پیشبرد فعالیت‌های اقتصادی ایران و چین به یک نظام مالی کارآمد نیاز دارد

۱۱ MB
محمدباقر قالیباف، نماینده ویژه در امور چین در نشست هم‌فکری با اتاق بازرگانی ایران:امروز طبیعتاً برای پیشبرد فعالیت‌های اقتصادی، به یک نظام مالی کارآمد نیاز داریم. من با آسیب‌ها و فرصت‌های این حوزه آشنا هستم و همان‌طور که دوستان اشاره کردند، لازم است بحث‌های عمیق و دقیقی در حوزه لجستیک انجام شود.همچنین باید ارتباطی مؤثر با حوزه‌های فناوری برقرار کنیم و زیرساخت‌ها را به یکدیگر متصل کنیم تا کارها به‌درستی پیش برود.برخی دوستان گلایه داشتند که ما را نمی‌پذیرند یا نسبت به همکاری با ما تردید دارند، اما امروز با اطمینان می‌گویم که چینی‌ها، از سطوح عالی تا بخش‌های اجرایی، به توانمندی و اقتدار ما باور دارند. بنابراین ما نیز نباید نسبت به آن‌ها دچار تردید شویم.
21:38 - 27 خرداد 1405

2 بازنشر8 واکنش
40٫1k بازدید



5 پاسخ

@alikarimi88999005 روز پیش
در پاسخ به
اطمینان دارم دکترقالیباف درامورسیاستگذاری واجرا عملگرا وواقعگراهستن وانشالله واردهمکاری گسترده باچین شویمچین رهبراینده جهان است

در پاسخ به
خیلی خوبه که قالیباف شده نماینده ایران در امور چین چون به نظرم حدش بیشتر از همین قدر نیست

تصویر نمایه‌ی ‌قطب نما‌
@Jamejam5 روز پیش
در پاسخ به و

انقلاب در اقتصاد سازندگان محتوای ایرانی؛ چرا بله کافی فراتر از یک کپی ساده است؟

(معرفی رسانه ای ماهیت بله کافی)🎯 فریلنسری را با ما در دنیای فریلنسرها تجربه کنید ‎@Freelancersworld مشروح را اینجا بخوانید: https://ble.ir/freelancersworld/-5831441287421012575/1781667803837
۴ MB

نمایش گزارش


تصویر نمایه‌ی ‌حمید کرمی‌
@hodhod5 روز پیش
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌حمید کرمی‌
حمید کرمی

@hodhod  •  5 روز پیش

قالیباف: چین باید باور کند که ایران شریک است، نه مشتری

سخنان قالیباف، در نشست همفکری با اتاق بازرگانی ایران ، مبنی بر اینکه «چین باید باور کند که ایران شریک است، نه مشتری» را باید به عنوان یک هشدار تعبیر کرد. هشداری در بالاترین سطوح تصمیم‌گیری نظام، مبنی بر اینکه جایگاه ایران تغییر کرده و وقت آن است که در مواجه با شرق و غرب خسارات گذشته را جبران کنیم.

نمایش گزارش


@user1751672700335 روز پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
فرشاد

@Iranehamdel  •  23 اردیبهشت 1405

گرانی تورم و کاسبان تحریم و جنگ ،امان مردم را بریده است
مطالبه

لزوم مقابله جدی با محتکران و کاسبان تحریم

اتحاد نامبارک، کاسبان تحریم و کاسبان جنگ در سال‌های جنگ تحمیلی ۸ ساله، اینگونه تورم و گرانی ،جولان نمی‌داد و آن زمان برخوردها انقلابی به معنای واقعی کلمه بود. محتکران و گرانفروشان، جرات خطا نمیکردند. در این چند روز که دوباره گرانی از گرانی های ماه ها و هفته های قبل هم بیشتر خودنمایی می‌کند. خیلی از مسئولان قول برخورد و رسیدگی دادند و در تلویزیون و رادیو و روزنامه ها، برخورد قاطع با گرانی خودرو ، مسکن ، مایحتاج و خوراک را فریاد زدند. اما تا به الان، هیچ تغییری که در وضعیت نابسامان بازار و قیمت ها دیده نشده و حالا برخی از مسئولان ،مثل رئیس بانک مرکزی به گرانی ها مهر عادی انگاری زده اند؟ انبارها پر است اما دیگر قدرت خریدی برای کسی جز خود مسئولان باقی نمانده است! وقتی قیمت ها سریع رشد میکند ، فرق،احتکار با انبار کردن در چیست؟ تا الان همه مسئولان یک به یک به گرانی ها ورود کرده اند ولی هنوز این ورودهای، تاثیر خود را در قیمت ها نشان نداده است. این حجم از تورم و گرانی عادی نیست ؟ کشورهای جنگ زده و حتی جنگ ۸ ساله خودمان نیز ,چنین گرانی وجود نداشت دولت و بانک مرکزی هم مشغول فروش دلار و اوراق و فروش سکه و شمش طلا هستند و سر مست از اینکه چه تدبیری کردیم که انبارهایمان را از کالا ها پر کرده بودیم و کلی طلا ذخیره کردیم تا اینچنین با افزایش قیمت کسری بودجه خود را پوشش دهیم. آیا این احتکارها و رانت ها ،کار جریان نفوذ است ؟یا کار دولت و یا شبه دولتی ها؟یا خصوصی ها و خصولتی ها؟ در هر حال سود را محتکران و کاسبان جنگ و تحریم بردند و طبق معمول ضررها بر دوش مردم افتاد و هیاهوی برخورد با گرانفروشان کل شهر را پر کرده اما خبری از تغییر نیست. یا نمی‌توانند و یا می‌توانند و نمی‌خواهند و یا کلا مساله گرانی به قول آقای همتی عادی و تحت کنترل است!!!!!! دلار ۱۸۰ هزارتومانی و سکه ۱۹۰ میلیونی کاملا عادی و منطقی است.!!!!! خدا را شکر ،مفهوم عادی را هم ،فهمیدیم! عادی انگاری گرانی و تورم ، درد و ضربه اش از خود تورم هم بیشتر است و نمک پاشیدن بیشتر بر زخم مردم است که در باتلاق برخی نامسئولان گرفتار شده اند. هر سازمان و تولید کننده و انباردار و واسطه و فروشگاه ها و بانک ها و تولید کنندگان ،به هر بهانه ای ، در حال فروختن اجناس ، و طلا و دلار و ماشین خود به چندین برابر قیمت هستند. به هر حال این نیز بگذرد و فقط بار و توشه ای میشود برای دیار حق تعالی یاحق

دولت و مجلس و قوا قضائیه، شورای سران قوا، وزیر اقتصاد و صنعت، وزیر کار و رفاه اجتماعی و دیگر وزرا، کلیه مسئولان، بانک مرکزی کشور، آقای پزشکیان و همتی و مدنی زاده و فرزین، دستگاه های نظارتی و بازرسی و اطلاعاتی، بسیج و نهادهای مردمی ،سازمان های حمایتی، آحاد مردم انقلابی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه