فارس من| کارمندان دانشگاه فرهنگیان: ساختار حقوق اصلاح شود
جمعی از کارمندان دانشگاه فرهنگیان خواستار اصلاح ساختار حقوق و مزایا شدند.
گروه آموزشوپرورش: جمعی از کارمندان دانشگاه فرهنگیان با ثبت پویشی در سامانه فارس من خواستار اصلاح ساختار حقوق و مزایا در این دانشگاه شدند.در متن درخواست کارمندان غیر هیئتعلمی دانشگاه فرهنگیان کشور در اعتراض به تبعیض در نظام پرداخت آمده است: «در روزهایی که ایران اسلامی در تب و تاب شرایط حساس منطقهای و در سوگ فرزندان شهید خود بهسر میبرد، و در حالی که بدنه اجرایی دانشگاهها در آستانه سال نو، بار سنگین مسئولیتهای پایان سال را بر دوش میکشند، صدور مصوبه افزایش ۷۵ درصدی حقوق اعضای هیئت علمی، نه یک تصمیم اداری، که تیر خلاصی بر پیکر نیمهجان «عدالت سازمانی» بود.چگونه است که برای افزایش نجومی حقوق یک صنف خاص، بودجه و اراده کافی در کمترین زمان ممکن فراهم میشود، اما وقتی نوبت به مطالبات برحق و قانونی کارمندان از جمله فوقالعاده ویژه، همسانسازی واقعی با وزارت بهداشت و تعیین تکلیف آییننامه استخدامیمیرسد، خزانه دولت خالی و قوانین، غیرقابل انعطاف مینمایند؟* ۹ درخواست برای عدالت در حقوقلذا موارد ذیل به عنوان مطالبه جدی مطرح میشود.۱_همترازی ۸۰ درصدی حقوق کارمندان با مدارک تحصیلی برابر با طبقات علمی و سوابق استخدامی اعضای هیئتعلمی ذیل جدول افزایش حقوق کنونی طبق ماده ۸ نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و مطابق با رأی عمومی دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه ۱۳۲۴ مورخ ۹۷.۵.۱۶ ۲- اعمال ضریب افزایش فوقالعاده ویژه به میزان ۵۰ درصد مطابق بخشنامه ترمیم حقوق سال ۱۴۰۱ که تاکنون محقق نشده است. ۳_تفکیک حقوق کارمندان با اعضای هیئتعلمی در ردیف بودجه دانشگاهها در سازمان برنامهوبودجه که باعث شده است میانگین حقوق دریافتی در دانشگاهها با ادغام این دو قشر و احتساب میانگین درآمدی رقمی بالاتر از میزان واقعی دریافتی کارکنان اعلام شود.۴_همسانسازی حقوق اعضای اداری و کارمندان دانشگاه با کارمندان دانشگاههای علوم پزشکی همچون قانون همسانسازی اعضای هیئتعلمی این دو وزارتخانه در جهت التیام دردهای چندین ساله و تضییع حقوق آنان در سالهای متمادی.۵_صدور احکام جدید کارمندان متناسب با درخواستهای بهحق و گفته شده در ردیفهای فوق در کمترین زمان ممکن مطابق با احقاق حقوق حقه آنان.۶_درخواست حضور یکی از کارمندان منتخب دانشگاه با حق رأی در هیئت امنا.۷- هرگونه افزایش حقوق کارکنان مشمول کسور بازنشستگی شود.کارمندان دانشگاه فرهنگیان همراستا با سایر کارمندان دانشگاههای کشور، ضمن حمایت، همراه تصمیمات شورای صنفی مرکزی کارمندان کشور خواهند بود.۸ـ هر نوع امتیازی اعم از تسهیلات قرضالحسنه و غیره که صرفاً برای اساتید در نظر گرفته میشود به صورت عادلانه، شایسته است که برای کارمندان هم لحاظ شود.۹- تمامی افزایشها مثل رتبه ممتازی و فوقالعاده سختی کار و سایر افزایشیها در احکام کارکنان باید در احکام بازنشستگی نیز اعمال شود».
یکی از امضاکنندگان این پویش به خبرنگار فارس گفت: ما سالهاست تفاوت و تبعیض را حس میکنیم و این بسیار احساس بدی است. نمیگوییم امتیاز ندهند اما نه بهگونهای باشد که تفاوت بسیار زیاد ایجاد میشود. یکی دیگر از امضا کنندگان این پویش اظهار کرد: کارمندان دانشگاه از نظر علمی پایین نیستند و اکثرا مدرک دکترا دارند و اینکه تفاوت فاحش در حقوق و مزایا با اعضای هیئتعلمی داشتهباشند، بسیار دردناک است.خبرنگار فارس این موضوع را از مسئولان دانشگاه فرهنگیان و آموزشوپرورش پیگیری میکند.پایان پیام/#کارکنان_دانشگاه_فرهنگیان#حقوق_و_مزایا_دانشگاه_فرهنگیان 23:56 - 8 اردیبهشت 1405