نخستین گروه تعزیه در باشت راه‌اندازی شد

نخستین گروه تعزیه شهرستان باشت با حمایت حجت‌الاسلام گنجه‌ای، امام جمعه باشت، و همت جمعی از جوانان علاقه‌مند فعالیت خود را در ماه محرم آغاز کرد.
نخستین گروه تعزیه شهرستان باشت با حمایت حجت‌الاسلام والمسلمین گنجه‌ای، امام جمعه باشت، و تلاش جمعی از جوانان علاقه‌مند به هنر آیینی تعزیه، همزمان با ماه محرم امسال فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.این گروه در پنج شب متوالی با اجرای مجالس تعزیه، توانست مورد استقبال گسترده مردم مؤمن و ولایت‌مدار شهرستان باشت قرار گیرد و فضایی معنوی و حماسی را در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) رقم بزند.نقش‌آفرینی جوانان متعهد و علاقه‌مند در شکل‌گیری این مجموعه از ویژگی‌های شاخص این حرکت فرهنگی و مذهبی است. از اعضای هنرمند و پایه‌گذار این گروه می‌توان به آقایان مسلم شهبازی، احمد بازپور و محمد عباسی اشاره کرد که با تلاش و همدلی، زمینه تشکیل این گروه را فراهم کردند.بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، مقرر شد این گروه در طول ماه‌های محرم و صفر با اجرای تعزیه در روستاها، هیئات مذهبی شهری و روستایی، در ترویج فرهنگ عاشورا و انتقال مفاهیم قیام امام حسین (ع) نقش‌آفرینی کند.راه‌اندازی این گروه تعزیه گامی مؤثر در احیای هنرهای آیینی و تقویت فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی شهرستان باشت به شمار می‌رود و انتظار می‌رود با استمرار حمایت‌ها، زمینه جذب و حضور بیشتر نوجوانان و جوانان در این عرصه فراهم شود.
14:23 - 6 تیر 1405
فرهنگ
هنر
كهگیلویه و بویراحمد

1 بازنشر
23٫9k بازدید