت بحران در بیمارستانهامدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به اقدامات ساختاری برای پیشگیری از تبدیل چالشها به بحران اشاره کرد و گفت: یک سایت اختصاصی و سامانه برخط با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بیمارستانها راهاندازی شده است که از طریق آن، مسائل و موضوعات بحرانی مراکز درمانی به صورت آنلاین رصد و برطرف میشود.وی خاطرنشان کرد: این اقدامات پیشگیرانه شامل پروژههای رفع خطر آتشسوزی (سیستمهای اعلام و اطفای حریق) نیز میشود که پس از بازدید رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه، خوشبختانه تأمین اعتبار شده و در مرحله اجرا قرار دارد.شیشهفروش تاکید کرد: موضوع تأمین پایدار آب شرب، انرژی و سایر ملزومات حیاتی بیمارستانها به صورت ویژه و موردی در دستور کار مدیریت بحران استان قرار دارد و تلاش میکنیم با نهایی شدن توافقات اخیر، تابآوری زیرساختهای درمانی استان را به حداکثر برسانیم.#بهداشت #درمان #برق #بیمارستان #بحران 16:02 - 5 تیر 1405