4 فروردین 1405
پیشنهادها

از هفته چهارم جنگ استراتژی یارگیری جهانی و تبلیغات شدت پیدا کند

با توجه به نوع جنگ جاری تحمیلی و تاکتیک های ترور و تهدید دشمن ، و نظر به اینکه استقامت ملت ایران در برابر ابرشیطانهای دجال دنیا ، ایجاد روحیه و اتحاد بین المللی افراد ضد امپریالیست را فعال کرده ، معمولا در ابتدای ایجاد روند دست برتر ملت تحت تهاجم ، ایجاد دیپلماسی روایت قوی و پرداخت شبکه یارگیری ساختارهای ضد امپریالیستی ، از نظر علم جنگ ، نیروی محرک میدان ما را قوی تر میکند تا برای خنثی کردن یارگیری احتمالی دشمن که از هفته پنجم عملی میشود، ابتکار عمل را در دست داشته باشیم. چون مطمئنا دشمن از هفته پنجم بالاخره موفق به ائتلاف سازی میشود و ما باید از هفته قبلش شروع به شبکه سازی بین المللی کرده باشیم. ما دلسوزان ایران و نظام سرافراز قدرت محور اسلامی ، شرط خروج از این پیچ تاریخی و ورود رسمی به گام دوم تمدن ایرانشهری را وحدت مردم و مسئولان و ارتقای علمی اتاق فکر جنگ تحت رهبری حضرت آقا میدانیم. لذا شروع شبکه سازی علمی بین المللی و تبلیغات روایی، بسیار حیاتی و فوری میباشد. پاینده باد شیعه، ایران، رهبر

شورای امنیت ملی، مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت، سازمان تبلیغت اسلامی، دفتر مقام معظم رهبری

تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  7 بهمن 1404

بورس و حجم مبنا
مطالبه

مطالبه اصلاح ساختار بورس و بازگشت عدالت به بازار سرمایه

بر کسی پوشیده نیست در این ۵ سال اخیر چه بر سر بورس آمده و تصمیمات گرفته شده نه تنها برای بهبود شرایط واقعی بازار نبوده بلکه به کام نوسانگیران دولتی و شبه دولتی بوده است. حتی حجم مبنا را ۱ کردنداونهم با این همه تبلیغات! با اینکار در اصل ریسک بازار افزایش پیدا کرد و با چنتا دونه خرید فروش سهم آن نماد قیمت پایانی را به راحتی پر می‌کند!!!! این بدان معناست که با کمترین فروش حتی در حد یک برگ سهم، همه در زمان مثبت بازار در صف خرید گیر می‌کنند بدون به دست آوردن سهمی و نمادها پایانی خود را در مثبت ۳ پر می‌کنند و در زمان منفی بازار با یک عدد فروش آن سهم قیمت پایانی در منفی ۳ پر می‌شود!و همه در صف فروش گیر کرده اند! اینهمه کار کارشناسی و تبلیغ و در نهایت خروجی آن حجم مبنا ۱ !؟ این قانون فقط برای نوسانگیران و حقوقی ها و رانتی ها مفید است تا به راحتی بازار را بدون خرید و فروش سهمشان دستکاری و بالا و پایین کنند. در زمان مثبت بازار کلیت بازار رها می‌شود و نمادهای شاخص ساز شروع به بلعیدن پول صندوق تثبیت و صندوق توسعه می‌کنند و بقیه نمادهای متوسط و کوچک بازار فقط رهای رها! شاخص سازها و رانتی ها از صدقه سر صندوق توسعه در مثبت ها شیک و مجلسی سهام هایشان را در مثبت میفروشند و بعد از اینکه تا ته اعتبار صندوق توسعه یا تثبیت را خالی کردند بازار را رها می‌کنند تا دوباره برگردد به قیمت اولش!باز به اسم حمایت در کف قیمت سهام هایی را که در سقف فروختند را می‌خرند و با ورود صندوق تثبیت به صورت مصنوعی نماد شاخص ساز یا بهتر بگویم سهام رانتی را مثبت می‌کنند و آنرا می‌فروشند و دوباره بارها و بارها این سیکل معیوب را تکرار می‌کنند. بیچاره سهامدار خورد و دیگر نمادهای غیر شاخصی در این روند فقط در حال دست و پا زدن هستند و در مثبت بازار رها شده و رشد نکرده و در منفی بازار همگام با شاخص سازها که قیمتشان دو برابر شده منفی می‌خورد و در این وسط هم ابر تورم ها یکی پس از دیگری می آیند اما بازده بازار سهام که آینه تمام قد وضعیت کشور است در حال در جا زدن است و بازار هم با حجم انبوهی از عرضه اولیه ها اشباع شده و شاخص کل هم آشکارا دستکاری شده است و واقعیات بازار را نشان نمی‌دهد پولی از بیت المال بر می‌دارند و به صورت قانونی در جیب گذاشته و در نهایت ۵ سال در جا زدن نمادها اما شاخص کل بالای ۴ میلیون!!!!! این حجم از مهندسی بازار و دستکاری آن و رانت خواری و پول خواری در بورس بارها در ۳ دولت اخیر تکرار شده و سازمان بورس کاملا با این افراد در هماهنگی کامل بوده و قوانین هم در راستای تسهیل روند خالی کردن جیب ها و صندوق ها به روش راحت تر پیاده سازی می‌شود. قانون حجم مبنا و دامنه نوسان و شاخص سازی و صندوق تثبیت بازار همه و همه در خدمت حقوقی های رانتی است . بازاری که سالهاست دچار صف خرید و فروش شده و در جا زده و از همه بازارها عقب افتاده و روندی جز در جا زدن و شاخص سازی و بازی با سرمایه مردم نداشته.روان سهامدار و سرمایه سهاندار به تاراج رفته کسی پاسخگو نیست. جناب آقای رئیس جمهور لطفا رانت رانت خواران بورس را حذف نمایید و شاخص را از چنگ شاخص سازی و شاخص سازان رها کنید.قوانین و ابزار سازمان بورس را از دست پولخورها و رانتی ها بگیرید و رونق بازار را با صورت عادلانه ایجاد نمایید نه فقط نمایش چند شاخص ساز و تاراج صندوق تثبیت توسط شاخص سازها. با تشکر

رئیس جمهور، سامان بورس و اوراق بهادار، آقای صیدی.پزشکیان مدنی زاده همتی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
12:31 - 11 فروردین 1405

36 بازدید