سوال

ربات‌های تلگرامی در گناباد آزادانه فعالیت می‌کنند؛ پلیس فتا کجاست؟

سلام و خداقوت به تمامی عوامل خبرگزاری فارس بنده در یکی از شهرستان های خراسان رضوی شهرستان گناباد زندگی میکنم با اینکه این شهرستان از مرکز استان دور است و سابقه مذهبی خوبی در کل استان دارد اما با نبود قانون درست و حسابی برای حجاب و عفاف ما حتی در این شهرستان با هنجار شکنی های بسیاری مواجه هستیم لذا تقاضا داریم با راه اندازی پویش محکم و جدی این قانون پیگیری و به سرانجام برسد مطلب دیگری که دوست دارم بیان کنم این است که هیچگونه نظارت خاصی از دستگاه های نظارتی بر روی اپلیکیشن های تلگرام و اینستاگرام وجود ندارد افراد به هر نحوی که می توانند در این فضاها فساد و فحشا را تبلیغ می کنند نمونه هایی که خودم چندین بار دیدم و حتی گزارش هم داده ام ربات های تلگرامی با موضوع دوست یابی هستند این ربات ها باعث ارتباط بی قید و شرط افراد در فضاهایی می شوند که هیچ تعهد اخلاقی و قانونی وجود ندارد و باعث رشد فساد و فحشا می شوند در این ربات ها افراد سودجو و فرصت طلب با اذعان به پخش محتوای اخلاقی و فروش فیلم های منشوری از کاربران کسب درآمد می کنند و جیب مردم را می زنند بنده چندین بار پس از مواجهه با این افراد با دریافت مشخصاتی از آنها مانند شماره کارت و آیدی اکانت گزارش های خود را به پلیس فتا و اداره اطلاعات مخابره کردم اما با توجه به تعداد زیاد این ربات ها و افراد اخاذ مشکل به این راحتی ها حل نمی شود برداشت و نتیجه ای که از روش کار این افراد گرفتم این است که اکثراً به صورت تیمی و باند فعالیت می کنند و با چند گزارش به راحتی نمی توان آنها را متوقف کرد سوال اصلی من این است چرا هیچ دستگاه دولتی، نظارتی و امنیتی به این مسائل ورود جدی نمی‌کند. اکثر افرادی که در دام این افراد می افتند به دلیل ترس از آبرو جرئت شکایت به مراجع قضایی را ندارند. سودجویان و اخاذان به راحتی فعالیت خود را ادامه می دهند من در کمتر از یک هفته توانستم چهار نفر از این افراد را پیدا و گزارش کنم. طرف وقتی محتوای اخلاقی منتشر می کند شماره حساب ارائه می دهد و پیگیری برای نهادهای امنیتی کار سختی نیست پس چرا همچنان این افراد فعالیت می کنند. آیا حتماً باید یک شخص گزارش و شکایت کند تا فعالیت این افراد متوقف شود. درخواست من این است که این مجموعه موضوع را به نهادهای امنیتی برساند. فضای ایجاد شده در پیام‌رسان‌ها و ربات‌ها بسیار مخرب و وسوسه‌انگیز در دسترس است و تعداد اعضای برخی ربات ها به میلیون ها نفر می رسد. تقاضا دارم نهادهای نظارتی این موارد را با قید فوریت پیگیری کنند. دسترسی به این ربات ها با یک جستجوی ساده در تلگرام امکانپذیر است و پیدا کردن افرادی که شماره کارت ارائه می‌دهند نیز با کمی کاوش ساده است. لذا منتظر شکایت افراد ننشینید و خودتان ورود کنید. ممنون از لطف و شکیبایی شما

قوه ی قضائیه، وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات، مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا، پلیس فتا، جامعه روحانیت مبارز

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
.
.
.
03:06 - 9 مهر 1404
استان ها
خراسان رضوی




7 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌ایران در مسیر پیشرفت‌
@IRAN_TEHRAN9 مهر 1404
در پاسخ به
سلام. حمایت شدید. لطفا از پویش توجه بیشتر صدا و سیما به شهروند خبرنگار، حمایت کنید:https://farsnews.ir/IRAN_TEHRAN/1757864694380126586
توجه بیشتر صدا و سیما به شهروند خبرنگار و گزارش‌های مردمی
مطالبه

