وام ۶۰ میلیونی برای زوج‌های دانشجو

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان جهاددانشگاهی با تأکید بر اینکه تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی ازدواج دانشجویان جنبه حمایتی و انگیزشی دارد، گفت: زوج‌های دانشجو در قالب طرح «عقیق عشق» می‌توانند در مجموع تا ۶۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وبدا، افسانه بیات با اشاره به تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی ازدواج دانشجویان اظهار کرد: این رقم، هرچند چندان بالا نیست، اما نمادی از حمایت از دانشجویان به شمار می‌رود. در شرایط اقتصادی کنونی، روشن است که هزینه‌های ازدواج و آغاز زندگی مشترک بسیار فراتر از این میزان است، با این حال نگاه ما به این تسهیلات، حمایتی و انگیزشی است.وی ادامه داد: هدف از ارائه این تسهیلات، پوشش کامل هزینه‌ها نیست؛ بلکه می‌خواهیم به دانشجویان اعلام کنیم که نهادهای حامی در کنار آن‌ها هستند و برای آغاز این مسیر مهم، حمایت‌هایی هرچند محدود اما هدفمند در نظر گرفته شده است. این تسهیلات را گامی کوچک اما مؤثر در کاهش دغدغه‌های اولیه می‌دانیم.ازدواج دانشجویی؛ مزایایی فراتر از مسائل مالیمدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان جهاددانشگاهی در ادامه به مزایای ازدواج دانشجویی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مزایای ازدواج در دوران دانشجویی، هم‌مسیر بودن و وجود اهداف مشترک میان زوج‌ها است. دانشجویانی که در یک فضای علمی و فرهنگی مشترک با یکدیگر آشنا می‌شوند، معمولاً شناخت عمیق‌تری از ارزش‌ها، نگرش‌ها و اهداف یکدیگر پیدا می‌کنند.وی افزود: ازدواج دانشجویی می‌تواند باعث تقویت مسئولیت‌پذیری و شکل‌گیری یک زندگی هدفمند در کنار تحصیل شود. زوج‌های دانشجو می‌توانند پس از ازدواج، عملکرد تحصیلی بهتری داشته‌ باشند و با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، هم به تحصیل و هم به زندگی مشترک خود برسند.
مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران با اشاره به سومین دوره طرح «عقیق عشق» تصریح کرد: در شرایطی که برخی جوانان به دلیل مشکلات مالی از ازدواج فرار می‌کنند یا آن را به سال‌های دور موکول می‌کنند، سیاست‌های حمایتی مانند طرح «عقیق عشق» می‌تواند آنان را ترغیب کند که ازدواج را به تأخیر نیندازند.ازدواج آسان؛ ضرورتی که نباید فراموش شودبیات با انتقاد از فرهنگ تجمل‌گرایی در ازدواج تأکید کرد: یکی از رسالت‌های اصلی طرح «عقیق عشق»، ترویج فرهنگ ازدواج دانشجویی آسان و پرهیز از هزینه‌های غیرضروری است. ازدواج دانشجویی می‌تواند الگویی از یک ازدواج ساده، آگاهانه و پایدار باشد و نشان دهد که می‌توان بدون تحمیل هزینه‌های سنگین، زندگی مشترکی شاد و موفق را آغاز کرد.مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران بیان کرد: حمایت از ازدواج دانشجویی، سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است. دانشجویان امروز، مدیران و خانواده‌های فردای این مرز و بوم هستند و هر اندازه در مسیر تسهیل زندگی آنان سرمایه‌گذاری کنیم، در واقع برای آینده‌ای پایدارتر و جامعه‌ای مستحکم‌تر گام برداشته‌ایم.وی اظهار کرد: امیدواریم این تسهیلات، هرچند محدود، بتواند حمایتی برای ساختن زندگی‌های مشترک موفق باشد و پیامی به دانشجویان ارسال کند؛ مبنی بر اینکه مسیر ازدواج در دوران تحصیل، مسیری ممکن و ارزشمند است.جزئیات ثبت‌نام و شرایط دریافت تسهیلاتمبلغ این تسهیلات ۳۰ میلیون تومان است. چنانچه زوجین هر دو دانشجو باشند، میتوانند صورت جداگانه این تسهیلات را دریافت کنند که در مجموع مبلغ تسهیلات به ۶۰ میلیون تومان برای زوجین دانشجو می‌رسد.
دانشجویان واجد شرایط می‌توانند از روز ۲۸ اردیبهشت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) تا عید سعید غدیر، نسبت به ارائه مدارک و ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به کانال صندوق در ایتا و بله به نشانی @isfa_۱۳۷۷ مراجعه کنند.
22:09 - 28 اردیبهشت 1405
جامعه
سلامت




