@zare1355012 اردیبهشت 1405در پاسخ بهسردبير محترم فارس عزيز اقايان رامين و حجت عبدالملكى منتقدين را بلاك ميكنندلطفا به اين سست نظران كه تحمل انتقاد ندارند تريبون ندهيد،
@Burse9912 اردیبهشت 1405در پاسخ به وچند پیشنهاد برای تغییراتی در بعضی قوانین سازمان بورس، که باید ،توسط شورای عالی بورس بررسی شود.و چند پیشنهاد حمایتی از بازار سرمایهمطالبهچند پیشنهاد حمایتی از بازار سرمایه که باعث تقویت و شکوفایی آن میشود
چند نکته ، برای اصلاح در قوانین بورس به ذهنم رسید،که انشالله مورد توجه شورای عالی بورس واقع گردد. ا. در مجمع، اگر سود ،تصویب شد، قیمت آن سهم بابت سود تعلق گرفته به آن، بعد از بازگشایی ، کسر نگردد. اگر قرار باشد ،سودی داده شود ،نباید آنرا از قیمت سهم در اولین روز بازگشایی کم کرد. اگر سود از قیمت سهم بعد بازگشایی کسر گردد،چگونه میتوان اسم آنرا سود گذاشت؟ ۲.زمان پرداخت سود توسط شرکت های بورسی به سهامدار، بسیار طولانی است .و باید به ۱ ماه کاهش یابد. ۳.سود موجود باید یا سریعا به طور کامل به سهامدار داده شود و یا اگر به بهانه ، نگهداری آن در صندوق شرکت به صورت انباشت سود ،به سهامدار داده نشد ،سریعا در همان مجمع افزایش سرمایه را از بابت انباشت سود تصویب کنند و درخواست را به سازمان ارسال کنند . ۴.زمان ،تائید افزایش سرمایه توسط سازمان کاهش،یابد.حداکثر یک هفته شود و کلا ،زمان فرایند، افزایش سرمایه حداکثر ۱ ماه تعیین گردد ۵.اگر افزایش سرمایه از سود انباشته توسط مجمع فوق العاده تائید شد ،روز بعد از بازگشایی،قیمت سهم ،بابت تعلق گرفتن سود انباشته، کاهش نیابد. اگر کم کنیم دیگر اسمش سود از بابت سود انباشته شده نیست. در واقع ذخیره ، همین سودهای پرداخت نشده به سهامدار باید به او اضافه گردد نه اینکه از او کسر گردد ،نباید در روز بازگشایی از قیمت سهم کم شود. ۶.کاهش حجم مبنا به یک ،تجربه شد و نتیجه آنرا دیدیم.حجم مینا را بیشتر کنید تا نقدشوندگی و عمق آن بیشتر گردد. اگر حجم مبنا ،به زمان گذشته برگردد و افزایش یابد ،دیگر با معامله یک ئهم چه در مثبت و چه در منفی بازار ،آن سهم قیمت پایانی را پر نمیکند. و نماد باید عمق و حجم قابل قبولی بخورد تا ،قیمت پایانی پر شود. و کمتر دچار دستکاری میشود.هر چه حجم مبنا بیشتر شود،بدون شک ،دستکاری در آن سهم ،کمتر اتفاق خواهد افتاد. ۷.نمادهایی که به صورت عرضه اولیه ،در این چند سال وارد شدند و بیشتر چرخش،های کاغذی دارند و به نحوی خود را به بورس تحمیل کردند را تعلیق و حدف نمایید. ۸.صندوقی ایجاد گردد تا اگر خسارتی به سهامدار خرد وارد شد ، بابت دستکاری عمدی نماد و یا بازار ،از آن صندوق به قدرت خرید سهامدار ،مقدار ضررش واریز گردد. ۹.تامین مالی ،صندوق جبران ضرر سهامدار، باید توسط دولت و سازمان و بانک ها و همچنین گرفتن خسارت از دستکاری کنندگان سهام و افراد خاطی و کسانی که مصوبات و تصمیماتشان موجب خسارت به بازار سرمایه و یا نماد خاصی شد ،انجام پذیرد. این افراد خاطی میتوانند در خارج و داخل سازمان باشند و یا نهاد و سازمان ،تصمیم گیری باشند که موجب صدمه به نمادی خاص و یا کلیت بازار سرمایه شده است. ۱۰.شیوه نامه بیمه سهام به این سبک پر از ابهام و ناکارآمد است و بیشتر به نفع حقوقی هاست و یا مبلغ و تعداد سهم کمی را برای حقیقی ها بیمه میکند. بهتر آن است که بیمه عمومی برای همه نمادهای مورد تایید سازمان اجرا شود. و کلیه سهامداران ،با صورت خودکار بیمه شوند . ۱۱.قانونی وضع شود در مجلس و سازمان و شورای عالی بورس و سران قوا و دولت ،که ،هر تصمیمی که مغایر با منافع اقتصادی،بازار سرمایه و بورس و سهامدار گرفته شود ، غیر قانونی و عیر قابل اجرا اعلام گردد. ۱۲.عوض کردن رییس،سازمان دردی را دوا نمیکند. تجربه این را نشان داده. باید کلیت نظام و دولت و مجلس و بانک مرکزی و شورای عالی بورس ،یکبار برای همیشه ،قوانین ضد تولید و ضد بورس را حذف کنند و مسیر بورس،را از تلاطم و درگیری و تصمیمات خلع الساعه دور سازند. ۱۳.کاهش سود بانکی و بهره بین بانکی به ۸ درصد. با تشکر از خوانندگان محترم و با آرزوی توفیق برای کلیه مسئولان محترم و مردم عزیز کشورم.
دولت مجلس قوه قضائیه، شورای سران قوا، وزرای اقتصاد و صنعت، رئیس جمهور، بانک مرکزی کشور، رهبر عزیز انقلاب، شورای عالی بورس، جناب صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، تصمیم گیران اقتصادی و سیاسی کشور
100گزارش از مطالبه1000پیگیری از مسئول مربوطه
@hossein200012 اردیبهشت 1405در پاسخ بهدر جنگ قبلی جناب شریعتمداری مدام پیشنهاد میدادن که تنگه هرمز ببندیم بسیار اهرم بزرگی است از این فرصت استفاده کنیم ولی کسی گوش نکرد الان هم مطمئنا حرفشون درسته لطفا روی پیشنهادهای درست جناب شریعتمداری تفکر بشه و توی تصمیمات لحاظ بشه حتما نتیجه خوبی حاصل میشه یادمون نره که سگ زرد تسلیم یمن شد
@user17220496043413 اردیبهشت 1405در پاسخ بهمتاسفانه همیشه باید میدان نظامی سکوت کند و دیپلماسی ... باید پرحرفی کند.نفراتی هم که میگن وضع اقتصادی خرابه باید به تفکری که حداقل ده سال داشته های مملکت رو تضعیف کرد انتقاد کنند (مشخصا برجامیون). انچه که دو جنگ به ما تحمیل کرد و نفوذمنطقه ای رو کم کرد و ...هم غزه هم لبنان ...
@user170910006446791375613 اردیبهشت 1405در پاسخ بهدرست است، نگذارید جنگ به حال کنونی ادامه یابد که گویا بیشتر به نفع اوست، کنترل باب المندب، دشمن را مستأصل تر میکند
@user17547840823913 اردیبهشت 1405در پاسخ بهجنگ را بهانه ای برای عادی سازی بیحجابی نکنیداین دشمن اول جنگش را علیه حجاب شروع کرد تا عنصر غیرت را در جوانان مملکت از بین ببرد و بعد به کشور حمله کرد...مگر رهبر شهیدمان نفرمودند کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است ؟؟!
@MohammadRezaali13 اردیبهشت 1405در پاسخ بهتیتر رو تو رو خدا یعنی عقل هم نداریدچطوری گره با بستن باز میشهمملکت رو با همین فرمون به این روز انداختید
@user17773981895913 اردیبهشت 1405در پاسخ به وبا پول یارانه یک کیلو گوشت نمیشه خرید کاری به سیاست ندارم.یک سبد کالا چهارتا تخم مرغ ؛ یکم گوشت که حق همه هست . راحت نگذر حمایت کن به گوش چهارتا مسول برسه یارانه که میدهند پول یک مرغ هم نیست https://farsnews.ir/user177715564218/1777557552085306872مطالبهمطالبه تبدیل یارانه نقدی به حداقل سبد مواد خوراکی
یارانه نقدی فعلی با افزایش قیمتها و نرخ تورم هیچگونه تناسبی ندارد و قدرت خرید خانوارها را در تأمین نیازهای اولیه، بهویژه مواد خوراکی، بهشدت کاهش داده است. لازم است سیاست یارانهای کشور به سمت تأمین حداقلی از اقلام ضروری مانند گوشت، برنج، روغن و سایر مواد پایه غذایی تغییر کند تا امکان دریافت حداقل کالری و مواد مغذی برای همه اقشار جامعه فراهم شود.
100گزارش از مطالبه1000پیگیری از مسئول مربوطه
@khadijehmahdavi13 اردیبهشت 1405در پاسخ بهیادتان هست تاکید بر بستن تنگه هرمز را ...؟!یادتان هست تمسخر گفتار را...؟!یادتان هست سرزنشها را ...؟! حال بار دیگر ...؛ آلارمی دیگر ...! بستن بابالمندب این گزاره را درپی خواهد داشت که شاید خیلی زود دیر بشود! : این بخش بر فوریت و حساسیت موضوع در یادداشت وزین مدیر مسئول محترم کیهان تاکید داشته. …نمایش بیشتر
@user17685776605013 اردیبهشت 1405اگر سکوت اروپا و انگلیس و روسیه و چین به معنی تایید ایران باشد بستن تنگه باب المندب و تداوم بستن تنگه هرمز متطقی است ایا حرکت ایران برای جهان مشروعیت دارد اگر دارد انجام اینکار ممکن است مفید باشد در غیر اینصورت باید مواظب باشیم حرکتی نکنیم که باعث اتحاد امریکا و اروپا شود.
@user17685776605013 اردیبهشت 1405بهترین کار در زمان فعلی مدیریت اقتصادی و اجتماعی و سیاسی صحیح است. بخشش زندانیان، جذب حداکثری، دولتی کردن شرکت های خصولتی و حذف کامل ارز ترجیحی و تقویت بخش خصوصی کشور است.
@Shaghayegh1ashk13 اردیبهشت 1405در پاسخ بهخیلی عالی بود این یادداشت.عزیزان قبل از نظرات احساسی، لطف کنید مطالعه کنید.نکته آنجاست ایران سالهاست محاصره است، تحریم است. اما نه بزدلان منطقه حریف شدند نه حمایت از مقاومت لحظهای تاخیر داشت. ایران در همین روزها چندین بار این محاصره احمقانه را شکست!
@user17774963902113 اردیبهشت 1405در پاسخ بهحاج حسین من شهادت میدم تو از معدود افرادی بودی که جگر داشتی و از بستن تنگه هرمز سخن گفتی خدا حفظت کنه و امثال تورو برای جمهوری اسلامی نگه داره
@ensanamarezoost13 اردیبهشت 1405در پاسخ بهحاج آقا ! جنگ عراق یادتونه ؟ جنگ جنگ تا پیروزی ، تا غرامت نگیریم توافق نمیکنیم !!!!فاو رفت ! مجنون رفت ! شلمچه رفت ! بهترین ها رفتند ! زمان از دست رفت ! "مجبور شدیم "قطعنامه رو بدون هیچ دستاوردی قبول کنیم . از تاریخ درس بگیرید
@Power_Progress_Pride13 اردیبهشت 1405باید ابتکار عمل داشته باشیم. اهرم فشار دیگر بر استعمار:خروج یا دستکم تعلیق NPTاینطور فشار داخلی 'عدم دستاورد' بر ترامپ چند برابر می شود. تنها امتیازی که ایران حاضر باشد بدهد عضویت مجدد آن هم بشرطیکه تمام خسارات و غرامات دو جنگ اخیر پرداخته، تحریمها پایان یابد. مذاکره با استعمار فقط اینطور میشود