توجه بیشتر صدا و سیما به شهروند خبرنگار و گزارش‌های مردمی

در دنیای امروز، رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع خبری و اطلاعاتی، نقش بسزایی در آگاهی و اطلاع‌رسانی به مردم دارند. با توجه به فراگیر شدن استفاده از فناوری‌های نوین و افزایش آگاهی عمومی، شهروندان به عنوان خبرنگاران غیررسمی، منابع ارزشمندی از اطلاعات و اخبار واقعی از محیط اطراف خود هستند. این پویش به منظور جلب توجه بیشتر صدا و سیما به اهمیت گزارش‌های مردمی و شهروند خبرنگار طراحی شده است. ما خواستار آن هستیم که صدا و سیما طرح زیر را اجرا کند:ایجاد پلتفرمی برای انتشار گزارش‌های مردمی: ایجاد فضایی برای شهروندان تا بتوانند گزارش‌های خود را به راحتی ارسال کنند و در رسانه ملی منتشر شوند.پیگیری و اطلاع‌رسانی: توجه بیشتری به پیگیری گزارش‌های مردمی و اطلاع‌رسانی در مورد نتایج آن‌ها داشته باشد. این امر می‌تواند به تقویت اعتماد عمومی به رسانه‌ها منجر شود.آموزش و توانمندسازی: برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مجازی برای شهروندان در زمینه خبرنگاری و تهیه گزارش، تا آن‌ها بتوانند اطلاعات دقیق‌تری را ارائه دهند.تشویق و تقدیر: معرفی و تقدیر از شهروندان خبرنگار که گزارش‌های ارزشمندی ارائه می‌دهند، می‌تواند انگیزه بیشتری برای مشارکت آن‌ها ایجاد کند. مزایای این پویش عبارت اند از:تقویت ارتباطات اجتماعی: با توجه به گزارش‌های مردمی، صدا و سیما می‌تواند به مشکلات و نیازهای واقعی مردم بیشتر بپردازد.افزایش شفافیت: ارائه اطلاعات دقیق و به‌روز از مشکلات و مسائل محلی، به افزایش شفافیت در جامعه کمک می‌کند.مشارکت عمومی: این پویش می‌تواند به افزایش حس مسئولیت اجتماعی و مشارکت عمومی در مسائل اجتماعی و فرهنگی منجر شود.تقویت مخاطبان صدا و سیما: با توجه به نیازهای واقعی مردم و ارائه گزارش‌های معتبر، می‌توان به تقویت مخاطبان این رسانه کمک کرد.افزایش امید مردم به پیگیری مؤثر مسائل روز: ارائه گزارش‌های مردمی و توجه به آن‌ها می‌تواند به افزایش امید مردم به این که مسائلشان مورد پیگیری قرار می‌گیرد، منجرشود. متأسفانه، در چند سال اخیر، به موضوع شهروند خبرنگار در صدا و سیما توجه کافی نشده است و این امر باعث کاهش انگیزه و مشارکت شهروندان در ارائه گزارش‌های مردمی شده است. ما خواستار بازنگری در این سیاست‌ها و ایجاد زیرساخت‌هایی برای حمایت از شهروند خبرنگاران هستیم.از همه شهروندان دعوت می‌شود تا با حمایت از این پویش، صدای خود را به گوش مسئولان برسانند و با همراهی یکدیگر، به ایجاد تغییرات مثبت در نحوه اطلاع‌رسانی و توجه به گزارش‌های مردمی کمک کنند.

جناب آقای جبلی، سازمان صدا و سیما، صدا و سیمای جمهورری اسلامی ایران

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


@enwriter9 مهر 1404
در پاسخ به
https://farsnews.ir/user1709100834983401388/1754770000769517573 حمایت شدید لطفا حمایت کنید از این پویش
e
enwriter

