نگهداری ارز و رمزارز برای مدیران دولتی ممنوع شود
مطالبه

نگهداری ارز و رمزارز برای مدیران دولتی ممنوع شود

نمی‌دانستم این موضوع را مطالبه کنم یا پیشنهاد دهم .اما به هر حال موضوع بسیار مهم و کلیدی است انشاءالله مورد قبول واقع گردد. مگر نه اینکه مسوولان خادم ملت شبانه روز در حال فعالیت برای عزتمندی و پیشرفت کشور هستند و قدرت اقتصادی و سیاسی و غیره...دغدغه اصلی آنهاست؟ برای قدرتمند بودن کشور، حفظ ارزش ریال و تقویت آن لازم و ضروریست. قدرت و مقاوم سازی و اقتصاد مقاومتی بدون حفظ ارزش پول ملی شعاری بیش نیست. پول ملی کشور باعث غرور و عزت کشور است و سد محکمی در برابر دشمنان در این جنگ اقتصادی حساب می‌شود. پس پیشنهاد و مطالبه می‌کنم که مسئولان خدوم و خادم و حافظ ارزش پول ملی که برای عزت و قدرت اقتصادی کشور در تلاش هستند از داشتن ارز و طلا و رمز ارز منع قانونی شوند. صد البته که اطرافیان آنها نیز باید از داشتن دلار و طلا و رمز ارز منع شوند. نتیجه این مطالبه چه می‌شود؟ مسئولان خدوم از غیرخادم مشخص می‌شوند و مسئولانی که در حال انباشت دلار و طلا و رمز ارز هستند و تمام تصمیماتشان بر علیه ریال و پول ملی است از خدمت به مردم کنار می‌کشند! (البته اگر راه در رو برای آن پیدا نکنند و تمام راه های فرار و پولشویی و دور زدن قانون آنها به بن بست بخورد). اینکه از برخی مسئولانی که خود در حال انباشت دلار و طلا و رمز ارز هستند توقع داشته باشیم که ارزش و قدرت پول ملی که باعث عزت و سربلندی و غرور هر کشور است را تقویت کنند توقع بی جا و نشدنی است زیرا در تضاد با منافع مالی شخصی آنها قرار می‌گیرد. کاری کنیم مسئولان در وضعی قرار بگیرند که چه بخواهند و چه نخواهند برای اینکه منافع شخصی‌شان از بین نرود ارزش ریال را حفظ و تقویت نمایند. حفاظت از ریال نه تنها غرور و غیرت ملی است بلکه سد بلند و محکمی در برابر پول ملی دیگر کشورهاست و مانع بزرگی برای ضربات سنگین اقتصادی به کشور می‌شود. با اجرایی شدن این قانون و انتشار و ممیزی تمام اموال آشکار و پنهان مسوولان به ناچار شروع به تعامل با همه کشورها می‌کنند و وضعیت کشور از این ناترازی خارج می‌شود. تخفیفات گسترده و افتادن پول‌ها دست دلالان داخلی و خارجی که پول ها را برگشت نمی‌دهند و ادامه فضای ناامن ناشی از تصمیمات ضد تعاملی که باعث تخریب ریال و فرار سرمایه می‌شود وضع همین می‌شود که الان می‌بینیم و دشمن شاد کن. پس تصمیمات سیاسی در درجه اول و در درجه دوم تصمیمات اقتصادی باعث تقویت پول ملی کشور می‌شود. دوستی با کشورهای دنیا فضای اعتماد و سرمایه گداری را تقویت می‌کند و تولید و اشتغال مولد ساز را افزایش می‌دهد و ورود تکنولوزی و بهره وری جایگزین متخصصان دور زدن تحریم ها می‌شود و دست کاسبان و دلالان داخلی و خارجی از اقتصاد کشور کوتاه می‌شود. پس ریشه مشکلات را باید در مدیریت کشور دید و با این قانون و البته نظارت محکم ناظران و بازرسان پاکدست می‌توان مسئولان را به سمت منافع ملی سوق داد. حفظ منافع ملی و اقتصادی با شعار دادن قابل حل نیست بلکه باید بیان با عمل یکی شود. (با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود.) مدیر باید بداند منافع خودش به منافع ملی و کشور گره خورده است و اگر منافع ملی به خطر بیافتد منافع خودش نیز به خطر می‌افتد و این راه حل اساسی تغییر رویکردهاست تا مسئولان به جای چاپ پول و اوراق و تخصیص آن برای دستمزد دادن به سازمان های غیر مولد به طور عملی و علمی به تقویت واقعی پول ملی بپردازند. بارها چند مطلب از ریال و تقویت ریال نوشتم که فایده نداشت چون مسئولان از دستگاه چاپ پول و اوراق نمی‌توانند دل بکنند! پس به ناچار سر وقت پیشنهاد و مطالبه قانونی رفتم که تصمیم‌گیران را مجبور به تقویت ریال کند و وقتی منافع خودشان در میان باشد به ناچار از شعار و وعده و وعید فراتر می‌روند و با سرعت با کمترین کاغذبازی شروع به تصمیماتی می‌کنند که ارزش ریال حفظ و تقویت گردد! چالش اصلی این است که چه ارگان و سازمان قدرتمندی باید این جراحی بزرگ و تصمیم‌گیری را بکند تا چاپ پول و اوراق متوقف شود و تصمیمات درست فراسازمانی بگیرد که هم پاکدست باشد و هم قدرت بالای اجرایی و نفوذ داشته باشد که آنرا سریعا اجرا کند. تصمیم سران سه قوه که مهم‌ترین تصمیم گیران هستند بهترین راه برای عملیاتی شدن آن است. سالهاست حفظ ارزش ریال و تقویت آن در حد شعار باقی مانده و تصمیمات اساسی دقیقا عکس این خواسته را محقق کرده است.

شورای سران قوا، بانک مرکزی، دولت، رئیس جمهور، وزیر خارجه و اقتصاد، مجلس و شورای نگهبان

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
20:39 - 26 بهمن 1404
آسیب‌های اجتماعی
اقتصاد
سیاست




9 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌اَمین‌
@Qom1628 بهمن 1404
در پاسخ به
حمایت شد لطفا شماهم حمایت کنید تا پیگیری بشه این موضوع 🙏https://farsnews.ir/Qom16/1771243533194078256
تصویر نمایه‌ی ‌اَمین‌
اَمین

@Qom16  •  27 بهمن 1404

درخواست بازنگری در مدیریت بخش پالایش سروش پلاس
مطالبه

درخواست بازنگری در مدیریت بخش پالایش سروش پلاس

با سلام و احترام در ماه‌های اخیر ضعف محسوسی در عملکرد بخش پالایش و رسیدگی به گزارش‌های کاربران در سروش پلاس مشاهده می‌شود. به نظر می‌رسد حضور آنلاین و پیگیری مستمر در بخش ریپورت کافی نیست و بسیاری از گزارش‌ها یا با تأخیر طولانی بررسی می‌شوند یا نتیجه بازدارنده‌ای در پی ندارند. این مسئله باعث شده برخی تخلفات بدون برخورد جدی ادامه پیدا کند. در حال حاضر مواردی مانند توهین به اقوام، انتشار محتوای مبتذل و تحریک‌آمیز، حمایت‌های سیاسی مسئله‌دار، فعالیت کانال‌های کراش‌یابی با محتوای مستهجن، حذف نشدن حساب‌ها و کانال‌های متخلف با وجود گزارش‌های متعدد، تبلیغات نامتعارف، بیوهای نامناسب، کلاهبرداری‌های مجازی و فروش روش‌های دور زدن فیلترینگ، همچنان مشاهده می‌شود و در برخی بخش‌ها رو به عادی‌سازی است. ادامه این روند موجب کاهش اعتماد کاربران دغدغه‌مند و تضعیف فضای سالم پیام‌رسان خواهد شد. لذا تقاضا داریم در مدیریت بخش پالایش تجدیدنظر جدی صورت گیرد و فرد یا تیمی جدید، فعال، پاسخگو و پیگیر جایگزین شود تا گزارش‌های مردمی با دقت، سرعت و قاطعیت بررسی و رسیدگی شوند. انشاالله مسئولین دغدغه مند پیگیر این موضوع بشوند با احترام جمعی از کاربران دغدغه‌مند

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

نمایش گزارش


@Parda82_ir29 بهمن 1404
در پاسخ به
https://farsnews.ir/Parda82_ir/1771333968891747120لطفا از این پویش جهت جلوگیری از گران فروشی خودرو حمایت کنید.
ا
امین پارسا

@Parda82_ir  •  28 بهمن 1404

مطالبه

انتقاد به محاسبه جدید خودروهای پیش‌فروش سایپا؛ چرا اسفند گران‌تر شد؟

قیمت‌های سایپا برخلاف انتظار افزایش قیمت بالایی را برای محصولات خودش اعمال کرده است. حالا خبری منتشر شده که در بخش پیش‌فروش دعوتنامه‌های بهمن ماه به قیمت قبل و دعوتنامه‌های اسفند ماه با قیمت جدید محاسبه می‌شود. این در صورتی است که هر دو در یک بخشنامه خرید بودند و با چه منطقی اسفند ماه به قیمت جدید محاسبه می‌شود؟ چطور می‌توان در مدتی کوتاهی این مبلغ بالا را تأمین کرد؟ درخواست دارم پیگیری بفرمایید تا با توجه به نزدیک بودن زمان افزایش قیمت و یکسان بودن بخشنامه فروش بهمن و اسفند ماه دعوتنامه‌های بهمن ماه و اسفند ماه را به قیمت قبل محاسبه و صادر کنند. خودرو پیش فروش بوده و مبلغ اولیه در تیر ماه واریز شده است و دومین واریزی در بهمن و اسفند است که هنوز دعوتنامه آن صادر نشده است. خیلی از خریداران خودروهای شرکت سایپا متضرر خواهند شد. افزایش قیمت ناگهانی و 3 باره سایپا آن هم در نزدیک ترین موعد به صدور دعوتنامه سبب ایجاد چالش در تأمین مبلغ خودرو شده است. لذا تقاضا داریم دعوتنامه اسفندماه همانند دعوتنامه بهمن ماه به قیمت قبل صادر شود. خیلی از خریداران خودرو های شرکت سایپا متضرر خواهند شد. افزایش قیمت ناگهانی و 3 باره سایپا آن هم در نزدیک ترین موعد به صدور دعوتنامه سبب ایجاد چالش در تأمین مبلغ خودرو شده است. لذا تقضا داریم دعوتنامه اسفندماه همانند دعوتنامه بهمن ماه به قیمت قبل صادر شود.

صنعت معدن تجارت،ایران خودرو وسایپا، بازرسی کل کشور، سازمان تعزیراتی، انتقاد از شرکت سایپا، وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی، اعتراض به افزایش قیمت خودرو، شرکت خودرو سازی سایپا، سایپا، کمیسیون اصل نود مجلس، مجلس ورئیس جمهوری

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


@user17067106612830 بهمن 1404
در پاسخ به
سلام هموطن گرامیاز پویش جنابعالی حمایت شد لطفاً از پویش ذیل با عنوان «لزوم انتخاب رنگ‌بندی زیباتر و جذاب‌تر برای اتوبوس‌های جدید تهران» حمایت نمایید.لینک پویش: https://farsnews.ir/user170671066128/1770325713274330928باتشکر و احترام
ع
علی م

@user170671066128  •  17 بهمن 1404

مطالبه

لزوم انتخاب رنگ‌بندی زیباتر و جذاب‌تر برای اتوبوس‌های جدید تهران

یکی از اقدامات خوب شهرداری تهران در سالهای اخیر و دوره فعلی ، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با اتوبوس های جدید داخلی و خارجی می باشد که این اتوبوس ها دارای تجیهزات جانبی ، رفاهی و ... به روز دنیا هستند که به همین دلیل تعداد مسافران افزایش قابل توجهی در خطوط مختلف داشته به نحوی که برخی خطوط که تا قبل از نوسازی و زمان بندی نامناسب در سرفاصله حرکت اتوبوس ها با حداقل مسافر در حد انگشتان دست مسافر داشتند در حال حاضر با ظرفیت تمام صندلی ها و سرپایی چند بار پر و خالی از مسافران می شوند که این اولین نتیجه نوسازی ناوگان می باشد . یکی از مواردی که تاثیر بسیاری در جذب و افزایش رغبت شهروندان در استفاده از اتوبوس ها و همچنین زیبایی بصری شهر می شود رنگ آمیزی اتوبوس ها می باشد که بالاخص در بخش ناوگان وارداتی شامل اتوبوس های دوکابین یا تک کابین برقی مشاهده می شود رنگ مشکی و تیره اتوبوس ها موجبات کاهش روحیه رانندگان و مسافران ، زشت شدن منظره شهری ، جذب نور و گرما بیشتر و کاهش توجه شهروندان به ناوگان اتوبوسرانی و ... می شود . از مسئولان محترم شهرداری تهران و شرکت واحد اتوبوسرانی تقاضا داریم نسبت به اصلاح رنگ اتوبوس هایی که در آینده تولید یا وارد خواهند شد به رنگ های جذاب و زیبا همانند اتوبوس های ایکاروس دهه ۷۰ ، اقدام مثبت و موثر خود را تکمیل و در افزایش جذب مسافران ، ارتقای روحیه شهروندان و افزایش زیبایی بصری شهر ، گام های بهتری بردارند .

شهرداری تهران، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@user17517116458430 بهمن 1404
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  23 بهمن 1404

قتل گاهی به نام بازار سرمایه که امید مردم و کشور را به نا امیدی تبدیل کرد و سرمایه مردم را به باد داد.
مطالبه

بازار سرمایه را دریابید

در موضوع بازار سرمایه آنقدر نوشته شده و مطالبه و پیشنهاد شده که دیگر جایی برایش نمانده که بخواهم نکته ای جدید از آن بیان کنم. با توجه به تاکید رهبری و نامگذاری سال های متوالی در تاکید از حمایت از تولید و سرمایه آمد مسئولان فقط شاخص سازی کردند . پول های حمایتی از صندوق توسعه و تثبیت را به اسم بازار سرمایه و مردم به جیب نمادهای رانتی ها و شاخصی سرازیر کردند . ارزش دلاری بازار اونهم به زور ده ها نماد کاغذی و عرضه اولیه به یک چهارم ۶ سال قبل رسیده است!!!!!!! دقت کنید بازار سرمایه حتی با مقایسه با ۶ سال قبل خود ارزشش یک چهارم شده و در مقابل دیگر دارایی ها ۲۰۰ برابر تحلیل رفته!!!! عجیب که هر کسی آمد چه در سازمان و چه دولت و هر وزیر و رئیس بانک مرکزی، همه و همه دقیقایکجور عمل کردند و تغییری در حمایت واقعی از بازار به عمل نیاوردند. بحران بازار سرمایه ناشی از موارد زیر است: بحران های اقتصادی و ریسک های سیاسی ، ساختار اداری و تصمیمات رانتی و هدف مند مدیران در راستای منافع گروهی و شخصی و انواع و اقسام قوانین و دستورالعمل ها ضد و نقیض و ضدتولید و ده ها مورد دیگر... بازار سرمایه و اقتصاد کشور اگر ناسالم و خراب باشد کشور هیچگاه به آرمان ها و پیشرف مد نظر خودش نمی‌رسد زیرا ابزار و موتور حرکت هر کشوری اقتصاد آن کشور است . بازار سرمایه که نبض واقعی اقتصاد کشور است مورد توجه دشمن است و جریان نفوذ آنرا مورد حمله قرار داده و مدیران موثر بر آن خواسته یا ناخواسته آنرا به این وضع انداختند. جایی که تولید و سرمایه نباشد فقر و تورم و گرانی و فساد جایش را میگیرد و دیگر جایی برای پیشرفت نمی ماند و پسرفت جای پای خود را در کشور باز می‌کند. مدیران بورس و منصوبان وزرای اقتصادی ۶ سال فقط با بالا و پایین کردن شاخص و نوسانگیری از مردم و سرمایه های خرد و با ازحاد شاخص سازی و با وارد کردن ده ها شرکت و نماد صوری و کاغذی به اسم عرضه اولیه کل بازار سرمایه را به کما برده اند. کافیست نمودار و درصد رشد قیمت شرکت های بورسی را با دیگر بازارها مقایسه کنید، خواهید دید که بازار سرمایه ظرف ۵ سال در اکثر نمادها رشدی بین ۲۰ تا ۹۰ درصدی داشته است اما در دیگر بازارها بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ درصد رشد داشته ایم!!!! باورش،سخت است پس مراجعه کنید به سامانه بورس ویو کارگزاری مفید و از تعجب انگشت به دهان خواهید ماند. سکه ۱ میلیونی سال آقای روحانی تا الان ۲۰۰ برابرشده!!! در مغز کسی نمی‌گنجد. مسوولان پول و سمت می‌گیرند و سخنرانی می‌کنند و در آخر می‌روند و پست دیگری در سازمان دیگری می‌گیرند و نتیجه تصمیماتشان فقط می‌شود پر کردن جیب خودشان و خالی کردن جیب مردم و سهامداران بیچاره. سود سهام را بعد مجمع از قیمت سهام کم می‌کنند و آنرا با منت بعد ۶ ماه پس می‌دهند و اسمش را می‌گذارند سود !!! و در اخبار اعلام می‌کنند میلیاردها تومن سود سهام از طریق سامانه سجام به حساب سهامداران عزیز واریز گردید !!! دقت کنید پول خودمان را بعد ۶ ماه به خودمان می‌دهند به اسم سود آنهم با منت و تبلیغات زیاد! افزایش سرمایه ها که دیگر بماند که چقدر باعث خواب سرمایه و عدم نقدشوندگی شده و کاهش،ها ریزش،های متوالی و پشت سرهم و صعود های ساختگی آنهم فقط در چند نماد خاص و رانتی و دوباره ریزش. نمادهای کوچک و متوسط،بازار که اکثریت بازار را شامل میشوند همه رها شده اند. شرکت های بورسی و مدیران و حقوقی ها با انواع ابزار و الگوریتم ها و هوش مصنوعی در حال اندوختن از مال مردم هستند. حجم مبنا را ۱ کردند تا به راحتی با خرید و فروش یک برگ سهم قیمت پایانی را پر کنند و در زمان رشد با دامنه ۳ درصد کاری کنند که هیچگاه به تورم دیگر بازارها نرسد. سهام را را جامانده ترین بازار کل دنیا کردید تبریک می‌گوییم اجرتان با خدا!!! بازار سرمایه دست سفته بازان دولتی و شبه دولتی و خصولتی و بازیگران و هیات مدیره های شرکت ها افتاده و بازارگردان ها نیز در دام فساد .ه. جور بخواهند بازار گردانی می‌کنند. سهم میخوای بخری صف خریده نمیتونی!!!میخوای،بفروشی صف فروشه نمیتونی بفروشی!!! عدم نقد شوندگی و ریسک در بازار موج می‌زند. از صندوق تثبیت و توسعه هم به اسم حمایت برداشت قانونی می‌کنند و پول را با نمادهایی که از قبل سهامشان را در کف قیمت خریدند وارد میکنند. بیایید یکبار برای همیشه پول را وارد اکثریت نمادها کنید که با حداقل نقدینگی صندوق توسعه اکثریت بازار ماه ها رونق می‌گیرد و اعتماد به بازار برمی‌گردد نه فقط حمایت کوتاه مدت از چند نماد شاخص ساز .بازار سرمایه کشور را که رکن اساسی کشور است را قمار خانه و کوره پولسوزی کردند. اینجا محل آزمون است و توشه اصلی هر انسانی صالحات و باقیات است. حضرت آقا بارها اهمیت بازار سرمایه و تولید را گوشزد کردند اما کو گوش شنوا.اینبار از ایشان خواهش میکنم خود مستقیما وارد شوند انشالله.

