اقتصاد بسته و انحصاری یعنی، اقتصاد رانتی و فسادزا، مثل خودرو سازیتنها محصول انحصار ، گران‌سازی محصولات بی کیفیت و عادی سازی‌ تورم ، فساد و گرانی است
مطالبه

چرا در اقتصاد، فضای انحصاری و غیر رقابتی مثل خودرو سازی شکل گرفته است؟

اقتصاد بسته و انحصاری یعنی، اقتصاد رانتی و فسادزا، مثل خودرو سازی تنها محصول انحصار ، گران‌سازی محصولات بی کیفیت و عادی سازی‌ تورم ، فساد و گرانی است. نمونه بارز آن میشه همین ناصنعت ، خودرو و پیشران در افزایش قیمت و گرانی ، که علاوه بر کاهش کیفیت ، قیمت ها را به هر بهانه ای بالا می‌برد. تنها راه خروج از فساد ناشی از آن ،خروج از انحصار است و دیگر نیازی به اینهمه سازمان بازرسی و بگیر و ببند نیست ،بازار خودشو تنظیم می‌کند . اگر اینهمه سازمان های نظارتی کارآمد بودند و نتیجه بخش بودند که ،اینهمه سال قیمت و کیفیت تولیدات خودرو های مونتاژی ما اینگونه نبود. انحصار یعنی فساد و خرابی، این چیزی است که کل دنیا بهش رسیده است. کار اصلی دولت ها مقابله با انحصار است و ایجاد امنیت ، آرامش اقتصادی و حفظ فضای رقابتی کسور است. که هم به نفع تولید و هم با نفع مصرف کننده است. این فضای رقابتی ،کیفیت ها را بالا می‌برد و قیمت ها را پایین و در نتیجه باعث صادرات محصول هم می‌شود. اما اگر رقابت نباشد ، و فضای،بسته و انحصاری،حکمفرما باشد ،هر روز قیمت ها بالا و کیفیت ها پایین می آید و رسما توان رقابت با تولیدات دیگر کشورها را از دست می‌دهیم . پس مجبوریم باز انحصار را حفظ کنیم و این رویه غلط را ادامه دهیم. مونتاژ قطعات نامرغوب چینی با بالاترین قیمت ممکن!شده افتخار صنعت ملی ما!!!! همه هم ناراضی،هم تولید کننده و هم مصرف کننده و دولت و بقیه سازمان ها نیز ناراضی !!!!! اینهمه سال از خصوصی سازی خودرو گفته شد تا از انحصار دولت خارج شود. نتیجه تغییری نکرد . با همه شدت و قدرت بر تبل گرانی ،خودرو های بی کیفیت کوبیدند. مافیای خودرو گران سازی در کلیه صنایع را در دست گرفته. خب سوال پیش نمی آید که ،اگر همه ناراضی هستند ،از مصرف کننده و تولید کننده گرفته تادیگر نهادهای نظارتی و دولت و بقیه ،پس چطور بعد سال ها هنوز ،این رویه و سیکل معیوب ادامه دارد؟ مگر می‌شود همه ناراضی باشند ،ولی هنوز هم هر سال ، محصولات مونتاژی بی کیفیت تر و با قیمت بالاتر ،به مصرف کننده تحمیل شود؟؟!!! بالاخره یکی یا گروهی ذی نفع و ناراضی نما ،هستند که این رویه غلط ، چند دهه ادامه پیدا کرده است. از مسئولان پاکدست می‌خواهم تا این سیکل معیوب را ،تعمیر کنند و به رانت و فساد ناشی از آن خاتمه داده و فضای رقابت سالم ،به دور از انحصار را در اقتصاد کشور جاری سازند. چرا چرخ معیوب لین ناصنعت ،که مثل سیب گندیده ،ما بقی صنعت را هم گرفتار فساد کرده ،هنوز می‌چرخد؟و تولید گرانی و تورم می‌کند؟ تا هم خدایش و هم بندگانش خشنود باشند . انشالله

شورای سران قوا، دولک، مجلس ،قوه قضائیه، سازمان ها و نهادهای بازرسی و نظارتی، مردم ،بسیج ،جانفدایان، علما و فضلای حوزه های علمیه، وزیر اقتصاد و وزیر صنعت و دیگر وزرا

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
11:57 - 22 اردیبهشت 1405
آسیب‌های اجتماعی
اقتصاد عمومی
صنعت و تجارت

34 نقل قول2 واکنش
24٫9k بازدید



13 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌Mr Bi Taarof‌
@bitaarof22 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
موضوع روشنه اخوی ، با تغییر دولتها تمام مدیران ارشد خودرو سازان تغییر میکردن و مدیران جدید آشناها و سفارشیهای مجلس و وزارت صمت و استخدام میکردن و میکنن ، جدا از این هزینه های جانبی وحشتناک تراشیدن و میتراشن نمونش تیمهای ورزشی بدونه طرفدار ! نیروی انسانی بسیار زیاد با حقوق کلان و عدم بهره وری نتیجش..

تصویر نمایه‌ی ‌گلی در گلدان‌
@user170910068575269319322 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
از کپی رایت حمایت کنید😇https://farsnews.ir/user1709100685752693193/1778486935360052512
تصویر نمایه‌ی ‌گلی در گلدان‌
گلی در گلدان

@user1709100685752693193  •  21 اردیبهشت 1405

مطالبه

ضرورت اجرای قانون کپی‌رایت در فضای حقیقی و مجازی

ایران به قانون کپی‌رایت در فضاهای حقیقی و مجازی پایبند باشد و حقوق نشر را در سطوح بین‌المللی رعایت کند.

رییس قوه قضاییه و معاونان سازمان بازرسی کل کشور، وزارت ارتباطات و فناووری اطلاعات، رئیس جمهور، وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامي

0
100
گزارش از مطالبه

تصویر نمایه‌ی ‌Arta‌
@Real_Artaa22 اردیبهشت 1405
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌Arta‌
Arta

@Real_Arta  •  21 اردیبهشت 1405

الزام به درج گزینه «حذف اکانت» در خبرگزاری فارس
مطالبه

دکمه حذف اکانت در خبرگزاری فارس فعال شود

ما، کاربران شبکه‌های اجتماعی و مخاطبان خبرگزاری فارس، خواستار رعایت حق حذف داده‌های شخصی و بستن حساب‌های کاربری به صورت مستقل و بدون نیاز به پیگیری‌های اداری هستیم. در حال حاضر، بسیاری از رسانه‌ها امکان لغو دنبال‌کردن (آنفالو) یا مسدودسازی را فراهم کرده‌اند، اما عملاً گزینه «حذف اکانت» یا «درخواست پاک شدن اطلاعات کاربری» در دسترس نیست. نبود این دکمه، کاربران را مجبور می‌کند تا داده‌های خود را همیشه روی سرورها نگهداری کنند، که این موضوع مغایر با قوانین حریم خصوصی و حق فراموش شدن (Right to be Forgotten) است. درخواست‌های مشخص ما: ۱. طراحی دکله حذف مستقیم: قرارگیری گزینه «حذف اکانت» یا «غیرفعال‌سازی دائمی حساب کاربری» در صفحه تنظیمات (Settings) برای تمامی زیردامنه‌ها و سامانه‌های مرتبط با خبرگزاری فارس. ۲. فرایند شفاف پاک‌سازی داده‌ها: ارائه توضیحاتی درباره اینکه پس از زدن دکمه حذف، چه اطلاعاتی بلافاصله پاک می‌شود و چه مدت زمان برای پاک‌سازی کامل داده‌ها از بک‌آپ‌ها لازم است. ۳. بدون نیاز به احراز هویت مضاعف اداری: حذف اکانت بدون نیاز به ارسال ایمیل، تیکت پشتیبانی یا ارائه مدارک هویتی اضافی انجام شود و صرفاً با رمز عبور کاربر یا تأیید دو مرحله‌ای استاندارد صورت گیرد. #اینترنت

مدیریت سایت فارس نیوز، سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات، فعالین فضای مجازی ، سازمان تنظیم مقررات، بازرسی کل کشور

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌حسین ساعی‌
@hosseinsaei22 اردیبهشت 1405
در پاسخ به

این خبر حذف شده است.


@user17516703767922 اردیبهشت 1405
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
فرشاد

@Iranehamdel  •  25 دی 1404

جنس و اجناس بی کیفیت چینی
مطالبه

چرا اجناس بی کیفیت و معیوب چینی کل بازار را گرفتند؟

متاسفانه بعد از اخراج محصولات با کیفیت کره ای از ال جی گرفته تا سامسونگ که توسط نمایندگی های معتبر ارائه می‌شد جای آنرا محصولات چینی به شدت بی کیفیت گرفته. دیگر کالایی نمانده که معیوب یا شکننده و تقلبی نباشد و یا رنگ شده و یا طول عمری در حد چند روز!!!! آیا اینهمه سازمان بازرسی و قضایی و پلیس و مبارزه با قاچاق و نهادهای بازرسی و پلیس فتا که داریم برای جمع آوری و مقابله با این کالاهای تقلبی چینی کافی نیستند؟!!! متاسفانه به صورت گسترده اجناس معیوب و بی کیفیت با طول عمر کوتاه در تمامی فروشگاه های معتبر آنلاین مثل دیجی کالا و غیره به صورت گسترده عرضه می‌شوند و به اسم اصل فروش می‌رود و ترفند فروش نیز با ارائه تخفیف هست تا خریدار متوجه نشود و یا بسته بندی کالا و شماره سریال کاملا با دقت با سریال جنس مطابقت دارد!!!طوری جنس تقلبی می‌زنند که فقط وارد کننده و فروشنده می‌داند تقلبی است و خریدار بعد مدتی که استفاده می‌کندیا نمی‌سوزد یا بعد خرابی متوجه آن می‌شود. از قطعات اتومبیل گرفته تا اجناس برقی و الکترونیکی. آیا وقت آن نرسیده تا نمایندگی معتبر ایجاد شود و بساط این حجم اجناس تقلبی چینی نباشیم. بارها دیده شده روی اجناس خورده ساخت ایران ولی زیر برچسب زده ساخت چین!!!! آیا چین کل ایران را از محصولات بی کیفیتش اشباع کرده و اینهمه ارگان دریافت کننده بودجه ناتوان در جلوگیری از آن هستند؟؟!!!!!!!!! چین محصولات با کیفیت هم می‌زند چرا اجناس بی کیفیتش نصیب ما میشود؟ با مسوولان چینی هم باید صحبت شود که این حجم از محصولات تقلبی را در کشورش اجازه تولید ندهد و اگر می‌دهد اجازه فروش آنرا به دیگر کشورها ندهد. سازمان‌های بازرسی و مبارزه با قاچاق پلیس فتا و گمرک و وزارت امور خارجه و وزیر اقتصاد و صنعت و دیگر ارگان ها با تعامل با تجار ایرانی و چینی این مشکل را حل کنند.

بازرسی کل کشور، وزیر اقتصاد و دارایی، سازمان تعزیرانت حکومتی، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، سازمان بازرسی کل کشور

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@user17516703767923 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  22 اردیبهشت 1405

کانون سهامداران خرد تشکیل شود که کاملا تحت نظارت کلیه سهامداران خرد باشد و علاوه بر پاسخگو بودن ،حقوق مردم عادی و سهامدار خرد را از حقوقی ها و سهامداران درصدی و کلان مطالبه کند.
مطالبه

پیشنهاد تشکیل کانون سهامداران خرد برای نظارت و اعمال قدرت در اقتصاد

کانون سهامداران خرد تشکیل شود که کاملا تحت نظارت کلیه سهامداران خرد باشد و علاوه بر پاسخگو بودن ،حقوق مردم عادی و سهامدار خرد را از حقوقی ها و سهامداران درصدی و کلان مطالبه کند. در این ۷ سال جای نهادی قدرتمند و مردمی که از سهامدار خرد حمایت کند کاملا خالیست. نهادی مردمی که هیچ سازمان نهاد یا ارگانی در آن نتواند در آن نفوذ کند و آنرا دستکاری کند. از خبرهای پشت پرده در اتاق تاریک ،اتاق شیشه ای،بورس گرفته تا عدم شفاف سازی ها و اطلاعات پنهانی و نهانی و نهادی در پشت پرده گرفته تا اخباری که هیچگاه در بهترین حالت به موقع به گوش سهامدار خرد نمی‌رسد . رانتی ها و گروهای ذی نفع پنهانی همیشه ماه ها زودتر از مصوبات خبر دارند و حتی مصوبات گاهی برای اخلال و دستکاری در بازار ایجاد می‌شود و کدال فقط اطلاعیه ای،است که در گذشته اتفاق افتاده و در آینده برای عموم سهامداران افشا می‌شود!!!! این کانون باید طوری ساز و کارش ایجاد گردد که خود آلوده نشود و در عمل تحت انتخاب هر کد سهامداری باشد. سهامدار با هر کد سهامداری بتواند فقط ۱ رای واحد دهد و وکلای خود را در سازمان و کانون حمایت از سهامداران خرد را انتخاب نماید. هر کسی که کد سهامداری دارد می‌تواند عضو کانون شود و هیچ گروه و سازمان و نهاد نظارتی نباید در انتخاب کاندیداها دخالت کنند ،که اگر چنین شود این کانون هم فاسد شده و به درد دیگر سازمان ها و ناکارآمدی و ناترازی دچار می‌شود و قابلیت اصلی خود را از دست می‌دهد و فقط یک هزینه ای به هزینه ها اضافه می‌کند. نظارت و انتخاب کاملا دست خود مردم باشد تا اگر دیدند فرد و یا افراد مورد نظر، اشتباهی انجام دادند و یا کارایی نداشتند سریعا رای خود را پس بگیرند و وقتی تعداد رای ها ی پس گرفته شده از ۵۰درصد کمتر شد ،فرد یا افراد مورد نظر به صورت خودکار ، برکنار و توسط،افراد دیگری که مورد انتخاب آحاد سهامداران خرد است انتخاب گردند. هر جا گروهی خاص ،در انتخاب، دخالت میکنند ،همانجا فساد شکل میگیرد و نهادهای ناظر کاملا مردمی باید داشته باشند که همیشه هر لحظه وکلایی را که انتخاب کردند را رصد کنند و لحظه ای با آنها در تماس بوده و آنها نیز مطالب و بررسی ها و اطلاعات را لحظه ای با اشتراک گذارند. کانون حمایت از،سهامداران خرد باعث برگشت اعتمادها و سلامت و شفافیت و احقاق حقوق به بازار سرمایه خواهد شد و این کانون باید در همه جا حضور داشته باشد ،از،شورای،عالی بورس تا عزل و نصب رئیس و دیگر مسئولان اقتصادی و تصمیم گیران کلان اقتصاد ی ،از رئیس سازمان بورس گرفته تا انتخاب وزیر صنعت و اقتصاد و دیگر وزرا و هر سازمان و نهادی که در اقتصاد و بازار بورس موثر است. رئیس سازمان بورس ، باید مردمی انتخاب شود و توسط وکلای سهامداران خرد در کانون حمایت انتخاب شوند که خود آنها نیز مستقیما توسط سهامداران خرد انتخاب شده اند. افراد منتخب در کانون حمایت از سهامداران خرد باید در هر زمان که بخواهند در هر نماد و شرکت و کارخانه بورسی حضور یافته و اسناد و مدارک مربوطه را بررسی و ارزیابی کنند. شک نکنید هر جایی که کار به غیر مردم سپرده شود ،مسیر به ناترازی پیش خواهد رفت. تمام سازمان ها و نهادهایی که بر روی اقتصاد کشور و بورس اثر گذار هستند ،باید با کانون سهامداران در تعامل باشند تا مصوبه ای،که به بازار اقتصادی کشور صدمه میزند، تصویب نشود و اگر شد با پیگیری این نهاد مردمی از درجه اعتبار ساقط گردد. دیدیم که بسیاری از وقت ها ،همین مصوبات و تصمیمات خلع و الساعه آسیب ویرانگری به اقتصاد ، کشور و بازار سرمایه زد و اعتماد عمومی مردم و اقتصاد و بازار سرمایه را از بین برد. این نهاد کانون وکلای ملت باید این قدرت را داشته باشد تا هر مصوبه ای که باعث ویرانی اقتصاد می‌شود را قبل از تصویب از دور خارج نماید. خود و کلای کانون نیز،توسط مردم نظارت می‌شوند و اگر جایی دیده شود تخطی،ایجاد شده بتوانند آنها را برکنار و رای خود را پس،بگیرند.انهم در هررساعت شبانه روز اگر آرا از ۵۰ درصد کاهش یافت ،برکنار و عزل گردد. کار و نظارت و انتخاب را به خود آحاد مردم بسپارید و نتایج درخشان آنرا ببینید تا ناترازی ها برطرف گردد و شفافیت و سلامت به اقتصاد برگردد. انشالله

