مصرف برق خراسان جنوبی ۶.۳ درصد افزایش یافت
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از افزایش ۶.۳ درصدی مصرف انرژی برق استان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و بر ضرورت کاهش ۵ درصدی پیک مصرف با همکاری مشترکان و دستگاههای اجرایی تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی دادگر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، اظهار کرد: پیک بار مصرف برق استان در سه ماهه ابتدای سال جاری در تاریخ ۹ خردادماه به ۳۴۸ مگاوات رسید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۹ درصدی داشته است.وی افزود: میزان انرژی مصرفی برق در استان نیز طی سه ماه نخست سال ۱۴۰۵ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۳ درصد افزایش یافته است.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به شرایط ویژه کشور و تبعات جنگ تحمیلی سوم، گفت: بر اساس تکلیف شرکت توانیر، شرکتهای توزیع برق استانها موظف شدهاند پیک مصرف برق را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد کاهش دهند.دادگر با تأکید بر نقش مردم در تحقق این هدف، بیان کرد: دستیابی به کاهش مصرف نیازمند صرفهجویی حداکثری مشترکان است و اقداماتی مانند حذف روشنایی و مصارف غیرضروری، استفاده نکردن از وسایل پرمصرف در ساعات اوج مصرف از ساعت ۱۱ تا ۲۳، تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۵ درجه، قرار دادن کولر آبی روی دور کند و حذف کولرهای اضافی میتواند به پایداری شبکه برق کمک کند.وی ادامه داد: همکاری مشترکان موجب میشود شرکت برق بتواند شرایط کنونی را با کمترین چالش مدیریت کرده و پایداری شبکه را حفظ کند.کاهش مصرف برق ادارات در دستور کار قرار گرفتمدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به وضعیت مصرف برق در دستگاههای اجرایی، گفت: بر اساس مصوبات هیئت وزیران، تمامی ادارات، سازمانها و نهادها موظفاند مصرف برق خود را در ساعات اداری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش دهند.
دادگر افزود: همچنین دستگاههای اجرایی باید بلافاصله پس از پایان ساعت اداری یعنی از ساعت ۱۳، مصرف برق خود را ۷۰ درصد نسبت به ساعات کاری همان روز کاهش دهند.وی با بیان اینکه لوازم اندازهگیری مشترکان این بخش هوشمندسازی شده است، گفت: تنظیمات لازم برای اعمال محدودیت مصرف انجام شده و در صورت رعایت نکردن الگوی تعیینشده، امکان قطع برق مشترک وجود دارد.تأمین ۲۰ درصد برق ادارات از انرژیهای تجدیدپذیرمدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت توسعه انرژیهای پاک، تصریح کرد: تمامی ادارات، سازمانها و نهادها مکلف هستند ۲۰ درصد انرژی مصرفی خود را از محل انرژیهای تجدیدپذیر تأمین کنند.دادگر خاطرنشان کرد: از دستگاههایی که تاکنون برای اجرای این موضوع اقدام نکردهاند درخواست میشود پیگیریهای لازم را انجام دهند تا زمینه تحقق این هدف و مدیریت بهتر مصرف انرژی فراهم شود.#خراسان_جنوبی #برق #صرفه_جویی#انرژی_تجدیدپذیر 08:18 - 23 June 2026