ادعای جنجالی پتروشیمی‌ها؛ ماجرای تماس دلاری بانک مرکزی چه بود؟

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنایع پتروشیمی گفت: از بانک مرکزی به من زنگ زدند و سوال کردند که اگر شنبه ارز شما ۱۰ هزار تومان گران شود، شما چقدر ارز بیشتری می‌آورید؟ گفتم هیچ.
گروه اقتصادی خبرگزاری فارس؛ احمد مهدوی ابهری در صداوسیما در پاسخ به سوال بازگشت ارز صنایع پتروشیمی اظهار داشت: از سال ۹۷ تا امروز پتروشیمی‌ها ۹۹.۹۷ درصد از ارز خود را به کشور بازگردانده‌اند.دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنایع پتروشیمی گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۲.۶ میلیارد دلار صادرات پتروشیمی داشتیم و ۱۰.۵ میلیارد دلار آن را به کشور برگرداندیم.وی افزود: در ۱۱ ماهه امسال ۱۱.۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم، ۹ میلیارد دلار را به بازار ارز تجاری و نیمای سابق بازگردانده‌ایم و ۲.۵ میلیارد دلار دیگر را برای طرح‌ها، واردات قطعات و تجهیزات با مجوز هزینه کردیم.مهدوی ابهری تاکید کرد: ما در برنامه هفتم ۶۱ طرح داریم، ۲۴ میلیارد دلار سرمایه می‌خواهد، ۱۲ میلیارد انجام شده و ۱۲ میلیارد دلار دیگر نیز باید انجام شود.این مقام صنفی گفت: ارز هرچه بالا برود، نرخ خوراک ما هم بالا می‌رود و متضرر می‌شویم. ما در این زمانی که قیمت ارز بالا رفته دلار کمتری را آوردیم.ابهری تاکید کرد: بانک مرکزی به من پنجشنبه زنگ زدند و سوال کردند اگر از شنبه ارز شما ۱۰ هزار تومان گران شود، شما چقدر ارز بیشتری می‌آورید؟ گفتم هیچ. زیرا ما ارز خود را داریم برمی‌گردانیم.#پتروشیمی#بانک_مرکزی#ارز#دلار
06:46 - 20 اسفند 1403

2 بازنشر5 واکنش
64٫1k بازدید



16 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌بنده فانی‌
@user17082670316820 اسفند 1403
در پاسخ به
سلام، پرسش این نیست که شما ارز را آخر سر برمی‌گردانید، یا خیر؛ چون از اول هم کسی شما را به ارز خواری متهم نکرده‌است. پرسش این است، که آیا با فشار ... ابتدا قیمت ارز بالا می‌رود، و بعد آن را برمی‌گردانید؟ یا این‌که همان موقع که ارز دست‌تان رسید، آن را به بانک مرکزی تحویل می‌دهید، تا بتواند با آن …نمایش بیشتر

تصویر نمایه‌ی ‌محمود خیرخواه‌
@Kh_Moodi4620 اسفند 1403
در پاسخ به
عجب جایی گیر کردیم. هر اتفاق این مصاحبه یه زلزله است. بانک مرکزی عجب نامردیه و...ظاهرا آقایان بالا دستی حق دارند خارج از کشور را موطن خودشون و خانواده بدونند. می دونند چی ساختن.

@user170910033671333925620 اسفند 1403
در پاسخ به
چرا پتروشیمیایی هایی که خوراک تقریبا مفت می‌گیرند و اکثرا با هزینه بیت المال ساخته شده و با رانت به تامین اجتماعی و صندوق های مفت خور دیگه داده شده باید بصورت باندی اداره بشن؟ارز اونا باید کاملا دست بانک مرکزی باشه. و با فاکتور و رسید بیان ریال از بانک مرکزی بگیرن.

