۱۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق در بوشهر احیا شد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۵ تا ۲۹ خردادماه و در قالب اجرای طرح ملی و جهادی مهتاب، بیش از ۱۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی در این استان احیا و ۲ هزار و ۵۰۰ مورد برق غیرمجاز جمعآوری شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامرضا حشمتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ظهر امروز در گفتوگو با خبرنگاران در سالن جلسات این اداره کل اظهار کرد: در هفته یازدهم اجرای طرح مهتاب سه هزار و ۴۴۱ دستگاه کنتور برق در استان نصب و ۴ هزار و ۷۷۱ دستگاه کنتور معیوب تعویض شده است.وی افزود: در نتیجه تعویض کنتورهای معیوب، شناسایی دستکاریها، جمعآوری برقهای غیرمجاز مشهود و غیرمشهود و همچنین برخورد با چاههای کشاورزی غیرمجاز، ۱۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی احیا شده که نقش مهمی در کاهش تلفات، افزایش بهرهوری و مدیریت مصرف و بار شبکه توزیع برق استان داشته است.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ادامه داد: در این مدت ۶۲۳ مورد دستکاری کنتور شناسایی و برطرف و یکهزار و ۶۴۶ مورد انشعاب برق غیرمجاز نیز جمعآوری شده است.حشمتی بیان کرد: همچنین ۲ هزار و ۷۰۰ متر کابل غیرمجاز از شبکه جمعآوری، ۴۶۰ شمارشگر نصب و چهار هزار و ۵۵۱ حلقه چاه کشاورزی مورد آزمون و پایش قرار گرفته که از این تعداد، ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز بوده است.وی تاکید کرد: طرح ملی و جهادی مهتاب با هدف کاهش تلفات انرژی، مقابله با برقهای غیرمجاز، افزایش دقت اندازهگیری مصرف و ارتقای پایداری شبکه برق، با جدیت در سراسر استان بوشهر در حال اجراست.#برق#انرژی#طرح_مهتاب 14:41 - 6 تیر 1405