ابوظبی برداشت پول میلیاردرها را ممنوع کرد

بانک مرکزی ابوظبی برداشت بیش از ۱۰۰ هزار درهم از حساب‌های شخصی را به طور کامل ممنوع کرد. این اقدام برای جلوگیری از خروج سرمایه میلیاردرها و مشاهیر دبی صورت گرفته است.
گروه اقتصادی خبرگزاری فارس؛‌ منابع خبری از صدور یک دستورالعمل بی‌سابقه از سوی بانک مرکزی ابوظبی خبر می‌دهند که نشان از عمق بحران مالی و بی‌اعتمادی شدید در این شیخ‌نشین دارد.بر اساس این دستورالعمل که به طور کامل و بدون هرگونه استثنا اجرایی می‌شود، برداشت هرگونه وجه نقد بیش از ۱۰۰ هزار درهم (حدود ۲۷ هزار دلار) از حساب‌های شخصی در سراسر امارات ممنوع اعلام شده است.
.دلیل اصلی این اقدام عجیب که در تاریخ مالی امارات بی‌سابقه است، «جلوگیری از خروج سرمایه» توسط مشاهیر، تجار و میلیاردرهای دبی اعلام شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از ثروتمندان مقیم امارات در روزهای اخیر تلاش گسترده‌ای برای انتقال دارایی‌های خود به خارج از کشور آغاز کرده‌اند، موضوعی که بانک مرکزی ابوظبی را وادار به بستن دریچه خروج سرمایه کرده است.نکته قابل تأمل دیگر، سرنوشت وجوه مازاد بر سقف تعیین‌شده است. بر اساس این دستورالعمل، تمامی وجوهی که مشتریان قادر به برداشت آن نیستند، در بانک مرکزی تجمیع و توقیف می‌شود.بانک مرکزی این اقدام را تحت عنوان «حفاظت از اموال» مشتریان توجیه کرده است، اما کارشناسان اقتصادی این اقدام را مصداق بارز «توقیف اجباری دارایی‌ها» و نشانه‌ای از ناامیدی مقامات اماراتی از کنترل اوضاع می‌دانند
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که امارات متحده عربی در هفته‌های اخیر به دلیل مشارکت در جنگ علیه ایران، هدف حملات متعددی قرار گرفته و زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی آن آسیب دیده است.به نظر می‌رسد ترکیب حملات نظامی و متعاقب آن ناامنی سرمایه‌گذاران، باعث شکل‌گیری یک «ران بر بانک» خاموش در میان ثروتمندان اماراتی شده و مقامات این کشور را مجبور به اتخاذ تدابیر شدیدالحن کرده است.کارشناسان معتقدند این تصمیم که عملاً به معنای «حبس سرمایه» در داخل کشور است، می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری برای آینده اقتصادی امارات داشته باشد و اعتبار این کشور به عنوان یک مقصد امن برای سرمایه‌گذاری خارجی را برای همیشه تخریب کند.#اموال_امارات
15:27 - 17 فروردین 1405
اقتصاد
اقتصاد کلان




44 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌دانشجو‌
@For_Khamenei17 فروردین 1405
در پاسخ به
بهترین زمان برای نابود کردن سرمایه های دشمن در امارات صهیونیستی این فرصت را نباید از دست داد.

تصویر نمایه‌ی ‌رضا پویا‌
@poyan136917 فروردین 1405
در پاسخ به
امارات ، کویت و اسرائیل سه مبدا اصلی حملات به ایران است باید بشکل برنامه ریزی شده و ممتد زیر ضرب دائمی باشند

@Kmkmkm17 فروردین 1405
اینجا هم بانک یه تومن پول میده بهت۱۰ دلار در برابر ۲۷۰۰۰ دلاراین اخبارو کار میکنین که مردم فکر نکنند فقط ما بدبختیم؟ یه روز میزنین #اینترنت اسرائیل قطع شد الانم که میگید بیشتر از ۱۰۰۰۰۰ درهم پول نقد نمیتونند برداشت کرد

@YEKTAIII4417 فروردین 1405
در پاسخ به
این پول ها باید در بانک ها بماندبه زودی بعد دفن تروریست های یهودی آمریکایی برای اخذ غرامت به ایران برداشت میشه:)

تصویر نمایه‌ی ‌علی پارساپور‌
@aliparsapour17 فروردین 1405
جالبه، عملاً دارد پول سرمایه‌گذاران را از چنگشان خارج می‌کند

@user170910141149352977117 فروردین 1405
خیلی از کارکنان مدرک دکتری دارند اما چون هیات علمی نیستن باید حکمشون ۲۵ تومن باشه و یک هیات علمی متوسط ۲۰۰ میلیون حقوق بگیره؟! این کجای عدالته؟اکثرا مردم کارمند عادی هستند چرا انقدر تحت فشار باشن؟‪https://farsnews.ir/user177504720931/1775051181649276817‬

تصویر نمایه‌ی ‌بهروز حسین زاده‌
@News_ir17 فروردین 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌بهروز حسین زاده‌
بهروز حسین زاده

@News_ir  •  17 فروردین 1405

تبعات نابودی اسکادران میلیون دلاری آمریکا

انهدام اسکاداران میلیون دلاری و جزغاله شدن سربازان و خلبانان آمریکایی سوژه رسانه های جهان شد.
۲ MB

نمایش گزارش


@user170910141149352977117 فروردین 1405
به جای اینکه در جنگ و مشکلات عدیده ی اقتصادی مردم حقوق کارکنان دولت بیشتر افزایش بدن ، بودجه ی نیروی نظامی رو افزایش بدن تا بهتر از کشور دفاع بشه، پول هارو خرج بی مورد ترین و تبعیض آمیزترین موضوع می‌کنن که فقط نارضایتی اجتماعی رو افزایش میده؟!https://farsnews.ir/user177504720931/1775051181649276817

این خبر حذف شده است.


تصویر نمایه‌ی ‌شهروند ایران‌
@Shahrvand_e_iran17 فروردین 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌شهروند ایران‌
شهروند ایران

@Shahrvand_e_iran  •  15 فروردین 1405

پیشنهادها

بسته شدن تنگه باب‌المندب در صورت استمرار تخریب زیرساخت‌های ایران

مسولین محترم در نظر داشته باشند که طی همکاری و اعلام آمادگی رزمندگان غیور و توانمند یمنی، درصورت عدم عقب نشینی چندباره رئیس جمهور معلوم الحال آمریکا در خصوص تخریب زیرساخت ها ، طی بیانه ای اعلام گردد که در صورت بروز هر گونه استمرار، اقدام و شرارتشان تنگه باب المندب نیز به مدت نا معلومی مسدود میگردد و در صورت لزوم اقدام عملی صورت میگیرد. با توجه به احتمال عقب نشینی ، چند ساعت قبل از زمان اعلامی هم در معادلات تاثیرگذار خواهد بود. ما به تدبیر شما باور داریم و این صرفا یک پیشنهاد است.

جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی،، دکتر عراقچی وزیر محترم امور خارجه

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌آدرین رآد‌
@Adi_r17 فروردین 1405
در پاسخ به
مشاری الراشد العفاسی قاری کویتی گفتهما از حمله به ایران و کشتن رهبری و دختران مدرسه ای و عموم مردم کافر ایران حمایت می کنیم و از برادران آمریکایی و اسراییلی در خاک خود پذیرایی مینماییم.این قاری همون قرآن سر نیزه معاویه استنسل ابوسفیانقاتلین علی ابن ابیطالب و حسنینبزنید خانه و خودش ویران شود.

تصویر نمایه‌ی ‌جان نثار ایران‌
@user17734720997317 فروردین 1405
این ابوقراضه حالا کجای هست ؟

تصویر نمایه‌ی ‌آدرین رآد‌
@Adi_r17 فروردین 1405
در پاسخ به
خ خ

تصویر نمایه‌ی ‌آدرین رآد‌
@Adi_r17 فروردین 1405
در پاسخ به
حالا بگید حاکم دبی بره از بالای برجش بپره و بازی کنه و لذت ببره

تصویر نمایه‌ی ‌203***8‌
@ommateemam17 فروردین 1405
این دزدی و خیانت در امانت است و جزو رفتار صهیون است...

تصویر نمایه‌ی ‌بصیر مهدی بیرق‌دار‌
@Basir051Mahdi17 فروردین 1405
در پاسخ به
نظام بانک‌داری شیخ‌نشین‌های حاشیه‌ی خلیج فارس هم نسبت به مردم عادی و خانواده‌ی الیگارش‌های کشور استاندارد دوگانه دارند؟ ای کاش کمی از سرمایه‌هایی که جماعت نانجیب‌زاده‌ی موسوم به آقازاده، حرام لهو و لعب کردند، برای آبادانی کشور و رفاه ملّت دپو می‌شد و همچنین ارزانی نیروهای جهاد اقتصادی و نظامی می‌شد

@k22Qz17 فروردین 1405
در پاسخ به
.

تصویر نمایه‌ی ‌امیر شاهدار1:20😭‌
@Yaheidarkarar17 فروردین 1405
در پاسخ به
منابع گازی و نفتی و شرکت های بزرگ سرمایه گذاری امارات اهداف خوبی هستن برای زدن

تصویر نمایه‌ی ‌هیچ چیز جز ایران ارجح نیست‌
@user17754200119017 فروردین 1405
در پاسخ به
یه لحظه انقدر رفتم تو بحر خبر یادم رفت دارم خبرو از یه خبرگذاری داخلی میخونم یهو رفتم کامنتارو خوندم مغزم روشن شد