20 فروردین 1405
درخواست تصویب قانون تمدید خودکار قراردادهای اجاره در زمان جنگ
مطالبه

درخواست تصویب قانون تمدید خودکار قراردادهای اجاره در زمان جنگ

یک پیشنهادی داشتم. در زمان کرونا دولت و ستاد مبارزه با کرونا مصوبه ی رو به نفع مستاجرین تصویب کردند که قراردادهای اجاره خونه خود به خود برای یک سال بعد تمدید شدند (با افزایش تا سقف ۲۵ درصد). با توجه به این که دشمنان با جنگ تحمیلی سوم (جنگ_رمضان ) شرایطی به ایران تحمیل کردند که حتی از همه گیری کرونا هم بدتر هست. و چه بسا دشمنان سرزمینی ایران به آتش بس دو هفته ای هم پایبند نمانند انتظار می‌رود دولت مجددا مصوبه مشابه جهت حمایت از مستاجران تصویب کند. خواستم این مطالبه رو از ه‍ئیت محترم دولت یا مجلس محترم شورای اسلامی از طریق خبرگزاری فارس مطرح کنم: با عنایت به وضعیتی که از جانب دشمنان سرزمینی ایران به کشور تحمیل شده است فضای کسب و کار کشور دچار نارسائی های شده است که اثر مستقیم آن اختلال در درآمدهای مردم است. در این وضعیت ایران و ایرانیان برای بیش از 40 روز وارد یک جنگ ناخواسته شدند که چاره ای جز دفاع تمام قد از کیان ایران نداشته و ندارند. با توجه به شرایط جنگی آن هم با دشمنی غیر متعارف که آمادگی خود را برای ارتکاب به جنایات جنگی رسما اعلان کرده است از دولت محترم یا مجلس شورای اسلامی درخواست می شود درست مانند مصوبه ی که در سال 1399 توسط ستاد مبارزه با کرونا تصویب شد و به موجب ان مالکین املاک مسکونی در کلان‌شهر تهران تنها تا 25 درصد و در سایر کلان‌شهرها تا 20 درصد و در سایر شهرها تنها تا سقف 15 درصد حق افزایش مبلغ اجاره‌بها را داشتند، در حال حاضر نیز به دلیل ضرورت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر مجددا مصوبه ی مشابه تحت عنوان: قانون تمدید اجاره در زمان جنگ و تا 6 ماه بعد از اتمام جنگ به صورت اجباری، تصویب شود تا طی این مدت قرادادهای اجاره رسمی و غیر رسمی بلا استثنا به صورت خودکار و اتوماتیک تمدید شوند تا اقشار مستاجر دچار التهاب تخلیه ملک و گشتن دنبال آپارتمان جدید در زمانی که دشمن از بمباران مناطق مسکونی هیچ گونه ابایی نداشته (و ای بسا که به اتش بس هم پایبند نباشد) نشوند و ضمنا در شرایط نامناسب اقتصادی دچار ضرر و خسران مضاعف نشوند. با تشکر عزیزان هم وطن لطفا از این مطالبه حمایت کنید.

سازمان‌ها و نهادهای دولتی و قوه قضاییه، رئیس جمهور و هئیت دولت.، سخنگوي دولت، مستاجران، مجلس و قوه قضائیه، نمایندگان مردم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، صاحبان املاک مسکونی و تجاری

تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
فرشاد

@Iranehamdel  •  22 فروردین 1405

اتحاد با هر دیدگاه و نگرشی در شرایط حساس حال حاضر با توجه به طمع دشمنان و جاه طلبی کشورهایی مثل امارات....برای این اتحاد ، همه باهم در کنار رهبر معظم انقلاب و به خواست ایشان قدرت اقتصادی و باز سازی زیرساخت ها را توسط رونق بازار سرمایه مورد توجه قراردهیم
ایده و راهکار

با اتحاد عمومی بازسازی زیرساخت‌ها هرچه سریع‌تر آغاز شود

کوتاه سخن اینکه با هر نگرش و تفکر و با هر دیدگاه و در هر شرایطی که هستیم در حال حاضر باید پشت رهبر خود ایستاده و با تمام توان هر آنچه از دستمان بر می آید انجام دهیم تا از این پیچ تاریخی و حساس گذر کنیم. به بیانات گذشتگان خود ، بزرگان و پیشوایان دینی و آیین اسلام که ما را از افراط و تفریط و تندی در کلام و رفتار برحذر می‌کند گوش فرا دهیم و با تمام قدرت پشت هم و رهبری آن بیاستیم . رفتاری نکنیم که بهانه دست کسی دهیم و هوشمند و زیرک عمل کنیم و در برابر دشمنانی مثل امارات که چشم طمع به این آب و خاک را دارند نه فقط با قدرت بازو بلکه با قدرت هوش و عقل ایستادگی کنیم. امارات ،سال ها در باغ سبز نشان داد و و با پول ایران و ایرانی قدرت گرفت و حالا در حساس ترین موقع ماهیت زشت خود را بیشتر از همیشه عیان کرده و تهدیداتش از حالت لفاظی و بیانیه به حالت عملی در آورده است. اینجاست که مسئولان هوشمند ما باید سریعا با هوشمندی قدرت خود را با میدان مذاکره و میدان نظامی نشان دهند. ضعف و شکست در مذاکره باعث تحمیل جنگ و ضعف در قدرت نظامی باعث فشار بر میز مذاکره می‌شود . حال که توان نظامی خود را قدرتمندانه نشان دادیم زیر نظر رهبر فرزانه خود باید با قدرت پیروز مذاکرات شویم و در عین انعطاف و هوشمندی حق رسمی خود در تنگه هرمز را رسمیت بخشیم و خسارات خود از حمله به زیرساخت هایمان را مطالبه کنیم و ادعای هر گونه گرفتن خسارتی از سمت دشمن متجاوز را از او سلب نماییم زیر آنها بودند که با ما حمله کردند و ما فقط دفاع کردیم. در مذاکرات افراد هوشمند انتخاب شوند که در عین انعطاف بتوانند مطالبه حداکثری کنند و کار را به سرانجام برسانند و سایه جنگ را انشاله از سر کشور و این مردم شریف همیشه در صحنه دور کنند.تا سریعا باز سازی زیرساخت ها شروع شود و چرخه اقتصاد و تولید به مدار درست خودش حرکت کند. قدرت اقتصادی و نظامی با هم دو بازوی اساسی کشور هستند و توجه با هر دوی آنها بلید به یک اندازه باشد. در نهایت اینکه ۶ سال دشمن به بازار سرمایه به صورت نهان با نفوذ و حالا آشکارا ضربه زد تا کمر کشور و مردمش را خم کند تا بتواند به نیات خود برسد و حالا وقت آن است که با تمام توان از طریق بازار سرمایه و رونق بلند مدت آن کشور و زیرساخت های تولیدش را با جهشی قدرتمند روبرو سازیم و سرعت حرکت و باز سازی و سبز پوشی اقتصاد و بازار، چشم همه دشمنان را کور و فکر طمع به کشور عزیزمان را از سرشان دور سازیم انشالله. وظیفه ما مردم هم این است همه جوره پشت تصمیم گیران باشیم و به آنها اطمینان کنیم و تصمیم گیران هم طوری تصمیم بگیرند که موجب خیر و برکت و سعادت برای بندگان صالح خدا باشد انشالله. خدای بزرگ و متعال ناظر بر اعمال و کردار ماست و این دنیا زودگذر است و محل آزمون و در نهایت به آغوش امن الهی باز خواهیم گشت. پس طوری عمل کنیم که در این آزمون سربلند باشیم . چه در مقام مردم و چه در مقام مسئول که تصمیماتش بر تعدادکثیری از مردم اثرگذار است باید درست عمل کنیم تا سعادت دو دنیا را از آن خویش سازیم انشالله. اتحاد اتحاد اتحاد در کنار رهبری کشور و مردم همیشه در صحنه آن

رهبر معظم انقلاب اسلامی، وزیر اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی کشور، آقای صیدی.پزشکیان مدنی زاده همتی، شورای سران قوا، بازاریان، مردم همیشه در صحنه

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
01:16 - 23 فروردین 1405

986 بازدید