@enwriter  •  18 مرداد 1404

مطالبه

اینستاگرام باید ملزم به قبول قوانین کشور شود

به نام خدا برنامه اینستاگرام، به‌جای آنکه بستری برای بازاریابی و توسعه اقتصاد دیجیتال باشد، به ابزاری برای ترویج فساد تبدیل شده است. این پلتفرم با عادی‌سازی بسیاری از منکرات و ناهنجاری‌های اخلاقی، موجب کاهش سن بروز آسیب‌های اخلاقی به حدود ۱۲ و ۱۳ سال شده است. متأسفانه به دلیل اهمال‌کاری، نظارت جدی بر این برنامه و فضای مجازی وجود ندارد؛ در حالی که در برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه، استفاده از تلفن همراه برای افراد زیر ۱۵ سال ممنوع است، در کشور ما حتی کودکان خردسال نیز به گوشی هوشمند و اینستاگرام دسترسی دارند. اینستاگرام نه‌ تنها به قوانین و شئونات کشور پایبند نیست، بلکه به ابزاری برای جاسوسی نیز بدل شده است. از مسئولان درخواست می‌شود این پلتفرم را ملزم به رعایت قوانین و شئونات جمهوری اسلامی کنند و در صورت سرپیچی، نسبت به مسدودسازی آن اقدام نمایند.

مجلس و قوه قضائیه، وزرت اطلاعات

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌دوست‌
@dooste_khoob16 مهر 1404
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌دوست‌
دوست

@dooste_khoob  •  16 مهر 1404

پیشنهاد اختصاص وام ازدواج به مرد برای تامین مسکن و زندگی
پیشنهادها

پیشنهاد اختصاص وام ازدواج به مرد برای تامین مسکن و زندگی

با توجه به اینکه طبق شرع و قانون، پس از عقد، وظیفه تهیه مسکن و اسباب مورد نیاز زندگی به عهده مرد می‌باشد (برخلاف چیزی که در جامعه تحت عنوان جهیزیه دختر عرف هست)، لذا تقاضا دارم آن میزانی از وام ازدواج که تاکنون به زن داده می‌شده، به مرد داده شود. چون طبق دین اسلام و شرع، زن وظیفه‌ای بر تامین مسکن و جهیزیه ندارد، پس چه دلیلی دارد که وام به او داده می‌شود؟ ممکن است قانونگذار با خود فکر کرده باشد که حتما زن هم در تهیه منزل و اسباب آن مشارکت می‌کند، در حالی که اولا طبق قانون و شرع، وظیفه او نیست. دوم اینکه اگر این کار را انجام ندهد و به مرد کمک نکند (که وظیفه او هم نیست)، وام را برای خود برمی‌دارد و مرد باید با صرفا وام خود، وظیفه سنگین تهیه مسکن و اسباب آن را به دوش بکشد که این موضوع می‌تواند باعث اختلاف و خدای ناکرده جدایی در ابتدای ازدواج شود. زیرا مرد ممکن است تصور کند که چون وام به زن داده شده، زن هم (باید) در تهیه منزل و جهیزیه به مرد کمک کند، در حالی که طبق شرع و قانون چنین نیست!!

بانک مرکزی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌iman Sardarian‌
در پاسخ به
حمایت شدلطفاً شما هم از پویش ما حمایت کنید https://farsnews.ir/user1709100032338614666/1759836516290568267
مطالبه ورود قوه قضاییه به ماجرای تسهیلات معوق لیزینگ رایان سایپا
مطالبه

مطالبه ورود قوه قضاییه به ماجرای تسهیلات معوق لیزینگ رایان سایپا

پویش سهام‌داران لیزینگ رایان سایپا درخواست رسیدگی فوری قوه قضائیه به عملکرد دریافت‌کنندگان تسهیلات ریاست محترم قوه قضائیه، ما جمعی از سهام‌داران شرکت لیزینگ رایان سایپا، با توجه به گزارش حسابرسی ویژه منتشره در سایت کدال در تیر ماه سال جاری در خصوص نحوه استفاده از منابع شرکت توسط برخی دریافت‌کنندگان تسهیلات در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، نگرانی جدی داریم. شواهد و بررسی‌های موجود نشان می‌دهد که در اکثریت تسهیلات کلان اعطای ، فرآیند دریافت و مصرف تسهیلات کلان جریان سو وجود داشته و اینکه اراده ای برای بازپرداخت تسهیلات از ابتدا وجود نداشته و شرکت های دریافت کننده عمدتا کاغذی ، فاقد فعالیت و دارای روابط درهم تنیده سهامداری بوده اند. با توجه به اهمیت صیانت از حقوق سهام‌داران و منابع شرکت، از مقام محترم قوه قضائیه درخواست داریم: 1. بررسی و رسیدگی فوری به عملکرد دریافت‌کنندگان تسهیلات کلان در دوره‌های گذشته. 2. اقدام قانونی لازم برای بازگشت سریع منابع و حفاظت از سرمایه سهام‌داران. 3. شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به سهام‌داران درباره نحوه استفاده از تسهیلات و وضعیت بازپرداخت‌ها. 4. اطمینان از اصلاح فرآیندها و جلوگیری از تکرار مشکلات مشابه در آینده. هدف این پویش، صیانت از حقوق ده ها هزار سهام‌داران، حفاظت از منابع شرکت و ارتقای اعتماد عمومی به نظام مالی کشور است. امیدواریم قوه قضائیه با ورود سریع و رسیدگی مسئولانه، مسیر شفافیت و پاسخگویی را برای همه سهام‌داران فراهم سازد

قوه ی قضائیه، سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، سازمان بازرسي كل كشور

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

در پاسخ به
حمایت شد خواهشمندم از پویش ما هم حمایت کنیدhttps://farsnews.ir/user1709101677806352800/1760711335149529961
ایران متحد است؛ با هرنوع تفرقه‌افکنی برخورد کنید
مطالبه

ایران متحد است؛ با هرنوع تفرقه‌افکنی برخورد کنید

ایران سرزمین تاریخ فرهنگ و تمدنی کهن همواره مهد تنوع قومی ملیتی مذهبی و زبانی بوده است این تنوع نه تهدید بلکه بزرگترین سرمایه ملی ماست و قدرت واقعی ملت ایران در اتحاد بر محور تفاوت ها نهفته است با این حال در سال‌های اخیر شاهد افزایش گفتارها و رفتارهای نفرت آمیز و تبعیض آمیز در جامعه و فضای مجازی بوده‌ایم این رفتارها نه تنها کرامت انسانی را تهدید می‌کنند بلکه امنیت آرامش و پیشرفت کشور را هم به مخاطره می اندازند نفرت پراکنی هرچند کوچک یا لفظی به نظر برسد زنجیره ای از محرومیت ها خشونت و بی اعتمادی اجتماعی ایجاد می‌کند و پایه های همبستگی ملی را متزلزل می سازد ما امضاکنندگان این پویش از مقامات مسئول درخواست می‌کنیم قانونی جامع تصویب و اجرا کنند که ۱ نفرت پراکنی تبعیض و تحقیر هر فرد یا گروه انسانی بر اساس قومیت ملیت مذهب زبان یا فرهنگ جرم محسوب شود چه در فضای واقعی و چه در فضای مجازی ۲ در موارد سازمان یافته گسترده یا تهدیدآمیز عاملان تحت مجازات های بازدارنده و قاطع قرار گیرند به گونه‌ای که امنیت و وحدت ملی تضمین شود ۳ هیچ فردی به دلیل قومیت ملیت مذهب زبان یا وضعیت مهاجرتی از خدمات دولتی اجتماعی آموزشی درمانی بهداشتی یا سایر امکانات عمومی محروم نشود ۴ پلتفرم های فضای مجازی ملزم به حذف سریع محتوای نفرت انگیز و ایجاد مکانیزم گزارش دهی امن و فوری باشند ۵ آموزش رسمی و عمومی درباره احترام به تنوع فرهنگی قومی و مذهبی همزیستی مسالمت آمیز و حقوق هموطنان در مدارس و دانشگاه‌ها گنجانده شود ۶ ایجاد نهاد نظارتی مستقل برای تضمین اجرای قانون جلوگیری از سوءاستفاده سیاسی و حفظ آزادی های مشروع ایران متعلق به همه ماست و وحدت در تنوع بزرگترین سرمایه ملی ماست

وزرات خارجه، نهاد رهبری، نهاد ریاست جمهوری، قوه قضائیه ، وزارت کشور ، صدا و سیمای ملی، آموزش و پرورش، مجلس شورای اسلامی، وزارت کار و وزارت دادگستری

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌Nazanin‌
@Nazanin40221 آبان 1404
در پاسخ به
حمایت شدید ، لطفا حمایت کنیدhttps://farsnews.ir/Nazanin402/1760758581099995752
تصویر نمایه‌ی ‌Nazanin‌
Nazanin

@Nazanin402  •  26 مهر 1404

مطالبه

پیشنهاد تقسیم سیستان‌ و بلوچستان و کرمان به سه استان برای ارتقای خدمات

به علت وسعت مساحت زیاد مناطق سیستان و بلوچستان و کرمان نیاز است جهت : ۱- افزایش خدمات بهداشت ، زیر ساختی ، حمل و نقل ، آموزش ۲- تقسیم عادلانه بودجه و منابع ۳- تسریع در توسعه و اجرای پروژه های محلی ۴- تسهیل خدمت رسانی ۵- افزایش پاسخگویی به نیاز های محلی ۶- پاسخگویی سریع تر به مشکلات مردم ۷- تسهیل در رسیدگی بحران ها ، ضروری است که نمایندگان مربوطه قانونی را برای تقسیم این مناطق به سه استان شمالی، مرکزی و جنوبی همانند مشهد که به سه استان تقسیم شده است، با مطالبه‌گری و پیگیری در مجلس به تصویب برسانند.

نمایندگان سیستان و بلوچستان، رییس جمهور، جناب آقای قالیباف، استانداری ها و شهرداری های کشور

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌پایگاه عدالتخواهی و مطالبه مردمی‌
@bultankhabarmeymeh29 آبان 1404
در پاسخ به
سوال

چرا نام شهرستان میمه در متن مصوبه دولت و تصمیم کمیسیون متفاوت است؟

چرا نام شهرستان جدید التاسیس استان اصفهان در پی ارتقا بخش میمه به شهرستان با متن تصمیم کمیسیون اصلی و متن مصوب خروجی از دولت متفاوت است؟!، آیا مسئولین مربوطه به این پرسش مردم بخش میمه پاسخ می دهند ،چرا که این امر این فرضیه را تقویت می کند که گویا تغییر نام در جلسه هیئت دولت بدون تأیید وزارت کشور و با اعمال نظر شخصی چند نفر انجام شده است ، چرا که طبق قانون باید مصوبات هیئت دولت در کمیسیون مربوطه به رای گذاشته و در صورت تصویب در دستور کار هیئت دولت قرار می گیرد یا در هیئت دولت تایید می شود و یا برای اصلاح به کمیسیون مربوطه برگشت داده می شود و بدین ترتیب ناخودآگاه این سوالات به ذهن متبادر می شود که چرا و با چه ساز و کاری در مصوبه  ۷۹۲۴۰، هیئت وزیران در جلسه هیئت دولت بر خلاف مصوبه کمیسیون و بدون برگشت به کمیسیون ، بند مهم نام شهرستان تغییر داده شده است ؟ مگر نه این است که بدون استثناء در تمام شهرستانهای ایران ، بخشداری مرکزی در مرکز شهرستان مستقر است . پس چرا در مصوبه ۷۹۲۴۰ هیئت وزیران ، بخشداری مرکزی به شهر دیگری غیر از مرکز شهرستان منتقل شده است ؟ پس چرا با اینکه این مصوبه ایراد دار قریب به ۱۶ ماه است که اعتراض اهالی یک بخش را به دنبال داشته ولی هیچ مسئولی عزم جدی برای اصلاح آن را ندارد ؟ در نهایت آیا مسئولین مربوطه به این سوال مردم بخش میمه پاسخ می دهند که چرا نام شهرستان در متن تصمیم کمیسیون اصلی با متن مصوب دولت متفاوت است؟! پی نوشت: در این باره لازم است این نکته را هم متذکر شد که متأسفانه در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم و برخلاف موازین و مقررات، نام شهرستان جدید بدون هیچ‌گونه توجیهی تغییر یافته و با دوسیلابی کردن نام شهرستان (شهرستان میمه و وزوان) که خلاف صریح آیین‌نامه است عمل شده است. چرا که طبق بند ۱۰ دستورالعمل نام‌گذاری، در نام‌گذاری از ترکیب چند عنصر یا واحد تقسیماتی مگر در موارد استثنایی باید خودداری شود که متأسفانه در این باره گویا خلاف آیین‌نامه عمل شده و با این عمل، اختلافات در بخش میمه نهادینه گشته و الی‌الابد به اختلاف در بخش میمه دامن زده شده، البته در این باره لازم به توضیح است دوسیلابی شدنِ غیرقانونیِ نام شهرستان می‌تواند انتظار گنجانیدنِ نام شهرهای دوم و سوم در عنوان شهرستان را به تمامی بخش‌ها و شهرستان‌های کشور تسری دهد که پایه گذار سنت ناصواب است که امید است با رسیدگی به تخلف قانونی و اصلاح تخلف و رویه غیر قانونی ، به این مسئله پایان داده شود

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه