مذاکره برای اتمام حجت است؛ ایران از مواضع راهبردی خود عقبنشینی نمیکند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در اجتماع مردمی شهر چالوس با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسیر عزت و اقتدار حرکت میکند، گفت: مذاکره با دشمنان نه از سر ضعف، بلکه با هدف اتمام حجت با افکار عمومی جهان انجام میشود. وی با اشاره به مؤلفههای قدرت راهبردی کشور، تصریح کرد: ملت ایران هرگز از منافع و دستاوردهای خود عقبنشینی نخواهد کرد و در برابر هرگونه تهدید، پاسخی قاطع خواهد داد
دکتر عبدالرضا بابایی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران و واحد ساری، در اجتماع مردمی شهر چالوس با اشاره به مؤلفههای قدرت جمهوری اسلامی ایران در عرصه مذاکرات، اظهار کرد: دو پشتوانه و ضمانت بزرگ برای مذاکرات وجود دارد؛ نخست، تنگه هرمز بهعنوان یک امکان و دستاورد استراتژیک که سالها مغفول مانده و بهدرستی از آن استفاده نشده است و دوم، ذخایر اورانیوم غنیشده که مورد توجه و مطالبه دشمنان قرار گرفته است.وی افزود: دشمن بهطور مشخص این دو مؤلفه را هدف قرار داده و خواهان امتیازگیری در این حوزههاست، اما جمهوری اسلامی ایران قاطعانه این خواستهها را نخواهد پذیرفت.بابایی با تأکید بر ایستادگی ملت ایران در برابر فشارها تصریح کرد: ما هرگز تسلیم دشمن نخواهیم شد. همانگونه که امام شهید فرمود «مثلی لا یبایع مثل یزید»، امروز نیز ملت ایران بر این باور است که «مثل ما با مثل ترامپ بیعت نخواهد کرد».رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در ادامه درباره چرایی انجام مذاکرات گفت: هدف از مذاکره، اتمام حجت با دشمنان و روشنگری برای افکار عمومی جهان است. این مذاکرات، نماد عزت ملتی است که هرگز حاضر نشده زیر پرچم استکبار قرار گیرد و در آینده نیز چنین نخواهد کرد.وی با بیان اینکه ایران تاکنون پیروز واقعی این نبرد بوده است، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی، کشور در وضعیت سکوت در میدان نبرد قرار دارد، اما این به معنای عقبنشینی نیست.بابایی هشدار داد: در صورتی که آمریکاییها یا رژیم صهیونیستی دست به اقدام نادرستی بزنند، با واکنش قاطع و مشت آهنین ملت ایران مواجه خواهند شد.
15:28 - 31 فروردین 1405