21 اردیبهشت 1405
پیشنهادها

بختیاری، استاندار وقت اصفهان درباره پالایشگاه میمه با مردم سخن بگوید

سید مرتضی بختیاری استاندار وقت اصفهان درباره پتروپالایشگاه میمه با مردم سخن بگوید و بنویسد: "سیدمرتضی بختیاری" استاندار وقت اصفهان در ۱۹ خرداد ماه ۸۷ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا) اظهار داشتند :《بر اساس گزارش کمیسیون استعداد یابی استان و با تصویب کارگروه اشتغال ، احداث پتروپالایشگاه میمه در بخش میمه به زودی آغاز می شود ، که این مجتمع با چهار هزار میلیون یوروآورده ارزی و۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی توسط بخش خصوصی و در قالب قرارداد BOT در زمینی به وسعت دو هزار هکتار اجرا گردیده و با ایجاد این مجتمع بیش از۲۰ هزارفرصت شغلی در شهرستان شاهین شهر و میمه ایجاد می گردد و بر اساس پیش بینی ها مجتمع پتروپالایشگاه میمه، می تواند روزانه ۱۵۰ هزار بشکه نفت خام را به بنزین و ۱۷ نوع فراورده دیگر نفتی تبدیل کند؛ در ضمن عبور خط آهن قطار سریع السیر اصفهان- تهران، برخورداری از امکانات بزرگراهی، انتقال آب کوهرنگ ازشهرستان میمه و هماهنگی درخواست سرمایه گذار با طرح آمایش سرزمین از مهمترین دلایل انتخاب این مکان برای ایجاد پالایشگاه میمه می باشد. همچنین در این باره باید بگوییم که انتشار شرح پیگیری ها در رابطه احداث مجتمع پتروپالایشگاه میمه از سوی" سید مرتضی بختیاری" ضرورتی انکار ناپذیر به نظر می رسد چرا که در این باره بخشدار وقت میمه و مدیر روابط عمومی وقت استانداری اصفهان و مشاور وقت استاندار وقت اصفهان در دولت نهم که مدیر رسانه محلی صبح میمه اند؛ در مطلبی با عنوان 《ملاقات مدیران پتروپالایش با وزیر》در ۸ آذر ماه سال ۹۰ ، در بخشی از نوشته خود اینگونه اشاره داشتند: بدون اغراق و مبالغه می شود گفت ، آقای بختیاری ،پس از استقرارشان در طبقه ی هشتم ساختمان وزارت دادگستری ، هر دو هفته یکبار ، موضوع پتروپالایش را پیگیری کرده اند و از چگونگی پیگیری ها استفسار فرموده اند،..." تذکره : سایت اعتدالگرای صبح میمه آرشیو خود را از دسترس خارج و حذف کرده است...!!! بدین ترتیب ؛حال مردم بخش میمه از سید مرتضی بختیاری استاندار وقت اصفهان در دولت نهم و وزارت وقت دادگستری در دولت دهم و مدیر کل کنونی کمیته امداد امام خمینی (ره) ، خواهشمندند و خواستارند که ایشان شرح پیگیری های هر دو هفته یکبار و استفسارها از چگونگی پیگیری های مزبور را در راستای اطلاع رسانی عامه، جهت تنویر افکار عمومی در اختیار رسانه ها و مطبوعات برای انتشار قرار دهند یا راساً به انتشار شرح پیگیرهای مزبور مبادرت ورزند و به نظر بهتر این است که سید مرتضی بختیاری ، استاندار وقت اصفهان ، درباره احداث پتروپالایشگاه در میمه با مردم صحبت کند و شرح پیگیری ها در این باره را به طور مستدل و مستند و مدلل برای مردم بنویسد و منتشر کند ، و چه بهتر که این نوشته ها در راستای روشنگری و فرهنگ سازی فرهنگ پاسخگویی و اطلاع رسانی عامه ، در اختیار مطبوعات و رسانه ها برای انتشار قرار داده شود.

9**7618

@Ebrahim_sejjil  •  3 خرداد 1405

مطالبه

لزوم ساماندهی توزیع سوخت در جایگاه‌های بنزین

بسمی تعالی جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی با سلام و احترام، اینجانب به عنوان یکی از شهروندان کشور، بدین‌وسیله مراتب اعتراض شدید خود و بخش بزرگی از مردم ایران را نسبت به وضعیت نابسامان و تبعیض‌آمیز توزیع سوخت در جایگاه‌های سراسر کشور به استحضار می‌رسانم. در حال حاضر، مردم برای دریافت سهمیه سوخت خود، ناچار به تحمل صف‌های طاقت‌فرسای چندین‌ساعته هستند که منجر به اتلاف وقت و انرژی سرمایه‌های انسانی کشور می‌شود. متأسفانه در حاشیه این صف‌ها، شاهد شکل‌گیری یک بی عدالتی های آشکار هستیم؛ بدین صورت که مسئولین و متصدیان برخی جایگاه‌ها، در قبال دریافت مبالغ غیرقانونی، خارج از نوبت و با حجم بسیار بیشتر از سهمیه رسمی، سوخت را به افراد خاص عرضه می‌کنند. این اقدام که در بسیاری از نقاط کشور به یک رویه عادی تبدیل شده، نه‌تنها توهینی آشکار به حقوق شهروندی است، بلکه بیانگر وجود یک شبکه توزیع خارج از شبکه (قاچاق داخلی) است که سود آن مستقیماً به جیب متخلفان می‌رود. لذا از جنابعالی به عنوان ریاست مجلس درخواست دارم: ۱. با قید فوریت دستور تشکیل کارگروهی برای نظارت میدانی و بازرسی ویژه از عملکرد جایگاه‌های سوخت سراسر کشور را صادر فرمایید. ۲. با هدف حذف رانت، جلوگیری از اتلاف وقت مردم و قطع دست دلالان سوخت، طرحی جهت «تخصیص سهمیه روزانه ۲۰ لیتر بنزین آزاد بر روی کارت سوخت شخصی هر خودرو» تصویب گردد تا شهروندان بتوانند بدون نیاز به صف‌های طولانی و بدون دغدغه سوءاستفاده جایگاه‌داران، سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند. بدیهی است که تداوم این وضعیت، نارضایتی عمومی را تشدید کرده و تنها کسانی با این اصلاحات مخالفت خواهند کرد که از وضعیت آشفته فعلی و فروش غیرقانونی سوخت، منافع نامشروع کسب می‌کنند. پیشاپیش از دغدغه‌مندی و پیگیری جنابعالی در راستای احقاق حقوق مردم سپاسگزارم. با احترام جمعی از شهروندان معترض به این موضوع

مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، قوه قضائیه، مردم ایران

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
13:13 - 6 خرداد 1405

202 بازدید