مقابله با گسترده تر شدن جمعیت موش ها در سطح شهر
مطالبه

برای مقابله با موش‌ها در سطح شهر چاره‌اندیشی شود

واقعیت این است که در سطح شهر ،دیدن موش های زنده ، مرده و یا له شده دیگر عادی شده است. به قدری زیاد شده اند که زیر ماشین رفته و له می‌شوند و آلودگی در کل فضای،شهر پخش می‌شود. شهرداران محترم چاره ای بیاندیشند. از تجارب دیگر کشورها استفاده شود. در کل تدبیری باید اندیشید

شهرداران سراسر کشور

0
100
گزارش از مطالبه
01:45 - 1 تیر 1405
آسیب‌های اجتماعی
محیط زیست
سلامت

33 نقل قول
12٫1k بازدید



4 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
@Iranehamdel22 ساعت پیش
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  13 تیر 1404

درخواست ایجاد صندوق خسارت برای سهامداران خرد بورس و انتقال مبلغ آنها
مطالبه

درخواست ایجاد صندوق خسارت برای سهامداران خرد بورس و انتقال مبلغ آنها

بر کسی پوشیده نیست که در این ۵ سال تالار شیشه ای بورس تاریک ترین سال‌های خودش را به همه نشان داد. بیانیه ریسکی دادند و موجی از تخلفات و سوءاستفاده‌ها از سهامداران بینوا شروع کردند و به آن رنگ و لعاب قانونی دادند. از دولتی ها تا خصولتی‌ها و ارگان های ناظر بورسی و غیر بورسی. سازمان‌های ناظر، چه بورسی و چه قضایی، در قبال این روند سکوت اختیار کردند. سوال اینجاست: پلیس فتا در این پنج سال کجا بود؟ قوه قضاییه و دادستانی در مقابل این حجم از اغفال عمومی چه نقشی ایفا کردند؟ چرا مدیران و مسئولان ارشد بازار سرمایه، بانک مرکزی، شورای عالی بورس، و وزرا نسبت به این وضعیت واکنشی مؤثر نشان ندادند؟ جای خالی پاسخگویی همچنان احساس می‌شود. پلیس فتا در این ۵ سال کجا بوده و هست مگر وظیفه ای جز این دارد که مجرمان اینترنتی را گرفته و قوه قضائیه کجا بود و دادستانی و کلا ناشران و مدیران بورس و وزرا و بانک مرکزی و روسای سازمان عریض و طویل بورس و شورای عالی بورس کجا بودند و همه با خوشحالی مدیران بعدی را آوردند که می‌دانید چه کردند! مدیران و مسوولانی که قوانین و ابزار و ساختار را طوری با دقت و با هماهنگی هم قرار دادند تا مردم دارایی حلال سال‌ها تلاششان از بین برود. حمایت ها در منفی‌ترین حالت! گویا حتی اتفاقات سیاسی و حرفهای سیاسیون با بورس در هماهنگی کامل هست! شما هر خرید و کاری می‌کنید ریسک دارد و پلیس و قوه قصاییه و دیگر ارکان مراقب هستند ولی چه شد که در بورس جز پولشویی و کد به کد و صف خرید و فروش و ایجاد صف های کاذب برای اغفال کار دیگری انجام نشد. آینه تمام قد از وضعیت اقتصاد وکشور در بورس نشان داده شد. عادی انگاری هر سقوط و بدون اطلاع گذاشتن مردم و سهامدار خرد از اخبار مهم تاثیر گذار و جمع کردن در صف فروش و به یکباره صف خرید کردن نمادهای نور چشمی و شاخص‌ساز بدون اینکه کسی بتواند واردش شود جز رانتی ها و نزدیکان. یکبار برای همیشه خسارت سهامدار را که به راحتی قابل محاسبه هست را بدهید و اجازه ورود مردم خرد را دیگر به این کوره پول حلال سوزی راه ندهید. و حساب کسانی را هم که با صف فروش کردن‌ها و عرضه اولیه ها و نمادهای کاغذی پول بر پولشان اضافه کردند را بسته و مبلغ همراه با خسارت و تورم او را محاسبه و به قدرت خرید سهامداران خرد در کارگزاری هایشان واریز نمایید. خوشبختانه یا متاسفانه عمر کوتاه هست! و خیلی زود دیر میشود. نمادهای بورسی با ایجاد ظاهری گمراه کننده از روند معاملات اوراق بهادار یا کالا یا ایجاد قیمتهای کاذب و یا اغوای اشخاص به انجام معاملات اوراق بهادار یا کالا (بند 3 ماده 46 قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران و ماده 10 قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید) اقدامی خلاف کردند. متاسفانه ناشران، ناظران ،شورای عالی بورس،رئیس جمهور و وزرا و روسای بورس و تمام ارگان های ذینفع باید مورد رسیدگی قرار گیرند. درخواست دارم در بالاترین سطوح این اقدام شود شک نکنید اعتماد مردم دوباره به سمت شما بر خواهد گشت.تعداد سهامداران بورسی به قدری هست که در تحول کشور عزیزمان ایران نقش سازنده ای داشته باشند و پشت مسوولانی که پشتشان ایستادند بایستند. کسانی که کنار ایستادند و می‌دانند و کاری نمی‌کنند هم بدون شک شریک این تخلف خواهند بود. به امید فردایی بهتر از دیروز و امروز یاحق

پلیس فتا، مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا، دادستانی کل کشور، مجلس و قوه قضائیه، رئیس جمهور، شورای عالی بورس، سازمان بسیج، ناظر بورس، وزیر اقتصاد و دارایی

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

تصویر نمایه‌ی ‌پایگاه عدالتخواهی و مطالبه مردمی‌
@bultankhabarimeymeh16 ساعت پیش
در پاسخ به
سوال

چرا مجتمع پتروپالایشگاه میمه احداث نشد؟!

چرا مجتمع پتروپالایشگاه میمه احداث نشد؟! از این بابت این سوال را می پرسیم ، چرا که مهندس غلامعلی سرتاج مدیر عامل شرکت مجتمع پتروپالایشگاه شمال منطقه میمه در مصاحبه‌ای در۱۷ اسفند ۱۳۸۷ اظهار داشتند: نزدیکی به خطوط لوله نفت و گاز، واقع شدن در مرکز کشور با لحاظ نمودن مسائل امنیتی، نزدیکی به شاهراه ­های اصلی و کریدور شمال – جنوب – شرق و غرب، نزدیکی به خطر راه­ آهن قطار سریع­ السیر اصفهان – تهران، برخورداری از امکانات بالقوه و بالفعل استان اصفهان، نزدیکی به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، امکان تأمین آب از منابع آبی موجود، وجود نیروهای متخصص در استان اصفهان و رعایت مسائل زیست محیطی از دلایل انتخاب منطقه میمه برای اجرای طرح احداث مجتمع پتروپالایش شمال اصفهان می­ باشد. پالایشگاه این مجتمع به عنوان نخستین واحد، تا ۳ سال آینده به بهره­ برداری می­ رسد.... البته آن گونه که پیداست، باید گفت که دلایل و مزایای مذکور برای احداث مجتمع پتروپالایشگاه در منطقه میمه، پا برجابوده و هست و خواهد بود ، اما شاهدیم که با گذشت بیش از یک دهه ، خبری از احداث مجتمع پتروپالایشگاه در منطقه میمه نیست که نیست؟! به راستی چرا...؟!

غلامعلی سرتاج، وزارت نفت / شركت ملی نفت ايران

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


تصویر نمایه‌ی ‌مهدی اسماعیلی‌
@mehdiesmaeili16 ساعت پیش
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌مهدی اسماعیلی‌
مهدی اسماعیلی

@mehdiesmaeili  •  23 اردیبهشت 1405

سوال

زمانبندی اجرای پتروپالایشگاه میمه چه زمانی در نظر گرفته شده بود؟!

زمانبندی اجرای پتروپالایشگاه میمه که تاکنون مردم شاهد آن نبوده اند چه زمانی در نظر گرفته شده بود؟! زمانبندی اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه دقیقاً چه زمانی در نظر گرفته شده بوده ؟! در هر حال چرا تاکنون مردم شهر و بخش میمه شاهد عملیات اجرایی پتروپالایشگاه میمه نبوده اند؟! شاهد بودیم که بخشدار وقت میمه در گفت و گو و مصاحبه با خبرگزاری ایرنا در ۱۹ خرداد ماه سال ۸۷ درباره احداث مجتمع پتروپالایشگاه در بخش میمه اظهار داشتند: 《انتخاب بخش میمه برای ساخت این مجتمع پالایشگاهی را حاصل جلسات مستمر وطولانی کارشناسی توسط کمیسیون استعدادیابی عنوان کرده》و در این باره افزودند:《با تصویب اجرای این مجتمع در بخش میمه طی سه ماه آتی عملیاتی اجرایی آن آغاز و بر اساس پیش بینی های به عمل آمده فاز اول این طرح طی دو سال آتی به بهره برداری می رسد.》 همچنین در این باره باید یاد آور شویم که بخشدار وقت میمه در مصاحبه و گفت و گو با خبرنگار فارس در ميمه که بولتن نیوز در بهمن ماه سال ۸۷ به انتشار آن مبادرت ورزید اظهار داشتند :《 مجتمع پتروپالايشگاه شمال ميمه يك پالايشگاه نفت خام به ظرفيت ۱۵۰هزار بشكه در روز و دو مجتمع پتروشيميايي شامل مجتمع‌هاي آروماتيك و الفين دارد كه از سال ۱۳۹۱ زمانبندي اجرا در نظر گرفته شده است.》 حال سوالی که به ذهن مردم شهر و بخش میمه خطور می کند اینکه زمانبندی اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه دقیقاً چه زمانی در نظر گرفته شده بود؟! در هر حال چرا تاکنون مردم شهر و بخش میمه شاهد عملیات اجرایی پتروپالایشگاه میمه نبوده اند؟! چرا که با احتساب یک حساب سرانگشتی با توجه به اینکه بخشدار وقت میمه در مصاحبه و گفت و گو با خبرگزاری ایرنا در ۱۹ خرداد ماه سال ۸۷ درباره احداث مجتمع پتروپالایشگاه در بخش میمه این چنین اظهار داشته بود :《با تصویب اجرای این مجتمع در بخش میمه طی سه ماه آتی عملیاتی اجرایی آن آغاز و بر اساس پیش بینی های به عمل آمده فاز اول این طرح طی دو سال آتی به بهره برداری می رسد.》و همچنین با توجه به گفت و گو و مصاحبه بخشدار وقت میمه با خبرنگار فارس در ميمه در این باره که بولتن نیوز نیز در بهمن ماه سال ۸۷ به انتشار آن مبادرت ورزید و در آن مصاحبه و گفت و گو بخشدار وقت میمه در این باره این چنین اظهار داشته بود :《 مجتمع پتروپالايشگاه شمال ميمه يك پالايشگاه نفت خام به ظرفيت ۱۵۰هزار بشكه در روز و دو مجتمع پتروشيميايي شامل مجتمع‌هاي آروماتيك و الفين دارد كه از سال ۱۳۹۱ زمانبندي اجرا در نظر گرفته شده است.》، می بینم که زمانبندی اعلام شده برای اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه در مصاحبه و گفت و گو بخشدار وقت میمه با خبرگزاری ایرنا در ۱۹ خرداد ماه سال ۸۷ با زمانبندی اعلام شده برای اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه در مصاحبه و گفت و گو بخشدار وقت میمه با خبرنگار فارس در میمه که بولتن نیوز در بهمن ماه سال ۸۷ به انتشار آن مبادرت ورزید ، همخوانی و هم پوشانی ندارد!!! به راستی زمانبندی اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه دقیقاً چه زمانی در نظر گرفته شده بود؟؟؟!!! در هر حال چرا تاکنون مردم شهر و بخش میمه شاهد عملیات اجرایی پتروپالایشگاه میمه نبوده اند؟؟؟!!! اینها سوالاتی است که در این باره به ذهن مردم شهر و بخش میمه خطور می کند ؟؟؟!!! آیا پاسخی برای این سوالات مردم شهر و بخش میمه یافت می شود؟؟؟!!! پی نوشت: با توجه به اینکه ، بخشدار وقت میمه در دوره ای رئیس ستاد نماز جمعه میمه بوده و گویا عضو ستاد نماز جمعه میمه می باشند ، ستاد نماز جمعه شهر میمه ، به این مهم همت گمارد

0
100
گزارش از مطالبه

نمایش گزارش


تصویر نمایه‌ی ‌علی صادق‌
@user1750401675145 ساعت پیش
در پاسخ به
از پویش،شما حمایت شد لطفا از مطالبه ما هم حمایت کنید 👇👇https://farsnews.ir/user175040167514/1781255968426613595
تصویر نمایه‌ی ‌علی صادق‌
علی صادق

@user175040167514  •  22 خرداد 1405

اختلاط فضای بازی و سرگرمی با فضای عبادی و زیارتی در حریم آرامگاه حضرت حیقوق نبی ع تویسرکان
۵ MB
مطالبه

آرامگاه پیامبرخدا در تویسرکان نیاز به تفکیک فضای زیارتی از تفریحی دارد

چگونه شد که حیقوق اینگونه شد؟؟ چرا یک مکان عبادی و مقدس برای مسلمانان و سایر ادیان الهی در تویسرکان به یک مکان با کارکرد غیر مذهبی و گاه رفتارهای خلاف شان و جایگاه یک پیامبر الهی تبدیل شد؟ سگ گردانی ، رفتارهای خلاف عرف دختر و پسر ، پوشش های نامتعارف ، حضور معتادان و ... در اطراف و نزدیکی یک مکان مقدس از کجا شروع شد؟ تا اوایل دهه ۷۰ آرامگاه حیقوق نبی ع در تویسرکان شامل یک صحن بزرگ سنگفرش و یک حوض آب بزرگ جهت گرفتن وضو بود. و برگزاری نماز جمعه دربهار و تابستان و نماز مغرب و عشا در فصل تابستان در این مکان مقدس برقرار بود. امام جمعه های وقت حجت الاسلام سبزواری ، حجت الاسلام هدایتی نژاد و امام جمعه موقت حاج آقا فوزی در جوار آرامگاه حیقوق نبی ع بارها نمازجمعه را اقامه کردند. تا اوایل دهه هفتاد آرامگاه و پیرامون این مکان مقدس صرفا یک مکان عبادی و زیارتی بود. و در اطراف آرامگاه حیقوق نبی تنها برقراری نماز و فرایض دینی و زیارتی انجام می پذیرفت. در دهه هفتاد با شهردار شدن شاهرخی در شهرداری تویسرکان( شاهرخی استاندار اسبق همدان و فعلی لرستان ) به یکباره رویکرد شهرداری تویسرکان به دلیل ضرورت و نبود یک مکان تفریحی در شهر تویسرکان نسبت به آرامگاه مقدس حضرت حیقوق نبی ع و فضای پیرامونی آن تغییر کرد. و به نوعی اختیارات آرامگاه حضرت حیقوق نبی ع به تدریج به شهرداری واگذار شد و بخش زیادی از صحن که به نماز جمعه اختصاص داشت و حوض وضوخانه تخریب شد و به فضای سبز ، چمن کاری و فضای تفرجگاهی افزوده شد. و به تدریج با توسعه فضای تفریحی و تفرجگاهی کار به جایی رسید که آرامگاه حیقوق نبی ع به تدریج نه به عنوان یک مکان مقدس و عبادی بلکه به عنوان یک پارک تفریحی در افکار عمومی شناخته شد. و نقش هیئت امنا و امام جمعه شهرستان تویسرکان کمرنگ شد. در دوره حجت الاسلام والمسلمین هدایتی نژاد کاملا تمام اختیارات در حوزه آرامگاه حضرت حیقوق نبی توسط امام جمعه و حاج آقا فوزی و هیئت امنا اتخاذ می شد. کار تا آنجا پیش رفت که در دوره شهرداری مجید درویشی در اطراف آرامگاه حیقوق نبی ع پیست اسکیت و مجموعه تاب و سرسره تعبیه شد. و شهرداری بر اساس وظایف ذاتی خود نگاهی پارک گونه به آرامگاه این پیامبر خدا اتخاذ می کرد. و در دوران شهرداری مالمیر و گمار در ضلع غربی یک شهربازی کوچک با کشتی پرنده ایجاد شد که تا قبل از کرونا فعال بود و در تابستان جلو قبله نمازگزاران حتی در هنگام نماز هم با موسیقی به کار خود ادامه می داد. و در این بازه های زمانی امام جمعه های شهرستان تویسرکان به تدریج خود را از تصمیمات در خصوص آرامگاه حیقوق نبی کنار گذاشته دیدند. حال امروز در سال ۱۴۰۵ ما با آرامگاه یک پیامبر الهی در ایران مواجه هستیم که در نوع خود منحصربفرد است هم کارکرد عبادی و زیارتی و مقدس دارد و هم کارکرد تفریحی و تفرجگاهی و هر دو امروز در تناقض با هم قرار دارند. امروز در یک مکان تفریحی و پارک در ایران شما می توانید با هر پوششی تردد کنی ، بازی بچه ها از توپ بازی تا دوچرخه سواری و اسکیت و حتی موتور سواری مجاز است. و حتی در خلوتی های روز می تواند محل قرار دختران و پسران و ... باشد. چیزی که در همه پارک ها می توان دید از پارک صیفیه ملایر تا لونا پارک همدان تا پارک آب و آتش تهران اما آیا در مکان های زیارتی و عبادی مانند : امامزاده صالح تجریش یا امامزاده عبدالله همدان یا امامزاده حسن تهران یا آرامگاه حضرت دانیال نبی در شوش و... هم وضع مانند جوار آرامگاه مقدس پیامبر خدا حضرت حیقوق نبی است؟! جالب است خود اهل کتاب از جمله کلیمیان هنگام ورود به آستان مقدس حضرت حیقوق نبی از حجاب برای زنان و عبا و کلاه برای مردان استفاده می کنند. و خود کلیمیان از وضع پوشش در حریم آرامگاه حیقوق نبی گلایه دارند. چه باید کرد؟؟ نقش مردم و مسئولان در این تناقض چیست؟؟ روزی بر اثر ضرورت و نبود فضای تفریحی این اختلاط فضای عبادی و زیارتی با مکان تفریحی و پارک گونه در تویسرکان رخ داد. آیا امروز در سال ۱۴۰۵ با وجود مکان های تفرجگاهی و تفریحی جدید و جذاب در تویسرکان مانند دریاچه مادر تویسرکان ادامه این مسیر اختلاط و کمرنگ کردن فضای عبادی و زیارتی آرامگاه حضرت حیقوق نبی جایز است؟ بلاشک اندیشمندان و صاحبان اندیشه و تفکر این اختلاط را نمی پذیرند و خواهان تفکیک فضای مقدس و عبادی و زیارتی آرامگاه حضرت حیقوق نبی از فضای تفریحی و سرگرمی هستند . فضایی که با یک برنامه ریزی اصولی می تواند پناهگاه امن الهی باشد. مکانی مقدس که روح انسان را به ملکوت وصل کند و شأن و جایگاه آرامگاه پیامبر الهی حضرت حیقوق نبی حفظ گردد. امروز ما جوانان تویسرکانی از قشرهای مختلف خواهان ورود جدی هیئت امنا حضرت حیقوق نبی ع که ریاست آن بر عهده امام جمعه شهرستان تویسرکان است به این مسئله و حل این مشکل هستیم. تا این مکان مقدس به کارکرد اصلی خود بازگردد.

امام جمعه محترم تویسرکان، آیت الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان، ستاد برگزاری نماز جمعه، سازمان اوقاف و امور خیریه

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه