20 فروردین 1405

تعویق 1 تا 2 ماه زمان برگزاری امتحانات نهایی و آزمون سراسری سال ۱۴۰۵ برای عدالت آموزشی

مطالبه

درخواست تعویق یک تا ۲ ماه زمان برگزاری امتحانات نهایی و آزمون سراسری

بسمه تعالی با سلام و احترام محضر وزیر آموزش و پرورش دکتر علیرضاکاظمی، وزیر علوم،تحقیقات و فناوری دکتر حسین سیمایی رئیس سازمان سنجش و آموزش دکتر رضا محمدی و اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنایت به اهمیت استراتژیک آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به عنوان تعیین‌کننده مسیر آینده آموزشی و شغلی نخبگان و نیروی انسانی کشور، و با در نظر گرفتن شرایط جنگ و مشکلات به وجود آمده در سال تحصیلی جاری برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور به دلایل زیر درخواست تعویق 1تا 2 ماه زمان برگزاری امتحانات نهایی و کنکور سراسری ۱۴۰۵ را به استحضار می رسانیم. 1_ استرس و فشار روانی ناشی از شرايط محیطی و جنگ رمضان ،سطح استرس و اضطراب را در دانش‌آموزان و خانواده هایشان به شکل قابل توجه افزایش داده که منجر به افت عملکرد واقعی آن‌ها شده است. با تعویق 1تا 2ماه زمان برگزاری امتحانات نهایی و کنکور سراسری استرس و اضطراب شدید دانش‌آموزان را کاهش دهید. 2_تعطیل بودن اموزش حضوری و کیفیت نامناسب آموزش آنلاین به دلیل مشکلات قطعی اینترنت تلاش برای جبران کیفیت آموزشی و یادگیری دانش‌آموزان و داوطلبان کنکوری 3_تعویق زمان برگزاری به مدت ۱تا ۲ ماه، فرصتی برای جبران شکاف‌های آموزشی ایجاد می‌کند؛ به‌ویژه برای دانش‌آموزانی که در مناطق درگیر جنگ بوده اند تا بتوانند با تمرکز بیشتری به مطالعه بپردازند و با آمادگی بیشتر سرجلسه امتحانات نهایی و کنکور حضور پیدا کنند. از والا مقام‌ مسئولین محترم درخواست می‌گردد با نگاهی آینده‌نگرانه نسبت به نظام آموزشی و در راستای حمایت از سلامت روان و عدالت آموزشی دانش‌آموزان این سرزمین، نسبت به تعویق 1تا 2ماه زمان برگزاری امتحانات نهایی و کنکور سراسری سال ۱۴۰۵ اقدام فرمایند.

امتحانات نهایی امسال باید به تعویق بیوفتن تنها اتفاق امسال صرفا جنگ نبود پیش از اون هم اتفاقات فراوانی در زمستان افتاد لطفا اطلاع رسانی رو به تعویق نندازید و سریعتر اعلام کنید تا ما برنامه ریزی بکنیم ،خواهشا پیگیری کنید‎@azimirad_ir
15:11 - 1 اردیبهشت 1405

12 واکنش
358 بازدید