خدمات رایگان دامپزشکی در مناطق محروم

سازمان دامپزشکی کشور همزمان با هفته جهاد کشاورزی و در راستای حمایت از تولیدکنندگان روستایی و محرومیت‌زدایی، با بسیج نیروهای تخصصی خود ۴۶ اردوی جهادی را در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور برگزار کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، فرهاد کیخا مسئول هماهنگی اردوهای جهادی سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: اردوهای جهادی سازمان دامپزشکی با تکیه بر روحیه خدمت‌رسانی بی‌منت و با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی، کاهش خسارات اقتصادی ناشی از بیماری‌های دامی و تأمین امنیت غذایی پایدار در مناطق صعب‌العبور و محروم کشور برگزار شد.وی با تأکید بر ابعاد این اقدام جهادی اظهار داشت: در طول هفته جهاد کشاورزی، بیش از ۴۶ اردوی جهادی در ۱۱ استان کشور سازماندهی و اجرا شد که در جریان آن بیش از ۵۱ هزار رأس دام علیه بیماری‌های واگیردار دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند.کیخا در تشریح خدمات ارائه‌شده توسط تیم‌های تخصصی و داوطلب سازمان دامپزشکی تصریح کرد: در این اردوها، علاوه بر انجام عملیات واکسیناسیون، خدماتی نظیر سم‌پاشی اماکن دامی، معاینه و درمان دام‌ها و همچنین ارائه آموزش‌های لازم به دامداران در زمینه بهداشت دام و روش‌های پیشگیری از بیماری‌ها نیز انجام شد.
مسئول هماهنگی اردوهای جهادی سازمان دامپزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اثرات این برنامه‌ها بیان داشت: حضور کارشناسان دامپزشکی در مناطق روستایی و عشایری، علاوه بر ارائه خدمات تخصصی، امکان شناسایی دقیق‌تر چالش‌های بهداشتی دامداران را فراهم می‌کند و به برنامه‌ریزی بهتر برای پیشگیری از بیماری‌ها و حمایت از تولیدکنندگان کمک می‌کند.وی خاطرنشان کرد: این اردوها بخشی از برنامه‌های مستمر سازمان دامپزشکی کشور برای حمایت از تولیدکنندگان و ارتقای سطح بهداشت دام در مناطق کمتر برخوردار است و تلاش می‌کنیم دامنه این خدمات در آینده نیز گسترش یابد.
21:37 - 31 خرداد 1405

1 إعادة النشر2 التفاعل
10k من المشاهدات