پیش‌نویس تفاهمنامه ایران و آمریکا

پیش‌نویس تفاهمنامه ایران و آمریکا
‏جزئیات پیش‌نویس تفاهمنامه ۱۴ ماده‌ای ایران و آمریکا یعنی۱- بازشدن ‎#تنگه‌هرمز در قدم اول. یعنی حل مشکلات اقتصادی و سیاسی ترامپ. کشورها معمولا مهم‌ترین اهرم قدرت خود را در قدم اول به طرف مقابل تقدیم نمی‌کنند.۲- بعد از باز شدن تنگه هرمز و کاهش قیمت نفت:ذخایر نفتی آمریکا دوباره پر می‌شود.و در فرصت ایجاد شده سامانه‌های نظامی آمریکا و اسرائیل ترمیم و بازسازی می‌شوند.۳- این یعنی تکرار چرخه حمله، آتش­‌بس، مذاکره، حمله. دشمنی افرادی که رهبر معظم انقلاب اسلامی را شهید کردند علیه ایران کم نشده. پیدا کردن بهانه برای خروج از تفاهمنامه برای ترامپ کار مشکلی نیست. ترامپ نباید بتواند ادعا کند که هزینه حمله نظامی دوم به ایران قابل تحمل بوده. آمریکا و اسرائیل با استفاده از این فرصت تنفسی، خود را برای حملات بعدی آماده خواهند کرد. طراحی برای کودتای دوم نیز در دستور کار است.۴- تحریم‌های اصلی علیه ایران تحریم‌های کنگره‌ است، نه تحریم‌های قوه مجریه. به این ترتیب ترامپ با عنوان اینکه نمی‌تواند کنگره‌ را مجبور به برداشتن تحریم‌ها کند دبه خواهد کرد.۵- از سال ۲۰۱۵ هر توافقی با ایران ذیل قانون اینارا نیاز به رأی مثبت کنگره دارد. با توجه به نفوذ لابی اسرائیل، کنگره‌ به برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران رأی مثبت نخواهد داد. نفوذ نتانیاهو در بین نماینده‌های دمکرات و جمهوری‌خواه بیشتر از ترامپ است.راه‌حل:۱- لطفا این تفاهمنامه را امضا نکنید.
۲- لطفا لیستی از تأسیسات آب‌شیرین‌کن و تأسیسات نفتی هدف ایران در منطقه منتشر کنید. در صورت حمله مجدد به ایران، این تأسیسات باید به گونه‌ای تخریب شوند که بازسازی آنها حداقل دو سال زمان ببرد.تخریب محدود بازدارندگی لازم را ایجاد نمی‌کند. ترامپ به تخریب محدود این تأسیسات به عنوان پروژه بازسازی برای شرکت‌های آمریکایی نگاه می‌کند. اما تخریب گسترده قیمت‌های جهانی نفت و گاز را برای حداقل دو سال بالا نگه می‌دارد و بازدارندگی لازم را ایجاد می‌کند. مسیرهای جایگزین تنگه هرمز باید در اولویت اهداف ایران باشد.۳- لطفا تنگه هرمز را برای حداقل دو ماه دیگر باز نکنید. در سه ماه گذشته ایران بیش از ۳۰ میلیارد دلار نفت فروخته، این مبلغ برای مدیریت اقتصادی دو ماه آینده کافی است.۴- لطفا دریافت عوارض از تنگه هرمز را فراموش نکنید. بر اساس برآوردهای بین‌المللی عوارض حاصل از تنگه هرمز می‌تواند بیشتر از دو برابر فروش نفت باشد. بخشی از راه حل مشکلات اقتصادی کشور همین است، نه در توهم رفع تحریم‌ها ماندن.‎@IzadiFoad
14:44 - 22 خرداد 1405




28 پاسخ

@al_aghsa22 خرداد 1405
در پاسخ به
سرنوشت این توافق اینطور میشه،دادن تعهداد نقد دویدن دنبال تعهدات نسیه،مثل برجام برجامیون کلا یه ایده برای مذاکره دارن توافق بد بهتر از توافق نکردن،بدیم بره،تمام

تصویر نمایه‌ی ‌علی مقدسی‌
@Cpencil22 خرداد 1405
در پاسخ به
👏👏👏👏

تصویر نمایه‌ی ‌سعید ..‌
@Saeed322 خرداد 1405
در پاسخ به
یک مکانیسم هم میتوان در آن گنجاند که در صورت عدم اجرای توافقات از سوی آمریکا ایران می تواند از توافق و تعهدات خود خارج شود ... و

تصویر نمایه‌ی ‌Hamideh‌
@Ala281122 خرداد 1405
امامِ شهید،غریب رفت،امام حاصرغریب ماند....اف برشمافاسدان غرب دوست....

تصویر نمایه‌ی ‌روح الله‌
@user17718461924222 خرداد 1405
در پاسخ به
ضربه ای که پزشکیان زد، بنی صدر نزد.

@user170910003070736509522 خرداد 1405
در پاسخ به
کودتای دی ماه ، شهادت رهبر انقلاب و حالا این مذاکرات همه در یک امتداد است.

@user17812546368822 خرداد 1405
در پاسخ به
پروژه از شهادت رییسی شروع شد !

@user17084163755222 خرداد 1405
در پاسخ به
آقای ایزدی عزیز مشاور آقایون فرانچسکوست متوجه هستین

@user170910110490311938322 خرداد 1405
در پاسخ به
ملت خودش باید کاری کنه والا کودتاچیان با مشاوره ظریف ایران را نابود میکنن

@user17812546368822 خرداد 1405
در پاسخ به
رهبر:مردم ایران درسهای اسلامی و شیعیِ خودش را خوب بلد است؛میداند که چه‌ کار کند.امام حسین عَلَيْهِ السَّلَام فرمود:مِثلی لا یُبایِعُ مِثلَ یَزید؛کسی مثل من،با کسی مثل یزید بیعت نمیکند.ملّت ایران در واقع میگویند:ملّتی مثل ما با سردمدارانی مثل افراد فاسدی که امروز در آمریکا بر سر کارند،بیعت نخواهدکرد

تصویر نمایه‌ی ‌ناصر‌
@Naser_0110111022 خرداد 1405
در پاسخ به
با این قرارداد کار ایران تموم شده جریان وفاق و بدیم بره باعث حمله دوباره آمریکا میشن حتی ممکنه به دلیل ایجاد بحران های اقتصادی به وسیله این گروه شاهد اتفاق هایی مثل دی ماه باشیم

@user170910069576508391522 خرداد 1405
در پاسخ به
کارشناس های ما کسانی هستند که از ترس جونشون هشت سال جنگ تو آمریکا چرخیدن و بعد شدن انقلابی. عجب جاسوس های قدری هستند این جماعت. خوبم آموزش دیدن تو آمریکا

@user17695176606922 خرداد 1405
در پاسخ به
استادگرامی،یادتونه باآتش بس مخالف بودید؟اونموقع به شمابرچسب ضدوحدت زدن ولی امروز همونا میگن آتش بس اشتباه بود،مردم ازرهبری نمی‌پذیرند فردا بگه مخالف بودم،شما ک رهبرکشوری پشتوانه ملت رو داری اجازه نده این فاجعه رو،باز شدن تنگه بدون عوارض یعنی جنایت در حق ملت،رهبر عزیز الان وقتشه به ندای ملت گوش بده

@MakaneMinabi22 خرداد 1405
در پاسخ به
مسئولین تیم مذاکره نباید بعثت و مقاومت مردم را حرام کنند که اگر بکنند همه بازیچه‌ی آمریکایی خواهیم شد که در نقطه‌ی ضعف است و این برای یک کشور و ملت آبرومند شرم‌آور است که دشمن به ناامیدی نزدیک شده ما را دور بزند

@user17695398072222 خرداد 1405
در پاسخ به
ترامپ به دنبال یک “توافق نیم بند “با ایران است که اعلام کند در جنگ پیروز شده تا بتواند در «انتخابات کنگره پیروز شود» و بعد از آن با خیال راحت همه چیز را زیر پا گذاشته و مجددا به سراغ ایران بیاید!مذاکره فقط نقشه و سناریوی آنهاست برای برداشتن فشار از روی خودشان و قرار نیست برای ما آورده ای داشته باشد

تصویر نمایه‌ی ‌اتاق خبر آمریکا‌
@USANR22 خرداد 1405
در پاسخ به
این فقط یک تله است... #تله_تفاهم

@user17079900094422 خرداد 1405
در پاسخ به
بدون تردید اظهارات آقای دکتر ایزدی مبتنی بر شناخت ،تجربه و دغدغه های دلسوزانه ایشان است.معهذا شرایط نه جنگ و صلح و وجود سایه جنگ بر تولید ناخالص ملی .اشتغال،تجارت خارجی و تورم و... تاثیرات منفی و محرزی دارد.لذا چنانچه تمام تعهدات دشمن عهد شکن به ویژه آزاد سازی داراییهای مسدود شده ،رفع تحریم ها

@Mr13804322 خرداد 1405
در پاسخ به
بله

@user170910150950239367822 خرداد 1405
در پاسخ به
یاد سخنان آقای ایزدی افتادم که درباره برجام زدندوچقدر تلاش کردن برای آگاهی وهمه آن صحبت ها اتفاق افتاد وآخریش اسنپ بک که مذاکره کننده گان میگفتن همچین چیزی در برجام وجود ندارد ولی کو گوش شنوا کو عبرت گیر خدا همه ما را هدایت بفرماید