افزایش حقوق متناسب با تورم افزایش یابد
امروز ما شاهد هستم که قشر کارمند در طی چند سال پیاپی حقوقشان کمتر از نصف تورم افزایش پیدا کرده و امسال هم جدای از سالهای دیگر نبوده است. در حالی که تورم مواد غذایی طبق اعلام مراکز رسمی سه رقمی و تورم کلی کشور در حدود هفتاد درصد بوده اما حقوق کارمندان و مخصوصا قشر معلمان به شدت ضعیف شده و الان یک معلم رسمی با شش سال سابقه سیزده میلیون درآمد دارد که با افزایش امسال شاید به هجده میلیون برسد. جوان معلمی با شش سال سابقه کار از من میپرسد چطور با این حقوق زندگی و پیشرفت کنم در حالی که در تامین یک گوشی موبایل میان رده و یا یک دست لباس رسمی کت و شلوار مانده ام؟ میگوید من بیست و شش سالم است چطور با این حقوق ازدواج کنم؟ میگوید قیمت خودرو میلیاردی شده است چگونه با این حقوق خودرو بخرم؟ میگوید رهن و اجاره مسکن نجومی شده چگونه مستقل شوم؟ میگوید قیمت مواد غذایی سر به فلک گذاشته چگونه شکمم را سیر کنم ؟! به این جوان چه بگویم دو سه کار انجام بده؟ میگوید فکر و ذهن و روانم را پای معلمی گذاشتم ولی شغل دوم هم داشته باشم صد درصد در شغل اصلی ام ضعیف خواهم شد! بگویم امید داشته باش؟ میگوید به امید خدا دارم نفس میکشم وگرنه تمام کرده بودم! این درد دلی بود از یکی از مجموعه کارمندان که به ناحق بار اصلی تورم بر دوش آنها گذاشته شده و هنوز سال تازه شروع شده افزایش حقوقشان بی تاثیر شده نباید گذاشت جوانانمان زیر بار تورم و فقر له شوند و از آن بدتر ناامید شوند
نهاد محترم ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت سازمان برنامه و بودجه، وزارت آموزش و پرورش
