اختلال واژۀ قشنگی نیست، اپراتورهای ایرانی نگران از دست دادن سهم ارائه سرویس به مشترکان هستند.امّا در صورتی که فناوری Direct-to-cell بر همان کانالهایی فعالیت کند که اپراتورهای داخلی استفاده میکنند، قطعاً نگران کننده خواهد بود.بهتراست بنابر استاندارد جهان، کانالهای خاصب جهت استفاده آزاد بمانند.