دستگاهها برای رفع موانع تولید تلاش کنندفرماندار شهرستان محلات با تاکید بر ضرورت توجه ویژه دستگاههای نظارتی به بهزار و مدیریت آن، گفت: مردمی که با دشواری معیشت دست و پنجه نرم میکنند، انتظار دارند که دستگاههای اجرایی در کنار آنها بوده و مدیریت و کنترل بازار را سرلوحه کار خود قرار دهند.
به گزارش خبرنگار فارس از محلات، حسن خزائیپور بعد از ظهر امروز در شورای اداری شهرستان محلات که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر ضرورت توجه دستگاهها به پروژههای نیمهتمام در اولویتهای بودجهای، اظهار کرد: طرحهای اشتعالزایی و پروژههای زیربنایی ضروری در حوزههای زیرساختی در اولویت قرار گرفته و با صرفهجویی بهینه در بودجه، اعتبارات در راستای اهداف دولت هزینه شود.وی ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که تحت هدایتهای مقام معظم رهبری و دولت، در حال پیگیری سیاستها و اهداف کلان در کشور و سطح جهانی به خصوص مذاکرات اخیر هستیم که آینده روشنی را برای ایران اسلامی رقم خواهد زد.فرماندار محلات افزود: منویات مقام معظم رهبری بر این بود که اقتدار نظام جمهوری اسلامی حفظ شود. باید از تیم مذاکره کننده حمایت شود تا بتوانیم در برابر استکبار جهانی بایستیم.خزائیپور تصریح کرد: یکی از مهمتربن شعارها و اولویتهای دولت، نامگذاریهای امام شهید و رهبر انقلاب، حمایت از تولید داخلی و ایجاد فرصتهای شغلی پایدار بود که ادارات باید در جهت رفع موانع تولید و سرمایهگذاری و تسهیل در صدور مجوزها تلاش کنند.وی بروکراسی اداری را موجب نارضایتی سرمایهگذاران دانست و گفت: تا جایی که قانون اجازه میدهد، در صدور مجوزها تسهیل شود تا بتوان با فراغ بال، شعار سال را اجرایی کرد.فرماندار محلات با تاکید بر مدیریت تورم و مهار گرانی، اظهار کرد: راه این موضوع نظارت است که دستگاههای نظارتی، بازرسی و تعزیرات با جدیت بر بازار نظارت داشته باشند و از هرگونه گرانفروشی و احتکار جلوگیری کنند. حضور در قالب تیمها و گشتهای مشترک به این موضوع کمک میکند که برخورد قاطع با اصناف متخلف انجام شود.
خزائیپور ادامه داد: مردمی که با دشواری معیشت دست و پنجه نرم میکنند، انتظار دارند که دستگاههای اجرایی در کنار آنها بوده و مدیریت و کنترل بازار را سرلوحه کار خود قرار دهند.وی جلسات شورای اداری را فرصت مغتنمی برای ارزیابی عملکرد دستگاهها و همافزایی میان آنان دانست و افزود: انیدواریم بتوانیم با عزمی راسختر مسیر خدمترسانی را برای مردم هموارتر کنیم.وی با اشاره به ضرورت بهرهگیری از درسهای عاشورا، تصریح کرد: امام حسین در برابر ظلم و جور ایستادگی کرده و درس آزادگی و عدالتخواهی را برای ما به ارمغان آورد و این درس را به بشریت آموخت. همان کاری که نیروهای هوافضا و رزمندگان اسلام در جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان انجام دادند.فرماندار محلات گفت: حادثه کربلا تنها یک حادثه تاریخی نیست بلکه درس بزرگی برای ماست که از تاریخ کربلا عبرت گرفته و در برابر ظلم و ستم ستمکاران ایستادگی کنیم. امروز میبینیم نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور ابرقدرت در دنیا مطرح است و این جدیتی که رزمندگان ما پای لانچرها داشتند و مردم در تجمعات شبانه داشتند، برگرفته از عاشورا و پیروی از سیره امام حسین بود.وی با تاکید بر افزایش تلاش دستگاههای فرهنگی در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی، اظهار کرد: در راستای تقویت فرهنگ جهادی و انقلابی و سیاستهای فرهنگی و اجتماعی در عصری که دشمنان جمهوری اسلامی با ابزارهای مختلف به دنبال تضعیف باورهای دینی و انقلابی ما هستند، وظیفه دستگاههای فرهنگی است که با ترویج شعائر دینی، این موضوع را در شهرستان دنبال کنیم.خزائیپور با تاکید بر ضرورت افزایش رضایتمندی میان مردم، افزود: باید فرصت مسئولیت را قدر دانسته و بتوانیم در کوتاهترین زمان، خدمات خود را به مردم ارائه دهیم.
وی با اشاره به تشکیل میز ارتباط مردمی در تجمعات خیابانی شبانه، تصریح کرد: مردم اگر حضور مسئولین در میدان را ببینند، قطعا پشتیبان آنها خواهند بود. این تجمعات فرصت و دستاورد بزرگی است که باید از آن در راستای رفع مشکلات مردم بهره برد.وی گفت: در استان مرکزی، شهرستان محلات به عنوان پایلوت دانشگاه علوم پزشکی استان برای طرح نظام ارجاع است. در سالهای گذشته مشکلات بسیار زیادی در حوزه بهداشت و درمان وجود داشت اما اکندن علاوه بر افزایش پزشکان متخصص، خدمات به شکل بهتری در حال ارائه است.خزائیپور اظهار کرد: طرح نظام سلامت فرصت مناسبی است که با اضافه شدن پزشکان و نیروهای انسانی، خدمات حوزه بهداشت و درمان بالاتر خواهد رفت که سود آن شامل مردم خواهد شد.#اقتصاد#معیشت#رفع_موانع_تولید 16:35 - 2 تیر 1405