امام جمعه هرمز: مذاکره با آمریکا بدون اجرای شروط رهبری پذیرفتنی نیست

حجت الاسلام والمسلمین جعفر رستاخیز در جمع عزاداران عاشورایی مسجد جامع هرمز، با تأکید بر لزوم پایبندی به شروط رهبری در مذاکرات، خرید گندم از آمریکا را «تهدید جان مردم» خواند و گفت: مردم هرمز اجازه نمی‌دهند تنگه هرمز بدون عوارض در اختیار آمریکا باشد و در مقابل زیاده‌خواهی‌ها می‌ایستند.
به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره هرمز، حجت الاسلام والمسلمین جعفر رستاخیز، امام جمعه جزیره هرمز، روز عاشورا در مسجد جامع هرمز با تقدیر از برگزاری باشکوه مراسم دهه محرم، به بیان نکاتی درباره مسائل روز کشور پرداخت.وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر نظارت بر مذاکرات و اجرای شروط تعیین‌شده، گفت: «رهبر معظم انقلاب فرمودند من نظر دیگری داشتم، اما با اصرار رئیس‌جمهور و با تعهدی که دادند، این مسئولیت را متوجه دولت کردند که مذاکرات را پیش ببرد و امام و امت نظاره‌گر اجرای شروط هستند.»امام جمعه هرمز با انتقاد از اظهارات اخیر عبدالناصر همتی درباره خرید گندم از آمریکا، تصریح کرد: «یعنی چی ما از آمریکا گندم بخریم؟ آمریکایی که بمب روی سر ما می‌ریزد و ممکن است گندم مسموم به ما برسد؟ این مسئله جان مردم ایران است. مسئولان باید عزت مردم را حفظ کنند و تسلیم آمریکا نشوند.»وی با اشاره به جایگاه راهبردی تنگه هرمز، خاطرنشان کرد: «جوانان هرمزی جان ندادند که تنگه هرمز بدون عوارض باز شود و آمریکایی‌ها از آن عبور کنند. این موهبت الهی متعلق به ماست و باید از ظرفیت آن استفاده کنیم.»حجت الاسلام رستاخیز با تأکید بر حمایت مردم از رهبری، افزود: «مردم هرمز یکصدا فریاد "هیهات من الذله" سرداده‌اند. اگر مذاکره‌کنندگان خلاف فرمان رهبری حرکت کنند، در کنار ایشان می‌ایستیم و اجازه نمی‌دهیم آمریکا دوباره بر این کشور مسلط شود.»وی در پایان با اشاره به سخن امام شهید (ره) که فرمود «با یزید بیعت نمی‌کنم»، گفت: «ما نیز با آمریکای جنایتکار و یزید زمان بیعت نمی‌کنیم. مردم ایران پای کار هستند و اجازه زیاده‌خواهی به دشمن نمی‌دهند.»#مذاکره #محرم۱۴۴۸ #توافق_با_آمریکا #تنگه_هرمز #جزیره_هرمز#شهدای_تنگه_هرمز
13:16 - 4 تیر 1405
سیاست
استان ها
هرمزگان

1 بازنشر
6980 بازدید