روزنامه آلمانی: رضا پهلوی دلقک دربار است

یک روزنامه آلمانی حضور فرزند شاه مخلوع ایران در برلین را شکست‌خورده توصیف کرد و نوشته که دولت آلمان حاضر نشد ۳۰ دقیقه وقت برای او اختصاص بدهد.
روزنامه آلمانی «تاتس» (taz) آلمان در گزارشی به حواشی حضور امروز رضا پهلوی در برلین پرداخته و با لحنی تند، تلاش او برای معرفی خود به عنوان یک دولتمرد کارکشته را ناکام توصیف کرده است. این روزنامه می‌افزاید که اگرچه هواداران سلطنت صبح پنجشنبه با شور و هیجان از او در مقابل ساختمان «کنفرانس خبری فدرال» استقبال کردند، اما دولت آلمان حتی ۳۰ دقیقه وقت برای ملاقات با او اختصاص نداد؛ موضوعی که نشان می‌دهد برلین او را مهره‌ای به اندازه کافی تأثیرگذار تلقی نمی‌کند.نویسنده این گزارش خاطرنشان می‌کند که بی‌توجهی مقامات آلمانی چندان عجیب نیست، چرا که علیرغم حملات سنگین هوایی آمریکا و اسرائیل نشانه‌ای از سقوط قریب‌الوقوع نظام ایران دیده نمی‌شود. «تاتس» تأکید می‌کند که حتی دولت آمریکا نیز که پیش از جنگ پهلوی را به عنوان جانشین حکومت ایران در نظر داشت، حالا دیگر علاقه‌ای به او نشان نمی‌دهد.به روایت این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا چند هفته پیش در توانایی‌های رضا پهلوی ابراز تردید کرده و از ملاقات با او سر باز زده است؛ امری که باعث شده او تنها برای هوادارانش فردی جدی تلقی شود.
در ادامه، این روزنامه آلمانی به نقد رفتار رضا پهلوی در مقابل خبرنگاران می‌پردازد و می‌نویسد اگر هدف او از حضور در برلین جلب نظر رسانه‌های آلمانی بود، او در این مسیر کاملاً شکست خورد. نویسنده معتقد است که او بخش بزرگی از وقت خود را صرف درس دادن به خبرنگاران و بازخواست آن‌ها کرد. «تاتس» می‌گوید پهلوی با لحنی سرزنش‌آمیز مطبوعات آلمان را متهم کرد که تحت تأثیر پروژه‌های تبلیغاتی هستند و در سیاره‌ای دیگر زندگی می‌کنند.او با تکرار جملاتی نظیر «بروید فاکت‌ها را پیدا کنید» و «تحقیقات بیشتری انجام دهید»، عملاً به جای پاسخگویی، به نصیحتِ حرفه‌ای رسانه‌ها پرداخت که به نوشته این روزنامه، چنین برخوردی هرگز مورد استقبال خبرنگاران قرار نمی‌گیرد.این گزارش تحلیلی در پایان یادآور می‌شود که رضا پهلوی در پاسخ به سوالات اساسی درباره چگونگی گذار به یک دولت موقت، به کلی‌گویی بسنده کرد و هیچ راهکار مشخصی ارائه نداد. او تنها به ضعف ادعایی حکومت تاریخ کهن ایران اشاره کرد، اما از ارائه پیشنهادات ملموس خودداری کرد. نویسنده در جمع‌بندی نهایی خود رضا پهلوی را به «دلقکی» تشبیه کرده است که می‌خواهد پادشاه باشد، اما دیگر حتی دربار و جایگاهی ندارد که او را فرا بخواند.#رضا_پهلوی
01:50 - 4 اردیبهشت 1405

11 بازنشر57 واکنش
63٫9k بازدید



57 پاسخ

@HajAmir3134 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
ا
امیرعلی فتحی

@HajAmir313  •  4 اردیبهشت 1405

ما مردم همچون روزهای گذشته ، پشت نیروهای مسلح و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیام وحدت را به زبان می آوریم :

نمایش گزارش


تصویر نمایه‌ی ‌جامی‌
@Jamy024 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
شازده پخلوی دلقک نیست فقط سس خرسیه همین .

تصویر نمایه‌ی ‌Lionel‌
@user1776759562434 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
این بشر تباه کامله بالا سسی شده احتمالا پایین شاشی 😂به قول یکی بابا فاضل بودو فرزند شده فاضلاب

@user1776428037694 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
این ملعون به درد تمیز کردن تختخواب تام مورلی با... هم نمیخوره🤣🤣🤣🤣

تصویر نمایه‌ی ‌کامران مریدی‌
@Kamran_Moridi4 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
در این یکی دو سال اخیر یجوری آبروی رضا پهلوی در دنیا رفته و خراب شده، که اگر سلطنت طلبها هر کاری هم بکنن نمیتونن درستش کنن 🤣😂

@user1776431510494 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
من اونهایی که دنبال این سس خرسی افتادن رو نمیتونم درک کنم چطور میشه هم دنبال دموکراسی و آزادی بود هم دنبال سلطنت طلبی این بشر سابقه اداره یه بقالی رو نداره بعد میخواد یه مملکت رو اداره کنه؟ طرف از حریم خونه خودش نمیتونه دفاع کنه در مقابل تام مورلی اونوقت چطور میخواد از تمامیت ارضی دفاع کنه؟

@user1753604103344 اردیبهشت 1405
خوشم میاد اخبار تو فارس حسابی گلچین میشن یعنی قشنگ خبرنگارای فارس خیلی میگردن توی روزنامه های حزب های مختلف که مناسب ترین اخبار رو کهحس پیروزی رو بدن رو پیدا کنن مرسی که همیشه خوشحال نگهمون میداری ما عاشق این دنیای تو سرمون هستیم

@user1768582657394 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
یه سوال. الان که کشورهای اروپایی مثل همین آلمان عزیز اینقدر هوای ما رو دارن و از نظام دفاع می‌کنن، چرا ما رابطه خوبی باهاشون نداریم؟

@Aboo_hosein_k4 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
میگه حمله.. حمله میکنیممیگه آتش بس، حمله نمیکنیممیگه مذاکره میریم پاکستانمیگه محاصره، کاری نمیکنیمپهباد میفرسته، تقیه میکنیم...آقا قرار بر انتقام و فرار امریکا از منطقه و نابودی اسرائیل بودا...اقلا حالا که امت میدان رو داره، علی رغم تورم وحشتناک.. کوتاه نیاین#مرگ_بر_سازشگر#بزن_که_خوب_میزنی

@Javatibnd4 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
دلقک و مزدور بی شرف کسی ک ب خاطر زخمی شدن ۳ سرباز امریکایی آه حسرت و اشک ریخت اما برای این همه طفل معصوم و زن و بچه بی گناه ایرانی و نابودی زیر ساخت ها حاظر نشد ی جمله بگه فقط برای کسانی متاسفم ک برای این جونور مزدور صهیون تره خورد میکردن ننگتان باد قطعا تقاص خیانت هایتان ب این ملت شریف پس خواهید

تصویر نمایه‌ی ‌محمد علی‌
@IIIIRRRAAN4 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
این الدنگ رو رسانه های اسرائیلی بزرگش کردن، کسی بُز دست این کودن نمیداد..این پُ ف یوز فقط داره تلاش میکنه برگرده انتقام آوارگی ۴۸ ساله اون مادر پیر خرفت و خود قرمساقش رو از مردم ایران بگیره..کینه ای در وجود این خاندان به درد نخوره ، مفت خور ، وطن فروش هست که فقط با ریختن خون این مردم آروم میگیره

تصویر نمایه‌ی ‌سرباز ایران‌
@Sarbazehiran4 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
سس خرسی رو با سس زدن ...

تصویر نمایه‌ی ‌لعنت به سامری دوران‌
@user1776277537334 اردیبهشت 1405
امنیتش مهمتره امنیتش مهمتره امنیتش مهمتره 🤣🤣🤣🤣

@user1775156239314 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
رضا پهلوی اگر مهاجم فوتبال هم بود باز هم هیچی نمیشد چون دماغش همیشه در افساید بود و هیچ وقت نمیتوانست گل بزند

@user1768472705604 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
مرده پدرشو هم آمریکا قبول نکرد چقدر آدم میتونه بی ذات و بی هویت باشه چقدر جوان بخاطر افکار شیطانی این شخص جونشونو از دست دادن چقدر دختر بخاطر افکار پلید این شخص شهید شدن

تصویر نمایه‌ی ‌رودسر‌
@Roodsar4 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌رودسر‌
رودسر

@Roodsar  •  3 اردیبهشت 1405

🇮🇷💥توصیه جالب استاد دانشگاه گیلانی!

💥دکتر زهرا اسکندری نیاسانی استاد دانشگاه و اقتصاددان گیلانی ویراستی جالبی را منتشر کرد!

نمایش گزارش


تصویر نمایه‌ی ‌مهدی صفری‌
@Mahdi13614 اردیبهشت 1405
این دلقک دست پخت موسادمثل بادکنک بادش کردند و حالا ترکیده و به زباله دان تاریخ پیوست قبل پروژه شدن توسط موساد ۱۲ عدد فالوور داشت

تصویر نمایه‌ی ‌دکتر هادی طوماری‌
@Dr_h_toomari4 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌دکتر هادی طوماری‌
دکتر هادی طوماری

@Dr_h_toomari  •  3 اردیبهشت 1405

این آرامشآرامش بعد از طوفان نیست!آرامش قبل از طوفان است...#نبرد_نهایی#تادیب_نهایی

@human4 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
قشنگ میگردید یه ادم چپ سوسیالیست که با پهلوی ها مشکل داره رو پیدا میکنید حرفاشو نقل قول میکنید اینجا. من طرفدارش نیستم ولی اتفاقا چهره اروم یارو تیتر شده همه جا و داره تحسین میگیره. اونم ادمی که یه ماهه همه جا دارن دعوتش میکنن.