پیشرفت جعلی برای خرید زمان

مقامات آمریکایی، به‌ویژه مارکو روبیو وزیر خارجه، در روزهای اخیر از پیشرفت اندک در مذاکرات با ایران سخن گفته‌اند.این اظهارات در ادامه الگوی تکراری و سابقه‌دار سیاست خارجی واشنگتن است که اغلب از ابزار روایت‌سازی دیپلماتیک برای کسب اهرم فشار روانی، حفظ انسجام داخلی و مشروعیت‌بخشی به سیاست‌های تهاجمی استفاده می‌کند.تاریخ نشان می‌دهد که چنین ادعاهایی در موارد متعدد بیشتر جنبه تاکتیکی داشته تا بازتاب واقعیت میدانی.در شرایط فعلی نیز، با توجه به شکاف‌های عمیق ساختاری، این سیگنال‌ها فاقد پشتوانه عملی جدی هستند و بیشتر به منظور خرید زمان، کاهش فشارهای اقتصادی داخلی آمریکا و آرام‌سازی بازارهای جهانی نفت مطرح می‌شوند.خطوط قرمز استراتژیک جمهوری اسلامی ایران : جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول امنیت ملی، حاکمیت و تجربیات تاریخی، در سه حوزه کلیدی کوتاه نخواهد آمدیک برنامه هسته‌ای ، ایران غنی‌سازی اورانیوم و ذخایر غنی‌شده خود را به عنوان اهرم بازدارندگی راهبردی حفظ خواهد کرد.هرگونه تحویل ذخایر HEU یا پذیرش محدودیت‌های دائمی غنی‌سازی، خط قرمز غیرقابل عبور است.این برنامه نه تنها نماد استقلال علمی فنی، بلکه بخشی از تعادل استراتژیک در برابر برتری کیفی تسلیحاتی رژیم صهیونیستی و آمریکا محسوب می‌شود.دو ، تنگه هرمز و کنترل آبراه‌های حیاتی : ایران حاکمیت کامل بر تنگه هرمز را به عنوان یک واقعیت ژئوپلیتیک غیرقابل مذاکره می‌داند. اعمال عوارض و کنترل ترافیک دریایی، حق طبیعی یک کشور ساحلی است.پذیرش مطالبات آمریکا مبنی بر آزادی کامل ناوبری بدون هزینه به معنای تسلیم اهرم اقتصادی کلیدی ایران خواهد بود که معادل واگذاری یکی از مهم‌ترین اهرم‌های بازدارنده غیرهسته‌ای است.
سه ، غرامت و تضمین‌های امنیتی : ایران خسارات جنگ از جمله حملات به زیرساخت‌ها، تأسیسات هسته‌ای و اقتصادی را مطالبه خواهد کرد. بدون تضمین‌های الزام‌آور بین‌المللی برای عدم تکرار تجاوز و جبران خسارات، هر توافقی فاقد پایداری خواهد بود.آمادگی برای سناریوی جنگ و هزینه‌های نامتقارن جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر عمق استراتژیک، توان موشکی پهپادی، شبکه مقاومت منطقه‌ای و تجربه جنگ نامتقارن، برای هر دو سناریو دیپلماسی یا جنگ آماده است.در صورت شکست مذاکرات و تجاوز دشمن ، هزینه‌های تحمیلی بر طرف مقابل به مراتب فراتر از دستاوردهای احتمالی خواهد بودضربه اقتصادی به آمریکا ، اختلال در تنگه هرمز حتی موقت می‌تواند قیمت جهانی نفت را به سطوح بی‌سابقه بالای ۱۵۰-۲۰۰ دلار برساند، تورم را در اقتصاد آمریکا تشدید کند و زنجیره تأمین انرژی اروپا و آسیا را مختل سازد.هزینه گزینه نظامی برای صهیونیست‌ها و آمریکادرگیری گسترده منجر به جنگ نامتقارن طولانی‌مدت خواهد شد که شامل حملات به پایگاه‌ها، کشتی‌ها ، منافع منطقه‌ای و باز شدن جبهه های جدیدی است. سابقه نشان می‌دهد که چنین جنگ‌هایی مانند جنگ رمضان برای واشنگتن به باتلاق استراتژیک تبدیل شده‌است.پیامدهای ژئوپلیتیک ، تشدید جنگ می‌تواند محور مقاومت را فعال‌تر کند، چین و روسیه را به سمت حمایت بیشتر سوق دهد و توازن قدرت جهانی را به ضرر غرب تغییر دهد.در کل هرگونه ادعای پیشرفت قابل توجه از سوی مقامات آمریکایی بیشتر جنبه روانی تبلیغاتی دارد تا واقعیت دیپلماتیک.ایران با حفظ خطوط قرمز خود و آمادگی کامل دفاعی تهاجمی، در موقعیت مناسبی قرار دارد تا از منافع ملی خود صیانت کند.
شروع مجدد جنگ، انتخابی پرهزینه برای آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود که می‌تواند به تحولات ساختاری در نظم منطقه‌ای و جهانی منجر شود.مرتضی امیری #ایران #رهبر_شهید #ایران_قوی #جنگ #تنگه_هرمز #آمریکا #ترامپ
17:13 - 1 خرداد 1405
جامعه
سیاست
استان ها




8 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌داریوش سجادی‌
@dariushsajadi1 خرداد 1405
در پاسخ به
بسیار عالی

تصویر نمایه‌ی ‌رضوان سلیمان زاده  ۱۸۲۵‌
@R_Soleimanzadeh1 خرداد 1405
در پاسخ به
بنظر آمریکا درحال بازی روانی برای شروع حمله غافلگیرانه ست ، دقیقا صحبت ها مانند دفاع میهنی ۱۲ روزه و جنگ رمضان است

تصویر نمایه‌ی ‌پژوهشکده جبهه مقاومت‌
@moghavemat_icb1 خرداد 1405
در پاسخ به
دقیقا استاد ، یانکی ها برای جنگ آماده میشن

تصویر نمایه‌ی ‌Gaze‌
@Gaze3131 خرداد 1405
در پاسخ به
👌👌

@user17091005402908973771 خرداد 1405
در پاسخ به
ما که از مذاکرات مسخره خسته شدیم . اخرش هم دوباره بهمون حمله میشه . دوباره عراقچی میاد میگه می‌خواستیم بدنیا ثابت کنیم آمریکا جنگ طلبه.چرا مسولین خودشون را به نفهمی زدند

@enwriter2 خرداد 1405
در پاسخ به
از مسئولین غرب گرا و غرب زده باید پرسید آیا اگر ما ترامپ ملعون را کشته بودیم آنها اصلن با ما مذاکره میکردند؟! مذاکرات و تسلیم طلبی خوراک حزبی و انتخاباتی برای اصلاحی ها و لیبرالهاست و این خیانت به خون پاک رهبر شهید انقلاب است

تصویر نمایه‌ی ‌سرباز ولایت‌
@Sarbas_velayat2 خرداد 1405
در پاسخ به
آفرین به استاد امیری

@enwriter2 خرداد 1405
در پاسخ به
امام خمینی (ره) بخاطر مبارزه با فساد و فحشای پهلوی و بیحجابی قیام کردند و هزاران شهید بخاطر حجاب جان خود را فدا کردند مبارزهبا فساد و فحشا و برهنگی اصول انقلاب و خط امام است مسئولین حق ندارند از خط امام راحل و اسلام فاصله بگیرند قانون حجاب و عفاف واجب الاجراست