رمزگشایی از اهانت بی‌سابقه وزیر ترامپ به مردم ایران

اظهارات بی‌ادبانه وزیر خزانه‌داری آمریکا اسکات بسنت پرده از ۴ حقیقت در رابطه ایران و آمریکا بر می‌دارد.
۵ MB
گروه اقتصادی خبرگزاری فارس؛ اسکات بسنت، وزیر خزانه‌داری دولت ترامپ، در اظهاراتی گفته است که «لغو تحریم‌های نفتی ایران مثل دادن هویج به آنهاست... این یک هویج است که ما همیشه میتوانیم آن را پس بگیریم. ما میخواهیم آنها ببینند که نداشتن تحریم‌ها چه حسی دارد.»این جملات، اقرارنامه‌ای راهبردی و ناخواسته‌اند. درست به همین دلیل باید زیر پوست این اهانت را شکافت و شیوه مواجه آمریکا را شناسایی کرد.نگاه ارباب و برده‌ای که همیشه خاکستر شدهاظهارات بسنت همان نگاه بالابه‌پایینی است که در برابر ملت ایران بارها آزموده شده و هر بار با سر به صخره کوبیده شده است.چنگیز را به یاد آورید که با شمشیر آمد، اما نوادگانش شاگرد خط و فرهنگ پارسی شدند. صدام را ببینید که با تکبر، ایران را «کلنگی» خواند و آخرش در سوراخی تاریک، پریشان و بدبخت به پایان رسید. روسای جمهور پیشین آمریکا هم آرزوی زانو زدن این ملت را به گور بردند.ملت ایران ثابت کرده است هر کس با چنین نگاهی وارد شده، سرنوشتی بهتر از آن متکبران نداشته است. هویج‌بازی آقای بسنت، تکرار همان توهم کهنه است.اعتراف رسمی به بدعهدی«این یک هویج است که ما همیشه می‌توانیم آن را پس بگیریم.» وزیر خزانه‌داری آمریکا بی‌آنکه بخواهد، دقیقاً همان چیزی را فریاد می‌زند که ایران سال‌هاست میگوید: وعده‌های آمریکا تضمین ندارد و هر امتیازی یک تله است. برجام یک کلاس درس تمام‌عیار بود؛ تحریم‌ها را لغو کردند، ایران به تعهداتش عمل کرد، اما با یک امضای ترامپ همان هویج را قاپیدند و تحریم‌ها را چندلایه‌تر برگرداندند. حالا خودشان میگویند «همیشه می‌توانیم پس بگیریم».
مذاکره، ادامه همان جنگ اقتصادی با طعم هویجبسنت پرده از یک واقعیت تلخ برمی‌دارد، در قاموس آن‌ها، جنگ و مذاکره دو لبه‌ یک قیچی برای فلج کردن اقتصاد ایران‌اند. صریح میگوید که آنچه با فشار حداکثری و جنگ تحریمی نتوانستند بگیرند، حالا در پوشش مذاکره و «هویج» نشانه گرفته‌اند. یعنی مذاکره برایشان ابزار صلح نیست، تغییر میدان نبرد است؛ از میدان تحریم مستقیم و جنگ به میدان تطمیع فریبنده. آنها نیامده‌اند توافق کنند، آمده‌اند کاری کنند که جنگ اقتصادی شکستخورده‌شان را با یک مکانیزم روانی جدید به سرانجام برسانند.هویج نفتی، تله شکستن محور ایران و چینلغو موقت تحریم‌های نفتی، هویجی نیست که از سر گشاده‌دستی جلو ایران گرفته باشند. هدف، تنفسی مصنوعی و کنترل‌شده برای سست کردن پیوند راهبردی ایران و چین است. تنفسی که شیر آن در دست واشنگتن است .اگر ایران اندکی زیر چتر «مجوز نفتی آمریکا» صادرات کند، واشنگتن همزمان اهرم فشار بر پکن را برای کاهش خرید نفت از ایران تیز می‌کند و هم رشته اعتماد تهران-پکن را پنبه می‌سازد. این «تنفس» در واقع دامی است که مسیر تهویه واقعی اقتصاد ایران را نه در شرق، که در ارادهٔ یک مقام آمریکایی تعریف میک‌ند؛ همان که می‌گوید فردا آن‌ را «پس میگیرم». تاریخ نشان داده ملتی که متکبران را خاک‌نشین کرده، اهانت یک وزیر خزانه‌داری را به سخره میگیرد و از دل آن، نقشه واقعی آنها را رو می‌کند. هویجتان مسموم است آقای بسنت و ایرانی‌ها ما گرسنهٔ فریب نیستیم. #بسنت#ترامپ#اهانت
09:14 - 5 تیر 1405

3 بازنشر14 واکنش
25٫3k بازدید



29 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌علی پورسینا‌
@Poorsina2 ساعت پیش
در پاسخ به
دانمارک هم بعد هلند یک یگان آفندی و پدافندی پهبادی به منطقه فرستاده در حالیکه پیش از این مذاکرات هیچ کشوری حاضر به همکاری با امریکا نشده بود .آیا این برای امتیاز گیری در مذاکرات است یا این قماش کفتار از شکل مذاکره ضعف رو فهمیدن ؟

@user1728906188472 ساعت پیش
در پاسخ به
سکان سیاست خارجی را باید بدست جنابعالی

تصویر نمایه‌ی ‌تمدن نوین ایرانی‌
@IranianCivilisation2 ساعت پیش
در پاسخ به
دیگه اونا هم باید شکستشون‌رو یک جوری آبرومندانه کنن برای مردم خودشون. فقط ایرانه که یک عده پیروزی دیپلماتیک کشورشون رو با عربده های ضد وفاق ، به کام مردم تلخ میکنن.#حی_علی_الوفاق

@Enghelaby2 ساعت پیش
در پاسخ به
اهانت رو مسئولین خودمون به ملت کردن که به جای خونخواهی و انتقام، باهاشون دست دادن

@IraneJanJahan1 ساعت پیش
در پاسخ به
اینقدر چوب لای چرخ این توافق نکنید! برجام رو خراب کردید، این یکی رو نگه دارید. دوتا جنگ و این همه خرابی و کشته بستتون نیست؟؟ بگذارید حکومت این توافق رو درست پیش ببره اب در اسیاب اسراییل نریزید

@user17091017049141631221 ساعت پیش
در پاسخ به
اقتصاد دلاری و عدم روابط کامل با چین...

@Victor_from_God1 ساعت پیش
در پاسخ به
تمدن نوین ایرانی کم ماله کشی کن چی توهم زدید که اونا برای مصارف داخلی هست بر کسی پوشیده نیست که امثال شما غرب گدا ها ادای پیروزی در جایی رو دارید که تنگه رو ۶۰ روز بدون عوارض گذاشتید هسته ای رو برای مذاکره پیشنهاد دادید خرید گندم تراریخته و .... که حالا مونده صداش در بیاد

@user1718951551781 ساعت پیش
در پاسخ به
جالبه که یه عده برای این هویج سرودست میشکنن برجام که همه چی رو به فنا داد بسشون نیست حتی حاضرن با ترامپ برن جزیره و ... اما کاش یکم ایرانی بودید و تاریخ میخوندید : ما همیشه در تمام پادشاهیها از وطن فروش و خائن ضربه خوردیم

@user17091015095023936781 ساعت پیش
در پاسخ به
خودمان راگول نزنیم ای باز خورد اظهارات مسئولان رده بالای نظام درباره کشورهست ونیازی به تفسیر خاصی هم ندارد

@user175252393251 ساعت پیش
در پاسخ به
همان طور که پیش بینی می شد دشمن از اظهارات عاجزانه بعضی از مسئولین ناآگاه و سطحی نگر برای تشدید جنگ رسانه ای خود استفاده کرده است. هشدار داده شده بود که این نالیدن ها و اظهار نتوانستن ها و نمی شود ها قطعا در محاسبات دشمن لحاظ خواهد شد. آیا مسئولین از خواب غفلت و بی خبری بیدار خواهند شد؟

@user17091000291322612581 ساعت پیش
در پاسخ به
فارس چرا متن‌ها اینطور نوشته میشود؟ یکبار سردبیر بخوان و بعد منتشر کن

تصویر نمایه‌ی ‌203***8‌
@ommateemam1 ساعت پیش
در پاسخ به
با تعهدی که در بند یک تفاهم نامه توسط غربگراها تحمیل شد پرونده انتقام خون امام شهید وشهدای ملت،خسارت،غرامت بسته شد.

تصویر نمایه‌ی ‌اعظم نصراصفهانی‌
@A110_M3131 ساعت پیش
در پاسخ به
ما نیستیم اما کیم مذاکره کننده بوده اند که قبول کردند

تصویر نمایه‌ی ‌رحمان ۲‌
@Rahman1221 ساعت پیش
در پاسخ به
از دشمن جز دشمنی نباید انتظار داشت. ویتنام و چین و روس هم دشمن آمریکا هستند ولی تعامل هوشمندانه دارند. آنچه برای ما متفاوت شده صهیونیسم است و آرزوی نابودی اسراییل که برای ما گران تمام شده. با این رویه کم کم میرسند به این نکته که نباید ۹۰ میلیون ایرانی فدای فلسطین شود.

@user17091015271891450871 ساعت پیش
در پاسخ به
آقای همتی ، مردود در، وزارت اقتصاد ! فرموده اند : این حق انتخاب را داریم ؛ اگر نهاده های دامی و ،غیره آمریکایی ، ارزانتر باشد بخریم !؟😯😯🇮🇷☝️

@user17091000584615827841 ساعت پیش
در پاسخ به
صدهزار درود بر این تحلیل!

تصویر نمایه‌ی ‌منتظر ظهور (𝓞𝔍𝓞)‌
@webrefer1 ساعت پیش
در پاسخ به
این متن را کسانی باید بخوانند که بعد از دیپلمشان یک مدرک دانشگاهی گرفتند وتمام.نه تحقیقی، نه پژوهشی نه دانش افزایی و نه... بلکه منصب پشت منصب.

تصویر نمایه‌ی ‌سعید ..‌
@Saeed31 ساعت پیش
در پاسخ به
هویج را خودشان بخورند بلکم میزان هوش و بینایی شان زیادتر شود که دیگر از این غلط ها نکنند و شکست مفتضحانه نخورند ومثل خر در گل گیر نکنند

@SeyedALii55 دقیقه پیش
در پاسخ به
برادران مذاکراتی بشینین هویج هاتون رو بخورین شاید چشماتون سو گرفت و این همه حقارت و بازی خوردن هاتون رو دیدین