امام حسن(ع) صلح نکرد! آتش بس در شرایط اضطرار بود. کسی نیامد برای امام حسن(ع) بجنگد!

استاد حسن رحیم پور ازغدی:🔷 آتش بس فقط متعلق به امام حسن علیه السلام نبود. آتش بس متعلق به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) باهم بود.🔹امام حسن (ع) فراخوان داد در مسجد با مردم صحبت کرد و به آنها فرمود انتخاب کنید که صلح کنید و نکبت در دنیا و جهنم در آخرت را بدست آورید یا بجنگید و جهاد کنید و سعادت در دنیا و آخرت را بدست آورید. مردم رسماً گفتند جنگ نمی‌خواهیم! کجا مردم ما اینطور هستند؟🔹امام حسن(ع) به معاویه نامه نوشت که والله تا نابود کردنت خواهم جنگید. معاویه نامه سرداران امام حسن(ع) را برای ایشان ارسال کرد و نوشت این نامه از طرف سرداران شما است. با کدام سپاه می‌خواهید با من بجنگید؟🔹هنگام حمله معاویه امام حسن علیه السلام سه سردار را یکی بعد از دیگری به میدان فرستاد تا جلوی لشکر معاویه را بگیرند اما هر سه به معاویه پناهنده شدند.🔹کدام یک از سرداران نظامی ما این گونه هستند که وضعیت امروز را به احوالات امام حسن علیه السلام تشبیه می‌کنید؟‎@EnqelabStreetTV
۲۴ MB
17:21 - 3 تیر 1405

1 واکنش
21٫5k بازدید