8 بهمن 1404
مطالبه

درخواست جذب اقتصاددانان روس و چینی برای مهار بحران اقتصادی کشور

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران با عرض سلام ما شهروندان ایرانی با توجه به یکی از وعده‌های انتخاباتی شما که جذب کارشناس از سایر کشورها بود اکنون خواهان عمل به این وعده هستیم. با توجه به وضعیت اقتصادی کشور در این ۵ دهه نمایان می‌شود که اقتصاددانان ایرانی قادر به بهبود اقتصاد کشور نیستند. برای مثال کشور روسیه با وجود جنگ چندین ساله با کشور اوکراین و تحریم‌های فلج‌کننده دارای تورم ۴ درصدی است اما کشور ایران با یک جنگ ۱۲ روزه دچار تورهای افسارگسیخته و کاهش دو برابری ارزش پول ملی شده است. نمونه: جذب اقتصاددانان روس مانند لئونتیف (مبدع جدول داده-ستاده) توسط آمریکا در دهه ۱۹۳۰ میلادی.

نهاد محترم ریاست جمهوری

تصویر نمایه‌ی ‌کاربر فارس‌
کاربر فارس

@Bnhcdg567  •  30 دی 1404

مطالبه

چرا نباید از زانو زدن والرین فیلم بسازیم؟! ساخت فیلم های تاریخی ایرانی

چرا از زانو زدن والرین فیلم نمی‌سازیم. کشورهایی هستند نهایتا ۲۰۰ ساله از تاریخ نداشته خود فیلم می‌سازند داستان پردازی می‌کنند و برای خودشان فرهنگ ،تمدن وغرور ملی می‌سازند. چرا ما نسازیم؟! چرا کشوری مثل ایران با این پشتوانه قوی تاریخی نباید درباره تاریخش فیلم یا سریال بسازد؟ خلاء فیلم تاریخی از تاریخ ایران همیشه احساس می شده. دانستن تاریخ هم روشن گری می‌کند و هم به حقیقت می‌پردازد . 🔸شبهات تاریخی را پاسخ می‌گوید چه درباره تاریخ ایران و متقابلا درباره اسلام . نشان دهید چه کسانی در فتح ایران توسط اعراب دخیل بودند یک بار برای همیشه به شبهه مشارکت در آن پاسخ دهید. 🔸به رشادت های اقوام اصیل ایرانی بپردازید . 🔸به نوابغ ایرانی بپردازید. 🔸حتی ضد قهرمان های ایران ارزش داستان پردازی دارند.البته که دیگر کشور ها ضد قهرمانانشان هم خیالیست چه برسد به قهرمان هایشان. در تمام داستان ها نباید قهرمان وجود داشته باشد.برخی فیلم ها هم ژانر ضد قهرمان دارند. حسن صباح وفرقه حشاشین. اگر به آن هم پرداخته شود ورزشی مثل پارکور ریشه ایرانی می یابد .الان ببینید اساسینز کیرید را کجا ساخته ؟ 🔸با دروغ پردازی غربی ها درباره ایران و تمدنش مقابله می‌کند جلوه واقعی ایران را نشان می‌دهد .اگر ایرانی ها فیلم ضد ایرانی ۳۰۰ را ندیده اند سایرین حتما دیده اند.به دیگر کشورها باید نشان داد که ایرانی ها چه کسانی هستند واین امر ریشه در کجا دارد. 🔸چرا نباید به غربی ها نشان دهیم که چقد حقیر بودند. 🔹فکر تاریخ و تمدن کهن ایران زمین نقطه مشترکی که همه ما نسبت به آن تعلق خاطر داریم آن را دوست داریم و می‌خواهیم درباره آن بیشتر بدانیم. 🔹ساخت فیلم سریال درباره تاریخ ایران باعث هم بستگی اقوام و اتحاد بیش از پیش مردم می‌شود علاوه بر این که فهم تاریخی را افزایش می‌دهد. 🔹همچنین اگر خودمان از چنبن ظرفیتی استفاده نکنیم کشورهای نوپا و سودجویی هستند که بخواهند از تمدن ما از مشاهیر، دانشمندان، قهرمان‌های ما سوءاستفاده کنند وعلم ،دستاورد، حرفه،کتب و... آنها را برای خودشان جا بزنند . آیا وقت آن نیست که آثار در خوری درباره تاریخ‌مان ساخته شود و جلوی سودجویی کشورها سود جو از تاریخ و هویت ما گرفته شود؟ همه ما دوست داریم تاریخ را تاریخ واقعی را بشناسیم و کجا بهتر از رسانه ملی برای نشان دادن این حقایق. #صداوسیما #نمایش‌خانگی #فرهنگ‌وارشاداسلامی

سازمان صدا وسیما، وزارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر جبلی ریاست محترم صدا وسیما،_ شبکه دو_بروجردی ها، شبکه های نمایش خانگی، تاریخ، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
13:51 - 8 بهمن 1404