رأس‌تنوره دوباره به مدار صادرات نفت بازمی‌گردد

عربستان در آستانه از سرگیری بارگیری نفت در پایانه رأس‌تنوره در خلیج فارس است که نشانه‌ای از احیای صادرات نفت خاورمیانه پس از جنگ ایران ارزیابی می‌شود.
داده‌ها نشان می‌دهد دو نفتکش متعلق به شرکت بحری به سمت تاسیسات بارگیری جعیما حرکت کرده‌اند و یک نفتکش دیگر نیز در نزدیکی منطقه لنگر انداخته؛ در حالی که از اوایل مارس تاکنون هیچ بارگیری نفتی در این پایانه مشاهده نشده بود.این پالایشگاه با ظرفیت پالایش حدود ۵۵۰ هزار بشکه در روز از کلیدی‌ترین پالایشگاه‌های خلیج فارس است که طی جنگ، یک بار با پهپادهای ایرانی مورد هدف قرار گرفت.
21:13 - 4 تیر 1405

25٫1k بازدید