آغاز پویش درختکاری در سایه مادر

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از برگزاری پویش درختکاری سراسری با عنوان در سایه مادر به مناسبت گرامیداشت مقام مادر و میلاد حضرت زهرا (س) در روزهای جمعه و شنبه خبر داد.
رضا باقری، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد گفت: پویش درختکاری در سایه مادر در سطح شهرستان‌های استان یزد طی هفته پیش رو برگزار می‌شود و امروز نیز، در شهرستان‌های اشکذر و مروست، با حضور استاندار، در چند نقطه اقدام به درختکاری خواهد شد و این پویش آغاز می شود.
باقری در این خصوص بیان کرد: حفظ و احیای زمین و منابع طبیعی یکی از رسالت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد است.وی همچنین یادآور شد: این برنامه در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی ۴ سال در برنامه استانی دیده شده است.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اظهار داشت: در این پویش، گونه‌های کم‌خواه و مثمر مانند زیتون و بادام کوهی کاشت می‌شود و این گونه‌ها نه تنها به حفظ منابع طبیعی کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند در توسعه اقتصادی منطقه نیز موثر واقع شوند.
گفتنی است طرح تولید و کاشت یک میلیارد نهال با دستور مقام معظم رهبری از سال ۱۴۰۲ به مدت ۴ سال در کشور آغاز شده و در قالب این طرح هر ایرانی باید سالانه سه نهال در کشور بکارد.
08:43 - 29 آذر 1403

1 بازنشر
2262 بازدید



1 پاسخ