12 فروردین 1405
خواهشمند است تمام مردم از حقوق و دستمزد عادلانه پشتیبانی کنند باشد که بار تورم اندکی از دوش مردم کاسته شود. بهبود نسبی زندگی و امید کاشتن در دل مردم در این شرایط سخت اقتصادی و جنگی از مجاهدت در میدان جنگ کمتر نیست.
مطالبه

افزایش حقوق متناسب با تورم افزایش یابد

امروز ما شاهد هستم که قشر کارمند در طی چند سال پیاپی حقوقشان کمتر از نصف تورم افزایش پیدا کرده و امسال هم جدای از سالهای دیگر نبوده است. در حالی که تورم مواد غذایی طبق اعلام مراکز رسمی سه رقمی و تورم کلی کشور در حدود هفتاد درصد بوده اما حقوق کارمندان و مخصوصا قشر معلمان به شدت ضعیف شده و الان یک معلم رسمی با شش سال سابقه سیزده میلیون درآمد دارد که با افزایش امسال شاید به هجده میلیون برسد. جوان معلمی با شش سال سابقه کار از من میپرسد چطور با این حقوق زندگی و پیشرفت کنم در حالی که در تامین یک گوشی موبایل میان رده و یا یک دست لباس رسمی کت و شلوار مانده ام؟ می‌گوید من بیست و شش سالم است چطور با این حقوق ازدواج کنم؟ میگوید قیمت خودرو میلیاردی شده است چگونه با این حقوق خودرو بخرم؟ میگوید رهن و اجاره مسکن نجومی شده چگونه مستقل شوم؟ میگوید قیمت مواد غذایی سر به فلک گذاشته چگونه شکمم را سیر کنم ؟! به این جوان چه بگویم دو سه کار انجام بده؟ میگوید فکر و ذهن و روانم را پای معلمی گذاشتم ولی شغل دوم هم داشته باشم صد درصد در شغل اصلی ام ضعیف خواهم شد! بگویم امید داشته باش؟ میگوید به امید خدا دارم نفس میکشم وگرنه تمام کرده بودم! این درد دلی بود از یکی از مجموعه کارمندان که به ناحق بار اصلی تورم بر دوش آنها گذاشته شده و هنوز سال تازه شروع شده افزایش حقوقشان بی تاثیر شده نباید گذاشت جوانانمان زیر بار تورم و فقر له شوند و از آن بدتر ناامید شوند

نهاد محترم ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش

قبل از عید رفته بودم ثبت احوال، همه بیکار بودن، رئیس هم داشت با گوشیش فیلم‌ نگاه میکردچیزای زیادی هست که اینترنتی هم میشه انجام داد و نیاز به مسئول دائم در محل نداره، تو کل استان شاید یه نفر بتونه اینترنتی کارها رو اداره کنه ولی بجاش تو هر شهر یه نفر هست که واقعا داره الکی حقوق میگیره
06:24 - 14 فروردین 1405

285 بازدید



1 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌Sir Sajad‌
@user17738617449914 فروردین 1405
در پاسخ به
اون بحث مدیریت و بهره از افراد است که با مبحث حقوق و دستمزد کاملا فرق میکند. چه بسا حقوق کمتر از خط تورم باعث میشود کارمندان دل به کار نبندن و کارها انجام نشود. مثلا معلمی که حقوقش کم و زیر مشکلات شدید معبشتی باشد آیا برایش مهم است که دانش آموزانش مطالب تدریس شده را خوب فهمیدند یا ذهن و فکرش درگیر