رهبری، رئیس جمهور، رئیس بورس، آقای صیدی.پزشکیان مدنی زاده همتی، شورای سران قوا، مجلس، جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی،

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@pqpqpqpqpqpqpq29 اسفند 1404
در پاسخ به
باید شامل خانواده ها و اعضا درجه یک و دو هم بشه

تصویر نمایه‌ی ‌حمیدرضا محمدیاری‌
@Bazarkasbokar22 فروردین 1405
در پاسخ به

تجهیز جبهه رسانه توسط دولت در این شرایط الزامی است

.
مطالبه

تجهیز رسانه‌های شهرستانی

دولت در این شرایط برای مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای دشمن هر چه سریعتر جبهه رسانه رو در بخش رسانه‌های شهرستانی بعنوان بازوان صدا و سیما تجهیز مالی و مجهز به ابزار اطلاع رسانی کند. تا جبهه مقاومت و نیروهای مسلح با خیال راحت بتوانند در مقابل حملات نظامی ایستادگی و با قدرت تمام پاسخ استکبار جهانی را بدهند و نگران جبهه داخلی نباشند. بنابراین هر لحظه کوتاهی در این خصوص یعنی امتیاز بیشتر به جنایتکاران و دشمنان خبیث ایران اسلامی پاینده باد ایران

کشور، دولت م مجلس، وزارت فرهنگ و رشاد اسلامی، استانداران کل کشور، مطبوعات، همه رسانه ها

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@user17516703767914 اردیبهشت 1405
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  14 اردیبهشت 1405

برای رهایی از نابسامانی و دستکاری ریال و وام ها ی نجومی بی بازگشت،تمام بانک ها در بانک مرکزی ادغام گردند.اینطوری هم دیگر بانک مرکزی بهانه ای ندارد تا سو مدیریت و ترک فعل خود را ناشی از شلختگی مالی ،گردن دیگر بانک ها بیاندازد.این بنگاه های فاسد مالی ،تورم زا و ربوی را یکپارچه کنید .
مطالبه

طرح ادغام بانک‌ها در بانک مرکزی بررسی شود

بر کسی پوشیده نیست ،در این سال‌ها، بانک ها چه بر سر اقتصاد کشور آوردند و بانک مرکزی هم ،مشکلات را گردن بانک ها انداخته و خود را مبرا از هر مشکلی می‌سازد. بهتر این است که حالا که دست به ادغام های بانک مرکزی خوب است و در این مسیر تجارب بالایی هم پیدا کرده است،آستین بالا بزند و یکبار برای همیشه ،این مشکلات مدیریتی و وام دهی و چاپ پول و استقراض و دیگر مشکلات مالی را یکپارچه در خود متمرکز کند. همه بانک ها را در خود ادغام کند و شعب همه بانک ها به بانک مرکزی تغییر نام پیدا کنند و حقوق و سهام و حساب ها به نام بانک مرکزی در بیاد. اینطوری دیگر ،نیازی به نظارت بی فایده برای، اینهمه بانک و صدها شعبه، آنها نمی‌باشد. بانک مرکزی می‌تواند مستقیما و با سیستم یکپارچه، همه چیز را بدون واسطه رصد کند. اگر اینکار انجام نشود ،حالا حالا ها باید دائم بانک ادغام کنیم و ادغام هر بانک تبعات سنگین خودش را در سیستم مالی و اقتصادی کشور،آنهم به صورت ویرانگری، خواهد داشت. حال که آشفته بازار و هر کی هرکی هست و آب گل آلود است،شما هم آستین بالا بزنید و ادغام کلیه بانک ها را کلید بزنید. سهام سهامداران آن را ،به شیوه بانک آینده، بخرید ،با همان شیوه صندوق مالی از آورده اموال بانکی، و خود را از نظارت بر اینهمه بانک و شعبه ،خلاص سازید.

شورای سران قوا، قوای مقننه مجریه قضائیه، شورای مالی و اعتبار، بانک مرکزی کشور، آقای رئیس جمهور، آقایان، همتی ، مدنی زاده ، فرزین، کلیه تصمیم گیران مالی کشور

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@user17517193157023 اردیبهشت 1405
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  22 اردیبهشت 1405

کانون سهامداران خرد تشکیل شود که کاملا تحت نظارت کلیه سهامداران خرد باشد و علاوه بر پاسخگو بودن ،حقوق مردم عادی و سهامدار خرد را از حقوقی ها و سهامداران درصدی و کلان مطالبه کند.
مطالبه

پیشنهاد تشکیل کانون سهامداران خرد برای نظارت و اعمال قدرت در اقتصاد

کانون سهامداران خرد تشکیل شود که کاملا تحت نظارت کلیه سهامداران خرد باشد و علاوه بر پاسخگو بودن ،حقوق مردم عادی و سهامدار خرد را از حقوقی ها و سهامداران درصدی و کلان مطالبه کند. در این ۷ سال جای نهادی قدرتمند و مردمی که از سهامدار خرد حمایت کند کاملا خالیست. نهادی مردمی که هیچ سازمان نهاد یا ارگانی در آن نتواند در آن نفوذ کند و آنرا دستکاری کند. از خبرهای پشت پرده در اتاق تاریک ،اتاق شیشه ای،بورس گرفته تا عدم شفاف سازی ها و اطلاعات پنهانی و نهانی و نهادی در پشت پرده گرفته تا اخباری که هیچگاه در بهترین حالت به موقع به گوش سهامدار خرد نمی‌رسد . رانتی ها و گروهای ذی نفع پنهانی همیشه ماه ها زودتر از مصوبات خبر دارند و حتی مصوبات گاهی برای اخلال و دستکاری در بازار ایجاد می‌شود و کدال فقط اطلاعیه ای،است که در گذشته اتفاق افتاده و در آینده برای عموم سهامداران افشا می‌شود!!!! این کانون باید طوری ساز و کارش ایجاد گردد که خود آلوده نشود و در عمل تحت انتخاب هر کد سهامداری باشد. سهامدار با هر کد سهامداری بتواند فقط ۱ رای واحد دهد و وکلای خود را در سازمان و کانون حمایت از سهامداران خرد را انتخاب نماید. هر کسی که کد سهامداری دارد می‌تواند عضو کانون شود و هیچ گروه و سازمان و نهاد نظارتی نباید در انتخاب کاندیداها دخالت کنند ،که اگر چنین شود این کانون هم فاسد شده و به درد دیگر سازمان ها و ناکارآمدی و ناترازی دچار می‌شود و قابلیت اصلی خود را از دست می‌دهد و فقط یک هزینه ای به هزینه ها اضافه می‌کند. نظارت و انتخاب کاملا دست خود مردم باشد تا اگر دیدند فرد و یا افراد مورد نظر، اشتباهی انجام دادند و یا کارایی نداشتند سریعا رای خود را پس بگیرند و وقتی تعداد رای ها ی پس گرفته شده از ۵۰درصد کمتر شد ،فرد یا افراد مورد نظر به صورت خودکار ، برکنار و توسط،افراد دیگری که مورد انتخاب آحاد سهامداران خرد است انتخاب گردند. هر جا گروهی خاص ،در انتخاب، دخالت میکنند ،همانجا فساد شکل میگیرد و نهادهای ناظر کاملا مردمی باید داشته باشند که همیشه هر لحظه وکلایی را که انتخاب کردند را رصد کنند و لحظه ای با آنها در تماس بوده و آنها نیز مطالب و بررسی ها و اطلاعات را لحظه ای با اشتراک گذارند. کانون حمایت از،سهامداران خرد باعث برگشت اعتمادها و سلامت و شفافیت و احقاق حقوق به بازار سرمایه خواهد شد و این کانون باید در همه جا حضور داشته باشد ،از،شورای،عالی بورس تا عزل و نصب رئیس و دیگر مسئولان اقتصادی و تصمیم گیران کلان اقتصاد ی ،از رئیس سازمان بورس گرفته تا انتخاب وزیر صنعت و اقتصاد و دیگر وزرا و هر سازمان و نهادی که در اقتصاد و بازار بورس موثر است. رئیس سازمان بورس ، باید مردمی انتخاب شود و توسط وکلای سهامداران خرد در کانون حمایت انتخاب شوند که خود آنها نیز مستقیما توسط سهامداران خرد انتخاب شده اند. افراد منتخب در کانون حمایت از سهامداران خرد باید در هر زمان که بخواهند در هر نماد و شرکت و کارخانه بورسی حضور یافته و اسناد و مدارک مربوطه را بررسی و ارزیابی کنند. شک نکنید هر جایی که کار به غیر مردم سپرده شود ،مسیر به ناترازی پیش خواهد رفت. تمام سازمان ها و نهادهایی که بر روی اقتصاد کشور و بورس اثر گذار هستند ،باید با کانون سهامداران در تعامل باشند تا مصوبه ای،که به بازار اقتصادی کشور صدمه میزند، تصویب نشود و اگر شد با پیگیری این نهاد مردمی از درجه اعتبار ساقط گردد. دیدیم که بسیاری از وقت ها ،همین مصوبات و تصمیمات خلع و الساعه آسیب ویرانگری به اقتصاد ، کشور و بازار سرمایه زد و اعتماد عمومی مردم و اقتصاد و بازار سرمایه را از بین برد. این نهاد کانون وکلای ملت باید این قدرت را داشته باشد تا هر مصوبه ای که باعث ویرانی اقتصاد می‌شود را قبل از تصویب از دور خارج نماید. خود و کلای کانون نیز،توسط مردم نظارت می‌شوند و اگر جایی دیده شود تخطی،ایجاد شده بتوانند آنها را برکنار و رای خود را پس،بگیرند.انهم در هررساعت شبانه روز اگر آرا از ۵۰ درصد کاهش یافت ،برکنار و عزل گردد. کار و نظارت و انتخاب را به خود آحاد مردم بسپارید و نتایج درخشان آنرا ببینید تا ناترازی ها برطرف گردد و شفافیت و سلامت به اقتصاد برگردد. انشالله

شورای سران قوا، دولت رئیس جمهور مجلس و دیگر قوا، سازمان بورس، وزیر اقتصاد و بانک مرکزی، شورای عالی بورس

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
@Iranehamdel5 روز پیش
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  13 تیر 1404

درخواست ایجاد صندوق خسارت برای سهامداران خرد بورس و انتقال مبلغ آنها
مطالبه

درخواست ایجاد صندوق خسارت برای سهامداران خرد بورس و انتقال مبلغ آنها

بر کسی پوشیده نیست که در این ۵ سال تالار شیشه ای بورس تاریک ترین سال‌های خودش را به همه نشان داد. بیانیه ریسکی دادند و موجی از تخلفات و سوءاستفاده‌ها از سهامداران بینوا شروع کردند و به آن رنگ و لعاب قانونی دادند. از دولتی ها تا خصولتی‌ها و ارگان های ناظر بورسی و غیر بورسی. سازمان‌های ناظر، چه بورسی و چه قضایی، در قبال این روند سکوت اختیار کردند. سوال اینجاست: پلیس فتا در این پنج سال کجا بود؟ قوه قضاییه و دادستانی در مقابل این حجم از اغفال عمومی چه نقشی ایفا کردند؟ چرا مدیران و مسئولان ارشد بازار سرمایه، بانک مرکزی، شورای عالی بورس، و وزرا نسبت به این وضعیت واکنشی مؤثر نشان ندادند؟ جای خالی پاسخگویی همچنان احساس می‌شود. پلیس فتا در این ۵ سال کجا بوده و هست مگر وظیفه ای جز این دارد که مجرمان اینترنتی را گرفته و قوه قضائیه کجا بود و دادستانی و کلا ناشران و مدیران بورس و وزرا و بانک مرکزی و روسای سازمان عریض و طویل بورس و شورای عالی بورس کجا بودند و همه با خوشحالی مدیران بعدی را آوردند که می‌دانید چه کردند! مدیران و مسوولانی که قوانین و ابزار و ساختار را طوری با دقت و با هماهنگی هم قرار دادند تا مردم دارایی حلال سال‌ها تلاششان از بین برود. حمایت ها در منفی‌ترین حالت! گویا حتی اتفاقات سیاسی و حرفهای سیاسیون با بورس در هماهنگی کامل هست! شما هر خرید و کاری می‌کنید ریسک دارد و پلیس و قوه قصاییه و دیگر ارکان مراقب هستند ولی چه شد که در بورس جز پولشویی و کد به کد و صف خرید و فروش و ایجاد صف های کاذب برای اغفال کار دیگری انجام نشد. آینه تمام قد از وضعیت اقتصاد وکشور در بورس نشان داده شد. عادی انگاری هر سقوط و بدون اطلاع گذاشتن مردم و سهامدار خرد از اخبار مهم تاثیر گذار و جمع کردن در صف فروش و به یکباره صف خرید کردن نمادهای نور چشمی و شاخص‌ساز بدون اینکه کسی بتواند واردش شود جز رانتی ها و نزدیکان. یکبار برای همیشه خسارت سهامدار را که به راحتی قابل محاسبه هست را بدهید و اجازه ورود مردم خرد را دیگر به این کوره پول حلال سوزی راه ندهید. و حساب کسانی را هم که با صف فروش کردن‌ها و عرضه اولیه ها و نمادهای کاغذی پول بر پولشان اضافه کردند را بسته و مبلغ همراه با خسارت و تورم او را محاسبه و به قدرت خرید سهامداران خرد در کارگزاری هایشان واریز نمایید. خوشبختانه یا متاسفانه عمر کوتاه هست! و خیلی زود دیر میشود. نمادهای بورسی با ایجاد ظاهری گمراه کننده از روند معاملات اوراق بهادار یا کالا یا ایجاد قیمتهای کاذب و یا اغوای اشخاص به انجام معاملات اوراق بهادار یا کالا (بند 3 ماده 46 قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران و ماده 10 قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید) اقدامی خلاف کردند. متاسفانه ناشران، ناظران ،شورای عالی بورس،رئیس جمهور و وزرا و روسای بورس و تمام ارگان های ذینفع باید مورد رسیدگی قرار گیرند. درخواست دارم در بالاترین سطوح این اقدام شود شک نکنید اعتماد مردم دوباره به سمت شما بر خواهد گشت.تعداد سهامداران بورسی به قدری هست که در تحول کشور عزیزمان ایران نقش سازنده ای داشته باشند و پشت مسوولانی که پشتشان ایستادند بایستند. کسانی که کنار ایستادند و می‌دانند و کاری نمی‌کنند هم بدون شک شریک این تخلف خواهند بود. به امید فردایی بهتر از دیروز و امروز یاحق

پلیس فتا، مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا، دادستانی کل کشور، مجلس و قوه قضائیه، رئیس جمهور، شورای عالی بورس، سازمان بسیج، ناظر بورس، وزیر اقتصاد و دارایی

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول