بازدید دانشجویان رسانه فارس از موزه فرهنگی ملک

جمعی از دانشجویان دانشکده خبرگزاری فارس و اعضای باشگاه خبرنگاران توانا از کتابخانه و موزه ملی ملک بازدید کردند.
در این بازدید، راهنمایان متخصص در هر بخش، با تسلط کامل و بیانی شیوا، به تشریح تاریخچه و جزئیات گنجینه‌های موجود پرداختند. بر اساس توضیحات ارائه‌شده، بنیان‌گذار این مجموعه، حاج حسین آقا ملک (متولد ۱۰ خرداد ۱۲۵۰ – درگذشته ۴ مرداد ۱۳۵۱) بوده که از جوانی به جمع‌آوری نسخه‌های خطی نفیس علاقه‌مند شد و پس از سال‌ها، در سال ۱۳۱۶، کلیه آثار و املاک خود را وقف آستان قدس رضوی کرد.این موزه امروزه به‌صورت غیردولتی و تحت نظارت آستان قدس رضوی اداره می‌شود.
۳۲ MB
پس از درگذشت حاج حسین آقا ملک، نظارت بر موقوفات به دختر بزرگش، عزت ملک، سپرده شد. ساختمان کنونی موزه و کتابخانه در ۸ طبقه طراحی شده که شامل دوطبقه مخزن، سه‌طبقه کتابخانه و سه‌طبقه موزه است.از بخش‌های جالب‌توجه این مجموعه می‌توان به اتاق شخصی حاج حسین آقا ملک، موزه تمبر با نمونه‌های نادر داخلی و خارجی، و بخش اهدایی‌های عزت ملک اشاره کرد. همچنین برخی از بخش‌های موزه در پی جنگ ۱۲ روزه، در حال مرمت و بازسازی هستند.این بازدید فرصتی ارزشمند برای آشنایی بیشتر دانشجویان و هنرآموزان باشگاه خبرنگاران توانا با تاریخچه و گنجینه‌های فرهنگی ایران بود. باتشکر از: زحمات آقای میثم رشیدی به عنوان استاد راهنما و دبیر حوزه هنر و رسانه باشگاه تواناآقای مجیدمردانیان به عنوان استاد راهنما و دبیر عکس و فیلم باشگاه توانا خبر: حدیث بهشتیان- مریم ملاکریمی فیلم: پریما قدسیعکس: زینب خدابخشیانبا دنبال‌کردن صفحه دانشکده رسانه فارس، از آخرین اخبار و اطلاعات دانشکده مطلع شوید.#دانشکده_رسانه_فارس #دانشگاه_علمی_کاربردی #انجمن_علمی_خبرنگاری
10:14 - 28 مهر 1404

1 واکنش
75٫9k بازدید