سود بازرگانی واردات روغن خام و‌ دانه روغنی صفر شد

مدیرکل صنایع غذا و داروی وزارت صنعت گفت: مصوبات ستاد تنظیم بازار برای صفر شدن سود بازرگانی واردات روغن خام و دانه‌های روغنی ابلاغ شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا شه‌پرست از ابلاغ مصوبات ستاد تنظیم بازار در مورد صفر شدن سود بازرگانی برای واردات روغن خام و‌دانه روغنی و نیز معافیت از محدودیت سقف و سابقه در واردات روغن خام و کاهش قیمت روغن خوراکی در سراسر کشور خبر داد. مدیرکل صنایع غذا و دارو وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه عزم‌ جدی وزارت صنعت معدن و تجارت معطوف به رفع موانع تولید و حمایت عملی از حقوق مصرف کنندگان قرار گرفته است افزود: در همین راستا هماهنگی های لازم برای کاهش قیمت برای انواع روغن‌های خوراکی با تولید کنندگان این حوزه انجام شده است. وی بیان داشت:  حمایت از تولید کنندگان و حقوق مصرف کنندگان به طور متوازن در دستور کار وزارت صمت قرار دارد. به گفته مدیر کل صنایع غذا و‌داروی وزارت صمت: ابلاغ مصوبه تنظیم بازار در خصوص صفر شدن سود بازرگانی روغن و دانه های روغنی اقدامی موثر در رفع مشکلات واحد های تولیدی روغن خواهد بود. وی افزود:در همین راستا هماهنگی های لازم برای کاهش قیمت برای انواع روغن‌های خوراکی با تولید کنندگان این حوزه انجام شده است. شه پرست با بیان اینکه حمایت از تولید کنندگان و حقوق مصرف کنندگان به طور متوازن در دستور کار وزارت صمت قرار دارد، گفت: با هر واحدی که حقوق مصرف کنندگان را رعایت نکرده و از دستورالعمل ها و‌ضوابط‌ قانونی پیروی نکند،برخورد خواهد شد. انتهای پیام/ ت 33
روغن خام
15:50 - 11 مرداد 1401

2 بازنشر
43 بازدید



1 پاسخ