آقای عراقچی! لطفاً روی لوله اکسیژن پا نگذارید!

۱- گزارش مستند کیهان روز شنبه که در استقبال از اظهارات آقای عراقچی نوشته شده بود، اعتراض یکپارچه و مشترک مدعیان اصلاحات و رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی را به دنبال داشت‌. چرا؟! کافی است گزارش کیهان را بخوانید و آن را با اعتراضات (مانند همیشه‌) مشترک دشمنان تابلو‌دار بیرونی و پادوهای داخلی آنها مقایسه کنید، چه می‌بینید؟! به وضوح متوجه دو نکته می‌شوید اول آن که عراقچی پا روی لوله اکسیژن مدعیان اصلاحات و مدیران بیرونی آنها گذاشته است. آنجا که صادقانه از قول فعالان اقتصادی می‌گوید «‌مشکلات اقتصادی ما داخلی است و نه تحریم‌» و دوم اسناد غیر‌قابل انکاری که کیهان در تایید اظهارات عراقچی ارائه کرده است و به‌گونه‌ای مستند نشان می‌دهد، ناکارآمدی و سوء‌مدیریت برخی از مسئولان اقتصادی، بیشترین نقش را در پیدایش و ادامه مشکلات اقتصادی کشور داشته و دارد. نه عراقچی و نه کیهان نقش تحریم‌ها را نادیده نمی‌گیرند ولی به روشنی نشان می‌دهند که نقش اصلی با سوء‌مدیریت است و اگر این نقیصه برطرف شود و مدیران کارآمد به کار گرفته شوند، بسیاری از مشکلات کنونی قابل حل خواهند بود و مخصوصاً تورم و گرانی‌های افسار‌گسیخته را می‌توان مهار کرد.
۲- حالا به اعتراض مدعیان اصلاحات نیم‌نگاهی بیندازید. باز هم مانند همیشه به جای آن‌که در مقابل استدلال‌ها و اسناد معتبر و دقیقی که کیهان ارائه کرده است، پاسخ مستند و قابل قبولی بیاورند، به هوچی‌گری، تحریف و حرف‌های دم‌دستی و گزارش رسانه‌های خارجی (بدون این‌که از خودشان چیزی بیاورند) متوسل شده‌اند. شبیه انشاء‌نویسی برخی از دانش‌آموزان که از روی کتاب‌های تعلیم انشاء! رونویسی می‌کردند و بیشتر آنها با این جمله شروع می‌شد «‌البته واضح و مبرهن است که علم بهتر از ثروت است‌»‌! و اما، چرا مدعیان اصلاحات و رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه به‌گونه‌ای مشترک و هماهنگ از اظهارات آقای عراقچی و گزارش مستند کیهان برآشفته‌اند؟! بخوانید!۳- مدت‌هاست که گروه‌ها و جریانات غربگرای داخلی، راه‌حل همه مشکلات را در مذاکره با آمریکا آدرس می‌دهند. اصرار این جماعت برای مذاکره با آمریکا و ادعای دروغ و تقلبی رفع مشکلات اقتصادی در حالی است که: * تاکنون از مذاکره با آمریکا نه فقط هیچ آبی گرم نشده و هیچ تحریمی لغو نشده، بلکه تحریم‌ها چند برابر نیز شده است.* آمریکا درحال مذاکره، علیه کشورمان دست به حمله نظامی زد.* ترامپ اعتراف کرد که حمله رژیم صهیونیستی به ایران با هماهنگی کامل آمریکا بوده است.* آمریکا و رژیم صهیونیستی اعتراف کرده‌اند که از مذاکرات به‌عنوان یک «تله» و «‌طرح فریب‌» برای حمله نظامی غافلگیرانه علیه ایران اسلامی استفاده کرده‌اند.* آمریکا با صراحت اعلام کرده است که منظورش از مذاکره، تسلیم ایران در مقابل خواسته‌های آمریکاست. تا آنجا که ترامپ درباره ماهیت این تسلیم به ماجرای تسلیم سوریه اشاره کرده است.
* مقامات آمریکایی بعد از ناکامی و شکست در جنگ ۱۲ روزه، اعتراف کرده‌اند که برای فشار بر ایران (و نه حل مشکلات‌)، مذاکره کارساز‌تر از جنگ است. همین دو روز پیش، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه بایدن گفت «‌مذاکره با ایران بهتر از حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای جواب می‌دهد‌»!‌... و صدها نمونه دیگر از این دست.* مسئله به‌ اندازه‌ای روشن و بدیهی است که تاکید بر مذاکره به جای حل داخلی مشکلات را نمی‌توان ناشی از کج‌فهمی، ساده‌اندیشی و کم‌دانی طرفداران مذاکره دانست‌(!) و در این میان، جای پای عوامل وابسته به دشمن را نادیده گرفت!۴- اکنون به وضوح می‌توان دید که آقای عراقچی با اظهارات برگرفته از فعالان اقتصادی و کمرنگ نشان دادن نقش تحریم‌ها (و نه نفی تاثیر آن‌)، پا روی لوله اکسیژن دشمنان بیرونی و پادوهای داخلی آنها گذاشته و مسیر تنفس این مجموعه -همواره همسو و همصدا- را به مخاطره انداخته است.#حسین_شریعتمداری#روزنامه_کیهان
22:33 - 6 دی 1404
تحلیل و نظر

12 بازنشر69 واکنش
323٫7k بازدید



52 پاسخ

در پاسخ به
یه چیز جالب،ازساعت ۶ صبح تا عصر میریم سرکار وقتی که برگشتیم می بینیم از دیروز فقیتر شدیم

@zapafars6 دی 1404
یک مشت آدم پولدار و ثروتمند و کارخانه دار و صاحب شرکت تجاری را قماشته اند در بدنه و درون دولت و آنوقت انتظار دارند که معظل تورم و مشکلات اقتصادی کشور و . ... .. حل بشه .آخه پدر جان اگر قرار بر این باشد که تورم و سایر مشکلات اقتصادی کشور حل شود آنوقت خود این آقایان از آب و نان می افتند و متضر…نمایش بیشتر

تصویر نمایه‌ی ‌promise loyal‌
@aeronat6 دی 1404
در پاسخ به
امریکا اول مذاکرات‌وعده حمله داد وسط مذاکرات هم حمله کرد.شما که جرات مجازات دشمنان خونی ایران رو در داخل ندارید. چون الان دیگه رسما پای خون وسط اومده. پس لازم نیست دم به دقیقه به واق واقشون جواب بدید. کسیکه اینقد بیشرفه یا مجازاتش کنید یا اگر جراتشو ندارید یه جمله روشن رو هر دقیقه تکرار نکنید

@saberH6 دی 1404
در پاسخ به
« واى بر شما! شما را چه زیان که به من گوش دهید و گفتار مرا که به راه راست فرا مى‌خوانم بشنوید ... همه شما از من نافرمانى مى‌کنید و به سخنان من گوش نمى‌دهید؛ زیرا شکم‌هایتان از حرام پر شده و بر دل‌هایتان مُهر [غفلت] خورده است. »

در پاسخ به
قابل توجه بعضیها که انقدر از جنگ میترسیدن:تورم ۴۰ روز گذشته کشور با دوره جنگ قابل مقایسه نیست. اسرائیل عمرا نمیتونست همچین غلطی بکنه که دولت کرد. آقایان کارشناس اقتصادی (مفت خور) در دولت, بارها و بارها خطرناکتر از بمبهای سنگر شکن آمریکایی هستن.

متاسفانه چند سالی است که مدیران سیاسی به ویژه در دولت مکار آقای حسن روحانی موضوعات فضای کسب و کار و اقتصادی را گره زدند به مسائل تحریم ها.... درصورتیکه ما کم و بیش از ابتدای انقلاب تحریم داشتیم، آن چیزی که کشور را دچار مشکل کرد، آدرس دادن غلط سیاسیون به مردم بود، مگر FATF اخیرا تصویب نشد؟ چه کمکی و …نمایش بیشتر

تصویر نمایه‌ی ‌عصرظهور‌
در پاسخ به
هم خودشون به مذاکره معتاد شدن و هم فکر و ذهن مردم رو به مذاکره وابسته کردن،طوری که اکثر مردم هیچ راهی غیر از مذاکره رو نمیتونن تصور کنن

اگر دشمن تا الان توانسته روی کشور اثر منفی بگذارد فقط و فقط از طریق افراد ساده لوح و‌احمقی بودند که مردم را گمراه کردند، دیروز صحبت های آقای عراقچی را دیدم، درود به شرفت که واقعیت را که سالیان سال ما داد زدیم که مشکل کسب و کار از بانک مرکزی ، ارز چند نرخی ، امضای طلایی ، نبود نظام مالیات و بیمه و تا…نمایش بیشتر

تصویر نمایه‌ی ‌علی شایسته(۲)‌
در پاسخ به
سئوال مهم این است تا چه زمان باید صبر کرد تا اقایان با بهانه مذاکره،کشور را به ذلت کشانده و ملت را زیر بار مشکلات اقتصادی له کنند.مجلس‌چرا اقدام نمی کند.

تصویر نمایه‌ی ‌Binam‌
در پاسخ به
تحریم‌ها برای ملت ایران چیزی جز فقر و فلاکت نداشته، اما برای دو گروه نعمت بود؛ اول اجنبی‌ها، مثل چین و روسیه، که بیشترین سود را بردند و دوم کاسبان تحریم، که از رنج مردم ارتزاق می‌کنندآقای عراقچی، شما از کدام گروه هستید که همچنان از برکات تحریم می‌گویید؟!

در پاسخ به
پرچمت بالاست سردار قلم

@al_aghsa6 دی 1404
در پاسخ به
اینکه مملکت جاهایش لنگ میزنه بخاطر اینکه دست بی خردان و بی عقلانی بوده که با رانت امدن بالا،

تصویر نمایه‌ی ‌عباس حاجی حسینلو‌
در پاسخ به
هر چی میکشیم از چی چی ها میکشیم

@JOHNS6 دی 1404
در پاسخ به
شریعتمداری طنز تلخ این روزهای ما هست زیاد جدیش نگیرید

@SeyedFarid6 دی 1404
در پاسخ به
خیلی سخت نگیرید ... دور هم نشستیم داریم فروپاشی اقتصادی رو تماشا میکنیم دیگه ... یه عده میگن تقصیر شماست ، اونطرف میگه نخیر تقصیر خودتونه هیچ کسی هم نیست برای مردم توضیح بده چه خبره تو این مملکت که فقیر شدن ما شده ساعتی ... هر روز بدتر و سیاه تر از روز قبل

@Ahmad_R6 دی 1404
در پاسخ به
به نظر من که بیشترین نقش رو تحریم داشته حالا شما بگو نداشته اما جیب من میگه بدجوری اثر داشته.

در پاسخ به
یه عده پا گذاشتن روی گلوی مردم و ما داریم هر روز فقیرتر میشیم ، اگر حکومت توان مقابله با امثال اینهارو نداره مثل کارخانه های ایران خودرو و سایپا ، مثل گمرک ، مثل فرزندان وزرا و نماینده های مجلس ، مثل خیلی افراد دیگه نباید توقع کنه مردم پشتش باشند ، مردم میبینن هرچی تلاش میکنن کاری از دست حکومت بر نم…نمایش بیشتر

در پاسخ به
آقای حمیدی کار را خود مردم کردند پس لطفا فرافکنی نکن و گردن دیگران نینداز زیاد از زمان انتخابات و حرف و عمل مردم و اقای پزشکیان نگذشته که بتوانی مردم را گول مال کنی