تصویر نمایه‌ی ‌سید حمزه باقری‌
@Sarbaze_velayat20 اسفند 1403
در پاسخ به
ساختار ارزی ما از پایه ایراد داره و باید تو این ساختار اول درست بشه تا پول ملی تقویت بشه

@Alirezapor20 اسفند 1403
در پاسخ به
اگر این تماس دلاری بانک مرکزی درست باشد یعنی خود بانک مرکزی خواهان افزایش قیمت دلار هستعجب مملکتی هست خود بانک مرکزی می خواهد ارزش پول ملی را کاهش دهد بر خلاف فرمایش دیروز رهبری مبنی بر تقویت ارزش پول ملی و افزایش قدرت خرید مردم فقیر و ضعیف

@Alirezapor20 اسفند 1403
در پاسخ به
رهبر معظم انقلاب دوروز پیش فرمودند که شرکتهای بزرگ باید ارز حاصل از صادرات را برگردانند و دیوان محاسبات هم نامه زده که صادرکنندگان پتروشیمی و پالایشی و فلزی ۵۱ درصد تعهد برگشت ارز حاصل از صادرات را انجام نداده اند پس این نظارت بانک مرکزی کجا هست در این شرایط کشور نیاوردن ارز حاصل از صادرات یعنی خیان…نمایش بیشتر

تصویر نمایه‌ی ‌فاتح‌
@yamahdi_313_6120 اسفند 1403
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌فاتح‌
فاتح

@yamahdi_313_61  •  20 اسفند 1403

متخلفین چه زمانی محاکمه خواهند شد ؟

آقای اژه ای رئیس محترم قوه قضائیهطبق بیان جناب آقای زنگنه در مجلس اقای همتی طی بهمن ماه گذشته ۵۰ هزار میلیارد تومان به جیب برخی شرکتهای خصولتی رانت وارد کرده است. لطفا پاسخ بدید نقش سازمان بازرسی در این کشور چیست ؟
۱۱ MB

نمایش گزارش


@user170910050167350264220 اسفند 1403
در پاسخ به
😒😒😒😒به نظر من با توجه به اینکه بازگشت ارز برای صادرات دوره زمانی خاصی مثلا شش ماهه مشخص کرده اند همه شرکتها بر این باورند که کشور با توجه به بودجه ای که دارد و کسری آن هم مشخص هستش پس حتما از نیمه دوم سال برای کسری بودجه باید اقدامی انجام دهد و بهترین و راحترین آن افزایش قیمت دلار می باشد.لذا پت…نمایش بیشتر

@abasi1968337920 اسفند 1403
در پاسخ به
مادامیکه انرژی ارزان دراختیارهلدینگها باشد انگیزه ای برای فن اوری کاهش خوراک وتوسعه ندارند.تمام این بدبختیها رانت انرژیست .اگرنرخ انرژی جهانی بود ویارانه ان به شکل نقدی بین مردم به عنوان حقوق ملی انرژی برگردانده میشد ارزش پول مردم حداقل درمیزان هزینه انرژی که سه دلار درروز برای هرنفراست حفظ میشد.

تصویر نمایه‌ی ‌وثوق وثوق‌
@ghasem_vosugh20 اسفند 1403
در پاسخ به
از سال ۹۷ تا امروز پتروشیمی‌ها ۹۹.۹۷ درصد از ارز خود را به کشور بازگردانده‌اند.نکته : مشکل اینه که به وقت به کشور برنمیگردونید ! بله سر جمع آوردید ولی وقتی که وقفه انداختید گرون شده بعد اوردید به قیمت گرون فروختید ! خیلی شیک و مجلسی ! اینجاش رو بفرمایید لطفا

تصویر نمایه‌ی ‌حسین- حقیقت گو‌
@haghighat20 اسفند 1403
در پاسخ به
تاکید میکنم رئیس بانک مرکزی فورا برکنار کنید.با این سیاستهای حراج و فروش سکه با دلار 95000 تومانی و حبابی اسم بانک مرکزی را بگذارید طلافروشی بانک مرکزی دکتر فرزین.با این سیاستهای ارز پاشی و نوسانگیری بانک مرکزی در بازار ارز اسم بانک مرکزی را بگذارید صرافی بانک مرکزی دکتر فرزین.باور کنید چند هفته…نمایش بیشتر