بورس آمریکا ریخت

بازارهای آمریکا در یک ریزش سنگین، تمام سودهای هفته را از دست دادند. این سقوط تاریخی که بزرگترین افت از زمان ترامپ بوده، در پی اعلام لغو دیدار با رئیس‌جمهور چین و تهدید به افزایش «عظیم» تعرفه‌ها رخ داد.
گروه اقتصادی خبرگزاری فارس؛ شاخص‌های اصلی وال‌استریت در پایان معاملات روز جمعه با شدیدترین کاهش از ماه آوریل مواجه شدند که همه سودهای هفته را از بین برد. این افت در پی تشدید تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین رخ داد.شاخص داوجونز نزدیک به ۹۰۰ واحد (معادل ۲.۴ درصد) افت کرد.شاخص Nasdaq بیش از ۳.۵ درصد کاهش یافت.شاخص S&P 500 نیز ۲.۵ درصد افت را تجربه کرد.سهام «کوالکام» به دنبال آغاز یک بررسی انحصاری توسط چین، حدود ۷ درصد سقوط کرد.دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در پستی در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» اعلام کرد که به دلیل وضعیت فعلی، دیدار برنامه‌ریزی شده خود با «شی جین پینگ»، رئیس‌جمهور چین را در حاشیه اجلاس APEC لغو کرده است.او همچنین از اعمال «افزایش عظیم» تعرفه‌ها بر محصولات چینی وارداتی به آمریکا به عنوان یکی از گزینه‌های در دست بررسی خبر داد.این اظهارات، نگرانی‌ها از شعله‌ور شدن مجدد جنگ تجاری بین دو بزرگترین اقتصاد جهان را برانگیخت و بازارها را تحت تأثیر قرار داد.#بورس_آمریکا
08:12 - 19 مهر 1404
اقتصاد
بازار سرمایه

3 بازنشر12 واکنش
59٫1k بازدید



15 پاسخ

@user17078468566419 مهر 1404
در پاسخ به
اونی که رانت اطلاعاتی داشتسودش بردهفروش گرفته با اهرم 100 به بالا😂

تصویر نمایه‌ی ‌یحیی‌
@Ariha19 مهر 1404
در پاسخ به
خودشم میریزهمثل همه فرعون‌های قبلی

در پاسخ به
مقداریش هم میتونه عکس العمل یا پس زدن صلح کارتونی غزه و اسرائیل باشه.

تصویر نمایه‌ی ‌محمد‌
@MohammadAgha19 مهر 1404
در پاسخ به
تو این یکی دوماه اخبار زیادی از بالاگرفتن تنش تجاری بین چین و آمریکا شنیدم ولی تو فضای فارسی زبان هیچ خبری از این اخبار نیست

تصویر نمایه‌ی ‌zolgharnain Binava‌
@zolgharnain19 مهر 1404
در پاسخ به
مردی دیونه دنیارا به هم ریخته وآشوب به پاکرده و آرامش را از مردمش ودنیاگرفته.شده آلت دست چندتاصهیونیست تندرو,انتخاب ترامپ یعنی امریکائیها هیچ بینش درست و معیار ثابت درانتخاب رئیس جمهور ندارند.همه وعده های این فرد برعکس شده,مردمش بافقر بیشتر روبرو هستند.اما با فشار به رسانه ها آمار را برعکس میکند.

تصویر نمایه‌ی ‌حرف رک‌
در پاسخ به
اخه ترامپ شعارش اول امریکا بود.اول امریکا رو نابود میکنه بعد شرکا🤣

@hasratolsaltane19 مهر 1404
در پاسخ به
ان شاالله نابودیشو جشن بگیریم

@user17196417504919 مهر 1404
در پاسخ به
چند درصد ریخت ۱/۵ درصد بابا این ریزش نیست بیان تو بورس ما سهم ۸۰ درصد ریخته بازم صف فروشه

در پاسخ به
فردا جبران می کنه

تصویر نمایه‌ی ‌Lync7‌
@Lync719 مهر 1404
در پاسخ به
ریزش بورس= افزایش قیمت دلار جهانی

تصویر نمایه‌ی ‌حسین کاظمی(اکانت دوم)‌
@user17124729256319 مهر 1404
در پاسخ به
مزدوران آمریکا که با کوچکترین خبر منفی در ایران خودشون رو به در و دیوار می زنن اما اینجا سریع ماله میکشن یا بحث ایران رو وسط میکشنعجب عقده ای دارند از ایران

تصویر نمایه‌ی ‌حسین کاظمی(اکانت دوم)‌
@user17124729256319 مهر 1404
در پاسخ به
قدرت چین😂😂وحوش آمریکایی ها حالا میفهمند تحریم یعنی چه.وقتی علمای ما میگفتند خدایا تحریم آمریکا را به خودشان برگردان یعنی همین...ما ۴۶ ساله تحریم بودیماما آمریکا که ابرقدقد و اقتصاد اول جهان است با یک تعرفه چین به فلاکت افتاده وای به حال اینکه بخواد تحریم بشه

در پاسخ به
انشالله آغازی برپایان

@user17099879612119 مهر 1404
در پاسخ به
انشالله دلار کثیف هم سقوط کنه، سقف کاخ سیاه هم فرو بریزه.