شورای سران قوا، دولت رئیس جمهور مجلس و دیگر قوا، سازمان بورس، وزیر اقتصاد و بانک مرکزی، شورای عالی بورس

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌مطالبه گر - از این صفحه دیدن فرمایید‌
@user170910037334376642723 اردیبهشت 1405
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌Lync7‌
Lync7

@Lync7  •  23 اردیبهشت 1405

آقای شهبازی، بزن که خوب میزنی✌️🇮🇷

مطالبه

مطالبه مردمی برای حمایت از برنامه پاورقی و ادامه فعالیت محمدرضا شهبازی

مردم ایران و جناب شهبازی پاورقی، کمر مزدوران داخل و خارج را شکسته اند. عصبانیت و توهین های بی وقفه مجری‌های شبکه منوتو و مخاطبان اینترنشنال از مردم وطن پرست ایران در خیابان ها و محمدرضا شهبازی و برنامه پرمخاطب پاورقی ثابت می‌کنند راه این برنامه درست است و پاورقی قطعا برنامه موفقی بوده است. مخاطبان متحجر و فریب خورده اینترنشنال و بی وطن های سلطنت طلب پس از شکست مفتضحانه در پروژه های براندازی، کودتای تروریستی و جنگ رمضان مثل همیشه در تلاش هستند تا با تحریف، تقطیع, دروغ، شایعه پراکنی و ایجاد توهم، به برنامه پاورقی، آقای شهبازی و چهره های دلسوز انقلابی امثالهم لطمه‌ای وارد کنند. بدین‌وسیله تقاضا می‌شود صدا و سیما و مسئولین مربوطه مثل ما مردم محکم پشت برنامه پاورقی و جناب آقای شهبازی ایستادگی کنند تا موجبات خوشحالی و شادی دشمنان خارجی و مزدوران داخلی و فریب خوردگان اینترنشنال فراهم نشود. و همچنین بابت تمام زحمات آقای شهبازی و اعضای پرتلاش گروه برنامه پاورقی بابت روشنگری و آگاه سازی در قالب طنز بسیار سپاسگزاریم و حتما تقدیر و تشکر فراوان از آن بزرگواران مجاهد انجام شود. اشخاص تبیین گر سرمایه‌های ایران هستند و در قلب ما جا دارند بخصوص آقای شهبازی عزیز.

سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، رئیس جمهور آقای پزشکیان. رئیس صدا و سیما آقای پیمان جبلی، وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات، شورای امنیت ملی، آقای شهبازی، مجری پاورقی، مجلس و قوه قضائیه، فارس من

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
@Burse9925 اردیبهشت 1405
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  22 اردیبهشت 1405

کانون سهامداران خرد تشکیل شود که کاملا تحت نظارت کلیه سهامداران خرد باشد و علاوه بر پاسخگو بودن ،حقوق مردم عادی و سهامدار خرد را از حقوقی ها و سهامداران درصدی و کلان مطالبه کند.
مطالبه

پیشنهاد تشکیل کانون سهامداران خرد برای نظارت و اعمال قدرت در اقتصاد

کانون سهامداران خرد تشکیل شود که کاملا تحت نظارت کلیه سهامداران خرد باشد و علاوه بر پاسخگو بودن ،حقوق مردم عادی و سهامدار خرد را از حقوقی ها و سهامداران درصدی و کلان مطالبه کند. در این ۷ سال جای نهادی قدرتمند و مردمی که از سهامدار خرد حمایت کند کاملا خالیست. نهادی مردمی که هیچ سازمان نهاد یا ارگانی در آن نتواند در آن نفوذ کند و آنرا دستکاری کند. از خبرهای پشت پرده در اتاق تاریک ،اتاق شیشه ای،بورس گرفته تا عدم شفاف سازی ها و اطلاعات پنهانی و نهانی و نهادی در پشت پرده گرفته تا اخباری که هیچگاه در بهترین حالت به موقع به گوش سهامدار خرد نمی‌رسد . رانتی ها و گروهای ذی نفع پنهانی همیشه ماه ها زودتر از مصوبات خبر دارند و حتی مصوبات گاهی برای اخلال و دستکاری در بازار ایجاد می‌شود و کدال فقط اطلاعیه ای،است که در گذشته اتفاق افتاده و در آینده برای عموم سهامداران افشا می‌شود!!!! این کانون باید طوری ساز و کارش ایجاد گردد که خود آلوده نشود و در عمل تحت انتخاب هر کد سهامداری باشد. سهامدار با هر کد سهامداری بتواند فقط ۱ رای واحد دهد و وکلای خود را در سازمان و کانون حمایت از سهامداران خرد را انتخاب نماید. هر کسی که کد سهامداری دارد می‌تواند عضو کانون شود و هیچ گروه و سازمان و نهاد نظارتی نباید در انتخاب کاندیداها دخالت کنند ،که اگر چنین شود این کانون هم فاسد شده و به درد دیگر سازمان ها و ناکارآمدی و ناترازی دچار می‌شود و قابلیت اصلی خود را از دست می‌دهد و فقط یک هزینه ای به هزینه ها اضافه می‌کند. نظارت و انتخاب کاملا دست خود مردم باشد تا اگر دیدند فرد و یا افراد مورد نظر، اشتباهی انجام دادند و یا کارایی نداشتند سریعا رای خود را پس بگیرند و وقتی تعداد رای ها ی پس گرفته شده از ۵۰درصد کمتر شد ،فرد یا افراد مورد نظر به صورت خودکار ، برکنار و توسط،افراد دیگری که مورد انتخاب آحاد سهامداران خرد است انتخاب گردند. هر جا گروهی خاص ،در انتخاب، دخالت میکنند ،همانجا فساد شکل میگیرد و نهادهای ناظر کاملا مردمی باید داشته باشند که همیشه هر لحظه وکلایی را که انتخاب کردند را رصد کنند و لحظه ای با آنها در تماس بوده و آنها نیز مطالب و بررسی ها و اطلاعات را لحظه ای با اشتراک گذارند. کانون حمایت از،سهامداران خرد باعث برگشت اعتمادها و سلامت و شفافیت و احقاق حقوق به بازار سرمایه خواهد شد و این کانون باید در همه جا حضور داشته باشد ،از،شورای،عالی بورس تا عزل و نصب رئیس و دیگر مسئولان اقتصادی و تصمیم گیران کلان اقتصاد ی ،از رئیس سازمان بورس گرفته تا انتخاب وزیر صنعت و اقتصاد و دیگر وزرا و هر سازمان و نهادی که در اقتصاد و بازار بورس موثر است. رئیس سازمان بورس ، باید مردمی انتخاب شود و توسط وکلای سهامداران خرد در کانون حمایت انتخاب شوند که خود آنها نیز مستقیما توسط سهامداران خرد انتخاب شده اند. افراد منتخب در کانون حمایت از سهامداران خرد باید در هر زمان که بخواهند در هر نماد و شرکت و کارخانه بورسی حضور یافته و اسناد و مدارک مربوطه را بررسی و ارزیابی کنند. شک نکنید هر جایی که کار به غیر مردم سپرده شود ،مسیر به ناترازی پیش خواهد رفت. تمام سازمان ها و نهادهایی که بر روی اقتصاد کشور و بورس اثر گذار هستند ،باید با کانون سهامداران در تعامل باشند تا مصوبه ای،که به بازار اقتصادی کشور صدمه میزند، تصویب نشود و اگر شد با پیگیری این نهاد مردمی از درجه اعتبار ساقط گردد. دیدیم که بسیاری از وقت ها ،همین مصوبات و تصمیمات خلع و الساعه آسیب ویرانگری به اقتصاد ، کشور و بازار سرمایه زد و اعتماد عمومی مردم و اقتصاد و بازار سرمایه را از بین برد. این نهاد کانون وکلای ملت باید این قدرت را داشته باشد تا هر مصوبه ای که باعث ویرانی اقتصاد می‌شود را قبل از تصویب از دور خارج نماید. خود و کلای کانون نیز،توسط مردم نظارت می‌شوند و اگر جایی دیده شود تخطی،ایجاد شده بتوانند آنها را برکنار و رای خود را پس،بگیرند.انهم در هررساعت شبانه روز اگر آرا از ۵۰ درصد کاهش یافت ،برکنار و عزل گردد. کار و نظارت و انتخاب را به خود آحاد مردم بسپارید و نتایج درخشان آنرا ببینید تا ناترازی ها برطرف گردد و شفافیت و سلامت به اقتصاد برگردد. انشالله

شورای سران قوا، دولت رئیس جمهور مجلس و دیگر قوا، سازمان بورس، وزیر اقتصاد و بانک مرکزی، شورای عالی بورس

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌صراط‌
@Sarat632 خرداد 1405
در پاسخ به
مطالبه حمایت شد، از مطالبه ما لطفا حمایت فرمایید:https://farsnews.ir/user1709100085908540450/1778339642945255107
تصویر نمایه‌ی ‌صراط‌
صراط

@Sarat63  •  19 اردیبهشت 1405

مطالبه

عدم نصب سنگ مزار ۱۳ شهید جنگ رمضان محله قراملک تبریز

بعد از گذشت حدود ۵۰ روز از شهادت ۱۳ بسیجی منطقه قراملک تبریز، هنوز مزار این شهیدان به صورت خاکی و نابسامان باقی مانده و متاسفانه نهاد رسمی پیگیر سامان دهی به سنگ مزار این قبور نیست.

بنیاد شهید و امور ایثارگران

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

@Ebrahim_sejjil6 خرداد 1405
در پاسخ به
9**7618

@Ebrahim_sejjil  •  3 خرداد 1405

مطالبه

لزوم ساماندهی توزیع سوخت در جایگاه‌های بنزین

بسمی تعالی جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی با سلام و احترام، اینجانب به عنوان یکی از شهروندان کشور، بدین‌وسیله مراتب اعتراض شدید خود و بخش بزرگی از مردم ایران را نسبت به وضعیت نابسامان و تبعیض‌آمیز توزیع سوخت در جایگاه‌های سراسر کشور به استحضار می‌رسانم. در حال حاضر، مردم برای دریافت سهمیه سوخت خود، ناچار به تحمل صف‌های طاقت‌فرسای چندین‌ساعته هستند که منجر به اتلاف وقت و انرژی سرمایه‌های انسانی کشور می‌شود. متأسفانه در حاشیه این صف‌ها، شاهد شکل‌گیری یک بی عدالتی های آشکار هستیم؛ بدین صورت که مسئولین و متصدیان برخی جایگاه‌ها، در قبال دریافت مبالغ غیرقانونی، خارج از نوبت و با حجم بسیار بیشتر از سهمیه رسمی، سوخت را به افراد خاص عرضه می‌کنند. این اقدام که در بسیاری از نقاط کشور به یک رویه عادی تبدیل شده، نه‌تنها توهینی آشکار به حقوق شهروندی است، بلکه بیانگر وجود یک شبکه توزیع خارج از شبکه (قاچاق داخلی) است که سود آن مستقیماً به جیب متخلفان می‌رود. لذا از جنابعالی به عنوان ریاست مجلس درخواست دارم: ۱. با قید فوریت دستور تشکیل کارگروهی برای نظارت میدانی و بازرسی ویژه از عملکرد جایگاه‌های سوخت سراسر کشور را صادر فرمایید. ۲. با هدف حذف رانت، جلوگیری از اتلاف وقت مردم و قطع دست دلالان سوخت، طرحی جهت «تخصیص سهمیه روزانه ۲۰ لیتر بنزین آزاد بر روی کارت سوخت شخصی هر خودرو» تصویب گردد تا شهروندان بتوانند بدون نیاز به صف‌های طولانی و بدون دغدغه سوءاستفاده جایگاه‌داران، سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند. بدیهی است که تداوم این وضعیت، نارضایتی عمومی را تشدید کرده و تنها کسانی با این اصلاحات مخالفت خواهند کرد که از وضعیت آشفته فعلی و فروش غیرقانونی سوخت، منافع نامشروع کسب می‌کنند. پیشاپیش از دغدغه‌مندی و پیگیری جنابعالی در راستای احقاق حقوق مردم سپاسگزارم. با احترام جمعی از شهروندان معترض به این موضوع

مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، قوه قضائیه، مردم ایران

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
@Burse994 ساعت پیش
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  13 تیر 1404

درخواست ایجاد صندوق خسارت برای سهامداران خرد بورس و انتقال مبلغ آنها
مطالبه

درخواست ایجاد صندوق خسارت برای سهامداران خرد بورس و انتقال مبلغ آنها

بر کسی پوشیده نیست که در این ۵ سال تالار شیشه ای بورس تاریک ترین سال‌های خودش را به همه نشان داد. بیانیه ریسکی دادند و موجی از تخلفات و سوءاستفاده‌ها از سهامداران بینوا شروع کردند و به آن رنگ و لعاب قانونی دادند. از دولتی ها تا خصولتی‌ها و ارگان های ناظر بورسی و غیر بورسی. سازمان‌های ناظر، چه بورسی و چه قضایی، در قبال این روند سکوت اختیار کردند. سوال اینجاست: پلیس فتا در این پنج سال کجا بود؟ قوه قضاییه و دادستانی در مقابل این حجم از اغفال عمومی چه نقشی ایفا کردند؟ چرا مدیران و مسئولان ارشد بازار سرمایه، بانک مرکزی، شورای عالی بورس، و وزرا نسبت به این وضعیت واکنشی مؤثر نشان ندادند؟ جای خالی پاسخگویی همچنان احساس می‌شود. پلیس فتا در این ۵ سال کجا بوده و هست مگر وظیفه ای جز این دارد که مجرمان اینترنتی را گرفته و قوه قضائیه کجا بود و دادستانی و کلا ناشران و مدیران بورس و وزرا و بانک مرکزی و روسای سازمان عریض و طویل بورس و شورای عالی بورس کجا بودند و همه با خوشحالی مدیران بعدی را آوردند که می‌دانید چه کردند! مدیران و مسوولانی که قوانین و ابزار و ساختار را طوری با دقت و با هماهنگی هم قرار دادند تا مردم دارایی حلال سال‌ها تلاششان از بین برود. حمایت ها در منفی‌ترین حالت! گویا حتی اتفاقات سیاسی و حرفهای سیاسیون با بورس در هماهنگی کامل هست! شما هر خرید و کاری می‌کنید ریسک دارد و پلیس و قوه قصاییه و دیگر ارکان مراقب هستند ولی چه شد که در بورس جز پولشویی و کد به کد و صف خرید و فروش و ایجاد صف های کاذب برای اغفال کار دیگری انجام نشد. آینه تمام قد از وضعیت اقتصاد وکشور در بورس نشان داده شد. عادی انگاری هر سقوط و بدون اطلاع گذاشتن مردم و سهامدار خرد از اخبار مهم تاثیر گذار و جمع کردن در صف فروش و به یکباره صف خرید کردن نمادهای نور چشمی و شاخص‌ساز بدون اینکه کسی بتواند واردش شود جز رانتی ها و نزدیکان. یکبار برای همیشه خسارت سهامدار را که به راحتی قابل محاسبه هست را بدهید و اجازه ورود مردم خرد را دیگر به این کوره پول حلال سوزی راه ندهید. و حساب کسانی را هم که با صف فروش کردن‌ها و عرضه اولیه ها و نمادهای کاغذی پول بر پولشان اضافه کردند را بسته و مبلغ همراه با خسارت و تورم او را محاسبه و به قدرت خرید سهامداران خرد در کارگزاری هایشان واریز نمایید. خوشبختانه یا متاسفانه عمر کوتاه هست! و خیلی زود دیر میشود. نمادهای بورسی با ایجاد ظاهری گمراه کننده از روند معاملات اوراق بهادار یا کالا یا ایجاد قیمتهای کاذب و یا اغوای اشخاص به انجام معاملات اوراق بهادار یا کالا (بند 3 ماده 46 قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران و ماده 10 قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید) اقدامی خلاف کردند. متاسفانه ناشران، ناظران ،شورای عالی بورس،رئیس جمهور و وزرا و روسای بورس و تمام ارگان های ذینفع باید مورد رسیدگی قرار گیرند. درخواست دارم در بالاترین سطوح این اقدام شود شک نکنید اعتماد مردم دوباره به سمت شما بر خواهد گشت.تعداد سهامداران بورسی به قدری هست که در تحول کشور عزیزمان ایران نقش سازنده ای داشته باشند و پشت مسوولانی که پشتشان ایستادند بایستند. کسانی که کنار ایستادند و می‌دانند و کاری نمی‌کنند هم بدون شک شریک این تخلف خواهند بود. به امید فردایی بهتر از دیروز و امروز یاحق

پلیس فتا، مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا، دادستانی کل کشور، مجلس و قوه قضائیه، رئیس جمهور، شورای عالی بورس، سازمان بسیج، ناظر بورس، وزیر اقتصاد و دارایی

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول