دبیر کمیسیون کشاورزی: هرگز از کشورهای دشمن خرید نخواهیم کرد

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس با تأکید بر اینکه برای واردات کالاهای اساسی، باید مصالح و منافع ملی در اولویت قرار گیرد، گفت: حتی در صورت نیاز به واردات، هرگز از کشورهای دشمن و غیرقابل‌اعتماد خرید نخواهیم کرد.
حامد یزدیان، نماینده اصفهان، کوهپایه، ورزنه، جرقویه و هرند در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس خبرگزاری فارس، با اشاره به ادعاهای مطرح‌شده از سوی مقامات آمریکایی درباره آزادسازی منابع بلوکه‌شده ایران، تأکید کرد: در هرگونه تصمیم‌گیری درباره واردات کالاهای اساسی، باید مصالح و منافع ملی در اولویت قرار گیرد.وی با اشاره به ادبیات سخیف رئیس‌جمهور آمریکا درباره وضعیت معیشتی مردم ایران، این اظهارات را قلدرمآبانه توصیف کرد و از نبود واکنش قاطع در برابر چنین مواضعی ابراز تأسف کرد.دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: کشور ما امروز در وضعیتی نیست که نیاز به واردات گندم داشته باشد؛ خوشبختانه امسال تولید گندم به میزان کافی بوده و امیدواریم این روند در سال‌های آینده نیز تداوم یابد.یزدیان با تأکید بر خط‌قرمزهای جمهوری اسلامی در حوزه تأمین نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی، بیان کرد که حتی در صورت نیاز به واردات، هرگز از کشورهای دشمن و غیرقابل‌اعتماد خرید نخواهیم کرد؛ چراکه سلامت و امنیت غذایی مردم، خط قرمز ماست و نمی‌توان با بهانه آزادسازی منابع مالی، این اصل حیاتی را به مخاطره انداخت و از طرفی نیز اقتصاد آمریکا را تقویت کرد.
به گزارش فارس، دونالد ترامپ روز سه‌شنبه دوم تیر ماه در مصاحبه با خبرنگاران در پنسیلوانیا مدعی شد که ایرانی‌ها با گرسنگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.پایان پیام/#مجلس#ایران#منابع_بلوکه_شده
14:50 - 7 تیر 1405
مجلس




11 پاسخ

@user1777844907143 ساعت پیش
در پاسخ به
اخر مگر ما مجلس داریم که این اقا نمی دانم چکاره کیمسیون کشاورزی باشد

تصویر نمایه‌ی ‌زکریا‌
@mohebali222 ساعت پیش
در پاسخ به
آدم می‌تونه رئیس بانک مرکزی کشور باشه، اما ندونه که خرید اقلام خوراکی از دشمن تا چه حد خطرناکه!پستهای کلیدی حکومت به آسانی سکه های برجام به بعضی افراد بخشیده شده

تصویر نمایه‌ی ‌حی علی الاصول‌
@Abbas_N1102 ساعت پیش
در پاسخ به
ایشون 4 ماه پیش رئیس کمیسیون بوده! الان پدر بچه هاش هست! رئیس کمیسیون وقتی مجلس نداریم معنی نمیده از عناوین کاذب استفاده نکنید

@user1708308824282 ساعت پیش
در پاسخ به
اگه پولی بهتون دادن بخرید!

@user1751670376792 ساعت پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
فرشاد

@Iranehamdel  •  18 ساعت پیش

متاسفانه ، در تولید گرانی ، همه با هم هماهنگ هستند ، اما در تعهدی که کردند، که قرار بود ، رقم کالا برگ با تورم افزایش یابد ، تقصیر را گردن هم انداخته و تا الان این افزایش ،اتفاق نیافتاده است. و این تاخیر باعث شده فروشندگان ، تولید کنندگان و واسطه ها از قبل آنرا پیشخور کنند.
مطالبه

لزوم جلوگیری از تأخیر در افزایش کالابرگ و پیشخور شدن آن توسط فروشندگان

همان‌گونه که دولت وعده داده بود، قرار بود در صورت افزایش تورم، مبلغ کالابرگ نیز متناسب با آن افزایش یابد. اما متأسفانه افزایش رقم کالابرگ بر اساس تورم با تأخیر مواجه شده و مسئولیت آن به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده می‌شود؛ در حالی که این دو نهاد نیز زیرمجموعه ساختار دولت هستند. در این میان، تولیدکنندگان، واسطه‌ها و دلالان قیمت‌های خود را از مدت‌ها پیش افزایش داده‌اند و همچنان به‌صورت هفتگی و ماهانه بر قیمت‌ها می‌افزایند. به بیان دیگر، افزایش احتمالی کالابرگ از مدت‌ها قبل در بازار پیشخور شده و این روند همچنان ادامه دارد، اما هنوز خبری از تحقق وعده دولت نیست. این وضعیت تورم و گرانی که از سوی تصمیم‌گیران، تولیدکنندگان، واسطه‌ها و دلالان به مردم تحمیل می‌شود، تا چه زمانی باید ادامه پیدا کند؟ انتظار می‌رود دولت هرچه سریع‌تر، به‌جای طرح بهانه‌ها، به عهدی که با مردم بسته است عمل کند و افزایش مبلغ کالابرگ را متناسب با تورم اجرایی سازد. هنوز به دولت اعتماد دارم و معتقدم مسئولان در تلاش برای بهبود وضعیت مردم و کشور هستند و ان‌شاءالله این تلاش‌ها به نتیجه مطلوب خواهد رسید اجرتان با خدا

دولت ، مجلس ، قوه قضائیه، شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده، سازمان های تعزیرات حکومتی و بازرسی، تولید کنندگان ، فروشندگان ، واسطه ها، دلال ها، کلیه تصمیم گیران و مسئولان کشور

0
100
گزارش از مطالبه

@elm42002 ساعت پیش
در پاسخ به
وزارت خارجه 200 و 300 ساله خاصیت برای کشور نداشته .. هرچه زودتر تعطیل شود، و نهاد اسلامی جایگزین شود .

@user1733732843832 ساعت پیش
در پاسخ به
ممنون آقای دبیر کمیسیون کشاورزی. آدم حرف های مسئولین زحمت کش رو می‌شنود خوشحال میشود

@user1751670376792 ساعت پیش
در پاسخ به
وقتی دشمن میاد اول بارش باران رو با هارپ و غیره و تکنولوژی خودش قطع میکنه و با خشکسالی روبرو میشیم و مجبور به استفاده از ذخایر آبی زیرزمینی میشیم و تازه به این موضوع پی می‌بریم این برداشت ها باعث نشست زمین شده و غیره...چطور هنوز کاری نکردیم و در بی عملی و ترک فعل برخی مدیران گیر کردیم.حق آب رو از ت…نمایش بیشتر

@user1764083521492 ساعت پیش
در پاسخ به
امریکا دشمن نیست پزشکیان کفت اکر ادم حسابش کنند دوست وبرادرش هستند با امریکا تفاهمنامه هم امضا کرده با افتخار جلوی دوربین گرفت کلاهبردار قبلی می گفت علی برکت الله این کلاهبردار میگه علی نهج‌البلاغهالله

تصویر نمایه‌ی ‌SON3o1f3IRI‌
@SonofIRI1 ساعت پیش
در پاسخ به
افرینراستی مسئولین نادان توجه کنند که با خرید سی پی کالاف و گیم پس ایکس باکس و... کلی به امریکا از طرف ایرانیا پول داده میشه

@Faalian1 ساعت پیش
در پاسخ به
مگر دست تو است همتی و دولت قبلا قرار خرید را گذاشته اند و به زودی می خرند شما فعلا در تعطیلات مجلس استراحت کنید.