ناو جرالد فورد به آمریکا برمی‌گردد

ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس جرالد آر. فورد» پس از گذراندن یک دوره مأموریت ۱۰ماهه و بی‌سابقه، به‌زودی منطقه خاورمیانه را به مقصد ایالات متحده ترک خواهد کرد.
رفت و برگشت‌های ناو هواپیمابر «یو‌اس‌اس جرالد آر. فورد» در منطقه غرب آسیا کماکان ادامه دارد. مقام‌های آمریکایی که اشاره‌ای به نام آنها نشده امروز چهارشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه به واشنگتن‌پست گفته‌اند که این ناو پس از گذراندن یک دوره مأموریت ۱۰ ماهه و بی‌سابقه، به‌زودی منطقه خاورمیانه را به مقصد ایالات متحده ترک خواهد کرد. روزنامه واشنگتن‌پست مدعی شده این ناو به‌شدت نیازمند تعمیرات اساسی است و خروج آن، توان آتش نظامی آمریکا را در دورانی که دولت ترامپ همچنان درگیر تنش با ایران است را به شکل محسوسی کاهش می‌دهد. پایان یک مأموریت طاقت‌فرسامقامات آمریکایی در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست تأیید کرده‌اند که ناو جرالد فورد طی روزهای آینده حرکت خود را به سمت ایالات متحده آغاز می‌کند. این بازگشت، مایه آسودگی خاطر حدود ۴۵۰۰ ملوان و خدمه‌ای است که ۳۰۹ روز را در دریا سپری کرده‌اند؛ عددی که رکوردی جدید در طولانی‌ترین مأموریت دریایی ناوهای هواپیمابر مدرن آمریکا محسوب می‌شود.به‌طور معمول، دوره‌های اعزام این ناوها ۶ تا ۷ ماه برنامه‌ریزی می‌شود تا از جدول زمان‌بندی تعمیر و نگهداری عقب نمانند.با این حال مأموریت فورد چندین بار تمدید شد. رسانه‌های آمریکایی ادعا می‌کنند که همین موضوع باعث وارد شدن آسیب‌های جدی به این ناوهواپیمابر شد. گزارش‌ها حاکی است این کشتی علاوه بر نقص‌های مکرر در سیستم فاضلاب، بر اثر آتش‌سوزی در بخش رختشوی‌خانه (که منجر به مجروح شدن تعدادی از ملوانان شد) دچار خساراتی شده است.انتظار می‌رود این ناو پس از پهلو گرفتن در بندر ویرجینیا در اواسط ماه مه، وارد یک دوره طولانی تعمیرات و بازسازی شود.
تغییر آرایش نظامی در منطقهبا خروج جرالد فورد از دریای سرخ، تعداد ناوهای هواپیمابر آمریکا در منطقه به دو عدد کاهش می‌یابد. در حال حاضر ناوهای «جورج اچ. دبلیو بوش» و «آبراهام لینکلن» در دریای عرب مستقر هستند تا مأموریت محاصره دریایی ایران و جلوگیری از صادرات نفت و کالاهای ایرانی را اجرا کنند.مسیر پر فراز و فرودجرالد فورد که جدیدترین عضو ناوگان دریایی آمریکا محسوب می‌شود در ماه‌های گذشته مسیر عملیاتی بسیار فشرده‌ای را پشت سر گذاشته است.این کشتی مأموریت خود را در ۲۴ ژوئن از بندر نورفولک آغاز کرد. این ناو در ابتدا راهی اروپا شد، اما اندکی بعدتر به دستور دولت ترامپ برای مشارکت در محاصره نفتی ونزوئلا و عملیات بازداشت نیکلاس مادورو در ژانویه، به سمت کارائیب تغییر مسیر داد. پس از آن، مأموریت این ناو مجدداً تمدید شد و برای پشتیبانی از عملیات نظامی علیه ایران به خاورمیانه اعزام گردید.جرالد فورد اما اندکی بعدتر به دلیل ترس از عملیات تلافی‌جویانه ایران منطقه را ترک و از تیررس ایران خارج شده بود اما روز ۲۹ فروردین‌ماه گزارش شد در شرایط آتش‌بس بار دیگر به منطقه بازگشته است. در زمان خروج از منطقه مقام‌های آمریکایی مدعی شده بودند که آتش‌سوزی در محوطه خشکشویی دلیل خروج این ناو از منطقه بوده است.
با وجود این شبکه بلومبرگ چندی پیش گزارش داده بود مشکلات این ابرناو بسیار فراتر از این حادثه ساده بوده است. در آن گزارش آمده بود این ناو در حالی برای مأموریت‌های بزرگی از جمله تقابل با ونزوئلا و ایران به کار گرفته شده که پرسش‌های جدی درباره کارآیی‌های آن در جنگ وجود دارد.‌بر اساس ارزیابی جدید اداره آزمایش‌های پنتاگون، نگرانی‌ها درباره عملکرد ناو فورد از مسائل حیاتی تا مشکلات روزمره را شامل می‌شود. نکته قابل توجه این است که ۹ سال پس از تحویل این ناو، هنوز داده‌های آزمایشی کافی برای ارزیابی «مناسب‌بودن عملیاتی» یا قابلیت اطمینان چندین سیستم کلیدی آن وجود ندارد. از جمله این سیستم‌ها می‌توان به سامانه پرتاب و بازیابی جنگنده‌ها، رادار، توانایی ادامه عملیات در صورت اصابت آتش دشمن و آسانسورهای انتقال مهمات از انبار به عرشه پرواز اشاره کرد.#آمریکا
23:28 - 9 اردیبهشت 1405
بین‌الملل

5 بازنشر18 واکنش
184٫9k بازدید



28 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌امیررضا چاراستاد‌
@AmirR_Charostad9 اردیبهشت 1405
چی شد ازگل؟!چی شد پس؟!اون سگ زرد پدوفیل،کودک خوار،قمارباز،زن‌******************** و... باید دیر یا زود شکست رو قبول کنه. که میکنه،چون مجبوره، الان نفت برنت شد ۱۲۰ دلار، تازه نفت فیزیکی اختلاف ۳۰ دلاری داره. این کثافت هزار پدر باید عمر سیاسیش تمام بشه، استیضاحش کنند رو ببرنش دادگاه.

تصویر نمایه‌ی ‌بهروز حسین زاده‌
@News_ir9 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌بهروز حسین زاده‌
بهروز حسین زاده

@News_ir  •  9 اردیبهشت 1405

کدام دنیا ما را به نقض حقوق بشر محکوم میکند؟

در دنیا کشورهایی وجود دارند که زیر ۱۰۰ سال عمر داشته و زیر  ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند و با سیاست های پلید آمریکا تشکیل شده و هم اکنون عضو سازمان ملل هستند و هر کدام یک حق رای دارند.

نمایش گزارش


تصویر نمایه‌ی ‌دانشجو‌
@For_Khamenei9 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
بری که دیگه هیچوقت نتونی برگردی

@user1776534190149 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
خارج نمی‌شود. مجبور به فرار شده است. جای موشک‌های قبلی هنوز درد میکنه

تصویر نمایه‌ی ‌سعید ..‌
@Saeed310 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
دبلیو سی شناور !

@user17759058567510 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
اگه اینترنت سفید داریم تو جمع دوستان یه چکی بکنه ببینه تو شیپ رادار الان کجاست. تو آخرین اخبار بیشتر به نظر میومد آماده درگیری تو باب المندب هست تا خروج از منطقه

تصویر نمایه‌ی ‌وطن پرست صبور‌
@Vatanparast_sabour10 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
نرووووووو...کجااا میری؟میخوایم بزنیمت این سری که غرق بشی...غرق شدن که ترس نداره،بمون غرق میشی برای همیشه از عملیات خارج میشی همراه با پرسنلت😂😂

تصویر نمایه‌ی ‌رسانه پویش های مردم ایران‌
@NewIran10 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
مطالبه

لزوم ایجاد دادگاه‌های تخصصی ساخت‌وساز مسکن

بزرگترین بخش اشتغال در کشور ؛ ساخت و ساز است . برای تولید مسکن سرمایه گذاری زیادی لازم است ولی به دلیل بزرگ بودن حجم سرمایه گذاری گاهی افراد مجبور به مشارکت در ساخت میشوند. اما اگر بین سازنده و مالک زمین در مشارکت در ساخت مشکل بوجود بیاید یک دادگاه برای رسیدگی ورای نهایی چندین سال و گاهی ده ها سال طول میکشد . عملاً همین ترس باعث شده رغبت در مشارکت پایین باشد . چه میزان زمین و مسکن کلنگی هست که افراد مایل به مشارکت هستند ولی کسی به دلیل دادگاه های طولانی جرات مشارکت کردن ندارند قوه قضاییه باید دادگاه های تخصصی ایجاد کند . مثلاً دادگاه ویژه ساخت و ساز و اینگونه پرونده ها ؛ خارج از نوبت و بفوریت رسیدگی شود . یک پروژه ساختمانی شش واحدی برای پنجاه نفر مستقیم ایجاد اشتغال میکند یعنی همین باعث میشود حجم عظیمی از سرمایه بالقوه که زمین ها و خانه های کلنگی هستند به سرمایه مولد تولید تبدیل شود

قوه قضائیه، وزارت کشور شهرداری ها

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌رضا پویا‌
@poyan136910 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
یکبار که از مالاکا داشتیم سمت دریای چین می رفتیم این جرالد فورد داشت از سمت مقابل می رفت به سمت خلیج بنگالای کاش همون موقع کشتی رو میکوبیدم بهش شرش رو از سر دنیا کم میکردم حیف شد

@Aliolamaie10 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
بره به درک

تصویر نمایه‌ی ‌دکتر هادی طوماری‌
@Dr_h_toomari10 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌دکتر هادی طوماری‌
دکتر هادی طوماری

@Dr_h_toomari  •  10 اردیبهشت 1405

فیلم| افزایش درآمدهای نفتی تا بحران پاسخگویی در جنگ!؟

🇮🇷با مردم بیش از پیش صحبت کنیم، دغدعه‌هایشان برایمان عزیزتر باشد، این مردم مبعوث شده تنها دلیل برتر پیروزی‌ هستند.♦️دکتر #هادی_طوماری استاد علوم ارتباطات از خلأ اطلاع‌رسانی دولت تا ضعف در کنترل بازار و افزایش درآمدهای نفتی می‌گوید؛
۹۳ MB

@iraneman40510 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
✌️✌️✌️✌️🇮🇷🇮🇷🇮🇷

تصویر نمایه‌ی ‌رسول سعیدنژاد‌
@RasoolSaeedNejad10 اردیبهشت 1405
سریال کمدی شده این جرالد فوردیا برویا بیااین قایم موشک بازیا چیهاگه جرأت رویارویی با ایران و یمن و حزب الله رو نداری، مجبورت نکردن از هزار کیلومتر اون‌ورتر آبروی خودت رو ببری.۴ تا فیلم هالیوودی ساختن خودشون باورشون شده که خفنن!!اون واسه فیلماس.

@pejmaaan10 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
کشتی های ایران اونور تنگه قبل از ورود به محاصره دارن نفت رو کشتی به کشتی به قیمت هر بشکه 150 دلار میفروشن 😁بعد ترامپ میگه ایران باید بگه تسلیم شدم و کم آوردم !! 😁خودش رو مسخره خاص و عام کرده تو دنیا .جکی نیست که تا حالا دربارش ساخته نشده باشه ناوم ناوم این بود ناوت ؟؟ بووق تو ناوت 😁🇮🇷

@user17691126072010 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
فکر و برآوردم اینه یه درگیری سوم هم با آمریکا و اسراییل داریم که نزدیکه ولی مدت درگیریش کوتاهه شاید نهایتا یک هفته و بعدش جنگ پایان میگیره

تصویر نمایه‌ی ‌سعید ..‌
@Saeed310 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌سعید ..‌
سعید ..

@Saeed3  •  10 اردیبهشت 1405

🎥️اعتراف افسر ارشد سابق سیا | شکست آمریکا و اسرائیل؛ ایران قدرتمندتر از همیشه 👤گلن کارل، افسر پیشین عملیات مخفی در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی:🟡«حمله به ایران نسنجیده بود و ما به هیچ‌یک از اهداف خود نرسیدیم و نفوذ ایران در تنگه هرمز و کشورهای منطقه بیش از گذشته تقویت ش…
نمایش بیشتر
۷ MB

تصویر نمایه‌ی ‌تیمار‌
@Miooooo10 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
سندرم سکان بیقرار

@user17658788466310 اردیبهشت 1405
جرالد فورد بدون رای آوردن حدود ۲ سال رییس جمهور بود یه ناو قلابی هم به نامش زدن 😆