برادرانه با تیم مذاکره‌ کننده کشورمان

۱- ابتدا به اظهارات دو تن از مقامات بلند‌پایه آمریکایی که دیروز و بعد از مذاکرات ژنو بر زبان و قلم آورده‌اند توجه کنید؛* «جی‌دی ونس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری می‌گوید‌: «‌ایران موافقت کرده است که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به کشور بازگرداند. بازرسان هسته‌ای احتمالاً این هفته کار خود را آغاز خواهند کرد‌»!* «‌اسکات بسنت‌»، وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید: «‌در راستای مذاکرات سازنده جاری در سوئیس، ایران متعهد به ترانزیت آزاد در تنگه هرمز و اجازه ورود بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورش شده است‌»! و البته در ادامه می‌گوید: «‌در ازای ورود بازرسان آژانس، تحریم نفتی ایران موقتا لغو شده است‌».
۲- حالا فقط به چند نمونه از اخبار و اسنادی که به انگیزه و اهداف دشمن از ورود بازرسان آژانس و بازرسی‌های آنها اشاره می‌کند نیز نگاهی بیندازید!* «آنتونی بلینکن »، وزیر خارجه دولت جو بایدن سه هفته بعد از جنگ رمضان در مصاحبه‌ای می‌گوید: «‌تصمیم ترامپ برای خروج از برجام اشتباه بزرگی بود‌» و تاکید می‌کند که: ‌«اگر ترامپ از برجام خارج نشده بود، اکنون آدرس و مشخصات اهداف نظامی بیشتری از ایران را برای بمباران در اختیار داشتیم»!* سال ۲۰۱۲، «جی کارنی» سخنگوی وقت کاخ سفید در جریان یک کنفرانس خبری گفت: «ما چشم داریم و می‌توانیم برنامه ایران را زیر نظر بگیریم.» و هنگامی که از او می‌پرسند؛ منظور شما از این «چشم‌ها» چیست؟ می‌گوید: «بازرسان آژانس‌، آنها اطلاعات مربوط به مراکز هسته‌ای و نظامی ایران را در اختیار ما قرار می‌دهند‌»!* «جاشوا رونر» استاد دانشگاه و نویسنده وابسته به اندیشکده بروکینگز می‌گوید: «حضور بازرسان آژانس در ایران فرصتی طلایی برای کسب اطلاعات از دیگر حوزه‌های علمی و صنعتی ایران نیز هست»!* «اسکات ریتر» بازرس سابق سازمان ملل و تحلیلگر امنیتی آمریکایی، پس از جنگ 12 روزه در مصاحبه‌ای با «پرس تی‌وی» صراحتاً گروسی را مسئول خون شهدای هسته‌ای ایران دانسته و تاکید می‌کند: «اطلاعات حساس فنی و مکانی که از طریق بازرسی‌های آژانس به‌دست آمد، مستقیماً در عملیات ترور نخبگان ایرانی مورد استفاده قرار گرفت‌»!و ...
۳- روز بیستم خردادماه امسال، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای را با ۲۱ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع علیه کشورمان به تصویب رساند. در این قطعنامه که از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی علیه جمهوری اسلامی ایران ارائه شده و به تصویب رسیده است، از ایران خواسته‌اند تا به بازرسان آژانس اجازه دسترسی کامل به اطلاعات مربوط به مراکز هسته‌ای و ذخایر اورانیوم داده شود! این درخواست آژانس در حالی است که؛آمریکا و رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان تعدادی از مراکز هسته‌ای ‌ایران را بمباران کرده و شماری از دانشمندان هسته‌ای کشورمان را به شهادت رسانده‌اند و ترامپ در جریان جنگ اخیر بارها اعلام کرده است که درپی حمله به مراکز هسته‌ای ایران است و رژیم صهیونیستی انکار نمی‌کند که شناسائی و ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان را در دستور کار داشته و دارد‌!
۴- اکنون این پرسش از تیم محترم مذاکره‌کننده کشورمان در میان است که آیا اظهارات جی‌دی ونس، معاون ترامپ و اسکات بسنت وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره اجازه ورود بازرسان آژانس و گشایش تنگه هرمز را تایید می‌فرمائيد؟! اگر پاسختان منفی است و اظهار‌نظر آنها را غیر‌واقعی می‌دانید، چرا در مقابل آن سکوت کرده و تکذیب نمی‌کنید؟! و اما، اگر اظهارات آنها صحت دارد که باید پرسید مگر از انگیزه آنها برای ورود بازرسان آژانس و کسب اطلاعات از مراکز حساس اتمی و نظامی کشورمان خبر ندارید؟! به یقین می‌دانید که گشایش تنگه هرمز به منزله خلع سلاح ایران اسلامی در مقابل حمله دشمنان است؟! و اما، بدیهی است که دست‌اندرکاران محترم تیم کشورمان اولاً از اخبار و گزارش‌هائی که از سوی مقامات رسمی و بلند‌پایه آمریکایی منتشر می‌شود باخبرند و ثانیاً از تعارض و تقابل آنچه دشمن ادعا می‌کند با خطوط قرمز رسماً اعلام شده ایران اسلامی بی‌خبر نیستند. از این روی انتظار آن است که اگر ادعای دشمن را غیر‌واقعی می‌دانند، چرا بی‌درنگ آن را تکذیب نمی‌کنند؟! و چنانچه -خدای نخواسته- ادعای آنها واقعیت دارد، باید در مسیر حرکت خود دقت بیشتری به خرج داده و تجدید نظر بفرمایند. با عرض پوزش. #حسین_شریعتمداری#روزنامه_کیهان
22:56 - 1 تیر 1405
تحلیل و نظر

10 بازنشر20 واکنش
17٫2k بازدید



26 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌خدیجه مهدوی‌
@khadijehmahdavi1 ساعت پیش
در پاسخ به
آنچه در این یادداشت برجسته است، صرفاً مخالفت با مذاکره یا تعامل نیست؛ بلکه یادآوری یک واقعیت تاریخی است: اعتماد به طرفی که بارها از ابزارهای حقوقی، سیاسی و حتی نهادهای بین‌المللی برای پیشبرد اهداف امنیتی خود بهره گرفته، نیازمند نهایت احتیاط و هوشیاری است. وقتی مقامات آمریکایی آشکارا از ارزش اطلاعاتی…نمایش بیشتر

@user17091006490040267741 ساعت پیش
در پاسخ به
اقای شریعتمداری لطفا به پزشکیان و مذاکره کنندگان انتقاد نکنیدمیترسم فردا خود پزشکیان بیاداطلاعات محرمانه هسته ای رو تو سخنرانیش اعلام کنه!همونطور ک گفت محاصره صادرات نفت رو صفرکرده یا ازکشورای عربی عذرخواهی کرد!اینا میگن ما هرکاری میکنیم شما بگید عالیه اگه هم جنگ شد تقصیر ما نیست تقصیر مقاومت مردمه!

تصویر نمایه‌ی ‌ملیکا کشاورز‌
@melika_keshavarz1 ساعت پیش
در پاسخ به
لبنان🇱🇧💕

تصویر نمایه‌ی ‌ملیکا کشاورز‌
@melika_keshavarz1 ساعت پیش
منم خواهرانه یه نکته‌ای رو بگم؛اگر سایه جنگ از کشور برداشته شه،و تحریم‌ها برداشته بشه این کشور ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه گذاری و کسب درآمد دارهاین گام مهمی هست اگه به درستی برداشته بشه و تنش‌ها کمتر بشه

تصویر نمایه‌ی ‌راستگو‌
@DoctorSadegh1 ساعت پیش
مطالبه

جنبش بازگشت به نظر رهبری

سلام بر هر کسی که خدا مقدر کرده است نوشته مرا بخواند ▫️با پیام اخیر رهبر انقلاب اسلامی مشخص شد نائب امام زمان (علیه‌السلام) نظرشان غیر از این مسیری است که آقایان مسئولین طی کرده‌اند و صلاح کشور را در آن نمی‌بینند. در این باره چند نکته گفتنی است: 1⃣ به برادرانی که طی این مدت نظرشان مخالف مذاکره بود توصیه می‌کنم مبادا پیام رهبری را برای به رخ کشیدن جریانی که با شما هم نظر نبودند استفاده کنید! حیف ظرفیت این پیام است که خرج به رخ کشیدن بشود. 2⃣ نباید جریان توهین و دو دستگی و شعار علیه مسئولین راه بیفتد! در نظام قرآنی تفرقه بدتر از کفر است. 3⃣ حالا که مشخص شد نظر نائب امام زمان (علیه‌السلام) چیز دیگری است پیشنهاد می‌دهم « جنبش بازگشت به نظر رهبری » راه بیفتد. 🔺در #تجمعات مطالبه کنید که کشور به مسیری که مورد رضایت ایشان است برگردد. سفر تیم مذاکره برای امضای تفاهم باید لغو شود. باید مذاکرات ۶۰ روزه، متوقف شد! بدانید در مسیری که مشخص شده است مورد رضایت ولی جامعه نیست نه خیر دنیا هست نه آخرت. ای مردم از تجربه #رهبر_شهید عبرت بگیرید.ر امیدوارم گذشته باشد آن زمان که رهبر انقلاب شب علیه مذاکرات فرمایش می‌کردند و صبح به مسئولین اجازه مذاکره می‌دادند و ما مردم فقط نگاه می‌کردیم. مسیر مورد نظر ولی جامعه به سرمایه مردم احتیاج دارد. « بسم اللّه » جوونن ۲۹ خرداد ۱۴۰۵ شیخ اسماعیل رمضانی

مسئولین دلسوز کشور

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

@user1779717610701 ساعت پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌اتاق خبر آمریکا‌
اتاق خبر آمریکا

@USANR  •  31 اردیبهشت 1405

از "طریال" چه میدانید؟!

به گزارش ایلنا از گروه اقتصاد دیجیتال، شرکت «کارا سام رایان» از طراحی یک معماری مالی بومی با عنوان «طلا + ریال» و پروژه ملی «طِریال» خبر داده است. به گفته طراحان، این طرح یک راهکار درون‌زای فنی و مالی است که می‌تواند با اجرای دقیق و منطبق با معماری، مرز میان دارایی حافظ ارزش (Store of Value) و ابزار…
نمایش بیشتر

نمایش گزارش


@user1781273086111 ساعت پیش
بنده خدا حاج حسیناینقدر برادرانه با این و آن نوشت و خسته نشد.حاجی این تفاهمی است که پاسدارها و نظامی ها و منصوبین رهبر انقلاب (اژه‌ای و ذوالقدر) امضاء کردند.سردار انقلابی حاج باقر هم کارسازی اون را کرده.کودتا از این واضح تر ؟ دنبال چی می‌گردید؟حرف‌های دیروز پزشکیان را گوش دادید ؟

@user17091005274173869821 ساعت پیش
در پاسخ به
ای مردم! بیایید به بازرسی جاسوس آژانس از مراکز هسته ای اعتراض کنیم و به حکومت اعلام کنیم که جاسوس آژانس اگر دوباره بیاد ایران، مورد حمله ی ما مردم قرار میگیره.

@user17091014116298963471 ساعت پیش
در پاسخ به
‌«اگر ترامپ از برجام خارج نشده بود، اکنون آدرس و مشخصات اهداف نظامی بیشتری از ایران را برای بمباران در اختیار داشتیم»! العاقل یکفی بالاشاره.

تصویر نمایه‌ی ‌علی اصغر محققی‌
@Agrimah1 ساعت پیش
در پاسخ به
تمامی این نصایح انگار که آب در هاون کوبیدن است چون دوستان عشق مذاکره اصلا توجهی به خاسته های رهبری و مردم ندارن

@user17516703767955 دقیقه پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
فرشاد

@Iranehamdel  •  22 ساعت پیش

مقابله با گسترده تر شدن جمعیت موش ها در سطح شهر
مطالبه

برای مقابله با موش‌ها در سطح شهر چاره‌اندیشی شود

واقعیت این است که در سطح شهر ،دیدن موش های زنده ، مرده و یا له شده دیگر عادی شده است. به قدری زیاد شده اند که زیر ماشین رفته و له می‌شوند و آلودگی در کل فضای،شهر پخش می‌شود. شهرداران محترم چاره ای بیاندیشند. از تجارب دیگر کشورها استفاده شود. در کل تدبیری باید اندیشید

شهرداران سراسر کشور

0
100
گزارش از مطالبه

@user17443450553254 دقیقه پیش
در پاسخ به
سازمانهای اطلاعی امریکا و اسراییل هرانچه که باید درمورد برنامه هسته ای بدونن میدونن بعدشم ایران معاهده عدم اشاعه رو امضا کرده و طبق اون باید مفتشین بیان وسرتمام اینا از قبل توافق شده

تصویر نمایه‌ی ‌سرباز و فدائی ولایت فقیه‌
@Sarbazevelayatmadar47 دقیقه پیش
در پاسخ به
جناب قالیباف عزیز شما دروغ را در حالت راست آن بیان میکنید . ما در میدان پیروزی بدست آوردیم که در مذاکرات قبل یک هزارم آن را هم بدست نیاورده بودیم . اگر شما و جناب پزشکیان بالاجبار آتش بس را قبول نمیکردید و فقط ده روز دیگر جنگ ادامه پیدا میکرد ؛ آمریکا و دنیا چنان به غلط کردنی میافتادند که زحمت به مذ…نمایش بیشتر

@NMNMN42 دقیقه پیش
در پاسخ به
مملکت الان دست شعام است و رییس جمهور هر کاری دلش میخواد میکنه. تا حالا هم کدام مسئول پاسخگوی کارش بوده

@user17061099805139 دقیقه پیش
در پاسخ به
حق گفتن پوزش نمیخواد آقای شریعتمداری عزیز

@user17820018901737 دقیقه پیش
در پاسخ به
الاغ می فهمد اینها نمی فهمند یا خودشان را به نفهمی زده‌اند خائن‌ها منافق ها

تصویر نمایه‌ی ‌داود رمضانی پور‌
@sarbazegomnam36 دقیقه پیش
در پاسخ به
با حمایت از پویش زیر کمک کنید تا حرفمان به گوش مسئولین رسیده و طبق فرمایشات رهبری معظم مجلس آغاز به کار کند.https://farsnews.ir/sarbazegomnam/1782031480707906580
مطالبه

درخواست برگزاری فوری جلسات علنی مجلس

ما حمایت کنندگان از این پویش خواستار بازگشایی و آغاز فوری جلسات علنی مجلس شورای اسلامی بوده و در این ایام که رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای عزیز بیش از پیش به حمایت همه مردم و ارکان کشور نیاز دارند لزوم اجرای هرچه سریعتر این موضوع بیش از پیش نمایان می گردد. از سوی دیگر اوضاع نابسامان اقتصادی، گرانی افسار گسیخته ، نبود نظارت کافی از سوی دولت ، معلوم نبودن آینده مذاکرات با وجود سابقه عهد شکنی طرف مقابل ، ...و بسیاری از این دست موارد که یقینا آرامش روانی جامعه را برهم میزنند، نیازمند آن است که نمایندگان محترم با برگزاری جلسات علنی و نظارت قاطع بر این موضوعات لزوم تحقق خواسته های به حق رهبری معظم و مردم همیشه در صحنه را مطالبه نموده و تا رفع این موانع از پا نایستند.

مجلس شورای اسلامی ایران، شورای نگهبان قانون اساسی، مجمع تشخیص مصلحت، دفتر مقام معظم رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای عالی امنیت ملی، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


@user17759806855034 دقیقه پیش
در پاسخ به
آقای شریعت مداری شما توضیح دهید که این مملکت فی الحال صاحب دارد یا ندارد؟ زیرا طوری صحبت می کنید که انگار مقام رهبری هیچ اطلاعی از موضوعات ندارند و دیگران نیز خیر خواه نیستند و شما میبینید و میسوزید و درمان نمیبینید.وضعیت مملکت طوریست که آراء شعام به مذاکره به روشنی نمایانگر آن است. خطر بیخ گوش

تصویر نمایه‌ی ‌یا حسین شهید‌
@user170910062241857499134 دقیقه پیش
ورود بازرسان (جاسوسان ) آژانس باید از طرف ما مردم ممنوع بشه. ایران خانه مردم ایران است. ورود به خانه هر کسی بدون اجازه صاحبخانه ممنوع است. خون متجاوز پای خودشه. تمام