خرید بیش از ۱۱ هزار تُن گندم در خراسان جنوبی
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی از خرید ۱۱ هزار و ۴۹۲ تُن گندم از کشاورزان استان تا ۶ تیرماه خبر داد و گفت: روند خرید تضمینی همچنان در سطح استان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد حسینینسب، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۲ اردیبهشتماه اظهار داشت: تا ۶ تیرماه امسال در مجموع ۱۱ هزار و ۴۹۲ تُن گندم از کشاورزان استان از طریق ۱۶ مرکز خرید تضمینی تهیه شده است.حسینینسب با بیان اینکه بخش عمده این میزان خرید مربوط به مباشرها بوده است، افزود: از مجموع گندم خریداریشده، ۱۰ هزار و ۳۳۰ تُن بهصورت مباشرتی و هزار و ۱۶۲ تُن نیز به شکل ملکی در قالب ۲ هزار و ۴۸۳ محموله از یکهزار و ۴۸۴ کشاورز تحویل گرفته شده است.وی ارزش ریالی گندم خریداریشده را ۵۶۸ میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: فرآیند پرداخت مطالبات کشاورزان در حال انجام است.مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت شهرستانها بیان کرد: شهرستان بشرویه با ۲ هزار و ۹۴۱ تُن بیشترین میزان خرید گندم در استان را به خود اختصاص داده است.وی با تأکید بر استمرار روند خرید تضمینی گندم در استان افزود: عملیات خرید تا تکمیل برداشت و تحویل محصول از سوی کشاورزان ادامه خواهد داشت.گفتنی است بر اساس نرخ مصوب سال جاری، قیمت خرید هر کیلوگرم گندم بر اساس درجه پاکی بهطور متوسط حدود ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و به همراه ۲۰ هزار تومان جایزه تحویل، مجموعاً به حدود ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان میرسد.#گندم #خرید_تضمینی #خراسان_جنوبی #غله #کشاورزی 14:27 - 6 تیر 1405