تداوم ایستادگی مردم و تجمعات شبانه در میدان نبوت

۳ MB
22:41 - 20 خرداد 1405
تهران

1 بازنشر1 واکنش
278٫7k بازدید



2 پاسخ

@user17516727003321 خرداد 1405
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  29 اردیبهشت 1405

پیشنهادها

ارزش ریال و قدرت خرید مردم را حفظ کنید تا مجبور به گرفتن وام نشوند

باید وام‌ها صرف تولید شوند. بانک مرکزی نه پول چاپ کند و نه اجازه انتشار اوراق را به دولت بدهد تا تورم و گرانی کنترل شود. صندوق‌های ربوی نیز منحل گردند. در کشور، واسطه‌ها و صندوق‌ها و بانک‌ها و اپلیکیشن‌های وام‌دهنده که در بستر اقتصاد تورم‌محور، چاپ‌پول‌محور و قرض‌محور به‌صورت ربوی شکل گرفته‌اند و چنان رشد کرده‌اند که دیگر هر جا می‌بینی یا می‌شنوی، از دادن وام با اقساط بلندمدت صحبت می‌شود! همه در دادن وام‌ها از هم سبقت می‌گیرند! همه وام می‌دهند و سود می‌گیرند! کشوری که باید بر اساس قرآن کریم جلو برود، چگونه گرفتار این وام‌ها شده است؟! وام‌های ربوی توسط خدای متعال بارها محکوم شده و وام‌دهندگان ربوی را دشمن خدا نامیده است که بر آنها خشم می‌گیرد. تورم ناشی از چاپ پول و بدهی دولت و ردیف‌های بودجه، چنین بلایی سر کشور آورده است. دولت از بانک مرکزی، مردم، صندوق‌های بیمه وام می‌گیرد و سود می‌دهد و از جهت دیگری این پول‌ها که در کشور چرخش پیدا کرده، همه باعث ناترازی و گرانی و تورم بیشتر شده است. بانک‌ها از هم وام می‌گیرند. بانک‌ها از مردم قرض می‌گیرند و بهره می‌دهند. بانک‌ها از بانک مرکزی قرض می‌گیرند. بانک‌ها به دولت قرض می‌دهند. صدها صندوق ایجاد شده که کارشان دادن و گرفتن وام شده و در حال گرفتن بهره و دادن بهره به یکدیگر هستند. این وام‌ها چه کمکی به مردم، کشور، اقتصاد، دولت کرده‌اند؟ جواب کاملا مشخص است: جز تولید تورم و گرانی و کوچک‌سازی تولید و اقتصاد و خروج پول‌ها از بازار سرمایه و اقتصاد مولد کار دیگری نکرده است. این وام‌ها و بهره‌های ربوی عامل اصلی مشکلات اقتصاد شده است. مردم به جای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار، که ایجاد اشتغال و رونق واقعی می‌کند، پول‌هایشان را به سمت صندوق‌ها و بانک‌ها می‌برند؛ در نتیجه آن برخی از این صندوق‌ها و بانک‌ها نیز آن پول‌ها را صرف بنگاه‌داری و وام‌دهی به خودی‌ها و خرید ارز، دلار، سکه، خانه، زمین و مجتمع تجاری می‌کنند و در نتیجه سیکل گرانی و تورم را شروع می‌کنند. در واقع اگر بانک‌ها و صندوق‌ها پول‌های دریافتی و جمع‌شده را به جای دادن وام‌های کلانِ بی‌بازگشت به خودی‌ها، خرید ارز، دلار، سکه، ماشین و خانه، به سمت تولید و بازار سرمایه و اشتغال کشور می‌بردند، دقیقا همین‌جا رشد اقتصادیِ تولیدمحور رقم می‌خورد! بعد همه سازمان‌ها برای مقابله با گرانی و تورم دنبال معلول می‌روند نه علت آن! محتکران و گرانفروشان، معلول همین سیکل بیمار هستند. وقتی تورم و گرانی شکل می‌گیرد، همه به سمت گرفتن وام می‌روند تا مشکلاتشان را حل کنند. اما دقیقا با این کار، مشکلات حل نمی‌شود و فقط به آینده موکول می‌شود و آن هم با شدت بیشتری به آینده موکول می‌شود. همه، به جای ایجاد تولید و اشتغال و بنگاه‌های مولد و تولید واقعی، مشغول تولید پول بدون پشتوانه هستند! حال چرا خداوند متعال در کتاب آسمانی، این سیستم وام‌دهی را نهی کرده است و رباخواران را دشمن خود نامیده است؟ «اى كسانى كه ايمان آورده‌‏ايد، اگر به واقع مؤمنيد، از خداوند پروا كنيد و بازمانده ربا را رها كنيد.» «اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ايد، از خدا پروا كنيد؛ و اگر مؤمنيد، آنچه از ربا باقى مانده است واگذاريد.» «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، از خدا بترسید و زیادی ربا را رها کنید اگر به راستی اهل ایمانید.» وام در جایی جواب می‌دهد که بهره آن وام صفر باشد و فقط برای نیاز تولید و یا افراد نیازمند باشد. شفاف باشد. این وام‌ها خود ایجاد چرخه تورمی نکند. در واقع خود این وام‌ها باعث بالا رفتن قیمت‌ها و پیش‌خور شدن ارزش پول و قدرت خرید می‌گردد. پس وام، کاری می‌کند تا شما را به وام بانکی یا صندوق‌ها، مقروض کند تا هر روز به اصل آن بهره و جریمه ربوی اضافه شود! برندگان اصلی این وام‌ها نه این مردم نیازمند هستند که ناچار به گرفتن وام شده‌اند، بلکه برندگان اصلی این وام‌ها، تولیدکنندگان وام و چاپ‌کنندگان پول هستند؛ همین‌طور وام‌گیرندگان خودی که آن وام‌ها را پس نمی‌دهند و وام‌ها را صرف تولید تورم می‌کنند. تولید تورم ناشی از چاپ پول، مردم را وادار به گرفتن وام ضروری برای تمام امور زندگی خود می‌کند و حتی قبل گرفتن وام، ارزش خرید آن وام کاهش می‌یابد. چاپ پول و اوراق را متوقف کنید تا مردم نیازمند وام نشوند.

بانک مرکزی کشور، کلیه بانک ها و صندوق های مالی، دولت و مجلس و قوه قضائیه و سازمان های بازرسی، علما و روحانیون و مجتهدین، کلیه مسئولان بانکی و مالی، شورای اعتبار و پول، شورای عالی بورس و رئیس بورس، وزیر اقتصاد و دارایی، آقای همتی رئیس بانک مرکزی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@user17516727003321 خرداد 1405
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
فرشاد

@Iranehamdel  •  1 خرداد 1405

نقدی بر سیاست خارجی ما برای حفظ تعادل در روابط بین ابرقدرت های شرق و غرب
ایده و راهکار

در روابط خود با ابر قدرت های شرق و غرب موازنه برقرار کنیم

در اقتصاد و سیاست های دولت های خارجی فرقی بین غرب و شرق نیست و هر دو ، دنبال منافع اقتصادی ،سیاسی و نظامی خود هستند. معادن و نفت ارزان و بازار کشورمان را می‌خواهند. اگر نفت می‌دهیم، باید خط تولید وارد کنیم ، نه کالای مصرفی چینی آنهم ، درجه ۴ و تقلبی ایران را بازار چین نکنید؛ بازار غرب هم نکنیم ،بلکه ترکیبی از محصولات هر دو به خصوص تولید محصولات دانش‌بنیان و ملی به معنای واقعی. کارخانه‌های داخلی را با واردات تکنولوژی احیا کنید. نگاه کنید ببینید که ظرف این چند دهه روابط،با چین ،اقتصاد ما را به چه حال و روزی انداخته. تجار نیز اکثرا از چین اجناس،بی کیفیت و معیوب می آورند و یا صنایع شده مونتاژ کالا های چینی بی کیفیت. اگر رابطه با چین برایمان خوب بود ،ریال ما در مقابل یوآن چین و یا دیگر ارزها مثل دلار اینگونه نبود. به جای ورود این حجم و واردات کالا چینی و خام فروشی منابع کشور به چین ،باید تکنولوژی و صنعت مادر بیاوریم . چین در هیچکدام از زیرساخت های ایران همکاری نداشته و پروژه های مختلف را نیمه کاره رها کرده است. چین از وضعیت روابط خصمانه ما با رقبای بزرگ خودش مثل آمریکا ، کمال استفاده را می‌کند. موازنه ما در روابطمان با شرق و غرب که بهم بخورد، همین می‌شود. باید به شعار اصلی و اساسی خود در زمان انقلاب برگردیم. این به معنی دشمنی با آنها نیست بلکه به معنی تعامل سازنده و متوازن بین این دو ابر قدرت است. نه شرقی و نه غربی ،فقط یک شعار نبود ،بلکه اصل اساسی و فکری انقلاب بود.و دیدید که اگر این شعار مخدوش شود چه می‌شود. اگر منفعتی، از روابط خود با شرق داشته ایم الان ،حال و روز ما اینگونه نبود. پویش هایی دیدم که واقعا جای تعجب داشت: جزایر را تحت مدیریت چین قرار دهید!!! سازمان ملل را به چین بفرستید!! دلاربره و یوآن بیاد !!! و ده ها مورد دیگر که همه تبلیغ چین را می‌کنند که کل صنایع ما را ورشکست و جنس های بی کیفیت خود را به ما تحمیل و مواد طبیعی ما را به صورت گسترده برداشت کرده است! کسی مخالف تعامل نیست و باید هم با ابر قدرت ها در تعامل باشیم تا در کارمان اخلال نکنند ، اما این تعامل ها باید با حفظ تعادل باشد. در دین مبین اسلام بارها و بارها به صورت حفط تعادل در تمام امور تاکید شده است. پشتوانه کشور باید ،آحاد مردم باشد پشتوانه کشور باید مسئولان پاکدست باشد پشتوانه باید تولید و کالای ایرانی با کیفیت باشد پشتوانه کشور باید مردم مومن و خدا ترسی باشد ،که در مشکلات کنار هم باشند. پشتوانه ،اقتصاد شفاف و اقتصاد سالم و رقابتی باید باشد. کشور و منابع مادی و انسانی آن ،باید در خدمت ،ایران باشد و نه زمین بازی دیگر کشورها هنر و تلاش مسئولان باید ایجاد موازنه و تعادل در روابط بین ما با ابرقدرت های دنیا باشد. بیایید ایران را بدون وابستگی به غرب یا شرق بسازیم و این را در عمل ثابت کنیم نه در شعار. با تعامل هوشمند و منعطف و ایجاد موازنه با تمامی کشورهای دنیا و با پشتوانه آحاد و سرمایه ملی ، مردم شریف ایران و مردم در صحنه و جانفدا ، انشالله به این مهم دست خواهیم یافت.

کلیه مسئولان و سیاستمداران و تصمیم گیران

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه