اذعان وزیر اسبق آمریکایی به تسلیم شدن آمریکا در برابر ایران
وزیر اسبق نیروی هوایی آمریکا تأکید کرد که آمریکا به اهدافش در جنگ ایران نرسیده است.
گروه مانیتورینگ بینالملل خبرگزاری فارس؛ وزیر اسبق نیروی هوایی آمریکا فرانک کندال روز سهشنبه در مصاحبه با اماس ناو گفت که جایگاه کنونیِ آمریکا در برابر ایران، ضعیفتر از قبل از جنگ است.وی با اشاره به یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا گفت: «من یادداشت تفاهم را خواندم. تقریباً شبیه تسلیم شدن در برابر ایران است. اهدافی که ما داشتیم و هر هفته تغییر میکرد محقق نشدند. حکومت ایران همچنان در قدرت است. ایران اکنون به طور قطع نشان داده که میتواند تنگه هرمز را کنترل کند و تا آنجا که ما میدانیم، برنامه هستهای آنها تحت تأثیر این اتفاقات قرار نگرفته است.»
کندال افزود: «پس حالا ما آتشبس را ارسال (درخواست) کردیم و به مذاکره رفتهایم. این خوب است که ما در حال گفتوگو هستیم. خوب است که امیدواریم تنگه هرمز باز شود، هنوز به طور کامل باز نشده، اما رفتوآمد بیشتری در آن وجود دارد.»مقام اسبق آمریکایی تأکید کرد: «اما ما راه زیادی داریم که به وضعیتی بهتر از آنچه قبلاً داشتیم برسیم، قبل از آن که دونالد ترامپ این جنگ را آغاز کند.»بسیاری از کارشناسان و سیاستمداران آمریکایی تأکید کردهاند که واشنگتن به اهدافش در جنگ ایران نرسیده است. آنها با اشاره به شرایط کنونی و تسلط ایران بر تنگه هرمز اذعان داشتهاند که اکنون ایران در برابر آمریکا در وضعیت قویتری نسبت به قبل از جنگ قرار دارد.#آمریکا#ایران #فرانک_کندال#جنگ#یادداشت_تفاهمبا دنبال کردن صفحه بینالملل فارس در جریان آخرین تحولات جهان قرار گیرید. 19:17 - 2 تیر 1405