27 پاسخ

@Farshad_shakerifar28 اردیبهشت 1405
واااااای چه قدر زیاد!!!!! ورشکست نشن یه وقت !!!

@Nima_Nikjoo28 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
اگه هر شب نیمرو ( ۲ عدد ) با دو پیمانه برنج بخورن این پول دو هفته‌ای تموم میشه ، کیو مسخره کردین ؟!

تصویر نمایه‌ی ‌کاوه‌
@Phoenix198428 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
اگر ۲۰۰ نفر مهمان برای شب عروسی و شام‌دادن دعوت کنین،با این پول کارتون راه میوفته

تصویر نمایه‌ی ‌سلمان محمدی‌
@SindoubleMim28 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
واجد شرایط از نظر این صندوق ینی کمتر از 24 ماه از عقدت گذشته باشهحتما دانشگاه های خاصی باید دانشجو باشی که عموما دولتی‌اند(علم و فرهنگ ، علوم پزشکی تهران ،شهید بهشتی، علامه طباطبایی ،امیرکبیر و صنعتی اصفهان) به همراه دانشگاه های دولتی ۷ استان دیگرچک صیادی + فیش حقوقی + حکم کارگزینی+ کسر از حقوق ه…نمایش بیشتر

تصویر نمایه‌ی ‌سلمان محمدی‌
@SindoubleMim28 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
عقیق عشق ، انگیزشی و حمایتی... اره ارواح عمه‌ی دومادشون

@Rdhsyny28 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
انقدر تسهیلات به ما ارائه ندین دیگه جا نداریم

@user17783528756928 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
خیلی خوبه هر روز یه طنز جدیدی تو این خراب شده راه میندازن 60 تومن رو با کلی ضامن و دوندگی برید بگیرید باهاش یه کیسه برنج و چند تا مرغ و روغن و چند کیلو نخود لوبیا برا یه ماه بخرید باقیش هم از گرسنگی بمیرید احمقانه ترین کار توی این مملکت ازدواج هست

@LAWYER200028 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
یانیزا بلععع

تصویر نمایه‌ی ‌تقی معمولی‌
@ordinary_taghi28 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
نیت صندوق خوب و قشنگه ولی آخه ۳۰ تومن؟درسته منابع محدوده ولی خب این بیشتر اهانت‌آمیزه تا به گفته شخصی که ازش نقل قول شده انگیزشی

تصویر نمایه‌ی ‌رسانه پویش های مردم ایران‌
@NewIran28 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
پویش جدید یک سوال مهم نیست بلکه یک درک عمیقی میتونه ایجاد کنه.آیا جامعه ما درک درستی از دمکراسی دارد؟آیا حاضریم افکار کهنه را دور بریزیم و فکر کنیم؟#اینترنت_را_وصل_کنید https://farsnews.ir/NewIran/1779135183488242664
سوال

آیا در ایران باستان ازدواج با محارم رواج داشته است یا نه ؟

در تاریخ موارد زیادی به ازدواج با محارم در ایران قبل از اسلام اشاره شده است مثل ازدواج کمبوجیه با خواهرانش حتی در شاهنامه فردوسی هم مواردی به آنها اشاره شده است : مثل داستان سودابه که به همسرش کیکاووس پیشنهاد میدهد سیاوش با یکی از دخترانش که خواهر ناتنی سیاوش هستند ازدواج کند یا ازدواج همای چهرآزاد با پدرش بهمن که فردوسی به آن اشاره کرده‌است هدف از این پرسش این است تا مخاطب اندکی تفکر کند و از خودش بپرسد واقعاً وضعیت ایران قبل از اسلام چگونه بوده است که با ظهور اسلام همه ایران به سرعت دین اسلام را پذیرفتند.آیا واقعاً اثر شمشیر بوده است یا فساد طبقه پادشاهی و مذهبی عامل اقبال ایرانیان به اسلام بوده است

