قالیباف: کشورهای اسلامی باید از تجربه جنگ اخیر درس بگیرند

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وحدت بین کشورهای اسلامی ضروری و اجتناب ناپذیر است، گفت: کشورهای اسلامی باید از تجربه جنگ اخیر درس بگیرند.
به گزارش خبرنگار مجلس خبرگزاری فارس، صاحبه غفاروا رئیس مجلس ملی آذربایجان صبح امروز (چهارشنبه ۳ تیرماه) در حاشیه بیستمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی (PUIC) با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد. قالیباف ضمن قدردانی از مواضع جمهوری آذربایجان در مناسبت شهادت رهبر معظم انقلاب و شهروندان ایرانی در جنگ اخیر، با تاکید بر اینکه وحدت بین کشورهای اسلامی ضروری و اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: خوشبختانه روابط میان دو کشور طی ماه‌های اخیر توسعه یافته و امیدوارم این روند رو به گسترش باشد. وی با اشاره به استفاده دشمن از خاک و هوای برخی کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون تجربه این جنگ جلوی چشمان همه است و همه باید از آن درس بگیرند. قالیباف با تاکید بر ضرورت توسعه روابط در حوزه پارلمانی، برای جمهوری آذربایجان در برگزاری اجلاس کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) آرزوی موفقیت و توفیق کرد.در ادامه، صاحبه غفاروا رئیس مجلس ملی آذربایجان نیز ضمن ابراز تسلیت به خاطر شهادت رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از غیرنظامیان در جنگ اخیر، گفت: بر این اساس رئیس جمهور و وزیر خارجه آذربایجان در تماس‌های مختلف با همسایگان، خواستار پایان جنگ شدند.
غفاروا ادامه داد: رئیس جمهور آذربایجان تاکید دارد که دو کشور در روزهای خوش و تلخ، کنار همدیگر هستند لذا خودمان را در کنار شما می‌بینیم و بر حسن همجواری تاکید داریم.وی بیان کرد: تاکید می‌کنم ما اجازه نخواهیم داد از اراضی جمهوری آذربایجان علیه کشورهای همسایه به ویژه ایران استفاده شود.غفاروا بر ضرورت پیگیری پروژه‌های دوجانبه تاکید کرد و خواستار افزایش روابط پارلمانی و گروه‌های دوستی شد.
پایان پیام/#سیاست #مجلس
17:45 - 3 تیر 1405
مجلس

1 بازنشر4 واکنش
28٫9k بازدید



14 پاسخ

@user17091003230208800164 ساعت پیش

امنیت پایدار در گرو همکاری‌های اقتصادی و همسایگی مسئولانه

دکتر قالیباف: ایران آماده توافق‌های امنیتی با کشورهای اسلامی، به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس است
۶ MB

نمایش گزارش


@user17091005642982757303 ساعت پیش
در پاسخ به
رئیس کدوم مجلس؟

@user1781273086113 ساعت پیش
در پاسخ به
ما مگر از مذاکرات قبلی با آمریکا درس گرفتیم ؟

@user1751672304863 ساعت پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  23 ساعت پیش

تورم باید برای مسئولان تبیین شود،تورم چه آثاری دارد؟و راه های مقابله با آن چیست؟تمام این موضوعات کامل توضیح داده شده است
مطالبه

ضرورت تبیین ویرانگری تورم برای مسئولان و قرار گرفتن مهار آن در اولویت

علل اصلی تورم شامل افزایش تقاضا، کاهش عرضه و عوامل ساختاری مانند نظام پولی ضعیف و زیرساخت‌های ضعیف می‌شود و راه‌حل‌های بالقوه برای کنترل تورم شامل سیاست‌های پولی، سیاست‌های مالی، افزایش عرضه، کنترل انتظارات تورمی و مقابله با ریشه‌های تورم می‌شود. تورم مادر تمام بیماری‌های اقتصادی است که در خوش‌بینانه‌ترین حالت مسئولان دیگر با آن کنار آمده‌اند. مثل دو دوست و یار همیشگی در کنار تورم زندگی می‌کنند و این تورم را به کل جامعه و کشور تسری داده امد و متاسفانه برای مردم نیز عادی انگاری شده است. گویا مسئولان کوچک ترین مشکلی با تورم ندارند! جریان نفوذ، تمام تلاش خود را برای ایجاد تورم به کار برده ، که متاسفانه در این امر ،مسئولان سهوی یا عمدی کوتاهی کردند و باعث کاهش فرزندآوری، گسست ساختار خانواده و تبعات شدید اجتماعی و بزهکاری شده است. چنان عادی شده گویا تورم یک امر ساده پیش پا افتاده و قابل گذشت است. وقتی اقتصاد به درد بی درمان تورم دچار می‌شود، قبل از اینکه ،عمق پیدا کند و مزمن شود باید آن را چاره کرد. اما آنقدر مسئولان، مشغول دیگر کارهای خود بودند ، از آن غافل شده اند و حال از کسانی که تصمیماتشان باعث تولید این ابر تورم ها شده است ، ما بخواهیم تورم را کنترل کنند!!!! واقعا باید از چه کسی بخواهیم تورم را حل کند؟ راه حل چیست؟ - مسئولانی که در دوران آنها (در دولت و مجلس ) تورم شکل گرفته و افزایشی بوده بازخواست شوند. - شورای نگهبان ، سازمان های نظارتی ، و انتصابی ،مراقبت کنند تا کسانی که در دوران آنها تورم بوده است را در لیست انتخابی خود قرار ندهند. - تمرکز از فرعیات و مسائل سلیقه ای و اختلافات حزبی و سیاست، بر روی حل مساله تورم متمرکز شود. - بانک‌ها به طور کامل جمع‌آوری شوند و در بانک مرکزی ادغام گردند. - وام فقط برای مردم و نیازمندان واقعی باشد. -دستگاه چاپ پول تعطیل گردد و دیگر پولی چاپ نشود. - پول‌ها، دیجیتال گردد تا جاعلان پولی از دور خارج شوند. - تمام ادارات و کارمندان از بالا به پایین حقوق‌هایشان به صورت عادلانه و یکسان‌سازی شده باشد و مدیران نیز اندازه کارمندان خود حقوق بگیرند. - گرفتن پاداش و وام برای مدیران ممنوع گردد. - مدیران قوی و کاربلد و غیر سیاسی و سالم وارد گود شوند و از انتصابات سیاسی و رابطه ای پرهیز شود. - تمام ردیف‌های بودجه، سازمان های بی‌خاصیت حذف گردد و بودجه دولت فقط برای نیروهای امنیتی و ساخت زیرساخت‌های اقتصادی متمرکز شود. - دلیل اصلی تورم، تخلفات اداری و سازمانی است که قوه قضائیه باید به صورت جدی و مستقل این تخلفات را از ریشه بخشکاند. - اقتصاد اولویت اول قرار گیرد و سیاست در خدمت اقتصاد باشد نه بر عکس آن. - بانک مرکزی در خدمت کشور و مردم باشد نه در خدمت دولت و جبران کسری بودجه دولت و تراز کردن بانک های ناتراز باشد. - پول کاغذی حذف شود تا جریان مالی در رصد سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار گیرد. - ساختن زیر ساخت‌های زود بازده در اولویت قرار گیرند. - تمام کسانی که در ساخت پروزه‌ها تعلل کردند، اموالشان مصادره شود و به دست عدالت سپرده شوند تا دیگر پروژه‌ای که باید ۳ ساله به بهره برداری برسد ،۳۰ سال طول نکشد! - اقتصاد کشور توسط اقتصاددانان دانا و توانا و سالم اداره شود و دست رانتی‌ها از تولید کشور کوتاه گردد. - آرامش طوری به کشور برگردد و روابط با دنیا طوری بهبود یابد که جریان سرمایه از داخل و خارج به زیرساخت ها سرازیر شود. -همانطور که می‌دانید دشمن بر روی اقتصاد تمرکز کرده و با ایجاد تنش مالی و نظامی ضربات مهلک خود را وارد می‌کند. باید با تعامل و دوستی و درایت و توان عقلی بالا آن را مهار سازید. - تریبون را از دست مشاوران نابلد، بگیرید که همیشه مشاوره‌ای غلط می‌دهند. - اگر دیدید حرفی، سخنی، کاری ،عملی و قراردادی تورم زا هست آن را سریعا حذف کنید. - قوانین تورم زا را در مجلس بررسی کنید و آن را اصلاح کنید و قوانین ضد تورمی را جایگزین آن سازید. - ایجاد وزارتخانه مقابله با تورم - سرمایه را وارد بازار سرمایه و بورس کنید ، تا در طلا و دلار ، که موجب رکود تورمی می‌شود وارد نشود.

شورای سران قوا، رهبر معظم انقلاب ،رئیس جمهور محترم، دولت ،مجلس ، قوه قضائیه، سازمان های اطلاعاتی و نظارتی و انتصابی، شورای نگهبان و سازمان کار و امور اجتماعی، وزارت اقتصاد و وزارت صنعت و معدن و وزارت خارجه، وزارت رفاه و دیگر وزارت خانه ها، سلیت های خبری و مطبوعات و خبرگزاری ها، صدا و سیما و رادیو و دیگر نهادهای تبلیغاتی، آحاد مردم،جان فدا و در میدان

0
100
گزارش از مطالبه

@user1769030442123 ساعت پیش
در پاسخ به
آقای قالیباف ما از شما متشکریم و قدردان زحمات شما در طول جنگ و بعد از جنگ هستیم. ما قدرنشناس نیستیم

@Professor_Hichkas3 ساعت پیش
در پاسخ به
حاضری برای بچت از یه بقالی بدنام که سابقه ی فروش اقلام تاریخ مصرف گذشته داره, چیزی بگیری؟

@user1708241076302 ساعت پیش
در پاسخ به
سلام بر ملت اهل فکرمذاکره کنندگان محترم توجه داشته باشند :هرکس در این مذاکرات یک قدم از شروط رهبری عقب نشینی کند در انتخابات آینده ریزش جدی رای خواهد داشت و این یعنی مرگ سیاسی.ما اشخاص را با ملاک انطباق با دستورات رهبری می سنجیم.ما با مرام اشخاص کار داریمنهبا نام اشخاصانشا... که از این آزمایش…نمایش بیشتر

@CasualObserver2 ساعت پیش
در پاسخ به
اَمّا لا يکُن حَظُّکَ في وِلايتِکَ ما لا تَستَفيدُهُ وَ لا غَيضاً تَشتَفيهِ وَلکِن اَمانَةُ باطِلٍ وَ اِحياءُ حَقٍّ.امام علي (علیه السلام) (به ابن عباس) فرمود: مبادا هدف تو از فرمانروايي، سودجويي و جمع مال، يا خنک کردن خشمي باشد. بلکه بايد هدف تو از بين بردن باطل و احياء حق باشد.مناقب، ج ۲، ص ۱۰۱

@CasualObserver2 ساعت پیش
در پاسخ به
کسی که بدون لیاقت به جایگاهی برسه، بدون جنایت پایین نمیاد

@Hando12 ساعت پیش
مردم از این جنگ درس گرفتند تا به اصلاحات و وفاق ونفوذی ها و غربگداها و عاشقان بدین بره رای ندهند

@user1781374294292 ساعت پیش
در پاسخ به
باید از اوضاع ایران درس بگیرن غربگداها رو از قدرت پایین بکشن تا مثل ایران خون رهبرشون رو با کاه و یونجه تراریخته آمریکا معامله نکنن

@Nafass2 ساعت پیش
در پاسخ به
شما چرا درس نمیگیرید؟ چند نفر دیگه شهید بشن شما میفهمید که راه درست چیه؟!

@user17091013659211875822 ساعت پیش
در پاسخ به
وشماهم از تجربه 47سال اعتماد به امریکا ..

تصویر نمایه‌ی ‌ظهور نزدیک است‌
@Rtyghj1 ساعت پیش
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌ظهور نزدیک است‌
ظهور نزدیک است

@Rtyghj  •  1 ساعت پیش

شکایت امام علی (ع) از تحمیل کنندگان مذاکره (حکمیت)

خطبه ۳۶ نهج البلاغه:فأنا نذیر لکم أن تصبحوا صرعی بأثناء هذا النّهر، و بأهضام هذا الغائط، علی غیر بیّنة من ربّکم، و لا سلطان مبین معکم: قد طوّحت بکم الدّار و احتبلکم المقدار. و قد کنت نهیتکم عن هذه الحکومة فأبیتم علیّ إباء المخالفین المنابذین، حتّی صرفت رأیی إلی هواکم و أنتم معاشر أخفّاء الهام،

نمایش گزارش