فارس من| پاسخ به مطالبه سهامداران درباره نماد وسکرشا
برخی سهامداران عدالت در استان کرمانشاه از توقف طولانی نماد «وسکرشا» و بلاتکلیفی سرمایه خود گلایه دارند؛ پیگیری خبرنگار فارس نشان میدهد بازگشایی این نماد منوط به برگزاری مجامع شرکتهای سرمایهگذاری استانی و تصمیم نهایی شورای عالی بورس است.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مدتی است که مسدود شدن برخی نمادهای بورسی، سرمایه سهامداران را در بلاتکلیفی قرار داده است؛ در این میان، نماد «وسکرشا» متعلق به شرکت سرمایهگذاری سهام عدالت استان کرمانشاه، به یکی از دغدغههای اصلی سهامداران این استان تبدیل شده است.در همین راستا، جمعی از شهروندان کرمانشاهی با ثبت مطالبهای در سامانه «فارس من»، خواستار رسیدگی مسئولان و بازگشایی این نماد در بازار بورس شدند.پیگیریهای خبرنگار فارس از بورس منطقهای کرمانشاه حاکی از آن است که این نهاد طبق دستورالعملهای ابلاغی سازمان بورس و شرکت بورس تهران، مجاز به انجام معاملات بوده و حل ریشهای این گره، نیازمند تصمیمگیری و اقدام عملی از سوی شورای عالی بورس و سازمان بورس است. شکوفه سهرابی، کارشناس امور سهامداران کرمانشاه در گفتوگو با خبرنگار فارس در این باره اظهار کرد: نمادهای معاملاتی شرکتهای سرمایهگذاری استانی از جمله «وسکرشا»، به دلایل متعددی متوقف ماندهاند.وی افزود: طبق تازهترین تصمیم شورای عالی بورس، آغاز مجدد معاملات سهام عدالت منوط به برگزاری مجامع شرکتهای سرمایهگذاری استانی است. در واقع معاملات مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت زمانی عملیاتی خواهد شد که این شرکتها ابتدا مجامع خود را برگزار کنند، ساختار مدیریتی خود را بهروزرسانی کرده و فرآیند افشای اطلاعات را به طور کامل انجام دهند.این کارشناس تأکید کرد: تنها پس از طی این مراحل است که سازمان بورس درباره بازگشایی نمادهای شرکتهای سرمایهگذاری استانی از جمله «وسکرشا» تصمیمگیری خواهد کرد.سهرابی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود، حل نهایی مشکل سهام عدالت و آزادسازی سرمایه مردم، نیازمند اقدام و تسریع در تصمیمگیری از سوی شورای عالی بورس و سازمان بورس کشور است.
11:32 - 2 تیر 1405