0
100
گزارش از مطالبه

@Okay202629 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
زیاد نیست؟!معادل حقوق یک ماهه

@amirMr29 اردیبهشت 1405
۳۰ میلیون ریال کمهفکر کردین شوخی میکنم؟بله شوخی کردم :)

تصویر نمایه‌ی ‌Abbasam‌
@Abbasam29 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
ورشکست نشین یه وقت ۶۰ میلیون تومان!

@user170910006568177720129 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
این عدد ده سال پیش به درد می‌خورد.

@ahmadakh29 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
وام فرزندآوری رو بدید بعدبچم شد 19 ماهه هنوز ندادید

@user17786306766529 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
یک صفر باید اضافه کنید تا دانشجو برای ازدواج و فرزندآوری و تولیدمثل انگیزه پیدا کند

تصویر نمایه‌ی ‌Spec‌
@NotConnected29 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
با ۶۰ میلیون حلقه هم نمیشه خرید

@Sahel2029 اردیبهشت 1405
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  22 بهمن 1404

یکپارچه و یکسان سازی و نظارت بر حقوق ها و پاداش ها و قراردادهای سازمان های خصوصی و دولتی و خصولتی به طوری که تفاوتی بین حقوق کارگر و کارمند و مدیر نباشد.
مطالبه

یکسان‌سازی حقوق مدیران با کارمندان و کارگران

دقت کنید سالهاست نجومی بگیران علاوه بر حقوق های نا متعارف به خود پاداش های نجومی هم می‌دهند!!!! جالب اینجاست خیلی از این پاداش ها و حقوق ها به خاطر قوانین بورسی اعلام می‌شود و به طور قانونی خودشان برای خودشان امضا می‌زنند و تصویب می‌کنند!!!!!!!!!! چه شد کارمان به اینجا رسید؟؟؟! درخواست دارم تمام حقوق ها و پاداش ها یکپارچه شود و حتی الامکان به طور کلی پاداش ها حذف شوند و حقوق ها به صورت یکسان پرداخت شود. آن کارگر و کارمند چنان زحمتی می‌کشد که محال است مدیر حاضر باشد جای خودش را با او عوض کند! پس چرا باید حقوق مدیران از کارگران و کارمندان بیشتر باشد؟ بر عکس اگرم قرار بر دادن حقوق بیشتر باشد به کارگر و کارمند باید حقوق بیشتری داد.چون تصمیمات همان مدیران وضع شرکت ها و سازمان ها را به این ناترازی رسانده است. مدیران شرکت ها و بانک ها و شرکت ها و سازمان های دولتی و خصولتی تا به حال چه گلی به سر سازمان و کشور و شرکت های زیر مجموعه زدند که باید اینهمه حقوق نجومی بگیرند و پاداش های نامتعارف بگیرند و برای خود کف بزنند و بار ناترازیشان هم همان کارگران و کارمندان با تورم و گرانی باید بدهند. مگر مدیران و مسئولان برای خدمت به مردم و کشور نیامده اند ؟ پس چرا اینهمه در پاداش و حقوق نجومی خودشان را غرق کرده اند و سهامدار و یا مردم باید تاوان آن را بدهند؟ پاداش برای چه؟حقوق نجومی بابت چه؟ همین رویه خراب و فساد زا باعث کسر بودجه شده است. به گفته خود دولت نزدیک به همه بودجه کشور خرج حقوق و کاغذ بازی می‌شود.!!! آخه مگر می‌شود و مگر داریم؟ هیات مدیره ها خودشان می‌نشینند و جلوی دوربین پاداش و حقوق تصویب می‌کنند و خرج خود می‌کنند آنهم از جیب بیت المال در شرکت ها و سازمان های دولتی و از جیب سهامدار در شرکت ها و نمادهای خصوصی یا خصولتی!!!! افراد با هم لابی می‌کنند تا از بودجه و پول صندوق ها پول بیشتری به جیب بزنند!! کسی فکر کارایی و مولد سازی سازمان زیر مجموعه و زیردستش نیست و فقط،شعار مولد سازی می‌دهد و دانش بنیان دانش بنیان می‌کنند و دائم لابی می‌کنند تا پول بیشتری بگیرند و پنهان و آشکارا در حال خوردن پول ها هستند. برداشت غیر مجاز (دزدی)را ، حقوق و پاداش نام نهادند و شیک و مودبانه در حال برداشت هستند.انهم به اسم قانون و با صورت قانونی!!!! حال بماند چه حجم از زیر میزی ها و ساخت و پاخت ها و قرار دادها را طوری مهندسی می‌کنند که همه به جیب نامبارکشان سر ریز می‌شود. مسابقه گذاشتند برای گرفتن پول بیشتر در حالیکه باید برای کارایی شرکت و سازمان مسابقه ایجاد کنند . قرار داد پشت قرار داد چه از نوع باشگاهی و ورزشی چه از نوع اقتصادی و در آخر این قراردادها را کسی نیست بررسی کنند که نتایجش چه میشود و چه کسانی برلی چه و چطور و بابت چه این حجم قراردادها را بسته اند و سودش و یا ضررش به نفع چه کسی است یا چه کسی پاسخگوی آن است. سازمان ها اکثرا ناتراز و نا کارا و در حال تولید تورم و بوروکراسی هستند و تمام این پول ها آشکارا و پنهان در انبوه این بوروکراسی در جیب مدیرانی می‌رود که فقط به جیب خود و اطرافیانشون فکر می‌کنند. هر کسی در سازمانی مدیر می‌شود تمام توان خود را به کار می‌برد تا بیشتر حقوق و پاداش بگیرد و سازمان زیر مجموعه خود را چپاول کند. مثلا هیات مدیره های بانک ها پاداش های نجومی برای خود در مجمع عمومی تصویب میکنند!!!!. گویا این مجمع ها شده تصویب پاداش،های نجومی از جیب مردم و سهامدار خرد.گویا نجومی بگیری قانونی و عادی شده است.!!!آنهم برای افراد خاص!دلیل خالی شدن صندوق های بانک ،بیمه و توسعه و هر صندوق دیگر گذاشتن افرادی است که به خود خدمت میکنند نه به مردم و سازمان مربوطه اشان. بهتر آن است که مثل نقل و انتقالات بانکی که توسط سامانه یکپارچه بانک مرکزی رصد میشود حقوق ها و پاداش ها نیز توسط این سازمان رصد و ثبت شود و در مرحله بعدی کلیه حقوق ها یکپارچه و یکسان‌سازی شود و در مرحله بعد حقوق ها و پاداش های نامتعارف از مدیران پس گرفته شود و به بیت المال برگردد. در مرحله اخر هر مدیر در هر سازمانی که بوده اگر تصمیماتش اشتباه بوده و یا مفید نبوده از پول بازنشستگی او کسر گردد و اموال نامشروع او به بیت المال برگردد تا کسی جرات نکند صندوق ها را خالی کند و برای خود پاداش و حقوق نجومی تصویب کند. تمام این حقوق ها که باید صرف ساخت کشور می‌شد و پروژه های نیمه تمام را بهداتمام میرساند. هر کسی حقوق یا پاداش و یا حق بیمه غیر متعارف گرفته باید پولش از او پس گرفته شود و توسط افراد پاکدست به بخش تولید واقعی برسد. حقوق مدیران را با کارگران و کارمندان یکپارچه و یکسان کنید تا ببینید چگونه آحاد مردم پشت شما نماز خواهند خواند. عدالت را برگردانید و دست مدیران را از،صندوق ها و پاداش ها کوتاه کنید. خدای متعال بابت اعمالتان پاداشش را خواهد داد انشالله

سازمان بازرسی کل کشور، قوه قضائیه، دولت مجلس وزیر اقتصاد، رئیس جمهور، یا وزارت کار و رفاه اجتماعی یا سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی کشور

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه